Filmy
  • Artykuły
  • Nowe BMW serii 5 Limuzyna MR 2017

Nowe BMW serii 5 Limuzyna MR 2017

W lutym 2017 r. na rynkach na całym świecie pojawi się siódma generacja BMW serii 5 Limuzyna – sportowa, elegancka i stylowa. Jej najważniejsze nowości to lepsza dynamika jazdy, maksymalna oferta systemów wspomagających kierowcę, wysoki poziom skomunikowania oraz nowy, innowacyjny system obsługi. Tym samym nowe BMW serii 5 Limuzyna jest doskonale przygotowane do tego, aby kontynuować sukces swoich poprzedników.

Pierwszych sześć generacji BMW serii 5 sprzedało się w liczbie ponad 7,6 milionów egzemplarzy. „Siódma generacja BMW serii 5 idzie w kierunku przyszłości, jaki wyznaczyliśmy przez naszą strategię NUMBER ONE > NEXT. Pozycja lidera technologicznego, niezwykle emocjonujące produkty i cyfryzacja są istotnymi czynnikami naszego sukcesu. Rozszerzenie oferty w wyższych klasach jest odpowiedzią na oczekiwania wielu klientów. Jestem pewien, że nowe BMW serii 5 nie tylko wyznaczy nowe standardy technologiczne, ale też wzbudzi emocje i zachwyci. Ten samochód jest i będzie nadal synonimem biznesowej limuzyny” - mówi Harald Krüger, Prezes Zarządu BMW AG.

Maksymalna radość z jazdy i doskonała aerodynamika.
Konsekwentna realizacja koncepcji BMW EfficientLightweight, z jeszcze większym zastosowaniem aluminium i wysokowytrzymałych stali, pozwoliła zmniejszyć masę pojazdu nawet o 100 kg w stosunku do poprzedniego modelu. Nowa konstrukcja zawieszenia, niski środek ciężkości, typowy dla BMW równomierny rozkład masy na osie i lekka karoseria bardzo wysokiej sztywności, zapewniają maksymalnie dynamiczną jazdę przy komforcie typowym dla BMW serii 5. Dynamice jazdy sprzyjają też różne opcje układu jezdnego, takie jak zintegrowany aktywny układ kierowniczy, który teraz można łączyć z inteligentnym napędem na cztery koła xDrive, co stawia BMW serii 5 znów w czołówce klasy. Rekordem w klasie jest też współczynnik oporu powietrza karoserii BMW serii 5 Limuzyna o długości 4935 mm wynoszący 0,22.

Kolejny krok w stronę automatyzacji jazdy.
Liczne systemy wspomagające w nowym BMW serii 5 oferują kierowcy maksymalne wsparcie – nie tylko w krytycznych momentach, ale też w niewymagających sytuacjach, takich jak jazda w korku i powolnym ruchu albo na monotonnych odcinkach autostradowych. Samochód wyposażony jest standardowo w kamerę stereoskopową, która w połączeniu z opcjonalnymi czujnikami radarowymi i ultradźwiękowymi nadzoruje otoczenie pojazdu.

Nowością w BMW serii 5 jest, oprócz asystenta wymijania i ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z boku, asystent zmiany pasa ruchu i asystent toru jazdy. Ten ostatni nadzoruje pasy ruchu oraz sytuację obok pojazdu i poprzez korekty toru jazdy aktywnie pomaga kierowcy uniknąć grożącej kolizji.

Rozszerzone funkcje oferowanego opcjonalnie aktywnego regulatora prędkości (Active Cruise Control, ACC) i asystenta kierowania i toru jazdy są w BMW serii 5 kolejnym krokiem w stronę automatyzacji jazdy. Funkcje te obejmują przejmowanie ograniczeń prędkości oferowane przez opcjonalny układ Intelligent Speed Assist, przy czym kierowca może wprowadzić korektę +/- 15 km/h. W zakresie prędkości od 0 do 210 km/h samochód może na życzenie kierowcy przejąć dodawanie gazu, hamowanie i kierowanie. Inteligentna funkcja Auto Start/Stop działa teraz zależnie od trasy i ruchu na drodze, gwarantując jeszcze większy komfort jazdy.

Intuicyjna obsługa i komfort pod każdym względem.
Nowe BMW serii 5 wyposażone jest w układ iDrive nowej generacji zapewniający jeszcze prostszą obsługę auta. W najwyższej opcji funkcje nawigacji, telefonu, rozrywki i pojazdu wyświetlane są na ekranie o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 10,25". Obsługa odbywa się zależnie od preferencji kierowcy za pośrednictwem kontrolera iDrive, poleceń głosowych, gestów lub dotykania przycisków na ekranie. Kierowca może dowolnie konfigurować duże „kafelkowe” przyciski, które stale aktualizowane wskazują zawartość ich menu. Kolorowy wyświetlacz BMW Head-Up najnowszej generacji ma w porównaniu z poprzednią wersją o 70 procent większą powierzchnię projekcji i wskazuje znaki drogowe, listy telefoniczne, stacje radiowe, tytuły utworów, wskazówki nawigacyjne i ostrzeżenia systemów wspomagających kierowcę.

