Filmy

Nowy Volkswagen Tiguan 2016

Tiguan to innowacyjny, bogato wyposażony i nowocześnie stylizowany samochód o wszechstronnym przeznaczeniu. Pierwszy Sports Utility Vehicle skonstruowany na platformie MQB i wyznaczający standardy pod względem stylistyki, komfortu i funkcjonalności.

Nowocześnie stylizowany samochód o wszechstronnym przeznaczeniu, który wyznacza nowe standardy wśród aut swojej klasy – nowy Tiguan oznacza początek ofensywy Volkswagena w segmencie SUV-ów. Jako pierwszy Sport Utility Vehicle, skonstruowany w oparciu o modułową platformę MQB, model ten wyznacza standardy pod względem stylistyki, komfortu i funkcjonalności. Auto spełnia przy tym wszelkie codzienne funkcje, a jako model wyposażony w rozwiązania techniczne zastrzeżone dotąd dla aut wyższej klasy, doskonale sprawdza się podczas jazdy po autostradzie i w terenie.

Więcej przyjemności z jazdy.
Nowy Tiguan zapewnia maksymalną swobodę – zarówno pod względem przestronności wnętrza, jak i przy wyborze silników. Do dyspozycji jest 8 jednostek napędowych o mocy od 85 kW/115 KM do 176 kW/240 KM, wszystkie okazują się mocniejsze i oszczędniejsze od silników stosowanych w poprzednim modelu. Nowy Tiguan sprawdza się również w sytuacjach niespotykanych na co dzień.

Więcej dynamiki.
Wyposażony w system 4MOTION Active Control nowy Tiguan sprawnie przyspiesza i gwarantuje maksymalną przyjemność z jazdy w każdej sytuacji i na każdej nawierzchni. Dzięki dostępnemu w opcji systemowi adaptacyjnej regulacji zawieszenia (DCC) oraz – również opcjonalnemu – progresywnemu układowi kierowniczemu, Tiguana można skonfigurować zgodnie z indywidualnymi upodobaniami, by korzystać z najwyższego komfortu jazdy.

Więcej przestrzeni.
Przestronne wnętrze wraz ze znacznie większym bagażnikiem oraz bogatym wyposażeniem podnoszącym komfort codziennego użytkowania świadczą o jeszcze wyższym poziomie funkcjonalności nowego Tiguana.

Więcej stylu.
Stylistyka nowego Tiguana stanowi o jego oryginalności oraz podkreśla dynamikę. Volkswagen wprowadził do segmentu SUV-ów zupełnie nowy styl, w którym łączą się zgrabne proporcje, wysoka jakość wykonania oraz elegancki wygląd. Dzięki przemyślanym zabiegom stylistycznym, jak np. takie umieszczenie osłony chłodnicy oraz reflektorów, by razem tworzyły poziomą linię, oraz poprzez poprowadzenie dolnej krawędzi okien wyżej niż to było w poprzednim modelu, nowy Tiguan nabrał niepowtarzalnego wyglądu, który wyróżnia go wśród innych aut.

Więcej bezpieczeństwa.
Nowego Tiguana seryjnie wyposażono w nowoczesne rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa oraz liczne systemy asystujące. Są wśród nich Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego City oraz z funkcją rozpoznawania pieszych, Lane Assist, system proaktywnej ochrony pasażerów, a także aktywna maska silnika chroniąca pieszych i rowerzystów przed skutkami ewentualnego potrącenia. Dzięki rozwiązaniom technicznym właściwym dla aut wyższej klasy Tiguan stał się SUV-em innowacyjnym nie tylko pod względem bezpieczeństwa.

Więcej komfortu.
Do zalet nowego Tiguana zaliczają się wnętrze większe niż w innych autach klasy kompaktowej, możliwość wykorzystania samochodu w różnych okolicznościach dnia codziennego i nie tylko, a także najwyższy komfort niezależnie od warunków panujących na drodze. Każdy szczegół we wnętrzu podporządkowany jest temu, by zarówno kierowanie Tiguanem, jak i podróż w roli pasażera były jak najbardziej przyjemne. Służą temu liczne rozwiązania – od foteli ergoActive po niższą krawędź bagażnika, dzięki której łatwiej umieścić w nim ładunek. Active Info Display oraz Area View umożliwiają łatwiejszą orientację w przestrzeni, z kolei Easy Open and Close – łatwiejsze umieszczanie przedmiotów w bagażniku. Trzystrefowa klimatyzacja wraz z Air Care Climatronic z filtrem antyalergicznym pozwalają zaprogramować najdogodniejszą temperaturę indywidualnie dla każdego pasażera. Wszystko to sprawia, że Tiguan jest samochodem przemyślanym w każdym szczególe i jeszcze bardziej ekskluzywnym.

