Filmy

Nowy VW Passat 2014

Światowa premiera 8. generacji: Nowy Passat – Business Class Volkswagena

Technologia i stylistyka nowego Passata niwelują granice między klasami. Pierwszy Passat z napędem hybrydowym plug-in i interaktywnym wyświetlaczem.


Dziesięć ważnych faktów dotyczących nowego Passata:
1. Nowy Passat pojawi się na rynku w Europie w czwartym kwartale 2014 roku jako Limousine i Variant.
2. Dzięki innowacyjnej, lekkiej konstrukcji nowy Passat jest nawet o 85 kg lżejszy od poprzednika.
3. Wszystkie silniki są nowością w tej serii modeli i są nawet o 20 procent oszczędniejsze.
4. Po raz pierwszy Passat będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in. Moc systemowa: 155 kW / 211 KM.
5. Najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym w Passacie jest nowy TDI o mocy 176 kW / 240 KM. Zużycie paliwa: 5,3 l/100 km
6. W najbogatszej wersji Highline nowy Passat będzie seryjnie wyposażony w diodowe reflektory.
7. Debiut w Passacie: funkcja awaryjnego hamowania w mieście z funkcją rozpoznawania pieszych, Trailer Assist, asystent jazdy w korkach, Emergency Assist.
8. Nowy Passat jest pierwszym Volkswagenem z Active Info Display i wyświetlaczem Head-up.
9. Nowy Passat to ósma generacja bestsellera, który od 1973 roku został wyprodukowany w prawie 22 milionach sztuk.
10. Z liczbą prawie 1,1 mln produkowanych rocznie Passatów (2013; wraz z modelami pochodnymi); seria ta jest numerem 1 koncernu.

Passat jest światowym bestsellerem. Wraz ze wszystkimi modelami pochodnymi, wyprodukowany został już w prawie 22 milionach egzemplarzy. Tylko w 2013 roku na model z tej serii zdecydowało się ponad 1,1 mln osób. Teoretycznie w ubiegłym roku co 29 sekund ktoś na świecie kupował Passata, względnie Magotana (Chiny). Dwa Passaty na minutę, 126 na godzinę, ponad 3.000 dziennie. Każdego dnia Passat jest najpopularniejszym modelem koncernu. Wczoraj wieczorem Volkswagen zaprezentował jako światową premierę w Poczdamie ósmą generację Passata, będącego jednym z najnowocześniejszych modeli klasy średniej naszych czasów. Wprowadzenie na rynek w Europie nastąpi w czwartym kwartale.

W 100 procentach nowy. Wszystko w tym samochodzie jest nowe. Jego stylistyka, jego technologie, silniki, jego możliwości. Masa własna Passata zmniejszyła się nawet o 85 kg, a wartości zużycia paliwa o 20 procent. Po raz pierwszy Passat będzie także dostępny z napędem hybrydowym plug-in.

Pozycjonowanie i stylistyka
Wygląd zewnętrzny. Prezentując po raz pierwszy nowego Passata, Volkswagen pokazuje stylistykę łączącą czystość z siłą. Stylistykę, która nie podąża za modą, lecz jest ponadczasowa. Stylistykę, która nie jest pospolita, lecz ekspresywna. Stylistykę, w której każda linia narysowana jest z pełną świadomością. Stylistykę, która będzie kształtować teraźniejszość. Nowy Passat powstał na bazie modułowej platformy podłogowej MQB, która pozwoliła na wprowadzenie znacznie bardziej dynamicznych proporcji (m.in. niższe nadwozie, większy rozstaw osi, większe koła), a jednocześnie poprawiła możliwości rozmieszczenia poszczególnych podzespołów. Zachowując wszystkie funkcjonalne zalety, Passat wyraźnie zyskał na charyzmie, ekskluzywności i dynamice. Dzięki nowym diodowym reflektorom (seryjne od wersji Highline) i seryjnym we wszystkich wersjach diodowym światłom tylnym, Passat nawet w nocy wygląda wyjątkowo. Nowy Volkswagen Passat, zarówno jako Limousine jak i Variant, jest modelem przerzucającym pomost do kolejnej wyższej klasy samochodów.

Najpopularniejszy europejski samochód firmowy jest symbolem nowego rodzaju Business Class, pozycjonowanym między środkową a górną klasą średnią, między segmentem B i C.

Wnętrze.
Podobnie jak nadwozie, także wnętrze jest pełne ekspresji. Estetyka, czystość formy i wysoka jakość doskonale korespondują z całościową koncepcją Passata ósmej generacji. Dzięki licznym nowym rozwiązaniom stylistycznym, jak rzucający się w oczy poziomy element z pasem wylotów wentylacji oraz technologiom, jak Active Info Display (interaktywne wskaźniki cyfrowe), wyświetlacz Head-up czy oświetlenie wykonane jako wąskie pasy, także wnętrze prezentuje się bardziej awangardowo i ekskluzywnie, niż kiedykolwiek wcześniej.

Systemy wspomagające i układy napędowe
Większy komfort i większe bezpieczeństwo. Nowe systemy wspomagające, Infotainment i systemy poprawiające komfort czynią indywidualną mobilność bardziej ekologiczną, połączoną w sieć, komunikującą się wzajemnie oraz jeszcze bezpieczniejszą. Technologie wszechstronnego Passata likwidują granice między segmentami. Do technologii tych należą – oprócz Active Info Display i wyświetlacza Head-up – także takie systemy, jak wykorzystujący odpowiednie aplikacje Rear Seat Entertainment na tablet, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i rozpoznawania pieszych oraz trzy światowe nowości: Emergency Assist (zatrzymanie samochodu w przypadku zasłabnięcia kierowcy), Trailer Assist (wspomaganie manewrowania z przyczepą) i asystent jazdy w korkach.

Dziesięć silników: TSI i TDI.
Dla nowego Passata oferowanych będzie dziesięć silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem o spektrum mocy od 88 kW / 120 KM do 206 kW / 280 KM. Wszystkie jednostki napędowe są nowością w Passacie. Zużycie paliwa i emisję CO2 udało się obniżyć nawet o 20 procent. Wszystkie wersje wyposażone są w system Start-Stop i tryb rekuperacji. Dla każdego silnika dostępna jest opcjonalnie, a dla najmocniejszych jednostek – seryjnie, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.

