Filmy

Jubileusz Renault

Firma Renault, która w 1910 r. jako pierwsza spośród marek samochodowych otworzyła swój salon w najpiękniejszej alei świata, świętuje w tym roku setną rocznicę swojej obecności na Polach Elizejskich w Paryżu. Od pierwszego sklepu, poprzez Pub Renault, aż po dzisiejsze Atelier Renault, historia francuskiej marki samochodowej jest ściśle związana z historią tego miejsca.

Od 11 września do 14 listopada 2010 roku w Atelier Renault otwarta będzie wystawa prezentująca historię 100 lat marzeń i motoryzacyjnej przygody firmy Renault. Po 10 latach działalności i przyjęciu blisko 25 milionów odwiedzających, Atelier Renault zostanie zamknięte na 6 miesięcy (od stycznia 2011 roku), w celu przeprowadzenia prac renowacyjnych.

1910-1959

Będąca pionierem i wizjonerem w dziedzinie motoryzacji firma Renault była pierwszym producentem samochodów, który otworzył swój sklep na Polach Elizejskich w Paryżu. Wybierając to miejsce, usytuowane niedaleko Grand Palais, w którym od 1901 r. organizowany był paryski Salon Samochodowy, firma Renault zainstalowała się w jego bezpośrednim sąsiedztwie i otworzyła pierwszy w tej alei salon samochodowy. Dzień 23 maja 1910 stał się dniem rozpoczęcia pierwszego etapu budowy tego obiektu. Usytuowany na Polach Elizejskich sklep Renault, symbol prestiżu tej marki, był miejscem goszczącym wybitne osobistości, biznesmenów, przemysłowców i artystów. Był on również licznie odwiedzany przez obcokrajowców, korzystających z pobytu w Paryżu, którzy mogli zamówić wybrany model Renault. Samochód był następnie dostarczany poza granice Francji.

1962-1999

Pół wieku później Renault rozpoczęło poszukiwania nowej koncepcji, w której chodziło o stworzenie przestrzeni dedykowanej przede wszystkim samej marce. Pub Renault został otwarty 3 października 1962, w dniu inauguracji paryskiego Salonu Samochodowego, zlokalizowanego już w tamtym czasie przy Porte de Versailles. Goście odwiedzający Pub, odkryli nowe miejsce spotkań pomiędzy eksponowanymi samochodami. Dzięki barowi i restauracji, do pubu można było wstąpić codziennie, niemal o każdej porze dnia i nocy. Jednak kluczowym atutem tego pubu był jego zdecydowanie motoryzacyjny wystrój, z nastrojowymi niszami, odtwarzającymi wnętrza kolekcjonerskich modeli, z siedzeniami, obiciami, elementami boazeryjnymi i miedzianymi. Tak powstało miejsce będące wcieleniem firmowego hasła: Renault to pełnia życia.

2000

Atelier Renault powstało 13 listopada 2000 r., ponad trzydzieści lat po inauguracji Pubu Renault. Zmiana ta była zgodna z logiką nowego wizerunku marki: Renault. Sztuka tworzenia samochodów. Miejsce to, wyraża otwarcie marki Renault na świat i jego różnorodność. Jego wnętrze tworzy przejrzysty, złożony z płynnych linii układ przestrzenny, zaprojektowany wokół lekkich, napowietrznych elementów. Przy średniej rocznej liczbie 2,5 mln odwiedzających, czyli trzykrotnie więcej niż w przypadku Pubu Renault, Atelier Renault pobiło kolejne rekordy, systematycznie przekraczając 20 000 odwiedzin w ciągu jednego dnia. W ciągu 10 lat, w Atelier zostało zorganizowanych ponad 50 ekspozycji, z ok. 100 prezentowanymi każdego roku pojazdami, np.: ekspozycje: bożonarodzeniowe, poświęcone Formule 1 i sportom samochodowym, o charakterze artystycznym lub kulturalnym pt. Bezpieczeństwo dla wszystkich Jest ono również miejscem licznych imprez i okolicznościowych wydarzeń np. uroczysty wieczór z okazji 25. rocznicy partnerskiej współpracy z Festiwalem w Cannes w 2008 r., Wieczór ZE, poświęcony gamie pojazdów ze 100-proc. napędem elektrycznym zorganizowanym w 2009 r.

Źródło: Renault


Ostatnie artykuły