Więcej SUV-a.
Dzięki prześwitowi wynoszącemu 200 mm (w wersjach z napędem na cztery koła), Tiguan spełnia podstawowy wymóg niezbędny do uznania go za samochód terenowy. Niespotykana wśród aut klasy kompaktowej zdolność do ciągnięcia przyczepy o masie własnej do 2 500 kg, a także możliwość zamówienia auta z tak ukształtowanym przodem nadwozia (opcja), że kąt natarcia wynosi 25 stopni wyraźnie świadczą o tym, że nowy Tiguan wyznacza nowe standardy wśród SUV-ów klasy kompaktowej.

Więcej multimediów.
Opcjonalny pakiet składający się z systemu Media Control oraz App Control pozwala podłączyć smartfon lub tablet do samochodowych multimediów. Dzięki specjalnemu schowkowi na pokładzie Tiguana smartfony można ładować indukcyjnie.

Wyżej umieszczone fotele, bezpieczeństwo i komfort to atrybuty SUV-ów, zaspokajające potrzeby licznych nabywców. Z udziałem ponad 30 % SUV-y są najszybciej rosnącym segmentem motoryzacyjnego rynku na świecie. Znacznie zwiększyła się sprzedaż SUV-ów kompaktowych, do których należy nowy Tiguan – według prognoz, w ciągu najbliższych czterech lat popyt na nie na całym świecie zwiększy się o ponad 2 miliony.

Prezentując Tiguana w 2007 roku, Volkswagen wkroczył na drogę sukcesu. Od tego czasu samochód ten kupiło 2,8 miliona klientów na całym świecie, a Tiguan cieszy się powodzeniem w ponad 170 krajach. Z tego powodu model ten należy obok Golfa, Passata czy Polo do najważniejszych samochodów marki Volkswagen.

Tiguan oznacza początek poszerzania światowej oferty SUV-ów Volkswagena. Do końca bieżącej dekady Volkswagen będzie miał w każdym ważnym segmencie rynku co najmniej jeden model tego rodzaju. Pewien pogląd na przyszłe auta można było wyrobić sobie niedawno podczas salonu samochodowego w Genewie, gdzie Volkswagen zaprezentował studyjny model łączący cechy SUV-a i kabrioletu, noszący nazwę T-Cross Breeze. Znamienny jest także fakt, że Volkswagen skonstruował Tiguana od podstaw w dwóch wersjach różniących się rozstawem osi. Celem było zaspokojenie potrzeb klientów z Chin i USA poszukujących przestronnego samochodu dla siedmiu osób. SUV średniej wielkości, który został opracowany specjalnie na te dwa rynki zostanie zaprezentowany już niedługo. W przyszłym roku pojawi się ponadto nowy Touareg – model należący do grona SUV-ów klasy premium. Spośród aut mniejszych niż Tiguan można spodziewać się samochodu wielkości Polo – T-Cross Breeze oraz SUV-a w stylu studyjnego T-Roc.

Stylistyka
Charakterystyczny wygląd SUV-a sprawia, że Tiguan emanuje siłą. Stylistom pracującym pod kierownictwem Klausa Bischoffa udało się stworzyć to wrażenie, ponieważ kierowali się dewizą, według której mniej oznacza więcej. Nowy Tiguan podbija serca elegancją. Proporcje tego samochodu sprawiają, że wygląda on nadzwyczaj solidnie – wysokość modelu podstawowego z przednim napędem, w porównaniu z jego poprzednikiem, jest o 33 mm mniejsza i wynosi 1.632 mm, szerokość natomiast wzrosła o 30 mm do 1.839 mm. Tiguan jest też o 60 mm dłuższy – długość jego nadwozia wynosi 4.486 mm, rozstaw osi zwiększono zaś do 2.681 (o 77 mm). Dzięki temu wygląd samochodu budzi respekt, zwłaszcza gdy ogląda się go z przodu. Osłona chłodnicy oraz projekcyjne reflektory wykonane w technologii LED (seryjne w wersji wyposażenia Highline) tworzą spójną całość.

