Filmy
  • Moto-pasje
  • Goodyear - ponad 100 lat innowacji na rzecz bezpieczeństwa

Goodyear - ponad 100 lat innowacji na rzecz bezpieczeństwa

Firma Goodyear jest powszechnie znana jako przedsiębiorstwo od bardzo dawna zaangażowane w sprawy bezpieczeństwa, również poprzez osiągnięcia w dziedzinie innowacji. Można tu wymienić m.in. pierwsze opony z kolcami, użyte na Księżycu, do wysokich prędkości i wiele innych.

Przez ponad 100 lat, przy opracowywaniu każdego innowacyjnego produktu, bezpieczeństwo na drogach było i jest główną motywacją oraz siłą napędową Goodyeara. Od momentu kiedy pierwsza dętka rowerowa opuściła taśmę produkcyjną w 1898 r., Goodyear dążył, aby stać się największą firmą oponiarską na świecie - tytuł ten zdobył w 1916 r. Goodyear utrzymuje czołową pozycję w branży oponiarskiej i gumowej od wielu dziesięcioleci. Tysiące przełomowych rozwiązań, innowacji, wynalazków, prototypów i prekursorskich usprawnień, które firma ma na swoim koncie jest odzwierciedleniem ciągłego zaangażowania w udoskonalanie produktów. Niskie temperatury zimą, ciągle padające deszcze, błoto pośniegowe, lód i śnieg wymagają zastosowania opon, które są specjalnie opracowane w taki sposób, aby dać sobie radę w tych ekstremalnych okolicznościach. W 1934 r. firma wprowadza na rynek swoją pierwszą oponę z kolcami do jazdy po błocie pośniegowym i na śniegu.

Na przestrzeni minionych siedemdziesięciu lat, Goodyear opracował niektóre z najbardziej nowatorskich technologii oponiarskich w dziedzinie bezpieczeństwa np. technologia SmartWear, ActiveBraking. To twórca opon, które zdobyły najwyższe uznanie np. zimowej UltraGrip, opon OptiGrip i HydraGrip, które zostały specjalnie opracowane do jazdy w deszczu, już w latach siedemdziesiątych XX w. Opona Aquatred, była pierwszą przystosowaną do jazdy w deszczu.

Po tym jak elementy bezpieczeństwa biernego, m.in. pasy bezpieczeństwa, poduszki powietrzne, stały się standardem w nowoczesnych samochodach, producenci zaczęli interesować się również elementami bezpieczeństwa czynnego - opony Goodyeara RunOnFlat. Opony ROF po raz pierwszy Goodyear wprowadził na rynek w 1997 r. jako opony EMT, a później, po raz drugi już jako RunOnFlat (w 2005 r.). Zostały one wyprodukowane przy pomocy jednej z czołowych technologii bezpieczeństwa czynnego, która pozwala kierowcy kontynuować jazdę nawet po przebiciu opony. Są one montowane m.in. w modelach: Audi, BMW, Mini, Mercedes-Benz, Ferrari, Rolls-Royce.

Rodzina opon letnich Goodyeara pod nazwą Eagle F1 pokazała swoje liczne atuty zdobywając wyrazy najwyższego uznania i rozmaite nagrody. Prawie trzydzieści lat po wprowadzeniu na rynek pierwszej letniej opony ultra-high performance Eagle F1, Goodyear prezentuje w 2011 r. najnowszą generację opon, Eagle F1 Asymmetric 2. Opona Eagle F1 nowej generacji, z zastosowaniem technologii aktywnego hamowania została wszechstronnie przetestowana przez niezależny instytut badawczy TÜV SÜD Automotive .

Dążąc nieustannie do podnoszenia bezpieczeństwa na drogach, Goodyear podpisał Europejską Kartę Bezpieczeństwa na Drogach (ERSC), która jest ogólnoeuropejską inicjatywą, mającą na celu zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego w całej Europie. Oprócz szeroko zakrojonych kampanii na temat utrzymania opon oraz odpowiedzialnej jazdy samochodem, specjalna uwaga zostanie zwrócona na dzieci, aby zwiększyć ich znajomość zasad ruchu drogowego oraz pomóc im bezpiecznie poruszać się po drogach.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 57 zakładach w 23 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

-Innowacje uczyniły z Goodyeara przedsiębiorstwo jakim jest obecnie. Pionierski duch innowacji, który towarzyszył nam gdy stawialiśmy pierwsze kroki w branży oponiarskiej w 1898 roku, jest nadal główną siłą napędową naszych obecnych sukcesów i wierzymy, że tak będzie w przyszłości. Tak jak dawniej, również teraz zaangażowanie w tworzenie produktów poprawiających stan bezpieczeństwa na drogach jest naszym kluczowym celem - powiedział Marek Gawlik, dyrektor Marketingu Grupy Goodyear Polska.

Źródło: Goodyear Polska


Ostatnie artykuły