Hybryda plug-in o mocy 155 kW / 211 KM. Po raz pierwszy Passat będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in (silnik benzynowy TSI 115 kW plus silnik elektryczny 80 kW oraz ładowana zewnętrznie bateria) i będzie mógł pokonać maksymalnie 50 km tylko na prąd, nie emitując szkodliwych substancji. Z mocą systemową 155 kW / 211 KM jest to jak na razie najmocniejsza hybryda plug-in Volkswagena. Wartości zużycia paliwa i emisji leżą na równie doskonałym poziomie, jak w Golfie GTE z napędem hybrydowym plug-in (Golf GTE: 1,5 l/100 km w NEFZ i 35 g CO2/km).

TSI – zestawienie silników benzynowych. Oferta silników benzynowych rozpoczyna się od jednostki o mocy 92 kW / 125 KM. Kolejnym silnikiem jest czterocylindrowy TSI o pojemności 1,4 litra i mocy110 kW/ 150 KM z funkcją aktywnego odłączania cylindrów. Zużywa on 4,9 l/100 km (emisja CO2 115 g/km), czyli o 1,3 litra na 100 km mniej, niż porównywalny poprzednik. Pozostałe stopnie mocy to: 132 kW / 180 KM, 162 kW / 220 KM i 206 kW / 280 KM. Silnik TSI hybrydy plug-in rozwija moc 115 kW / 156 KM. Wszystkie jednostki TSI mogą być zamawiane z dwusprzęgłową przekładnią; w modelach o mocy 220 KM, 280 KM i modelu hybrydowym, DSG montowana jest seryjnie.

Nowoczesny TDI o mocy 240 KM. Niezwykle interesujący pod względem techniki jest najmocniejszy czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TDI), jaki kiedykolwiek był oferowany przez Volkswagena: nowy 2,0-litrowy silnik bi-turbo o mocy 176 kW / 240 KM, zużywający zaledwie 5,3 l/100 km (emisja CO2: 139 g/km). Passat Limousine z tym silnikiem rozwija prędkość maksymalną 240 km/h, Variant – 238 km/h. Ze względu na wysoki maksymalny moment obrotowy 500 Nm, Passat 240 KM będzie wyposażony seryjnie w napęd na wszystkie koła 4MOTION i 7-biegową DSG.

TDI – zestawienie silników wysokoprężnych. Program silników wysokoprężnych w momencie wprowadzenia nowego Passata na rynek obejmuje jednostkę TDI o mocy 110 kW / 150 KM, spalającą tylko 4,1 l/100 km (emisja CO2: 108 g/km) – o 0,5 l/100 km mniej, niż porównywalny poprzednik, oraz mocniejsze turbodiesle: 140 kW / 190 KM i 176 kW / 240 KM.

Wersje wyposażenia i pakiety R-Line
Trzy wersje wyposażenia. Volkswagen będzie oferował nowego Passata, podobnie jak poprzednika, w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline.

Passat Trendline. Nawet podstawowa wersja – Trendline, jest bogato wyposażona. Wszystkie modele posiadają system Start-Stop i tryb rekuperacji. Do elementów seryjnego wyposażenia zewnętrznego należą między innymi 16-calowe obręcze z oponami 215 i diodowe światła tylne. Wewnątrz seryjny jest chłodzony schowek podręczny, środkowy podłokietnik z przodu ze schowkiem oraz regulacja wysokości przednich foteli. Jeżeli chodzi o wyposażenie funkcjonalne, obejmuje ono między innymi centralny zamek z pilotem i Keyless-Go (przycisk uruchamiający i wyłączający silnik), system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, hamulec multikolizyjny, wskaźnik ciśnienia w oponach, system radiowy z 5-calowym ekranem dotykowym, wyświetlacz wielofunkcyjny Plus, kierownicę multifunkcyjną, światła do jazdy w dzień, asystenta ruszania pod górę, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, tryb biegu jałowego (przy DSG) oraz klimatyzację.

Passat Comfortline. Passat Comfortline posiada dodatkowo między innymi w chromowane listwy przy bocznych oknach, komfortowe przednie fotele (fotel ergoComfort dla kierowcy z regulacją w 6 płaszczyznach; podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa w fotelu kierowcy regulowane elektrycznie, w prawym fotelu manualnie), kierownicę multifunkcyjną obszytą skórą, automatycznie przyciemniane lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne po stronie kierowcy), czujnik deszczu, system ParkPilot, oraz system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście. Seryjne są również 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich. Wersje z silnikami 162 kW i 176 kW są wyposażone w diodowe reflektory, chromowaną listwę ozdobną w przednim zderzaku i chromowane końcówki rur wydechowych o kształcie trapezu w tylnym zderzaku. Passat TDI 176 kW będzie posiadał także adaptacyjną regulację zawieszenia DCC.

Passat Highline. Elementy wyposażenia Highline wykraczające poza zakres Comfortline, to na zewnątrz chromowana listwa na osłonie chłodnicy i seryjne diodowe reflektory oraz reflektory przeciwmgielne. Również seryjna jest chromowana listwa wokół całego nadwozia w jego dolnej części, diodowe światła tylne z wyjątkowo innowacyjną koncepcją świetlną oraz 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich. Do wyposażenia seryjnego we wnętrzu należą eleganckie aplikacje dekoracyjne na tablicy rozdzielczej (szczotkowane aluminium lub drewno Brillant Pine; konsola środkowa Piano Black), listwy progowe ze stali nierdzewnej, fotele pokryte Alcantarą i skórą oraz ogrzewanie przednich foteli, a także takie elementy funkcjonalne, jak automatyczna klimatyzacja (Climatronic z dodatkowym panelem obsługowym z tyłu), kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny Premium oraz automatycznie ogrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby.

Pakiety R-Line dla Passata. Volkswagen R przygotował dla Passata sportowe pakiety R-Line, zarówno na zewnątrz, jak i do wnętrza. Pakiet wnętrza obejmuje między innymi tapicerkę ze skóry Vienna/tkaniny, multifunkcyjną kierownicę sportową R-Line obszytą skórą z dźwigienkami zmiany biegów (w przypadku DSG), nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, aplikacje R-Line i czarną podsufitkę. W skład pakietu R-Line Exterieur wchodzą między innymi zderzaki R-Line, charakterystyczna osłona chłodnicy z logo R-Line, chromowane, trapezowe końcówki rur wydechowych, nakładki poszerzające progi, spojler dachowy (Variant) i czarny, błyszczący dyfuzor. Oferowane są także różne 17-, 18- i 19-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich o sportowej stylistyce.