Dolna krawędź okien oraz charakterystyczne przetłoczenie karoserii pod nią, jak również szerokie nadkola świadczą o kreatywności stylistów. Z kolei dowodem na to, jak wyrafinowana jest technika produkcji Tiguana mogą być klamki ukryte w przetłoczeniu nadwozia. Ten charakterystyczny element znajduje się również z tyłu auta, któremu wyraziste linie oraz poziome powierzchnie nadają wyglądu podkreślającego sportowy charakter SUV-a.

Stylistyka właściwa tego rodzaju samochodom dominuje także we wnętrzu. Dla wygody kierowcy tablicę rozdzielczą ukształtowano tak, by ułatwić mu korzystanie ze wszelkich urządzeń jakie się na niej znajdują, a jednocześnie deska rozdzielcza nie ogranicza przestrzeni. We wnętrzu auta dominuje typowa dla SUV-ów szeroka konsola centralna. Znajduje się na niej pokrętło 4MOTION Active Control sterujące napędem na cztery koła, przez co przypomina ona konsolę Touarega. Dyskretne oświetlenie, panoramiczny dach (o wymiarach 870 mm x 1.364 mm) oraz takie detale, jak klamki czy listwy dekoracyjne nadają wnętrzu ekskluzywnego charakteru.

Nadwozie
Wielkość wnętrza ma znaczenie dla komfortu podróży. W nowym Tiguanie jest ono dłuższe o 26 mm, przez to należy do najprzestronniejszych w klasie kompaktowych SUV-ów. Z tyłu każdy z trzech pasażerów ma na wysokości kolan przestrzeń większą o 29 mm. Mimo że nowy Tiguan jest niższy od poprzedniego przemyślane rozplanowanie kabiny sprawiło, że pasażerowie mają więcej przestrzeni wokół głowy. Podróżujący autami typu SUV przywiązują dużą wagę do tego, by siedzieć wysoko – fotele w nowym Tiguanie zamontowano więc o 8 mm wyżej. W wyposażeniu seryjnym znajduje się przesuwana tylna kanapa. Gdy jest ona przesunięta w przód, bagażnik Tiguana ma pojemność 615 litrów, czyli więcej o 145 l. w porównaniu z poprzednikiem. Pozwala to zmieścić w jego wnętrzu wszelki sportowy czy wyprawowy ekwipunek. Po złożeniu kanapy pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1.655 litrów, co sprawia, że Tiguan może okazać się przydatny nawet podczas przeprowadzki.

Nowy Tiguan jest także lepszy pod względem aerodynamiki. Współczynnik Cx wynosi 0,32 i jest o 13 % niższy niż był w wypadku poprzedniego modelu (0,37). Udało się to osiągnąć dzięki wielu zabiegom polegającym na odpowiednim dopracowaniu nadwozia oraz podwozia nowego Tiguana. W porównaniu z modelami wyposażonymi w silniki spełniające normę Euro 5 masa nowego Tiguana zmniejszyła się o 53 kg. Sama karoseria jest lżejsza o 12 kg, mimo że jest dłuższa oraz zwiększył się rozstaw osi.

Konstruktorom nadwozia udało się stworzyć mały majstersztyk. Zastosowano elementy pozwalające zmniejszyć jego masę, jak np. „Tailored Blanks”, czyli zwiększenie grubości blach tylko w tych miejscach, które są narażone na szczególnie duże obciążenie. Poza tym, nadwozie zostało znacznie usztywnione dzięki zastosowaniu wzmocnienia pomiędzy nadkolami z tyłu, i to mimo iż odległość w krytycznym obszarze pomiędzy słupkami dachowymi A i C wzrosła o 77 mm. Większa jest także pokrywa bagażnika w porównaniu z poprzednim modelem, a mimo to udało się poprawić tak ważną w przypadku SUV-ów odporność nadwozia na skręcanie.

Wartości 28.000 Nm/stopień i 25.000 Nm/stopień w autach z panoramicznym dachem są znacznie lepsze niż w wypadku Tiguana poprzedniej generacji. Jest to również dużo lepszy wynik niż osiągany przez licznych konkurentów nowego Tiguana. Klienci mogą się dzięki temu cieszyć większym komfortem podróżowania oraz jeszcze większym bezpieczeństwem.