Większa ilość miejsca na drobiazgi, większa przestrzeń na nowi z tyłu i fotele komfortowe z funkcją masażu zapewniają maksymalny komfort jazdy, podobnie jak innowacyjne sterowanie fotelem za pomocą czujników dotykowych czy czterostrefowa klimatyzacja z jonizacją i delikatnym perfumowaniem powietrza. Specjalna izolacja silnika (SYNTAK), akustyczna przednia szyba i akustyczna podsufitka odczuwalnie zmniejszają poziom hałasu wewnątrz auta. Wszystkie reflektory BMW serii 5 Limuzyna wykonane są standardowo w technologii diodowej. Opcjonalnie oferowane są diodowe reflektory adaptacyjne ze zmiennym rozkładem światła i ze światłem na ronda i nieoślepiającym asystentem świateł drogowych BMW Selective Beam o zasięgu do 500 m.
Zaawansowana komunikacja pomiędzy pojazdem, człowiekiem i otoczeniem.

Bogatą ofertę BMW ConnectedDrive uzupełniają usługi, które dają podróżującym jeszcze większy komfort i oszczędność czasu. Jest to m.in. opcjonalny asystent parkowania, który rozpoznaje wolne miejsca do parkowania i automatycznie parkuje pojazd. Usługa Microsoft Exchange umożliwia użytkownikom Microsoft Office 365 po raz pierwszy synchronizację poczty elektronicznej, kalendarzy i kontaktów oraz ich edycję w pojeździe. Opcjonalna funkcja Remote Parking pozwala parkować BMW serii 5 Limuzyna w ciasnych miejscach zdalnie za pomocą kluczyka z pilotem.

Personalizacja treści dzięki BMW Connected Onboard. Od lipca 2016 r. BMW Connected, osobisty, cyfrowy asystent mobilności w BMW, dostępny jest również w Europie. Jego kolejna wersja z dodatkowymi usługami wprowadzona zostanie wraz z nowym BMW serii 5. BMW Connected Onboard daje kierowcy możliwość wglądu do jego informacji dotyczących mobilności. Na spersonalizowanym ekranie wyświetlane są treści z agendy mobilności w smartfonie, takie jak następne cele nawigacji czy szacowana pora przyjazdu. Funkcja Remote 3D View pokazuje kierowcy na smartfonie trójwymiarowy obraz otoczenia pojazdu, dając mu kontrolę nad nim również na odległość.

Nowe silniki benzynowe: BMW 530i oraz BMW 540i.
Wszystkie jednostki napędowe należą do nowej, modułowej serii silników BMW EfficientDynamics. Dzięki technologii BMW TwinPower Turbo łączą moc ze wzorcową wydajnością. Nowy model zadebiutuje z dwoma silnikami wysokoprężnymi i dwoma benzynowymi, z napędem tylnym lub inteligentnym napędem na cztery koła xDrive.
Nowy czterocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 2 l w BMW 530i oferuje maksymalny moment obrotowy 350 Nm i maksymalną moc 185 kW / 252 KM. Jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 5,4 litra/100 km*, a emisja CO2 126 g/km, co w porównaniu z poprzednim modelem oznacza redukcję o 11 procent. BMW 530i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h.

Tymczasowy najlepszy, sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3 l w nowym BMW 540i, oferuje moc 250 kW/340 KM i moment obrotowy 450 Nm. Mimo większej mocy i dynamiki jazdy średnie zużycie paliwa wynosi tylko 6,5 l/100 km*, a emisja CO2 150 g/km. W połączeniu z napędem xDrive BMW 540i przyspiesza do setki w jedyne 4,8 s.

Nowe silniki wysokoprężne: BMW 520d oraz BMW 530d.
BMW 520d z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym ma moc 140 kW/190 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Jego zużycie paliwa i emisja CO2 wynoszą 4,1 l/100 km* i 108 g/km w wersji ze skrzynią manualną oraz 4,0 l/100 km* i 107 g/km z 8-stopniową skrzynią Steptronic. Limuzyna przyspiesza do setki w 7,6 s (Steptronic). Prędkość maksymalna wynosi 237 km/h.

Lepszą dynamiką i wydajnością może pochwalić się również nowe BMW 530d. Moc 195 kW/265 KM i maksymalna moment obrotowy 620 Nm tej sześciocylindrowej jednostki rzędowej znacznie przewyższają poprzedni model. Mimo to średnie zużycie paliwa w BMW 530d wynosi 4,5 l/100 km*, a emisja CO2 118 g/km, co daje wynik o 13 procent lepszy niż w poprzednim modelu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu BMW 530d zaledwie 5,7 s; prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Mistrz CO2, hybryda plug-in i ośmiocylindrowy sportowiec.
Krótko po premierze BMW uzupełni ofertę nowych limuzyn serii 5 o kolejne silniki. BMW 520d EfficientDynamics Edition z 8-stopniową skrzynią Steptronic wyposażone będzie w najbardziej ekonomiczny czterocylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 140 kW/190 KM, który da limuzynie najniższą w tej klasie emisję CO2: 102 g/km (i średnie zużycie paliwa 3,9 l/100 km)*.

