Filmy
  • Artykuły
  • Volvo FMX Epress - ciężarówki ekspresowo

Volvo FMX Epress - ciężarówki ekspresowo

Volvo Trucks zamierza znacząco zwiększyć swój udział w globalnym rynku pojazdów budowlanych. Kluczem dla osiągnięcia tego celu ma być zmodernizowany model FM, który dla zastosowań w trudnych warunkach nosi nazwę FMX.

Przypomnijmy, że premiera Volvo FMX miała miejsce w kwietniu ubiegłego roku. Od tego czasu szwedzki koncern sprzedał blisko 5 tys. szt. tych ciężarówek. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy 2011 r. koncern zrealizował połowę planu sprzedaży przewidzianego na cały rok. Produkcja zarówno samochodów ciężarowych, jak i maszyn budowlanych pod wspólną marką dostarcza kompleksowe rozwiązania w zakresie transportu drogowego i terenowego dla budownictwa. Chodzi tu przede wszystkim o połączenie sprzedaży maszyn budowlanych i ciężarówek oraz co ważne wspólnej obsługi serwisowej różnych rodzajów pojazdów. Na wybranych rynkach klienci będą mieć dostęp do usług Volvo Trucks i Volvo Construction Equipment w jednych i tych samych stacjach obsługi. Jest to możliwe dzięki temu, że obydwie firmy wspólnie pracowały m.in. nad rozwojem 13-litrowego silnika D13 oraz zautomatyzowanej skrzyni biegów I-Shift. Oprócz spójnego systemu obsługi posprzedażnej Volvo Trucks wprowadziło także uproszczony system nabywania pojazdów. Obecnie jest oferowany w całym Regionie pakiet Volvo FMX Xpress - czyli Volvo z ekspresową dostawą. Szwedzka firma doszła do wniosku, że klient nie może długo czekać na samochód, gdyż w tym czasie jego przedsiębiorstwo traci pieniądze. W Volvo Trucks Polska wywrotki są dostępne w ciągu 7 dni wraz z gotową zabudową, opcjonalnie obsługą serwisową (Niebieski Kontrakt Serwisowy - dostosowany dla sektora budowlanego) oraz szkoleniem kierowcy. Jakie ciężarówki są dostępne w Volvo FMX Xpress? Zasadniczo oferta dotyczy modelu FMX w konfiguracji 8x4. Jednak w Polsce klient ma do wyboru dwie konfiguracje pojazdów. Czteroosiowe podwozia 8x4 lub 8x6 z dzienną krótką kabiną wyposażone w odpowiednio: 420- lub 460-konny silnik Euro 5 w układzie SCR, manualną skrzynię biegów VT2514B generującą maksymalny moment obrotowy 2500 Nm., a także, w zależności od wersji, hamulec silnikowy VEB lub VEB+. Rozstaw osi w Volvo FMX 8x4 wynosi 4350 mm, zaś Volvo 8x6 rozstaw ten ma dłuższy o 450 mm. Nośność przedniego zawieszenia w obu wersjach wynosi 2x8 ton, a tylne zawieszenie, dzięki zastosowaniu 11-piórowego wzmocnionego resora, znosi obciążenie 26 ton. Krótsze podwozie jest dostępne z zabudową wywrotką typu half-pipe niemieckiej firmy Carnehl o pojemności 17 m3. W wersji FMX 8x6 klient ma do wyboru zabudowy: KH-Kipper, Elbo, Wielton, VS-Mont - każdy z tych producentów oferuje zabudowy wywrotki, w zależności od potrzeb, rynnowe tylnozsypowe 18-19 m3 lub skrzynie proste z wywrotem tylnym i bocznym. Ciężarówki w pakiecie FMX Xpress 8x6 mogą być dostępne także poprzez wynajem Volvo Truck Rental.


Michał Bąk

Ostatnie artykuły