Filmy

Dacia Logan - nowe wcielenie

Nowa Dacia Logan pojawia się na rynku cztery lata po premierze pierwszej wersji modelu. Najnowszy trójbryłowy sedan Dacii wykorzystuje zalety, które były źródłem sukcesu poprzednika, w tym bezkonkurencyjny stosunek ceny do zalet użytkowych oraz ogromną przestronność wnętrza, solidność i niezawodność. Nowa Dacia Logan oferuje także nowocześniejszy design oraz atrakcyjniejsze i bardziej komfortowe wnętrze.

Od premiery w 2004 roku Logan odnosi ogromne sukcesy na wszystkich rynkach, na których jest sprzedawany. Dzięki nowemu Loganowi Dacia chce utrzymać przewagę nad konkurentami i zapewnić temu modelowi prowadzenie w klasie. Możliwość wyboru aż pięciu wersji – Nowy Logan, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-up i Sandero – sprawia, że marka Dacia oferuje klientom kompletną gamę samochodów przestronnych, solidnych,
o nowoczesnym designie, które powstały z myślą o różnorodnych zastosowaniach. Na większości europejskich rynków są one oferowane z gwarancją na trzy lata lub do przebiegu 100 000 km.

Bardziej nowoczesny design
Nowa Dacia Logan wyróżnia się wśród nowoczesnych sedanów bardziej współczesną linią zewnętrzną, która podkreśla jej solidną konstrukcję. Osłona chłodnicy, która pierwszy raz pojawiła się w Dacii Sandero, jest większa i stanowi tło dla nowego logo marki. Jest ona wykończona górną chromowaną listwą (w zależności od wersji wyposażenia). Nowy przedni zderzak zintegrowany z nadwoziem, podkreśla solidną konstrukcję samochodu. Przednie światła są większe i wykończone eleganckimi, karbonowymi obwódkami (w zależności od wersji wyposażenia).
Tył Nowej Dacii Logan również został zmieniony. Design nowej klapy bagażnika wykończonej dolną chromowaną listwą, jest teraz bardziej wyrazisty, a jej linia rozciąga się na nowe tylne światła. Zderzak jest zintegrowany
z nadwoziem i mieści w sobie światła odblaskowe oraz ukryty pod specjalną klapką hak holowniczy.
Inne zmiany obejmują serię nowych kołpaków i felg aluminiowych (dostępne w opcji) oraz nowe kolory nadwozia: Szary Basalte, Niebieski Electrique, Niebieski Extreme, dostępne również w gamie Sandero.

Przyjemniejsze i bardziej komfortowe wnętrze
Nowa Dacia Logan jest jeszcze bardziej atrakcyjna niż wcześniej. Nowa deska rozdzielcza, która po raz pierwszy pojawiła się w Dacii Sandero, jest nowoczesna i funkcjonalna, a nowoczesny charakter wnętrza jest podkreślony przez design paneli drzwi z praktycznymi klamkami i eleganckim wykończeniem (w zależności od wersji wyposażenia).
Miejsce kierowcy jest bardziej komfortowe i przyjazne dzięki regulacji ustawienia fotela kierowcy i regulacji wysokości kolumny kierownicy (w zależności od wersji wyposażenia). Poprawiono również widoczność do tyłu dzięki zastosowaniu środkowego zagłówka wsuwanego w oparcie oraz dużych lusterek zewnętrznych, pochodzących z Dacii Logan MCV.
Duże wymiary nowej Dacii Logan zapewniają ogromną przestronność kabiny, bezkonkurencyjną w tej klasie.
W rzeczywistości wymiary tego modelu pretendują bardziej do segmentu M1, gdyż jego długość całkowita została zwiększona do 4290 mm (o 40 mm w porównaniu z poprzednią fazą), zaś szerokość wynosi 1740 mm. Przestrzeń w kabinie to jedna z ważniejszych zalet nowej Dacii Logan. Dzięki szerokości nad podłokietnikami 1428 mm oraz wysokości od siedzenia do sufitu 873 mm, na tylnych miejscach mogą podróżować 3 osoby o wzroście przekraczającym 1,9 m. Również pojemność bagażnika, wynosząca 510 litrów, jest bezkonkurencyjna w tej klasie samochodów. Dostęp do bagażnika ułatwia szeroka klapa, zaś jego kształt umożliwia łatwe przewożenie przedmiotów rozmaitych kształtów i wielkości.

Bezpieczeństwo przede wszystkim
W zakresie bezpieczeństwa biernego nowa Dacia Logan oferuje wszystkie rozwiązania i wyposażenie, które umożliwiły temu modelowi uzyskanie wyniku trzech gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Nowa Dacia Logan została wyposażona w najnowszej generacji system ABS Bosch 8.1, współpracujący z elektronicznym korektorem siły hamowania (EBV) i układem wspomagania nagłego hamowania (AFU), który zadebiutował w Dacii Sandero. Wykrywa on hamowanie awaryjne i zwiększa ciśnienie w obwodzie, aby uzyskać wzrost wydajności systemu ABS poprzez wykorzystanie pełnej siły hamowania od razu, gdy kierowca naciska pedał hamulca.
Rozstaw kół z przodu i z tyłu nowej Dacii Logan został powiększony o 7 mm po każdej ze stron, co poprawia przyczepność pojazdu.
Nowa Dacia Logan wykorzystuje w desce rozdzielczej strukturę plastra miodu, co zmniejsza siłę potencjalnego uderzenia w kolana. Oprócz zastosowanych materiałów, także konstrukcja deski rozdzielczej uwzględnia bezpieczeństwo dzięki zastosowaniu w części dolnej krzywizn odpowiadających krzywiznom piszczeli. Efektem jest równomierne rozprowadzenie obciążenia w razie ewentualnego uderzenia. Kierowca i pasażer z przodu korzystają również z dodatkowego zabezpieczenia kończyn dolnych, jakim jest specjalna wyściółka podłogowa.
W zależności od wersji, samochód może być wyposażony w dwie poduszki powietrzne o regulowanym ciśnieniu (kierowcy i pasażera z przodu), które zmniejsza się zaraz po ich rozwinięciu, co ogranicza siłę oddziałującą na pasażerów.

Gama sprawdzonych jednostek napędowych
Nowa Dacia Logan jest dostępna ze sprawdzonymi silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6 l oraz silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi, które były jednym ze źródeł jej sukcesu.
Silniki 1.4 o mocy 75 KM i 1.6 o mocy 87 KM spełniają kryteria niskich kosztów eksploatacji, solidności i łatwości obsługi technicznej, które są charakterystyczną cechą marki Dacia. Łączą w sobie wysoki moment obrotowy dostępny już od niskich obrotów z niskim poziomem zużycia paliwa, wynoszącym odpowiednio 7,0, 7,2 i 4,5 litra na 100 km.
Jednostka wysokoprężna 1.5 dCi może być wzorcem w klasie silników wysokoprężnych dzięki zastosowaniu takich zaawansowanych technologicznie rozwiązań, jak wtrysk bezpośredni common-rail drugiej generacji, odpowiadający za doskonałe osiągi i bardzo niskie zużycie paliwa. Silnik 1.5 dCi dostępny jest w wersji o mocy
68 KM. Emisja CO2 na poziomie 120 g/km wskazuje na jego ekologiczny charakter.

Nowa Dacia Logan będzie dostępna w Polsce już w sierpniu 2008 r.

materiały; Renault Polska

Ostatnie artykuły