Silniki
Bogata oferta silników dostępnych do nowego Tiguana daje klientom szeroką możliwość wyboru. Każdy z czterech silników benzynowych o mocy od 92 kW/125 KM do 162 kW/220 KM oraz każdy z diesli osiągających moc od 85 kW/115 KM do 176 kW/240 KM jest mocniejszy i bardziej oszczędny niż porównywalne jednostki napędowe spełniające normę Euro 5 dostępne w poprzednim modelu.

Silniki benzynowe mają moc 125, 150, 180 i 220 KM. Silniki wysokoprężne oferowane są także w czterech wariantach mocy: 115, 150, 190 oraz 240 KM. Bazowe jednostki TDI 115 KM i TSI 125 KM oferowane są tylko z napędem na przednie koła i mechaniczną skrzynią biegów. Silniki 1.4 TSI oraz 2.0 TDI o mocy 150 KM można połączyć z napędem 4Motion oraz z przekładnią DSG. Cztery najmocniejsze silniki 2.0 TSI o mocy 180 i 220 KM oraz 2.0 TDI o mocy 190 i 240 KM seryjnie wyposażono w napęd na wszystkie koła 4Motion oraz dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów.

Najmocniejszy silnik może się poszczycić największą mocą jednostkową w segmencie kompaktowych SUV-ów. Znany z Passata 240-konny silnik 2.0 TDI biturbo, osiągający ciśnienie wtrysku o wartości 2.500 bar, z jednego litra pojemności skokowej uzyskuje moc 88 kW/119 KM.

Właściwości dynamiczne
Nowy Tiguan doskonale radzi sobie z daleka od asfaltowych dróg, a jego właściwości jezdne można dopasowywać do aktualnych warunków korzystając ze specjalnego pokrętła.

System 4MOTION Active Control w trybie „offroad” umożliwia sprawne poruszanie się w trudnych warunkach terenowych. Jest to możliwe dlatego, że system bardzo precyzyjnie pozwala dozować gaz poprzez elektroniczny pedał. Ponadto w nowym Tiguanie 4MOTION z DSG w trybie „offroad” biegi zmieniane są na wyższe nieco później. Gdy skrzynia jest obsługiwana w trybie ręcznym, biegi nie zmieniają się automatycznie na wyższe. W tym przypadku odłączany jest także wolny bieg zwany żeglowaniem. System ASR reguluje liczbę obrotów kół zapewniając odpowiednią trakcję i stabilność samochodu. Jednocześnie układ kierowniczy i adaptacyjny system regulacji tłumienia przełączają się w odpowiedni tryb pracy. Elektroniczny system stabilizacji (ESC) także przełącza się w tryb „offroad”, dzięki czemu zaczynają działać systemy wspomagające wjazd i zjazd ze wzniesienia. Dynamiczne światła skrętne w strefie bezpośrednio przed autem zaczynają świecić jaśniejszym światłem o szerszym zasięgu.

Tiguan sprawnie spełnia wszelkie zadania, jakie się przed nim stawia. System 4MOTION Active Control pozwala na wybranie odpowiedniego trybu jazdy do panujących warunków, dzięki temu kierowca może się czuć w pełni komfortowo – zarówno na asfaltowej drodze, w terenie, jak również na lodzie czy śniegu. Do dyspozycji kierowcy pozostaje też opcjonalny adaptacyjny system regulacji zawieszenia (DCC). Wyposażono go w nowe zawory regulacyjne, dzięki którym wzrasta komfort jazdy, a różnice pomiędzy poszczególnymi trybami pracy zawieszenia są bardziej wyraźne. W ten sposób system DCC daje kierowcy możliwość wybrania najlepszego dla niego stylu jazdy – wygodnie, za pomocą zwykłego przycisku. Dostępny za dopłatą progresywny układ kierowniczy zapewnia precyzję i dynamikę prowadzenia, a także zwiększa wygodę manewrowania oraz jazdy z małymi prędkościami.

Na każde warunki
Przód nadwozia utrzymany w terenowej stylistyce (opcja) oraz zwiększony prześwit auta z napędem 4MOTION podkreślają możliwości i charakter nowego Tiguana. Jego twórcy mieli przed sobą jasne zadanie: kierowca i samochód powinni tworzyć jedność, zarówno podczas jazdy serpentynami, jak i na luźnej nawierzchni.

