Filmy

Nowy Ford Ka+

Firma Ford of Europe zaprezentowała nowy model KA+, który oferuje przestronne wnętrze, doskonałą wydajność paliwową oraz dynamiczne właściwości jezdne, dające dużą radość z jazdy.

Ford Ka+ zajmuje miejsce obok bestsellerowego modelu Fiesta* w gamie niewielkich aut Forda, oferując europejskim klientom styl, wysoką jakość wykonania oraz bogate wyposażenie.

„W całej swojej historii Ford często oferował niewielkie, przystępne cenowo auta, które były praktyczne, ekonomiczne i dawały dużą radość z jazdy” - powiedział Jim Farley, wiceprezes wykonawczy i prezes, Europa, Środkowy Wschód i Afryka, Ford Motor Company. „Ford Ka+ kontynuuje tę tradycję” - dodał.

Duża ilość miejsca dla pięciu osób
Nowy Ford Ka+ jest 5-drzwiowym hatchbackiem, zbudowanym w oparciu o opracowaną przez Forda globalną platformę przeznaczoną dla niewielkich aut. Nadwozie mierzy niespełna 4 metry długości, a wnętrze bez trudu pomieści pięcioro pasażerów. Zamówienia na ten model od europejskich klientów będą przyjmowane od lipca, a pierwsze dostawy rozpoczną się jeszcze w tym roku w późniejszym terminie.

Ford Ka+ jest nieznacznie krótszy od Fiesty, a jednocześnie o 29 milimetrów od niej wyższy, co pozwoliło inżynierom stworzyć optymalnie rozplanowany przedział pasażerski z dużą ilością miejsca nad głową z przodu oraz największą w klasie ilością miejsca na nogi z tyłu.

Co więcej, Ford Ka+ jest bardzo praktyczny w codziennej eksploatacji, co zawdzięcza m.in. bagażnikowi o pojemności 270 litrów, w którym z powodzeniem zmieszczą się dwie duże walizki, tylnym siedzeniom składanym w proporcji 60/40 oraz aż 21 schowkom rozlokowanym w całej kabinie pasażerskiej.

Pasażerowie mogą też skorzystać ze stacji dokującej MyFord Dock, umieszczonej w konsoli środkowej, która pozwala na zamocowanie i naładowanie przenośnych urządzeń, jak telefony komórkowe czy systemy nawigacji satelitarnej. Oprócz tego w przednich drzwiach znalazły się schowki zdolne pomieścić butelkę o pojemności 1 litra, butelkę o pojemności 0,6 litra oraz małą parasolkę. Na krańcu deski rozdzielczej umieszczono także ukryty schowek na cenne przedmioty, który można otworzyć jedynie po otwarciu drzwi kierowcy.

W stylowym nadwoziu o doskonałych proporcjach, zaprojektowanym z uwzględnieniem najnowszych trendów designerskich Forda, znalazła się charakterystyczna, trapezoidalna osłona chłodnicy, którą uzupełniają reflektory o wydłużonych krawędziach. Wszystkie odmiany Forda Ka+ wyróżniają się chromowanymi wykończeniami osłony chłodnicy, a także zderzakami, klamkami drzwi i lusterkami zewnętrznymi polakierowanymi w kolorze nadwozia.

Wnętrze ozdabia atrakcyjne wykończenie deski rozdzielczej, kontrastujące z nowoczesnymi, odpornymi na zużycie materiałami tapicerskimi oferowanymi w stylowym, grafitowym kolorze. Całość uzupełniają eleganckie chromowane akcenty dekoracyjne umieszczone w strategicznych miejscach, jak klamki wewnętrzne drzwi, pokrętła w konsoli centralnej czy dysze nawiewów.

Dynamiczna i ekonomiczna jednostka napędowa
W nowym Fordzie Ka+ oferowana jest uproszczona gama silnikowa stworzona w oparciu o nową, wydajną jednostkę benzynową 1,2 litra Duratec, oferującą europejskim klientom najlepszy stosunek ceny do osiągów. Silnik 1,2 litra dostępny w wersjach o mocy 70 i 85 KM wywodzi się z tej samej rodziny, co konstrukcja 1,25 litra montowana w Fordzie Fiesta i wykorzystuje system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT), który gwarantuje dobre osiągi, niskie spalanie oraz wysoką wydajność ekologiczną.

W połączeniu z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów, jednostka 1,2 litra generuje odpowiedni moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów, oferując płynne i dynamiczne osiągi, dzięki którym model ten daje radość z jazdy zarówno w mieście, jak i w trasie.

Niskie zużycie paliwa to zasługa optymalnej kalibracji silnika, a także zastosowania oleju silnikowego o właściwościach zmniejszających tarcie wewnętrzne oraz systemu odzyskiwania energii, który oszczędza paliwo poprzez utrzymywanie odpowiedniego poziomu naładowania akumulatora, przechwytując „darmową” energię elektryczną w momencie, gdy auto hamuje lub swobodnie się toczy.

