Filmy

Nowa Fabia

Podczas tegorocznej Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej w Genewie miało miejsce niezwykle ważne dla Škody wydarzenie. Światowa premiera Škody Fabia drugiej generacji, jednego z najbardziej spektakularnych sukcesów koncernu z Mlada Boleslav.

Projektanci nowej Škody Fabia przystąpili do pracy z zamiarem stworzenia dynamicznego, nowoczesnego samochodu. Ponadczasowa linia nadwozia miała być również atrakcyjna dla młodych ludzi. Założenia te złożyły się na wygląd i cechy nowej Škody Fabia. Parametry techniczne samochodu, użyte w nim systemy elektroniczne, poziom bezpieczeństwa, czy wysoki komfort jazdy, czynią z nowej Škody Fabia jeden z najlepszych samochodów w swojej klasie. Nowy model z pewnością posiada wystarczający potencjał, aby kontynuować sukces swojej „starszej siostry”, Fabii pierwszej generacji. Auta, które od chwili wprowadzenia na rynek w roku 1999 systematycznie umacniało swoją pozycję, by w końcu stać się numerem 1 – najchętniej kupowanym nowym samochodem osobowym w Polsce. Podobnie jak marka Škoda, która jest liderem polskiego rynku motoryzacyjnego.

Nowa Fabia, w porównaniu ze swoją poprzedniczką, zdecydowanie urosła. Samochód ma 3 992 mm długości i 1 498 mm wysokości. Jest jednym z najbardziej przestronnych modeli w klasie samochodów małych. Dynamiczny i charakterystyczny przód samochodu jednoznacznie wskazuje, że mamy do czynienia z modelem z rodziny Škody i nawiązuje do designu Škody Roomster – modelu, z którym dzieli wiele elementów od oryginalnych reflektorów, przez światła przeciwmgielne, na kształcie wlotu powietrza kończąc.

Dynamiczne linie samochodu to nowe spojrzenie na design. Pionowe wybrzuszenia są najbardziej charakterystyczną cechą przedniego zderzaka. Biegną od jego dolnej części w górę, wzdłuż pokrywy silnika aż do podstawy kolumny przy przedniej szybie. Nowoczesny kształt okien, czarne słupki A i B oraz zdecydowana linia boczna przechodząca od zachodzących na boki reflektorów przednich, aż do wciętych świateł tylnych podkreślają sportowy styl samochodu i jego energię. Intrygujące kształty reflektorów przednich przypominające oczy kota, podkreślają przyjazny wygląd Nowej Fabii i jednoznacznie wskazują przynależność auta do rodziny Škody. Dolne krawędzie bocznych okien płynnie łączą się z przedłużeniem maski, a powiększone optycznie przez czarne wykończenia pierwszego i drugiego słupka, są jednym z najbardziej charakterystycznych elementów nowej Fabii. Koncern, oferując nową Škodę Fabia myśli również o osobach lubiących podkreślać swój indywidualny styl. Klienci będą mogli zamówić nową Fabię z białym dachem, opcja będzie dostępna w połączeniu z wybranymi kolorami nadwozia.

W porównaniu z pierwszą generacją Škody Fabia, wnętrze samochodu zmieniło się diametralnie. Deska rozdzielcza o nowoczesnym wyglądzie i ergonomicznie zaprojektowany panel środkowy dostarczają kierowcy więcej komfortu i ułatwiają sterowanie poszczególnymi elementami wyposażenia samochodu. Wnętrze zostało wykonane z materiałów najwyższej jakości. W nowej Škodzie Fabia dostępne będą dwie wersje wyglądu deski rozdzielczej, w trzech wersjach kolorystycznych.

Na tylnych fotelach samochodu nowa Fabia dostarcza więcej miejsca niż jej poprzedniczka. Pasażerowie mają zdecydowanie więcej miejsca na nogi i więcej przestrzeni nad głową – wszystko dzięki zwiększeniu rozmiarów samochodu. Przestrzeń bagażowa również się powiększyła. Pojemność bagażnika wzrosła do 300 l, a po złożeniu tylnych siedzeń możemy otrzymać aż 1 163 l pojemności.

Klient będzie mógł wybrać spośród 8 wersji kolorystycznych wnętrza i aż 13 różnych kolorów nadwozia. Ta ogromna różnorodność to także jedna z cech nowej Škody Fabia.

Nowa Fabia podąża śladami modeli Octavia i Roomster, jako kolejny samochód koncernu Škoda odzwierciedla najnowszą strategię marki. Druga generacja Fabii ma wszystkie zalety, które zachęciły klientów do zakupu pierwszego modelu. Dodatkowo wnosi pozytywną energię, przejawiającą się w atrakcyjnym designie i kolorach nadwozia. Dzięki bogatej ofercie wersji, nowa Fabia zajmuje miejsce wśród najważniejszych reprezentantów klasy samochodów małych w Europie i z pewnością, podobnie jak jej poprzedniczka, zostanie samochodem numer 1 w Polsce.

Jednostki benzynowe:
- 1.2 HTP/44 kW
- 1.2 12V HTP/51 kW
- 1.4 16V/63 kW
- 1.6 16V/77 kW (także z automatyczną skrzynią biegów)
Jednostki wysokoprężne:
- 1.4 TDI PD/51 kW
- 1.4 TDI PD/59 kW (także z DPF)
- 1.9 TDI PD/77 kW (także z DPF)

Ostatnie artykuły