Bezpieczeństwo i systemy asystujące
Modułowa platforma MQB umożliwia tworzenie jeszcze bezpieczniejszych samochodów. Pod względem aktywnej i biernej ochrony pasażerów Tiguan należy do czołówki w tej dziedzinie. W Europie do jego seryjnego wyposażenia należą system Front Assist z funkcją rozpoznawania pieszych, aktywna maska silnika oraz system Lane Assist. Zestaw ten wzbogaca siedem poduszek powietrznych, łącznie z chroniącą kolana kierowcy. Wyznacza to nowy standard, nie tylko wśród kompaktowych SUV-ów. Dowodem na to jest także fakt, że nowy Tiguan, jak wszystkie modele skonstruowane na platformie MQB, ma w wyposażeniu seryjnym system automatycznego hamowania po kolizji. Dzięki niemu auto toczące się bezwładnie po uderzeniu w przeszkodę może uniknąć kolejnych zderzeń.

System Front Assist, znajdujący się w wyposażeniu seryjnym nowego Tiguana, za pomocą radarowego czujnika monitoruje otoczenie samochodu i powoduje automatyczne hamowanie, jeśli tylko stwierdzi, że kierowca nie zauważył przeszkody. Nowość systemu zainstalowanego w nowym Tiguanie polega na tym, że do obserwacji otoczenia służy w nim jedynie czujnik radarowy, a nie czujnik oraz kamera. Gdy system stwierdzi obecność pieszego na drodze, reaguje dwustopniowo – najpierw ostrzega kierowcę o obecności pieszego, potem inicjuje hamowanie. Zupełną nowością w segmencie kompaktowych SUV-ów jest seryjne zastosowanie asystenta utrzymywania pasa ruchu Lane Assist.

Oto kolejne przykłady seryjnych systemów bezpieczeństwa: czujnik monitorowania zmęczenia kierowcy jest elementem wyposażenia wersji Comfortline, automatyczny system regulacji odstępu pomiędzy autami (ACC) działający do prędkości 160 km/h znajduje się w wyposażeniu Highline. Unowocześniony system ACC współdziałając z przekładnią DSG pomaga kierowcy poruszać się w korku przejmując część jego pracy. Elementem pakietu systemów asystujących jest także Emergency Assist, będący rozszerzeniem Lane Assist, który w razie niebezpieczeństwa powoduje awaryjne zatrzymanie samochodu, gdy kierowca np. zasłabł. Dzieje się to dopiero po tym, gdy Lane Assist ostrzeże innych uczestników ruchu włączeniem świateł awaryjnych oraz jazdą lekkim slalomem po swoim pasie ruchu.

Aktywna maska silnika zmniejsza ryzyko obrażeń wśród pieszych i rowerzystów. Gdy potrącona osoba dotknie zderzaka specjalny czujnik uruchomi urządzenie pirotechniczne, które w ciągu 22 milisekund na wysokość około 50 mm uniesie maskę w części znajdującej się blisko przedniej szyby. Dzięki temu zwiększa się odległość pomiędzy twardymi elementami znajdującymi się pod pokrywą silnika, a stosunkowo miękką maską. Ryzyko, że potrącona osoba odniesie obrażenia głowy staje się wtedy mniejsze.

Komfort
Niezależnie od tego jak bardzo dynamicznym i solidnym autem jest nowy Tiguan, pod względem komfortu nie ma w nim mowy o żadnych kompromisach. W porównaniu z i tak wygodnym poprzednikiem nowy model zapewnia pasażerom jeszcze większy komfort – zaczynając od przestronniejszego wnętrza z materiałami wysokiej jakości i nowo zaprojektowaną tablicą rozdzielczą, po ustawny i niezwykle pojemny bagażnik.