Główne aspekty – stylistyka
Passat pokazuje więcej charyzmy, ekskluzywności i dynamiki, niż kiedykolwiek przedtem. Sportowe proporcje ze znacznie wydłużonym rozstawem osi przy prawie niezmienionej długości. Innowacyjne wnętrze z nowym układem wentylacji i nową aranżacją oświetlenia.

Przedstawiając po raz pierwszy nowego Passata, Volkswagen prezentuje design łączący czystość formy z siłą. Czystość formy i siła łączą się w nadwoziu Passata ósmej generacji w stylistykę emanującą maksymalną ekskluzywnością. Stylistykę, która nie podąża za modą, lecz jest ponadczasowa. Stylistykę, która nie jest pospolita, lecz ekspresywna. Stylistykę, w której każda linia narysowana jest z pełną świadomością. Stylistykę, która będzie kształtować teraźniejszość. Zachowując wszystkie funkcjonalne zalety, Passat wyraźnie zyskał na charyzmie, ekskluzywności i dynamice. Nowy Volkswagen Passat, zarówno jako Limousine jak i Variant, jest modelem przerzucającym pomost do kolejnej wyższej klasy samochodów. Najpopularniejszy niemiecki samochód firmowy jest symbolem nowego rodzaju Business Class, pozycjonowanym między środkową a górną klasą średnią, między segmentami B i C.

Stylistyczna ewolucja serii modeli
Sytuacja wyjściowa. Od ponad czterech dziesięcioleci Volkswagen udoskonala Passata. Wewnętrzne oznaczenie teraz już ośmiu generacji to B1 do B8. „B” oznacza w tym przypadku przynależność do segmentu (klasa średnia samochodów), cyfra informuje o danej generacji. O stylu serii zadecydował B1 – pierwszy model z 1973 roku, i wszystkie generacje od B5 (1996). Passatem B5 Volkswagen wprowadził zmianę paradygmatów. Mimo że wszystkie wcześniejsze generacje Passata były samochodami wszechstronnymi, oferującymi wysoki komfort, dobrze sprawdzającymi się w codziennej eksploatacji i nadzwyczaj przestronnymi, od B5 jakość i stylistyka poczyniły tak duży skok na przód, że Passat przesunął się do pierwszej ligi w swojej klasie i stał się najpopularniejszym samochodem firmowym. Tendencję tę konsekwentnie kontynuował B6 (od 2005 roku) i B7 (od 2010 roku). W 2013 r. Passat, wraz ze swoimi modelami pochodnymi na rynkach chińskim i amerykańskim, został wyprodukowany w ponad 1,1 mln egzemplarzy i jest odnoszącym największe sukcesy samochodem marki Volkswagen i koncernu Volkswagen.

Zachwycające proporcje. Biorąc pod uwagę ten sukces, szef działu designu Klaus Bischoff i jego zespół postawili sobie na początku prac nad B8 następujące pytanie: „Co jest potrzebne, aby światowy bestseller stał się jeszcze atrakcyjniejszy optycznie?” Odpowiedź była prosta: „Zachwycające proporcje”. I to właśnie udało się teraz o wiele łatwiej zrealizować, niż kiedykolwiek wcześniej, bowiem wraz z modułową platformą podłogową MQB, po raz pierwszy była do dyspozycji dla Passata całkowicie nowa podstawa konstrukcyjna. Mimo że nowy Passat ma prawie taką samą długość, jak poprzednik, rozstaw osi wzrósł aż o 79 mm; przednie i tylne koła są większe i przesunęły się bardziej ku przodowi względnie tyłowi, co pozwoliło wyraźnie skrócić zwisy nadwozia. Jednocześnie Passat stał się niższy i szerszy. Dzięki zoptymalizowanej lokalizacji agregatów znacznie obniżono maskę silnika, a przednią szybę przesunięto do tyłu. Taki „cab-backward design” z eleganckimi proporcjami limuzyny wydłużył optycznie maskę silnika, nadając nadwoziu charakter modelu z klasy wyższej. Zatem było jasne, że nowy Passat musi dostać dynamiczne proporcje. Ale to jeszcze nie przesądziło o stylu designu, o jego orientacji. „Nowym Passatem chcieliśmy zrobić formalny skok do następnej klasy. Naszym celem było wykorzystanie potencjału samochodu i stworzenie z niego biznesowej limuzyny. Było dla mnie przy tym ważne, aby stworzyć wyraziste tematy stylistyczne, emanujące wyjątkowością i ekspresywnie wyrażające moc i sportowy charakter nowego Passata” – wyjaśnił Klaus Bischoff.

Stylistyka zewnętrzna i detale
Czyste fakty – wymiary. Passat ma długość 4.767 mm, jest zatem o 2 mm krótszy, niż poprzednik. Jednocześnie rozstaw osi zwiększył się aż o 79 mm do 2.791 mm, przy czym przednie koła przesunęły się o 29 mm w kierunku przedniego zderzaka, tylne koła o 17 mm w kierunku tylnego zderzaka (kabina pasażerska jest o 33 mm dłuższa). Rezultat: krótsze zwisy nadwozia (z przodu minus 67 mm, z tyłu minus 13 mm). Jednocześnie wysokość Passata zmniejszyła się o 14 mm (1.456 mm) a szerokość wzrosła o 12 mm (1.832 mm). Połączenie tych wymiarów dało proporcje, które stworzyły doskonały punkt wyjścia dla atletycznej i zarazem ekskluzywnej stylistyki.

