Filmy

Mercedes Axor

Kabiny:
Kabina kierowcy typu L z wysokim dachem jest przestronna i można w niej wygodnie stanąć.
Kabina kierowcy typu L zachwyca dużą ilością miejsca i swobodą ruchów, jaką daje kierowcy i pasażerowi.
Kabina kierowcy typu S z przedłużeniem ściany tylnej to powiększona przestrzeń, dodatkowe miejsce w tym wariancie kabiny daje poczucie większej przestronności.
Kabina kierowcy typu S to zmniejszenie masy. Kompaktowa i lekka kabina typu S zapewnia dodatkową ładowność, przede wszystkim w ciężkim transporcie dystrybucyjnym.

Podwozie:
Podłóżnicowa Rama Axora wytrzymuje ekstremalne obciążenia i umożliwia łatwy montaż zabudowy, bez grama zbędnego balastu.
Trzy warianty zawieszenia umożliwiające osiągnięcie najlepszych właściwości jezdnych i gwarantujące najwyższy komfort jazdy. W zależności od rodzaju zawieszenia, specjalne systemy Telligent® zapewniają wzorcowy komfort i bezpieczeństwo.
2-miechowe zawieszenie pneumatyczne
Innowacyjny system zawieszenia dla ciągników siodłowych z amortyzowaną pneumatycznie osią tylną.
W przypadku amortyzowanych pneumatycznie osi tylnych wahacz stabilizujący pełni dwie funkcje: zmniejsza masę pojazdu i optymalizuje właściwości jezdne.
Standardowo pojazd jest wyposażany w wentylowane tarcze hamulcowe z układem ABS.
Na życzenie dostępny jest układ hamulcowy Telligent®, który jeszcze bardziej skraca drogę hamowania przekazując polecenie hamowania elektronicznie.
Układ Telligent® daje również przewagę pod względem ekonomicznym, kontrolując równomierne zużycie okładzin hamulcowych na poszczególnych osiach.

Układ napędowy:
Mocne 6-cylindrowe silniki rzędowe o pojemności 6,4, 7,2 i 12 l charakteryzują się dużą trwałością, niskim zużyciem paliwa i dużymi odstępami pomiędzy przeglądami technicznymi.
Axor dostępny jest z jednym z siedmiu silników regulowanych na moce od 175 do 315 kW.
Dokładne dostosowanie przełożenia skrzyni biegów do mocy silnika jest podstawą efektywnego przeniesienia mocy. Dla Axora oferowane są różne skrzynie biegów, zależnie od wymagań eksploatacyjnych pojazdu.
Różne rodzaje skrzyń: skrzynie hydrauliczne, hydrauliczno-pneumatyczne, elektryczno-pneumatyczne lub mechaniczno-pneumatyczne. Odpowiednio do typu i wyposażenia pojazdu Mercedes oferuje 6-, 9- i 16-stopniowe skrzynie biegów – obsługiwane ręcznie, półautomatycznie bądź w pełni automatycznie.
W zależności od zadania transportowego i mocy silnika, Axor wyposażony jest w wytrzymałe osie tylne różnej konstrukcji, zapewniające ekonomiczną, cichą jazdę bez nadmiernego zużycia materiałów eksploatacyjnych.

Ostatnie artykuły