Absolutną nowością w klasie samochodów kompaktowych jest zastosowanie znanego z Passata, tzw. Active Info Display. W Tiguanie został on wzbogacony o wskazania przydatne do jazdy w terenie. Wraz z ekranem systemów – radiowego i radiowo-nawigacyjnego tworzy on wirtualny interfejs łączący kierowcę z samochodem (Human-Machine Interface, HMI). Informacje ukazujące się na ekranach uzupełniają się tworząc funkcjonalną całość. Active Info Display o przekątnej 12,3 cala umożliwia wybór jednej z sześciu konfiguracji. Nowością jest profil offroadowy opracowany specjalnie do Tiguana, ze wskaźnikiem kąta skrętu kierownicy i z kompasem. Gdy nawigacja jest włączona obraz można, jak w Passacie, pokazać na największym ekranie. Trójwymiarowy obraz nawigacji można wtedy wyświetlić w maksymalnej wielkości bezpośrednio na monitorze Active Info Display. Oprócz tego obraz ten może być widoczny także na ekranie systemu multimedialnego auta.

Wysuwany Head-Up Display pomaga z kolei w przekazywaniu danych o pojeździe i otoczeniu. Informacje najbardziej potrzebne podczas prowadzenia samochodu, jak prędkość auta, ograniczenia prędkości na danym odcinku drogi, strzałki wskazujące kierunek jazdy zgodnie z nawigacją, a także wskazania pochodzące z systemów asystujących są wyświetlane na przejrzystej płytce znajdującej się w miejscu, na które spontanicznie pada wzrok kierowcy.

Reflektory LED
Już podstawowe reflektory diodowe z diodowym modułem świateł mijania i drogowych, oświetlają drogę lepiej niż reflektory halogenowe. Światło jest znacznie bardziej białe niż światło emitowane przez podstawowe reflektory z żarówkami H7. W pełni LED-owe reflektory w wersji TOP z soczewką i odbłyśnikiem zapewniają jeszcze wyższą jakość światła. Ich wydajność jest większa niż reflektorów biksenonowych, emitują też jeszcze bielsze światło. Oprócz świateł mijania i drogowych, w technologii LED wykonane są w tej wersji także światła do jazdy dziennej oraz kierunkowskazy. Reflektory w tej wersji wyposażono w Dynamic Light Assist, który potrafi dostosować oświetlenie do warunków na drodze.

Wygodniejsze fotele
W nowym Tiguanie zastosowano po raz pierwszy fotele drugiej generacji, których struktura zapewnia pasażerom najwyższy komfort nawet podczas jazdy po drogach o zniszczonej nawierzchni. Znacznie lżejsza konstrukcja przednich foteli została wykorzystana przez Volkswagena po raz pierwszy właśnie w Tiguanie. Dzięki nowoczesnym materiałom i procesom ich obróbki, a także dzięki nowym rozwiązaniom konstrukcyjnym masę foteli zmniejszono o 20 %. Ponadto, w ich wypełnieniu zastosowano gięty drut, który tworzy rodzaj lekkiego resorowania, zwiększając wygodę podróży po nierównych drogach.

W nowym Tiguanie zarówno kierowca, jak i pasażer mogą korzystać z wygodniejszych foteli ergoActive (w opcji). Fotele te oznaczono sygnaturą AGR (niemieckiego stowarzyszenia „Akcja Zdrowe Plecy”), położenie ich siedziska można regulować na 14 sposobów, mają też funkcję masażu (fotel kierowcy) i podgrzewania. W porównaniu z poprzednim Tiguanem całkowicie zmieniono ich wyprofilowanie, dzięki czemu na dalekich dystansach pasażerowie podróżują znacznie wygodniej. Nowy profil sprawia, że ciała pasażerów są znacznie lepiej podpierane z boku, a pianka wypełniająca fotele o wiele dokładniej dopasowuje się do kształtu ciała.

Automatyczna trzystrefowa klimatyzacja
Czystsze i wolne od alergenów powietrze oraz odpowiednia temperatura – nowa trzystrefowa klimatyzacja w Tiguanie pozwala wybrać kierowcy i pasażerom temperaturę, która każdemu z nich odpowiada najlepiej. Czujnik jakości powietrza z filtrem antyalergicznym zapobiega przedostaniu się szkodliwych substancji do wnętrza auta. Czujniki – nasłonecznienia i wilgotności pomagają w dobraniu najlepszej temperatury we wnętrzu oraz pozwalają regulować wilgotność powietrza – szyby w nowym Tiguanie bywają zaparowane jedynie w wyjątkowych wypadkach.