Sylwetka z mocno zaznaczoną linią załamującą światło. Kto pierwszy raz spojrzy na nowego Passata zauważy, że biorąc pod uwagę jego stylistykę, nie jest to typowy samochód klasy średniej. Jego styl pasowałby także do samochodu wyższej klasy średniej lub nawet klasy wyższej. Ekskluzywny wygląd nowego Passata udało się uzyskać między innymi dzięki nadzwyczaj precyzyjnie poprowadzonym krawędziom i załamaniom, które tworzą poszczególne płaszczyzny odbijania światła. Szczególnie rzuca się w oczy obszar między dolną krawędzią bocznych okien i linią na wysokości klamek w drzwiach. Tutaj załamania i krawędzie w górnej części łączą się w jedną płaszczyznę, z której – patrząc od przodu ku tyłowi – powstają wyraźne i atletyczne „barki” Passata. Linia przebiegająca na wysokości klamek rozpoczyna się z przodu jako przedłużenie górnej krawędzi reflektorów w błotniku, zostaje przerwana na krótko przednim nadkolem a następnie, lekko lecz w sposób ciągły wznosi się jako właściwa „linia barków” ku tyłowi (kabina składająca się z szyb i słupków dachowych zwęża się jak w samochodach sportowych). Między dolną krawędzią okien na wysokości klamek następuje zmiana płaszczyzn odbijających światło. Modulacja jest tutaj podzielona na dwa obszary: górny obszar tworzy z przodu w błotniku szerokie zagłębienie, które ku tyłowi aż do słupka C w Limousine względnie słupka D w Variancie staje się coraz węższe, tworząc trójkąt; płaszczyzna ta kończy się zatem tylnym słupkiem. Pod nią, w przeciwnym kierunku przebiega obszar, który rozpoczyna się z tyłu jako szerokie, mocno uwypuklone „barki” i zwęża się ku przodowi, również tworząc trójkąt. Dzięki temu bok nadwozia stwarza wrażenie bardziej zbliżonego do kształtu klina, niż jest w rzeczywistości. Te płaszczyzny światła i cienia dodatkowo akcentują linię „barków” i masywne tylne nadkole.

Precyzja highend także w produkcji. W drzwiach, bezpośrednio na linii załamującej światło, styliści umieścili klamki o niezwykle precyzyjnej formie, która wymaga równie precyzyjnych metod produkcji. Ten know-how jest czymś, co wyróżnia Volkswagena spośród innych producentów samochodów. Poniżej linii załamania znajdują się lekko wyoblone płaszczyzny drzwi i mocno zaznaczone nadkola. Od dołu nadwozie zakończone jest masywnymi progami. Między płaszczyzną drzwi a progami pojawia się kolejne załamanie powierzchni, mające swoją kontynuację w tylnym zderzaku i tworzące interesującą grę światła i cienia. Nadwozie na wysokości progów otacza chromowana aplikacja (od wersji Highline). Gra linii, światła i cienia optycznie zmniejsza wysokość nadwozia; Limousine i Variant sprawiają wrażenie znacznie niższych, niż są w rzeczywistości. Sportowo-ekskluzywne wrażenie całościowe akcentują także kolejne załamania płaszczyzn nad oknami bocznymi, chromowana listwa wokół długiego pasa szyb (od wersji Comfortline) oraz podwójna krawędź w obrębie dachu. Rezultat: patrząc na nowego Passata odnosi się wrażenie, że stał się znacznie dłuższy, mimo że jest o 2 mm krótszy, niż poprzednik.

Charyzmatyczny przód nadwozia. Passat roku 2014 ma całkowicie nową przednią część nadwozia. Osłona chłodnicy jest znacznie większa, niż reflektory. We wszystkich wersjach wyposażenia (Trendline, Comfortline, Highline) zdobią ją chromowane listwy. Po bokach listwy te załamują się w formie trapezu do wewnątrz i w kierunku reflektorów. Dolna chromowana listwa znajduje swoją kontynuację w reflektorach. Nad osłoną chłodnicy i reflektorami zastosowano kolejną chromowaną aplikację, rozciągającą się na całą szerokość maski silnika i przedłużoną aż na boczną linię załamującą światło (od wersji Highline). Generalnie reflektory i osłona chłodnicy ze swoim poziomym układem są zgodne z DNA designu Volkswagena i bardziej niż kiedykolwiek stapiają się w jedną horyzontalną całość. Styliści nie postawili jednak tylko na szerokość, lecz świadomie zastosowali skośne linie by stworzyć niepowtarzalną, charakterystyczną i przyciągającą uwagę grafikę przedniej części nadwozia.

Niepowtarzalne „oblicze”. Pas składający się z osłony chłodnicy i z reflektorów - swoją wyraźną formą podkreśla wyjątkowy styl Passata. Górna chromowana listwa Passata Highline jeszcze mocniej akcentuje ten dynamiczny efekt. Poniżej osłony chłodnicy i reflektorów znajduje się załamanie płaszczyzny równoległe do krawędzi osłony i świateł, a dolna część zderzaka odzwierciedla ich zarys. Po bokach umieszczone są reflektory przeciwmgielne.

Reflektory diodowe od wersji Highline. Dla ósmej generacji Passata Volkswagen opracował całkowicie nowe światła. Samochód będzie oferowany z halogenowymi i diodowymi reflektorami przednimi oraz z diodowymi światłami tylnymi. Dostępne w dwóch wariantach reflektory diodowe charakteryzują się niepowtarzalną grafiką.

Reflektory diodowe (stopień 1). Nowe, w pełni diodowe reflektory stanowią podstawowy stopień systemu świateł, który w Passacie zastąpi reflektory ksenonowe. Również światła dzienne będą wykonane w technologii LED. Główne pole świateł do jazdy w dzień będzie odpowiedzialne także za funkcję kierunkowskazu. W tym celu zastosowano dwanaście diod, świecących w kolorze białym lub żółtym. Grafiki świateł dziennych razem z „oczami” w reflektorach nie można pomylić ze światłami żadnego innego samochodu.

Reflektory diodowe (stopień 2). W kolejnej wersji Volkswagen oferuje dla Passata w pełni diodowe reflektory w technice projekcyjnej. Dwa niezwykle płaskie moduły soczewek, umieszczone obok siebie, rzucają światło na nawierzchnię i zapewniają jej oświetlenie zbliżone do światła dziennego. Sercem reflektorów jest umieszczony na zewnątrz moduł soczewek Multibeam. Oprócz świateł mijania i drogowych (ze światłami do jazdy po autostradzie i po drogach krajowych) emituje on także światła doświetlające zakręty. Wewnętrzny moduł soczewek Flatbeam jest odpowiedzialny za oświetlenie przestrzeni bezpośrednio przed autem. Kolejnym interesującym rozwiązaniem projekcyjnych świateł diodowych są światła dzienne z 32 diodami. Ich grafika składa się z dwóch oddzielnych modułów: dużego „U” (obejmuje oba moduły soczewek) i małego „U”, obejmującego kontur modułu Multibeam. Poniżej świateł do jazdy w dzień umieszczony jest szeroki kierunkowskaz (dwanaście diod). Dodatkowo po wewnętrznej stronie reflektorów znajdują się diody odpowiedzialne za statyczne doświetlanie zakrętów.

