Filmy

Mercedes Atego

Kabiny:
Kabina kierowcy typu L z wysokim dachem oferuje wysoki komfort i miejsce na dwa łóżka.
Komfortowa kabina kierowcy typu L z miejscem na jedno łóżko to najlepsze rozwiązanie w sytuacji, gdy konieczne są przerwy na odpoczynek.
Wariant kabiny kierowcy typu S z przedłużonym tyłem oferuje dodatkowe półki i schowki oraz jeszcze więcej przestrzeni. Na zewnątrz kompaktowa, wewnątrz przestronna – zapewnia idealne warunki w miejskim transporcie dystrybucyjnym.

Podwozie:
Rama Atego została skonstruowana specjalnie dla wymagań transportu dystrybucyjnego. Jej charakterystyczną cechą jest podział na dwie części. Przednią część tworzą dwie pochylone belki wzdłużne o profilu w kształcie litery Z. Umożliwiły one obniżenie przedniej części ramy i skonstruowanie nisko położonego, jednostopniowego wejścia do kabiny w Atego o masie do 10,5 t oraz w 12-tonowym Atego z niską ramą. Kształt litery Z tworzy jednocześnie miejsce do montażu urządzeń. Rama Atego jest oczywiście również niezwykle stabilna i nie wymaga wzmocnień ani ram wspomagających do montażu windy ładunkowej (o nośności do 1,5 t).
Zawieszenie pojazdu stanowią standardowo resory paraboliczne z łożyskami bezobsługowymi. Jeszcze wyższy komfort daje bezobsługowa amortyzacja pneumatyczna z zapewniającym lepsze właściwości jezdne wahaczem trójkątnym na osi tylnej w pojazdach od 12 t.

Układ napędowy:
Napęd Atego stanowi szeroka gama nowoczesnych silników. W zależności od przeznaczenia pojazdu klient ma do wyboru: 4 cylindrowe jednostki o pojemnościach 4,25 i 4,8 l i mocach 95,115,130 i 160 kW oraz 6 cylindrowe silniki o pojemności 6,37 l i mocach 175, 180 i 210 kW.
W Atego są do wyboru trzy 6-stopniowe skrzynie biegów oraz 9-stopniową skrzynię biegów z biegiem bezpośrednim (osiem stopni +bieg pełzający), której obsługa za sprawą hydrauliczno-pneumatycznego systemu przełączania biegów jest nadzwyczaj prosta. Dzięki dobrym przełożeniom na biegu pełzającym i wstecznym umożliwia ona precyzyjne manewrowanie przy małych prędkościach. Skrzynia Atego ma jeszcze jedną zaletę: jej olej hydrauliczny wystarcza bez obsługi na cały okres użytkowania pojazdu. Ponadto w ofercie dostępny jest także automatyczny system przełączania biegów Telligent®.

Ostatnie artykuły