Multimedia
Nowego Tiguana Volkswagen wyposaża seryjnie w system multimedialny MIB najnowszej generacji Composition Touch. Do tego dochodzą (w opcji) Radio Composition Colour z 5-calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz Composition Media z kolorowym dotykowym ekranem o przekątnej 8 cali. Urządzenia nawigacyjne Discover Media oraz Discover Pro mają monitory 8-calowe, są one wyposażane seryjnie w system usług internetowych Guide & Inform. Aby z nich korzystać wystarczy, zarejestrować Car-Net wykorzystując własną kartę SIM włożoną do przygotowanego gniazda lub poprzez CarStick, czy też HotSpot WLAN udostępniony przez smartfona.

W nowym Tiguanie najwyższej jakości dźwięk zapewnia opcjonalny 400-watowy sprzęt nagłośnieniowy DYNAUDIO Excite Surround z cyfrowym wzmacniaczem 10-kanałowym, subwooferem oraz głośnikiem centralnym w kokpicie auta. Aby zapewnić perfekcyjną przestrzenną jakość dźwięku zastosowano głośniki o zmniejszonym rezonansie dopasowując je do specyfiki Tiguana.

Media Control i App Connect
Opcjonalny pakiet składający się z Media Control oraz App Connect zapewnia możliwość sprawnego podłączenia przenośnych urządzeń elektronicznych. Kilka przykładów zastosowania: za pośrednictwem Media Control pasażer obok kierowcy, a nawet osoba siedząca z tyłu, może wygodnie, używając tabletu, wpisać cel do nawigacji samochodu albo zaktualizować playlistę. Korzystając z App Connect niemal każdego smartfona poprzez Apple CarPlay, Android Auto albo Mirrorlink można podłączyć do samochodowego sprzętu multimedialnego. Niebezpieczeństwo odwrócenia uwagi kierowcy zmniejsza się, ponieważ aby wyświetlić obraz ze smartfona na samochodowym ekranie wystarczy skorzystać z wejścia USB znajdującego się na konsoli środkowej w aucie. Dzięki MirrorLink App Cam Connect kierowca może wyświetlać na ekranie systemu radiowego lub nawigacyjnego w samochodzie obraz z kamery GoPro zamontowanej np. w przyczepie, którą ciągnie Tiguan.

Zestaw urządzeń podnoszących komfort podróży nowym Tiguanem uzupełniają zastosowany po raz pierwszy przez Volkswagena schowek do indukcyjnego (bezprzewodowego) ładowania smartfonów w standardzie Qi oraz Car-Net „Security & Service”. Dzięki tej nowej usłudze kierowca może podróżować jeszcze bezpieczniej – oferta zawiera m.in. sygnał ostrzegający o przekroczeniu prędkości, zdalne informowanie odpowiednich służb o awarii lub wypadku, czy np. możliwość określenia miejsca, w którym znajduje się pojazd.

Bogate wyposażenie seryjne
Już w podstawowej wersji Trendlin nowy Tiguan jest bardzo bogato wyposażony zarówno w elementy z zakresu bezpieczeństwa, jak i poprawiające komfort podróżowania, funkcjonalność oraz wygląd samochodu. Zderzaki, obudowy lusterek (zintegrowane z kierunkowskazami) i klamki lakierowane w kolorze nadwozia należą w Tiguanie do wyposażenia seryjnego. Podobnie jak tylne światła wykonane w technologii LED. We wnętrzu na uwagę zasługują asymetrycznie dzielona i przesuwana kanapa z regulacją pochylenia oparcia oraz podłokietnik z przodu z regulacją wysokości oraz wzdłużną, ze schowkiem i z dwoma nawiewami dla pasażerów podróżujących z tyłu.

Nowego Tiguana seryjnie wyposażono także w nowoczesne rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa. Są wśród nich Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego City oraz z funkcją rozpoznawania pieszych, Lane Assist, system proaktywnej ochrony pasażerów, a także aktywna maska silnika chroniąca pieszych i rowerzystów przed skutkami ewentualnego potrącenia.

Pod względem wyposażenia podnoszącego komfort obsługi i podróżowania nowy Tiguan seryjnie jest wyposażony w między innymi, centralny i zdalnie sterowany zamek, regulowane elektrycznie i podgrzewane lusterka boczne, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, blokadę mechanizmu różnicowego XDS oraz system Start-Stop wyłączający silnik podczas postoju i wyposażony w układ rekuperacji energii odzyskiwanej podczas hamowania.

