Filmy

Nowe XC70

Auto zawiera geny poprzednich generacji XC, ale jego wnętrze zostało wzbogacone o nowe systemy a sylwetka nabrała smukłości i elegancji. Samochód zaprojektowany został z myślą o potrzebach aktywnych osób. W Polsce dostępny pod koniec 2007 r.

Auta luksusowe są wizytówką ich użytkowników. Jednak spora część dzisiejszych i przyszłych właścicieli XC70 wybiera swoje samochody, nie tylko z uwagi na wygląd, lecz również z powodu ich możliwości jezdnych. XC70 zostało zaprojektowane z myślą o tym.
Nowe Volvo XC70 świetnie sprawdza się każdych warunkach – zarówno w typowej miejskiej przestrzeni jak i na trudnych szlakach. Jego funkcjonalne, luksusowe wnętrze oraz napęd na cztery koła czynią samochód idealnym towarzyszem nawet najbardziej zwariowanych podróży.

Stylistyka:
Nowy model XC70 jest przykładem najlepszych cech skandynawskiego wzornictwa - każdy, choćby najdrobniejszy szczegół został projektowany z myślą o czystości linii i inteligentnej funkcjonalności. Dzięki temu samochód prezentuje się niezwykle efektownie.
Duże, ciemne plastikowe panele dostępne we wcześniejszym modelu XC70 obecnie zostały zastąpione lakierowanymi powierzchniami. Przednie reflektory i grill zostały powiększone przybierając trapezoidalny kształt znany z koncepcyjnego XC60. Aby zachować surowość wyglądu samochodu , powiększono plastikowe panele w rogach wokół wlotów powietrza. Teraz są bardziej wyraziste. Srebrna, ochronna płyta z przodu została poszerzona i zintegrowana z resztą nadwozia zyskując dzięki temu kształt spojlera.
Ciekawym rozwiązaniem są wloty powietrza, dla których inspiracją był przód silnika odrzutowego. Kontrastowe części ochronne boków samochodu zostały uzupełnione o chromowe listwy u dołu drzwi. Relingi dachowe są zintegrowane z listwą słupka A.
Tył nowego XC70 prezentuje się również efektownie a to za sprawą nowej klapy nawiązującej do stylistki Volvo C30. Jej szyba zachodzi nisko po bokach, co zapewnia kierowcy lepszą widoczność z tyłu samochodu.
Z tyłu nazwa Volvo na klapie jest wypisana wyrazistymi literami, a odstępy pomiędzy nimi są większe niż dotąd.

Wnętrze:
Również wnętrze wzbudza pozytywne emocje. Paleta kolorystyczna objęła oprócz Sandstone Beige (beżu piaskowca) i Anthracite Black (antracytowej czerni) także Espresso Brown (brąz espresso). W tej ostatniej wersji ciepła, ciemna barwa siedzeń, paneli drzwiowych i deski rozdzielczej kontrastuje z pozostałymi elementami wykończenia w kolorze piaskowym.
Wnętrza auta jest inspirowane „Virrvarr” (chaos lub zamęt) – jednym z najlepiej znanych wzorów w historii szwedzkiego designu. Został on stworzony przez szwedzkiego księcia i zarazem projektanta cieszącego się międzynarodową sławą – Sigvarda Bernadotte.

Zawieszenie:
Nowe Volvo XC70 może być opcjonalnie wyposażone w aktywne podwozie, w którym wykorzystano technologię Four-C Volvo. Jest to zaawansowany, samoregulujący się układ, który wykorzystuje kilka czujników, stale monitorujących zachowanie auta. W ciągu zaledwie ułamków sekundy amortyzatory są dostosowywane do aktualnych warunków jazdy.
Four-C reguluje ustawienia podwozia, tak aby pasowały do aktualnej prędkości samochodu. Im większa prędkość, tym mniejsze działanie amortyzatorów. Dzięki temu auto łatwo kontrolować nawet przy dużych prędkościach. Ponadto technologia ta zmniejsza tendencję auta do przechylania, zbaczania z kursu i wykonywania niekontrolowanych ruchów wywołanych gwałtownym przyśpieszeniem, hamowaniem lub szybkimi skrętami kierownicy.

Układ napędowy:
Nowe Volvo XC70, podobnie jak inny model ze stajni XC – XC90 – ma poprzecznie montowany silniki napęd na cztery koła. Sześciocylindrowa wolnossąca jednostka o mocy 175 kW (238 KM) oraz momencie obrotowym wynoszącym 320 Nm gwarantuje jazdę wysokiej klasy. Silnik wyposażony jest w zaawansowany układ zaworowy z podwójnymi profilami krzywek wałka rozrządu po stronie dolotowej. W układzie tym znanym pod nazwą CPS (ang. Cam Profile Switching) zawory dolotowe mogą być uniesione na dwie różne wysokości w zależności od obciążenia silnika i prędkości obrotowej.
Przy normalnym trybie jazdy, standardowym otwarciu przepustnicy oraz przy niskich obrotach silnika, zużycie paliwa jest niskie, a moment obrotowy wystarczający, aby zapewnić dobre właściwości jezdne. Przy bardziej sportowej jeździe, pełnym przyśpieszeniu, wysokich obrotach i pełnym otwarciu przepustnicy silnik zapewnia dużą moc zarówno przy niewielkich, jak i dużych prędkościach obrotowych.
Alternatywą dla sześciocylindrowego silnika wolnossącego jest produkowany przez Volvo pięciocylindrowy 185-konny silnik Diesla D5 drugiej generacji. To bardzo mocny i łatwy w prowadzeniu silnik turbodiesel (dostępny jest w dwóch wersjach). Wariant mocniejszy oferuje moment obrotowy wynoszący 400 Nm w niezwykle szerokim zakresie obrotowym. Silnik wyposażony jest w nową, sterowaną elektronicznie turbosprężarkę. Zastosowano w nim zaawansowaną technologię wielopunktowego wtrysku i dobry układ sterowania silnikiem.
Silniki w nowym Volvo XC70 są połączone z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną z układem Geatronic.
Nowe Volvo XC70 jest wyposażone w układ All Wheel Drive Volvo. Układ AWD, wykorzystujący sterowane elektronicznie hydrauliczne sprzęgło, rozdziela moc pomiędzy przednie i tylne koła, co zapewnia jak najlepszą przyczepność we wszystkich sytuacjach. AWD współpracuje z układem Instant Traction, który błyskawicznie przełącza napęd z przednich na tylne koła przy ruszaniu z miejsca na śliskiej lub sypkiej nawierzchni.

Ostatnie artykuły