Filmy

II wcielenie Fiata BRAVO

Nowy Fiat BRAVO może już pochwalić się zdobyciem prestiżowych pięciu gwiazdek Euro NCAP. Aby otrzymać takie wyróżnienie projektanci przetestowali wszelkie możliwe rodzaje potencjalnych wypadków: zderzenia czołowe, uderzenia z boku, dachowanie , uderzenia w tył i pożar. Zostały wzięte pod uwagę zderzenia przy różnej prędkości, różne rodzaje przeszkód, oraz ochrona osób siedzących w aucie o różnej budowie fizycznej. W sumie zarejestrowano ponad 15000 godzin obliczeniowych, 60 crash testów, 150 symulacji na urządzeniu HyGe i 100 testów na komponentach i podzespołach.

To zasługa wielu wyrafinowanych urządzeń proponowanych w nowym modelu (w wyposażeniu seryjnym lub na zamówienie w zależności od rynku i wersji). Począwszy od tych związanych z bezpieczeństwem pasywnym: 2 przednie poduszki powietrzne (poduszka kierowcy posiada funkcję dwustopniowej aktywacji), 2 poduszki powietrzne przednie boczne 2 typu window bag. Dalej trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami wagi, pięć zagłówków, instalacja przeciwpożarowa FPS oraz zapięcia Isofix na tylnych siedzeniach. Kończąc na ochronie pasażerów podzielonej między karoserię, pokrywę silnika i belkę konstrukcyjną deski rozdzielczej. Nie należy tez zapominać o wkładzie w bezpieczeństwo pasywne wniesionym przez inne elementy takie jak fotele czy kolumna kierownicy, zaprojektowane przede wszystkim pod kątem ich zachowania w razie ewentualnego wypadku.

Ponadto nowy samochód zapewnia przewidywalność zachowania się auta na drodze, dzięki korygowaniu niewielkich błędów kierowcy i ułatwieniu wyjścia z trudnych sytuacji. Poza bardzo wydajnym układem hamulcowym, Fiat BRAVO proponuje najbardziej wyrafinowane urządzenia elektroniczne służące kontroli dynamiki samochodu: od hamowania po trakcję. Stąd ABS z elektroniczną korekcją siły hamowania EBD (Electronic Brake Force Distribution) i przede wszystkim ESP (Electronic Stability Program), system interweniujący w sytuacjach ekstremalnych, kiedy zagrożona jest stabilność samochodu, pomagający kierowcy w kontrolowaniu auta. Ponadto ESP proponowany w Fiacie BRAVO zawiera dodatkowe systemy ASR (Anti Slip Regulation) ograniczający zjawisko poślizgu kół napędzających w przypadku zmniejszonej przyczepności podłoża; MSR (Motor Schleppmoment Regelung) reagujący w przypadku gwałtownej zmiany biegu podczas redukcji, dodając moment obrotowy i zapobiegając zbytniemu obciążeniu kół napędzających; HBA (Hydraulic Brake Assistance), urządzenie hydrauliczno elektroniczne, działające podczas hamowania awaryjnego; i wreszcie Hill-holder wspomagający kierowcę podczas ruszania na terenach nachylonych.

Fiat BRAVO jest zatem autem skonstruowanym i zaprojektowanym dla osiągnięcia standardów bezpieczeństwa i niezawodności. Ta gwarancja bezpieczeństwa przyciąga coraz liczniejsze rzesze klientów Fiata Bravo, zebrano już 9500 zamówień we Włoszech, 620 tysiące odwiedzających podczas ostatnich Drzwi Otwartych w sieci sprzedaży we Włoszech oraz 350 tys. internatów w blogu “Quellichebravo”. Wielki sukces poprzedzający sprzedaż również na głównych rynkach europejskich: od 17 marca we Francji, następnie Szwajcaria, Holandia, Niemcy i Hiszpania, a od 21 kwietnia 2007 także w Polsce.

Ceny modeli dostepnych w Polsce:

Silniki benzynowe
1.4 16v 90 KM Fresh 49 990 zł
1.4 16v 90 KM Active 53 990 zł
1.4 16v 90 KM Dynamic 58 990 zł
1.4 T-Jet 16v 150 KM Dynamic* 66 990 zł
1.4 T-Jet 16v 150 KM Emotion* 72 990 zł
1.4 T-Jet 16v 150 KM Sport* 72 990 zł

Silniki Diesla
1.9 Multijet 120 KM Active 62 990 zł
1.9 Multijet 120 KM Dynamic 67 990 zł
1.9 Multijet 16v 150 KM Dynamic 72 990 zł
1.9 Multijet 120 KM Emotion 75 990 zł
1.9 Multijet 16v 150 KM Emotion 78 990 zł
1.9 Multijet 16v 150 KM Sport 78 990 zł
* wersje dost´pne w połowie roku

CENA Z VAT

Ostatnie artykuły