W chwili wprowadzania na rynek nowy Tiguan będzie oferowany w ofercie premierowej z seryjnym Pakietem Premium, który dla wersji Trendline obejmuje reflektory LED Basic, system radiowy „Composition Media”, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania auta „Keyless Access” oraz pokrytą skórą trójramienną i multifunkcyjną kierownicę z tempomatem. W przypadku wersji Highline pakiet zawiera reflektory LED w wersji TOP oraz system nawigacji satelitarnej Discover Media. Korzyść dla klientów z zakupu Tiguana w ofercie premierowej seryjnie wyposażonego w Pakiet Premium będzie wynosić aż 9.150 zł.

Nowy Volkswagen Tiguan w zasięgu ręki
Nowy Tiguan wzbudzał niezwykłe emocje jeszcze zanim pojawił się w polskich salonach. Teraz, kiedy jest już dostępny w sprzedaży, warto sprawdzić, jak niewiele trzeba, aby jeździć na co dzień jednym z najnowocześniejszych SUV-ów na świecie. Krótko mówiąc: warto sprawdzić finansowanie EasyDrive.

Aż 90 % spośród osób, które nie mają samochodu, chciałoby go mieć. Wskazują na to wyniki badania mobilności Polaków, przeprowadzonego przez Ipsos na początku 2016 roku na zlecenie Volkswagen Financial Services. Jak zrealizować te chęci? To proste: wystarczy skonfigurować wymarzonego Tiguana, a następnie skorzystać z kalkulatorów finansowania EasyDrive na stronie internetowej www.volkswagen.pl.

EasyDrive w praktyce
Osoby kupujące nowego Tiguana nie muszą nastawiać się na wyrzeczenia. Oto przykłady:

1 116 zł bruto – to miesięczna rata kredytu EasyDrive za doskonale wyposażonego Tiguana (wersja Comfortline) z silnikiem 1.4 TSI, o mocy 150 KM, z napędem na przednią oś, o wartości 111 680 zł. Zakładana wpłata własna to 20 %, kredyt na 48 miesięcy z limitem kilometrów 20 tys. rocznie. Ubezpieczenie komunikacyjne na rok wliczone jest w raty kredytu, a wysokość finalnej raty określa umowa.

1 317 zł netto – to miesięczna rata leasingu EasyDrive za Tiguana (również w wersji Comfortline) z silnikiem 2.0 TDI, o mocy 150 KM, z napędem na cztery koła 4MOTION, o wartości 131 680 zł. Zakładana opłata wstępna to 10 %, finansowanie na 35 miesięcy i limit kilometrów 20 tys. rocznie. Wysokość finalnej raty określa umowa.

Kredyt EasyDrive to wygoda i niezależność
W kredycie EasyDrive, w ramach niskich miesięcznych rat można mieć dowolnie skonfigurowanego Volkswagena Tiguana prosto z salonu, a na zakończenie umowy kredytowej, po 3-4 latach, niezależnie zadecydować, czy:

- Zmienić swoje auto na nowy lub inny model Volkswagena w ramach kolejnej umowy. Używany do tej pory samochód można oddać dealerowi bez zobowiązań i podpisać kolejną umowę, na nowego Volkswagena. Nie trzeba martwić się późniejszą odsprzedażą, ponieważ odkup gwarantuje Volkswagen Financial Services.

- Zatrzymać używane dotychczas auto. Wystarczy spłacić pozostałą wartość samochodu i przez kilka kolejnych lat korzystać ze swojego niezawodnego Volkswagena.

- Zatrzymać auto i jego pozostałą wartość spłacić w ratach.

Leasing EasyDrive to mobilność dla przedsiębiorców
Z myślą o oczekiwaniach przedsiębiorców powstał leasing EasyDrive, który umożliwia korzystanie z podatkowych zalet leasingu, gwarantuje niskie miesięczne raty leasingowe, a przy tym pozwala na regularną wymianę samochodu na nowy. Co 3-4 lata można wybrać nowy model Volkswagena dostosowany do potrzeb przedsiębiorstwa, a dotychczas używany oddać dealerowi. Dzięki temu wybierając konfigurację samochodu nie trzeba zastanawiać się nad szukaniem nabywcy auta po kilku latach, ponieważ możliwość zwrotu pojazdu gwarantuje tak jak przy kredycie EasyDrive, Volkswagen Financial Services. Samochód można również wykupić.

Ostatnie artykuły