Reflektory diodowe (stopień 2 plus Dynamic Light Assist). W najbardziej zaawansowanej wersji projekcyjne diodowe reflektory są sterowane kamerą. Volkswagen po raz pierwszy połączył Dynamic Light Assist (automatyczne, włączone na stałe światła drogowe) i technologię LED. Kamera rozpoznaje jadące z przodu i nadjeżdżające z przeciwka pojazdy i porównuje dane z elektroniką reflektorów. Moduł sterowania z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów i ruchomy moduł soczewek Multibeam odpowiednio kierują wiązkę światła.

Tył nadwozia. Z tyłu natychmiast rzuca się w oczy fakt, że kabina mocno obniża się ku tyłowi, jak w samochodzie sportowym, a jej dół przechodzi w mocno zaznaczoną linię „barków”. Znacznie szersze i smuklejsze stały się tylne światła. Wersja Limousine z dużą powierzchnią pokrywy bagażnika utrzymaną w kolorze nadwozia wygląda jak młodszy brat Phaetona. Interesujące jest załamanie płaszczyzny przebiegające poprzecznie poniżej tylnych świateł. Poniżej tej krawędzi tył nadwozia przesuwa się do wewnątrz – górna część wystaje dalej nad zderzak, niż dolna. Dzięki temu zabiegowi udało się stylistom wykorzystać maksymalną długość tylnej części nadwozia i jednocześnie spełnić warunki kilku kategorii ubezpieczeniowych, które wymagają określonej strefy deformacji w obszarze zderzaka.

Końcówki rur wydechowych w kształcie trapezu. Dla nowego Passata charakterystyczne jest przywiązanie uwagi do detali. Na przykład chromowane końcówki rur wydechowych w formie trapezu, wbudowane w zderzak dla mocniejszych wersji silników. Umieszczone nad nimi tylne światła, stanowiące punkt końcowy dolnej chromowanej listwy okalającej nadwozie (od wersji Highline), są wykonane z najwyższą precyzją. Te małe, lecz starannie dopracowane detale zastosowano zarówno w wersji Limousine, jak i Variant. Oba warianty nadwozia różnią się w tylnej części, co naturalnie wynika z konstrukcji, między innymi pozycją tablicy rejestracyjnej. W Limousine tablica rejestracyjna umieszczona jest na zderzaku, w Variancie – na pokrywie bagażnika.

Światła tylne (stopień 1). Nowy Passat będzie oferowany seryjnie z diodowymi światłami tylnymi, i to zarówno w wersji podstawowej, jak i wersji rozbudowanej. Obie wersje rozciągają się w dwóch częściach od bagażnika po boki nadwozia. Zewnętrzna część seryjnych świateł tylnych pełni funkcję świateł pozycyjnych i świateł stopu, poniżej znajduje się kierunkowskaz. Wewnętrzny segment (na pokrywie bagażnika) obejmuje oprócz świateł pozycyjnych także światło cofania i przeciwmgielne.

Światła tylne (stopień 2). Niezwykle charakterystyczna jest grafika rozbudowanej wersji świateł. Ich niepowtarzalność widać przy hamowaniu: poziomy pas świateł pozycyjnych zmienia się w pionowe pasy świateł stopu (w zewnętrznej części dwie i w wewnętrznej części jedna pionowa linia). Optycznie wygląda to, jakby poziome światła pozycyjne złamały się tworząc pionowe światła hamowania. Taka zmiana sygnalizacji pozwala lepiej zauważyć hamowanie i poprawia bezpieczeństwo. W zewnętrznych modułach oprócz świateł pozycyjnych i stopu znajdują się także kierunkowskazy. W wewnętrznych modułach (w pokrywie bagażnika) umieszczono światła pozycyjne i stopu, światła cofania i przeciwmgielne. Opcjonalnie dostępne są także przyciemnione diodowe światła tylne (R-Line).

Stylistyka wnętrza i detale
Ekskluzywna atmosfera. Styliści zaprojektowali wnętrze nowego Passata z równie wielkim pietyzmem, jak nadwozie. Jego estetyka, czystość formy i wysoka jakość w pełni odpowiadają poziomowi całościowej koncepcji nowego Volkswagena. Z licznymi nowymi rozwiązaniami stylistycznymi, precyzyjnie dopracowanymi detalami i nowoczesnymi technologiami, jak Active Info Display i wyświetlacz Head-up, wnętrze jest bardziej awangardowe, niepowtarzalne i wszechstronne, niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki modułowej platformie MQB uzyskano większą przestronność. Dwa przykłady: mimo że nowy Passat jest o 2 mm krótszy, niż poprzednik, długość wnętrza zwiększyła się o 33 mm. Większy jest także bagażnik: w Variancie pojemność wzrosła o 47 litrów do 650 litrów a w przypadku załadowania po dach – do 1.780 litrów. W przypadku Limousine pojemność jest o 21 litrów większa i wynosi 586 litrów.

Poziomy pas wentylacji. Zdefiniowane na początku prac rozwojowych zadanie stworzenia lekkiego i przestronnego wnętrza, styliści zrealizowali wprowadzając smukłą deskę rozdzielczą z konsekwentnym, horyzontalnym układem. Z formą kokpitu koresponduje stylistycznie tapicerka przednich drzwi. Centralny element stylistyczny deski rozdzielczej stanowią innowacyjne wloty wentylacji, rozciągające się jako pas przez całą szerokość wnętrza i sprawiające wrażenie elementu dekoracyjnego. W nowym Passacie nie ma zatem żadnych oddzielnych wlotów wentylacji, lecz ciągły element konsekwentnie łączący formę z funkcją, przerywany tylko przez wskaźniki i umieszczony na środku zegar analogowy. Czysty architektoniczny charakter powstał dzięki imponującej długości chromowanych lameli wbudowanych we wloty wentylacji oraz umieszczonej poniżej dekoracyjnej osłony. Wymiary wlotu wentylacji nie tylko zdominowały stylistykę deski rozdzielczej, lecz również mają pozytywny wpływ zarówno na funkcję klimatyzacji, jak i na akustykę jej pracy.