Do uzyskania wysokiej wydajności paliwowej przyczyniają się również opony o ograniczonych oporach toczenia, a także elementy aerodynamiczne, jak zoptymalizowana nakładka przedniego zderzaka czy otwory w osłonie chłodnicy. Obie wersje silnikowe emitują 114 g/km CO2 i zużywają średnio 4,9 l/100 km**.

Na niektórych rynkach dostępny jest też wariant o mocy 85 KM, który dzięki wydłużeniu końcowego przełożenia i zmodyfikowanym nastawom emituje zaledwie 110 g/km CO2.

Zwrotny, dynamiczny i komfortowy
Zgodnie z oczekiwaniami europejskich klientów, nowy Ford KA+ oferuje wysoką zwrotność i dynamiczne właściwości jezdne, dające radość z eksploatacji.

W celu uzyskania wysokiej dynamiki jazdy, Ford Ka+ został wyposażony w zawieszenie o odpowiedniej specyfikacji, obejmujące specjalnie opracowane elementy, jak układ kierowniczy, sprężyny i amortyzatory, przedni drążek stabilizatora, tylną belkę skrętną, specjalne opony, a także przeprojektowaną przednią ramę pomocniczą i nowe mocowania silnika.

Model ten poddano również intensywnym pracom związanym z zapewnieniem pasażerom komfortu w typowych europejskich warunkach jazdy, co wiąże się bezpośrednio ze zminimalizowaniem szumów wiatru oraz hałasów dochodzących do kabiny z nawierzchni i z komory silnika.

Co więcej, inżynierowie Forda przeprowadzili intensywne testy modelu Ka+ w europejskim ośrodku badawczym Forda w Lommel w Belgii, a także testy w rzeczywistych warunkach na drogach Europy, tworząc samochód wyróżniający się komfortowymi i dynamicznymi właściwościami jezdnymi.

Bogate wyposażenie standardowe i dwie wersje do wyboru
Klienci mogą wybrać jedną z dwóch wersji wyposażeniowych modelu Ka+: standardowy model o mocy 70 KM oraz odmianę 85-konną, która oferuje:
• Klimatyzację manualną
• Opracowany przez Forda system multimedialny SYNC z układem AppLink, który umożliwia głosowe sterowanie wieloma aplikacjami na smartfona
• System inteligentnego kluczyka MyKey, który pozwala na zaprogramowanie maksymalnej dozwolonej prędkości jazdy i maksymalnego poziomu głośności zestawu audio, a także uniemożliwia dezaktywację systemów bezpieczeństwa. MyKey to idealne rozwiązanie dla rodziców, którzy pozwalają swoim niedoświadczonym dzieciom jeździć swoim samochodem.

Wszystkie wersje Ka+ oferują bogate wyposażenie standardowe, w tym elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka zewnętrzne, centralny zamek z pilotem, system bezpieczeństwa z sześcioma poduszkami powietrznymi, układ ESC z systemem Hill Start Assist, ogranicznik prędkości Speed Limiter oraz system Ford Easy Fuel.

Dla nabywców wersji z silnikiem o mocy 85 KM przewidziano szereg dodatkowych opcji, jak klimatyzacja automatyczna, skórzana kierownica, tempomat, podgrzewane przednie fotele, system audio DAB+, tylne czujniki parkowania, elektrycznie sterowane tylne szyby, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, przyciemniane szyby oraz 15-calowe obręcze aluminiowe.

„Wybór samochodu kompaktowego nie powinien wiązać się z kompromisami” - powiedział Darren Palmer, dyrektor ds. niewielkich samochodów, Ford of Europe. „Nasz nowy Ford Ka+ utrzymuje wysokie standardy, wyznaczone przez modele Fiesta, B-Max i EcoSport, oferując stylowe rozwiązania, przestronne wnętrze, zaawansowane technologie i wysoki komfort, jakiego oczekują klienci z Europy”.


* Wyniki opublikowane przez JATO Dynamics oparte o informacje zebrane przez firmę doradczą JATO Consult. Dane dotyczą rynków 30 krajów europejskich. Więcej informacji na stronie www.jato.com.
** Deklarowane zużycie paliwa / zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 692/2008 w aktualnym brzmieniu. Zużycie paliwa i emisja CO2 są określone są dla wariantu pojazdu, a nie dla pojedynczego samochodu. Zastosowano standardową procedurę testową umożliwiającą porównanie różnych typów pojazdów i pojazdów różnych producentów. Oprócz parametrów samego pojazdu, na zużycie paliwa / energii przez samochód, poziom emisji CO2 i zasięg napędu elektrycznego, wpływ ma również zachowanie kierowcy, jak i inne czynniki pozatechniczne. CO2 jest głównym gazem cieplarnianym odpowiedzialnym za globalne ocieplenie.

Ostatnie artykuły