Filmy
  • Wywiady
  • Szyjemy na miarę – o naczepach Schmitz’a słów kilka

Szyjemy na miarę – o naczepach Schmitz’a słów kilka

Schmitz Cargobull AG należy do największych i najbardziej liczących się producentów naczep. W ofercie tej firmy znajdują się naczepy skrzyniowe, kurtynowe, chłodnicze, izotermiczne, furgonowe, samowyładowcze i podkontenerowe oraz zabudowy chłodnicze. Firma posiada obecnie 8 własnych zakładów produkcyjnych: 5 w Niemczech, 1 w Wielkiej Brytanii, 1 w Hiszpanii i 1 na Litwie. Od 1999 r. działa w Europie 45 oddziałów Cargobull-Trailer-Center, które prowadzą oprócz serwisu sprzedaż części zamiennych, nowych i używanych naczep. Generalnym przedstawicielem Schmitz Cargobull AG w Polsce jest firma EWT Truck&Trailer Polska. O przedstawienie aktualnej sytuacji w firmie poprosiliśmy Ireneusza Jagiełło, prezesa zarządu polskiej spółki.



M.B.: Jesteście autoryzowanym punktem sprzedaży i serwisem niemieckiego producenta naczep Schmitz Cargobull, jak układa się współpraca z jednym z liderów rynku europejskiego?

I.J.: EWT Truck&Trailer Polska Sp. z o.o. współpracuje z firmą Schmitz Cargobull od 10 lat. Współpraca układa się bardzo dobrze. Ogólnie jesteśmy z niej zadowoleni pomimo pewnych trudności z terminowością dostaw w 2007 roku, jednak przyczyna tego leżała po stronie poddostawców.

M.B.: Niedługo mija rok od otwarcia nowej siedziby EWT Truck&Trailer w Ołtarzewie. Obecnie salon sprzedaży i serwis naczep mieści się w dobrze widocznym miejscu przy głównej trasie z Poznania do Warszawy. Czy jesteście zadowoleni z poziomu obsługi klientów i czy obiekt należycie spełnia swoje zadania?

I.J.: Najlepiej spytać o poziom obsługi samych klientów. Klienci z którymi rozmawiamy oceniają pozytywnie poziom obsługi. Najważniejszą rzeczą jest skrócenie czasu oczekiwania na naprawy bieżące i powypadkowe. Według nas obiekt spełnia swoje zadania jednak w związku ze wzrostem sprzedaży i wzrostem zatrudnienia w 2007 r. część biurowa stała się zbyt mała, również plac manewrowy jest za mały na obecne potrzeby.

M.B.: W ostatnim czasie sprzedaż naczep gwałtownie wzrosła, przybyło wielu nowych klientów, kiedy możemy spodziewać się otwarcia w Polsce kolejnego punktu EWT Truck&Trailer?

I.J.: W związku z problemami o których wspomniałem wcześniej, w III kwartale 2008 planujemy rozpocząć budowę nowego obiektu biurowo-serwisowego w Strykowie k/Łodzi do którego zostanie przeniesiona montownia naczep oraz część działalności administracyjnej. Zakończenie inwestycji planujemy w II kwartale 2009.

M.B.: Polski rynek w ostatnim czasie udowodnił, że potrafi być bardzo nieprzewidywalny. Mało kto zakładał tak wysoką sprzedaż pojazdów użytkowych. Czy rynek naczep i zabudów w ubiegłym roku mocno zaskoczył producentów?

I.J.: Myślę, że tak. Schmitz ze względu na rodzaj produkcji (ocynk, ramy skręcane) poradzi sobie ze wzrostem zamówień. Odległe terminy dostaw wynikają raczej z braku lub długich terminów dostaw komponentów do produkcji, szczególnie opon, osi, podłóg.

M.B.: Jak zaznaczył Pan niedawno, w tym roku przewidujecie dużą sprzedaż naczep Varios. Jakimi cechami charakteryzuje się Varios w stosunku do tradycyjnej naczepy typu Mega?