W marcu 2017 r. w ofercie pojawi się BMW 530e iPerformance – BMW serii 5 Limuzyna z napędem hybrydowym plug-in. Połączenie napędu elektrycznego BMW eDrive z czterocylindrowym silnikiem benzynowym dało ekstremalnie niską emisję CO2 wynoszącą zaledwie 46 g/km (i zużycie paliwa na poziomie 2,0 l/100 km)*. Moc systemowa wynosi 185 kW / 252 KM.

Najwyższe osiągi pośród wszystkich nowych BMW serii 5 oferować będzie, od marca 2017 r. tymczasowo, BMW M550i xDrive z silnikiem V8 o mocy 340 kW/462 KM i momencie obrotowym 650 Nm oferującym nie tylko imponujące parametry, ale też wydajność (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,9 l/100 km, emisja CO2: 204 g/km)*. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje BMW M550i xDrive 4,0 s.

* Wartości zużycia paliwa są po części tymczasowe i ustalone na podstawie cyklu testowego ECE zależnie od rozmiaru opon.


Modele oferowane od dnia premiery 11 lutego 2017 r.
BMW 530i/BMW 530i xDrive:
Czterocylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
Pojemność: 1 998 cm3.
Moc: 185 kW/252 KM przy 5 200 - 6 500 obr/min.
Maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1 450-4 800 obr/min.
Przyspieszenie (0-100 km/h): 6,2 s (6,0 s).
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,4 l/100 km (5,7 l/100 km)*.
Emisja CO2 w cyklu mieszanym: 126 g/km (133 g/km).

BMW 540i/BMW 540i xDrive:
Sześciocylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
Pojemność: 2 998 cm3.
Moc: 250 kW/340 KM przy 5 500 - 6 500 obr/min.
Maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 1 380 - 5 200 obr/min.
Przyspieszenie (0-100 km/h): 5,1 s (4,8 s).
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,5 l/100 km (6,7 l/100 km)*.
Emisja CO2 w cyklu mieszanym: 150 g/km (156 g/km).

BMW 520d/BMW 520d xDrive:
Czterocylindrowy silnik wysokoprężny, 6-biegowa skrzynia manualna / 8-stopniowa skrzynia Steptronic (xDrive: 8-stopniowa skrzynia Steptronic).
Pojemność: 1 995 cm3.
Moc: 140 kW/190 KM przy 4 000 obr/min.
Maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1 750 - 2 500 obr/min.
Przyspieszenie (0-100 km/h): 7,7 s / 7,6 s (7,6 s).
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,1 l/100 km / 4,0 l/100 km (4,2 l/100 km)*.
Emisja CO2 w cyklu mieszanym: 108 g/km / 107 g/km (112 g/km).

BMW 530d/BMW 530d xDrive:
Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
Pojemność: 2993 cm3.
Moc: 195 kW/265 KM przy 4 000 obr/min.
Maks. moment obrotowy: 620 Nm przy 2 000 - 2 500 obr/min.
Przyspieszenie (0-100 km/h): 5,7 s (5,4 s).
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,5 l/100 km (4,7 l/100 km)*.
Emisja CO2 w cyklu mieszanym: 118 g/km (125 g/km).

Modele dostępne od marca 2017 r.
BMW 530e iPerformance:
Czterocylindrowy silnik benzynowy plus napęd elektryczny BMW eDrive (Plug-in Hybrid), 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
Pojemność: 1 998 cm3.
Moc systemowa: 185 kW/252 KM przy 4 460 - 6 500 obr/min.
Maksymalny systemowy moment obrotowy: 420 Nm przy 1 450 - 4 000 obr/min.
Przyspieszenie (0-100 km/h): 6,2 s.
Zasięg elektryczny: 45 km*.
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,0 l/100 km*.
Emisja CO2 w cyklu mieszanym: 46 g/km.

BMW 520d EfficientDynamics Edition:
Czterocylindrowy silnik wysokoprężny, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
Pojemność: 1 995 cm3.
Moc: 140 kW/190 KM przy 4 000 obr/min.
Maks. moment obrotowy: 400 Nm od 1 750 obr/min.
Przyspieszenie (0-100 km/h): 7,5 s.
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 3,9 l/100 km*.
Emisja CO2 w cyklu mieszanym: 102 g/km.

BMW M550i xDrive:
Ośmiocylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic. Pojemność: 4395 cm3.
Moc: 340 kW / 462 KM przy 5 500 obr/min.
Maks. moment obrotowy: 650 Nm od 1800 obr/min.
Przyspieszenie (0-100 km/h): 4,0 s.
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,9 l/100 km*.
Emisja CO2 w cyklu mieszanym: 204 g/km.

* Wartości zużycia paliwa są po części tymczasowe i ustalone na podstawie cyklu testowego ECE zależnie od rozmiaru opon.

Ostatnie artykuły