Stylowe oświetlenie wnętrza. Pod pasem wlotów wentylacji i dekoracyjną osłoną znajduje się bardzo wąski pas oświetlenia Ambiente, rozciągnięty aż na drzwi. Emitowane światło tworzy niezwykłą inscenizację wnętrza. Inscenizacja rozpoczyna się już w momencie otwarcia centralnego zamka pilotem lub przy użyciu Keyless Access. Zapala się wtedy delikatnie najpierw centralna lampka w podsufitce i ciepłe oświetlenie konsoli środkowej, następnie podświetlone zostają od wewnątrz klamki drzwi i zapala się wąski pasek w desce rozdzielczej i w poszyciu drzwi (kolory – cyjan, biały i bursztynowy oraz intensywność można wybrać w menu Car w systemie Infotainment). Prawie równocześnie pojawia się także oświetlenie przestrzeni wokół nóg. Po włączeniu zapłonu, pas świateł oraz oświetlenie wskaźników staje się intensywniejsze a wszystkie pozostałe źródła światła przyciemniają się do indywidualnie ustawionego poziomu. Po wyłączeniu silnika wszystkie źródła światła zwiększają intensywność, aby ułatwić orientację.

Architektura zorientowana na kierowcę. Styliści przyłożyli szczególną wagę do zorientowanego na kierowcę układu przedniej części kabiny. Wychodząc od centralnej pozycji kierowcy, deska rozdzielcza lekko unosi się po obu stronach wskaźników w kierunku przedniej szyby. Taki układ znacznie poprawia ergonomię. Konsola środkowa cechuje się niezwykłą przejrzystością i łatwością obsługi. Wbudowano w nią dobrze widoczny system Infotainment, pod nim znajduje się panel klimatyzacji. Ponieważ konsola między kierowcą a pasażerem wznosi się w kierunku systemu Infotainment, dźwignia zmiany biegów również znajduje się dość wysoko, co jest korzystne pod względem ergonomii.

Active Info Display. Po raz pierwszy Volkswagen wprowadzi na rynek w nowym Passacie wyświetlacz wielofunkcyjny z interaktywną formą prezentacji informacji – Active Info Display. Wszystkie wskaźniki są czysto wirtualne, generowane przez oprogramowanie. Tylko umieszczone w dolnej części wyświetlacza lampki kontrolne mające wpływ na bezpieczeństwo są wykonane jako hardware. Informacje z nawigacji mogą być prezentowane w formacie 2D i 3D. Przekątna ekranu to 12,3 cala. Rozdzielczość ekranu 1.440 x 540 pikseli pozwala na niezwykle precyzyjne i interaktywne przedstawienie graficzne wszystkich detali. Na przykład w trybie nawigacji prędkościomierz i obrotomierz przesuwają się na bok ekranu, by zostawić więcej miejsca na mapę. W zależności od potrzeby, w powierzchnie wyświetlania prędkościomierza i obrotomierza mogą być włączone takie informacje, jak funkcje nawigacji i systemów wspomagających. Informacje z systemu Infotainment, na przykład zdjęcia z kontaktów w telefonie lub okładki płyt, mogą być również prezentowane na Active Info Display. Volkswagen będzie oferował Active Info Display jako alternatywę dla wskaźników analogowych.

Wyświetlacz Head-up. Jako pierwszy Volkswagen, nowy Passat będzie oferowany w przyszłości także z wyświetlaczem Head-up. Wyświetla on ważne informacje, jak prędkość czy piktogramy nawigacji, bezpośrednio w zasięgu wzroku kierowcy. Dzięki projekcji przez wyświetlacz Head-up, kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi, aby zarejestrować informacje takie jak na przykład szybkość jazdy. Dzięki wyświetlaniu ostrzeżeń w bezpośrednim zasięgu wzroku kierowcy, czas reakcji ulegnie znacznemu skróceniu. Wyświetlacz Head-up Passata jest „rozwiązaniem kombinowanym”. Dane wyświetlane są na przezroczystym ekranie, który wysuwa się przed przednią szybą samochodu. Udało się przy tym uzyskać jakość porównywalną ze znacznie droższymi systemami wyświetlającymi informacje bezpośrednio na przedniej szybie. Nieużywany wyświetlacz chowa się w desce rozdzielczej i jest szczelnie zamknięty. Kierowca ma wrażenie, że informacje wyświetlane są około dwa metry przed Passatem. Rezultat: W związku z faktem, że oczy nie muszą nieustannie zmieniać akomodacji między drogą a wskaźnikami, o wiele mniej męczą się podczas długich tras. Wyświetlacz Head-up aktywowany jest oddzielnym elementem obsługowym obok pokrętła świateł. Kierowca może sam wybrać w menu systemu Infotainment, które informacje mają być wyświetlane: aktualna prędkość, dozwolona prędkość, wskazówki nawigacji, informacje systemów wspomagających lub ostrzeżenia.

Główne aspekty – technologie
Innowacje techniczne nowego Passata:
Połączone w sieć systemy wspomagające otwierają nową erę w dziedzinie bezpieczeństwa. Nowe systemy Infotainment z mobilnymi usługami online i MirrorLink™. Systemy wspomagające zaglądają za róg i rozpoznają pieszych

Nowe systemy wspomagające, Infotainment i systemy poprawiające komfort czynią indywidualną mobilność bardziej ekologiczną, połączoną w sieć, komunikującą się wzajemnie oraz jeszcze bezpieczniejszą. Passat – najpopularniejszy niemiecki samochód firmowy awansuje do nowej Business Class, której technologie likwidują granice między segmentami. Do technologii tych należą takie systemy, jak Active Info Display (w pełni cyfrowy wyświetlacz wielofunkcyjny), wysuwany wyświetlacz Head-up, nowy Rear Seat Entertainment na tablet, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i rozpoznawania pieszych, Emergency Assist (zatrzymanie samochodu w przypadku zasłabnięcia kierowcy), Trailer Assist (wspomaganie manewrowania z przyczepą) i asystent jazdy w korkach.