I.J.: Zasadnicza różnica pomiędzy naczepą typu Mega a naczepą Varios polega na uniwersalności dopasowania jej do różnych wysokości siodła ciągnika, a co za tym idzie do różnych ciągników siodłowych. Wysokość siodła dla naczepy typu Mega to 950 mm do 1050 mm w stanie nie załadowanym (w zasadzie tylko ciągnik typu Mega). Natomiast wysokość siodła dla naczepy Varios to 950 mm do 1125 mm co pozwala na zastosowanie większości rodzajów ciągników. Możliwe jest to dzięki uniwersalnej zabudowie oraz wyjątkowej konstrukcji zawieszenia pojazdu.
Wewnętrzna wysokość powierzchni ładunkowej naczepy Varios może być regulowana w następujących zakresach: przód – 2750 mm do 3050 mm, tył – 2950 mm do 3050 mm. Wysokość przestawia się w łatwy sposób za pomocą jednej centralnej pompy hydraulicznej (dźwignia) lub hydropneumatycznej (przycisk lub dźwignia).
Konstrukcja zawieszenia typu MRH umożliwia ciągłą jazdę z ładunkiem również w stanie gdy pojazd nie jest wypoziomowany (większość typów zawieszeń nie jest przygotowana do ciągłej jazdy podczas gdy występuje różnica w wysokości zawieszenia pomiędzy kolejnymi osiami).
Dodatkowym atutem naczepy Varios jest możliwość zastosowania kół o rozmiarze 385/55R22,5 lub 455/45R22,5, które ze względu na większy obwód opony obniżają koszty eksploatacyjne. Minimalna wysokość siodła ciągnika dla takiego ogumienia to 990 mm w stanie niezaładowanym, a zalecana wysokość przestrzeni ładunkowej to 2950 mm z możliwością regulacji.


M.B.: Produkty Schmitz Cargobull od dawna cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, nowoczesne rozwiązania, jakie możemy zobaczyć w tych pojazdach stanowią najwyższy poziom zaawansowania technicznego. W ubiegłym roku rozpoczęliście montaż zabudów na podwoziach samochodów ciężarowych. Jakiego typu zabudowy znajdują się w ofercie EWT Truck&Trailer?

I.J.: Nasza oferta zabudów obejmuje w chwili obecnej wywrotki tylnozsypowe oraz chłodnie i izotermy. Jeśli chodzi o pierwszą grupę, mamy do zaoferowania naszym klientom zabudowy typu MKI wykonane ze stali HB 450 (np Hardox) montowane na podwoziach 3 i 4- osiowych. Zabudowy te w całości produkowane są w Niemczech, skąd standardowym transportem dostarczane są do siedziby EWT. Tutaj przeszkoleni w zakładach Schmitz pracownicy dokonują ich końcowego montażu na wskazanych przez klienta podwoziach. Zabudowy MKI Schmitza cechują się dużą wytrzymałością oraz wyjątkową stabilnością podczas wyładunku. Jeśli zaś chodzi o grupę pojazdów chłodniczych, oferta Schmitza zawiera tak zabudowy jak i kompletne zespoły pojazdów (samochód + przyczepa) o grubościach ścianek od 25 do 60 mm, w zależności od potrzeb klienta. „Szyjemy pojazd na miarę” dostosowując parametry gotowego pojazdu do wskazanego przez klienta podwozia. Klienci to doceniają, obdarzając nas swoim zaufaniem, czego przykładem może być ostatnio podpisany kontrakt na kompletne zestawy do dystrybucji z jedną z największych sieci handlowych w Polsce.

M.B.: Najważniejszą narodową inwestycją najbliższych lat jest budowa infrastruktury związanej z mistrzostwami Euro 2012. Z pewnością do realizacji tego projektu potrzebne będą pojazdy budowlane. W ofercie EWT Truck&Trailer znajdują się również naczepy wywrotki. Czy klienci obecnie długo muszą oczekiwać na naczepy z Gothy?

I.J.: EWT posiada w swojej ofercie całą gamę produktów branży budowlanej Schmitz. Zamówienia na naczepy w najczęściej wybieranych przez klientów kompletacjach staramy się realizować „od ręki” bądź w terminie 2–3 tygodni. Są to z reguły pojazdy z muldą stalową o pojemności 24 i 30 m3 oraz z muldą aluminiową 33 m3. Pozostałe naczepy dostarczamy naszym klientom w terminach do ok. 10–12 tygodni. Nowością na rok 2008 w ofercie Schmitz’a na Polskę jest centralnoosiowa przyczepa z 3-stronnym wywrotem typ ZKD, dostępna na zamówienie w terminie 8–10 tygodni.

M.B.: Fabryczne finansowania pojazdów to niewątpliwy atut, jakim producent może przyciągnąć klienta, jakie usługi proponujecie w ramach tej oferty?

I.J.: Jesteśmy przedstawicielem jedynego producenta naczep, który posiada własne finansowanie w Polsce. Cargobull Finance, którego udziałowcem jest Schmitz, wyróżnia nas na rynku i jest naszym atutem w porównaniu z konkurencją. Cargobull Finance oferuje profesjonalną obsługę oraz kompleksową i bardzo konkurencyjną ofertę finansowania naczep Schmitz Cargobull. Cargobull Finance to nie tylko leasing, ale również pożyczki oraz specjalistyczne rozwiązania finansowe jak np. leasing pozabilansowy.

Dziękuję za rozmowę
Michał Bąk



Siedziba spółki EWT Truck&Trailer Polska w Ołtarzewie pod Warszawą





Ostatnie artykuły