Systemy Infotainment i Entertainment
Modułowy system Infotainment. Nowy Passat będzie oferowany z drugą generacją systemów Infotainment Volkswagena. Najnowsza generacja modułowego systemu Infotainment (MIB) umożliwia połączenie w sieć z urządzeniami zewnętrznymi. Posiada między innymi złącze pozwalające podłączyć smartfon i odpowiednie aplikacje przez MirrorLink™. Systemy otrzymały także znacznie szybsze procesory (zoptymalizowana procedura rozruchowa, szybsze obliczanie tras, bardziej płynna reakcja ekranu dotykowego oraz ulepszona komunikacja głosowa) i nowe wyświetlacze o wyższej rozdzielczości (w przypadku systemów 6,5-calowych). Passat debiutuje z 5-calowymi systemami Composition Touch i Composition Colour, 6,5-calowymi Composition Media i Discover Media (plus nawigacja) z czterokrotnie lepszą rozdzielczością (6,5 cali w porównaniu z 5,8 cali pierwszej generacji) i najnowszą wersją 8,0-calowego systemu radiowo-nawigacyjnego Discover Pro.

Złącza zewnętrzne. Już przy Composition Touch muzyka może być odsłuchiwana przy użyciu złącza AUX-IN, z karty SD lub opcjonalnie z nośnika pamięci USB i Bluetooth. Dostępny jest także interface do iPoda/iPhone. W wersjach Composition Colour i wyższych wbudowany jest napęd CD, w Composition Media i kolejnych wariantach do wyposażenia seryjnego należy złącze Bluetooth i USB. Discover Media (podstawowy system nawigacji) jest wyposażony opcjonalnie w WLAN. Najbardziej zaawansowana wersja systemu nawigacji Discover Pro posiada także złącze do telefonu komórkowego Premium (profil rSAP), napęd DVD oraz opcjonalnie tuner TV. Dla Composition Media i Discover Media jako opcja dostępny jest MirrorLink™, w przypadku Discover Pro należy on do wyposażenia seryjnego.

Car-Net / funkcje podstawowe. W połączeniu z systemem radiowo-nawigacyjnym Discover Media i Discover Pro, w Passacie oferowane będą usługi mobilne online Car-Net. Pozwalają one między innymi na włączenie informacji drogowych online do dynamicznego wyznaczania trasy oraz wprowadzenie do nawigacji osobistych i udostępnianych publicznie Points of Interest (POI). Możliwe będzie także prezentowanie na ekranie obrazów panoramicznych 360o z Google Street View i map ze zdjęciami satelitarnymi z Google Earth™ (Google Maps). Dodatkowo, jako nowość dla Discover Media i Discover Pro, dostępne będą funkcje Informacji o miejscach parkingowych (liczba wolnych miejsc na parkingach wraz z lokalizacją), Ceny paliwa (aktualne ceny paliwa wraz z lokalizacją stacji benzynowych), Pogoda, Wiadomości i Raport o stanie pojazdu (np. informacje o przeglądach); od Discover Media możliwe będzie także wybieranie celów podróży i POI przy użyciu komputera domowego, tabletu lub smartfonu i przeniesienie ich do systemu nawigacji.

Rear Seat Entertainment. Integracja różnych urządzeń obejmuje w nowym Passacie także tablety. Dzięki połączeniu zewnętrznych urządzeń przez WLAN z systemem Infotainment samochodu pojawiły się nowe możliwości. Na przykład nowy Rear Seat Entertainment. Kluczem jest tutaj aplikacja, która umożliwia kompatybilność systemu Infotainment i tabletu. Poprzez WLAN tablet uzyskuje dostęp do różnych funkcji Discover Media lub Discover Pro. Aby poprawić komfort obsługi i oglądania filmów, Volkswagen będzie oferował jako akcesoria uchwyty do tabletów dla Passata, które jednocześnie będą zasilały urządzenie prądem.

Systemy wspomagające i poprawiające komfort
Area View. Współpracujący z kamerami system obserwacji otoczenia Area View zadebiutował w 2010 roku w Touaregu. Zadaniem systemu jest umożliwienie obserwacji bliskiego otoczenia wokół samochodu. Dla nowego Passata system ten został znacznie udoskonalony. Nowa generacja Area View zostanie po raz pierwszy zastosowana przez Volkswagena w Passacie. System charakteryzuje się rozszerzonym zakresem funkcji, wyższą rozdzielczością kamer, funkcją rozpoznawania przeszkód i nową perspektywą 3D Birdview

Park Assist. Park Assist umożliwia półautomatyczne parkowanie równoległe lub prostopadłe do osi drogi oraz wyjazd z równoległych i prostopadłych miejsc parkingowych. W przypadku parkowania prostopadłego, wspierane jest nie tylko parkowanie tyłem, lecz także półautomatyczne parkowanie przodem.

Trailer Assist. Cofanie z przyczepą jest wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców. Dlatego Volkswagen wprowadził w Passacie, jako pierwszy producent samochodów na świecie, system wspomagający, który ułatwia manewrowanie z przyczepą: Trailer Assist. Aby wjechać samochodem z przyczepą tyłem we wjazd, kierowca musi zatrzymać się w odpowiednim miejscu, włączyć bieg wsteczny i aktywować system przyciskiem. Na wyświetlaczu komputera pokładowego przedstawiony zostaje aktualny i możliwy promień jazdy w oparciu o algorytmy obróbki obrazu z kamery cofania, która obserwuje i ocenia kąt załamania dyszla przyczepy. Przy użyciu dźwigni regulacji lusterek, która w tym przypadku działa jak joystick, kierowca może płynnie ustawić kierunek jazdy zestawu samochód + przyczepa. Passat przejmuje polecenia zmiany kierunku, wybrane przez kierowcę joystickiem regulacji lusterek, a sam kierowca wciska tylko pedał gazu i hamulca. Passat przyjmuje właściwy kierunek dzięki automatycznej ingerencji w elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Kierowca może w każdej chwili skorygować kierunek korzystając z pokrętła do regulacji lusterek.

Side Assist z funkcją ułatwiającą wyjechanie z miejsca parkingowego. System pomaga uniknąć poważnych wypadków. Bezpieczeństwo zwiększa się przede wszystkim w dwóch sytuacjach. Po pierwsze: na autostradzie, ponieważ rozpoznaje szybko nadjeżdżające pojazdy oraz pojazdy poruszające się wolniej, znajdujące się w martwym polu widzenia, co pozwala na bezpieczniejsze wykonywanie manewrów wyprzedzania. Jeżeli Passat wyposażony jest w Side Assist oraz Lane Assist współpracujący z kamerą, w przypadku ruchu kierownicą w stronę, po której występuje zagrożenie, aktywowane zostanie ostrzeżenie, a po rozpoczęciu przez kierowcę manewru zmiany pasa, system aktywnie skieruje układ kierowniczy w przeciwną stronę. Po drugie: przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego. System ten rewolucjonizuje wyjeżdżanie tyłem z miejsc parkingowych prostopadłych do osi jezdni. Moduł czujników radarowych rozpoznaje pojazdy zbliżające się z boku, dotychczas często niewidoczne dla kierowcy. W przypadku zagrożenia kolizją, asystent wyjazdu z miejsca parkingowego wygeneruje najpierw optyczne, następnie akustyczne ostrzeżenie. Jeżeli kierowca nie zaniecha manewru i pojawi się bezpośrednie niebezpieczeństwo zderzenia, nastąpi automatyczna ingerencja w układ hamulcowy.

Asystent jazdy w korkach. Asystent jazdy w korkach został opracowany na bazie Lane Assist i automatycznego tempomatu ACC. Znacznie poprawia on komfort poruszania się w przypadku utrudnień w ruchu. Podstawą jest funkcja utrzymywania pasa ruchu, oferowana przez Lane Assist również przy prędkości poniżej 60 km/h. System nie tylko wykonuje korygujące ruchy kierownicą, gdy samochód opuszcza pas ruchu, lecz także automatycznie utrzymuje Passata przez cały czas na środku pasa ruchu. Automatyczny tempomat ACC jest kolejnym systemem wspomagającym włączonym do asystenta jazdy w korkach. Przy aktywnym ACC Passat automatycznie przyspiesza i hamuje, odpowiednio do ruchu znajdujących się przed nim pojazdów. ACC i Lane Assist zostały połączone w asystenta jazdy w korkach. System umożliwia automatyczne utrzymywanie kierunku i odległości – samochód wykonuje skręty, przyspiesza i hamuje samodzielnie, jednak pod warunkiem, że kierowca trzyma ręce na kierownicy i podąża za jej ruchami, aby w każdej chwili móc ingerować w układ kierowniczy.

Emergency Assist. Kolejnym systemem, w którym Lane Assist i ACC łączą się w nowy system wspomagający, jest Emergency Assist. Gdy tylko czujniki rozpoznają, że kierowca nie wykazuje żadnej aktywności – nie skręca, nie hamuje ani nie przyspiesza, system zainicjuje kolejne stopnie ostrzeżeń. Pierwszym jest szarpnięcie hamulców, kolejnym jest awaryjne zatrzymanie. Jednocześnie włączone zostaną światła awaryjne a Passat wykona delikatne manewry skrętu, aby zwrócić uwagę otoczenia na niebezpieczną sytuację. ACC zapobiega przy tym najechaniu na jadący z przodu pojazd. Emergency Assist Volkswagena to nowość na skalę światową. Generalnie w każdym Passacie ze zintegrowanym złączem do telefonu komórkowego, system Infotainment może aktywować „Alarm SOS” dzwoniąc pod numer 112. Warunkiem jest telefon połączony przez Bluetooth z systemem Infotainment lub aktywna karta SIM w złączu telefonicznym Premium.

Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście. Front Assist jest systemem ostrzegającym i automatycznie hamującym w przypadku zagrożenia kolizją. Częścią składową systemu Front Assist jest funkcja awaryjnego hamowania w mieście. Podczas gdy Front Assist przy wyższych prędkościach ostrzega przez zbytnim zbliżeniem się do jadącego z przodu pojazdu oraz ewentualną kolizją i w razie konieczności automatycznie przyhamowuje samochód, funkcja awaryjnego hamowania w mieście przejmuje na siebie to zadanie przy niewielkich prędkościach jazdy. Dotychczas system awaryjnego hamowania w mieście rozpoznawał tylko pojazdy. W nowym Passacie udoskonalony system po raz pierwszy reaguje także na pieszych. Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście jest kolejnym przykładem demokratyzacji systemów wspomagających, bowiem Volkswagen oferuje tę technologię seryjnie już od Passata Comfortline.

Progresywny układ kierowniczy. Dzięki progresywnemu układowi kierowniczemu kierowca Passata nie musi wykonywać tak szerokich ruchów kierownicą, aby wykonać żądany manewr, zatem przy ostrych skrętach rzadziej przekłada ręce na kierownicy. Progresywny układ kierowniczy będzie oferowany w nowym Passacie jako pakiet w połączeniu ze sportowym zawieszeniem lub adaptacyjną regulacją zawieszenia DCC. Od skrajnego prawego do skrajnego lewego położenia kierownicy przy progresywnym układzie kierowniczym jest 2,1 obrotu, w przypadku tradycyjnego układu kierowniczego trzeba wykonać 2,75 obrotu kierownicą. W środkowym zakresie położenia układu kierowniczego system umożliwia precyzyjne kierowanie nawet przy dużych prędkościach. Na krętych drogach i przy skręcaniu w boczne drogi, dzięki bardziej bezpośredniemu przełożeniu kierowca odczuje większą dynamikę. Przy niższych prędkościach, na przykład w mieście i przy parkowaniu, Passat będzie znacznie zwrotniejszy i kierowca nie będzie musiał wykonywać szerokich ruchów kierownicą.

Easy Close. Funkcja Easy Open – przeciwieństwo Easy Close – została wprowadzona do Passata Varianta siódmej generacji w 2010 roku. Jeżeli samochód posiada system Keyless Access (system automatycznego zamykania i uruchamiania silnika), wystarczy odpowiedni ruch nogą za samochodem, aby otworzyła się pokrywa bagażnika. Czujnik zbliżeniowy w okolicy zderzaka rozpoznaje ruch nogi. W Passacie Variancie ósmej generacji funkcja automatycznego otwierania pokrywy bagażnika została rozszerzona o funkcję automatycznego zamykania Easy Close. Pokrywa bagażnika Varianta zamyka się, gdy tylko osoba z kluczykiem Passata oddali się od samochodu po wyjęciu zakupów lub bagażu. Następuje wtedy także automatyczna blokada wszystkich drzwi. Funkcja zamykania aktywowana jest przyciskiem w pokrywie bagażnika.

Ostatnie artykuły