Filmy

Renault Megane 2016

Wnętrze wzorowane na kokpicie samolotu, najnowsze technologie pochodzące z wyższych segmentów i systemy wspomagające jazdę na wyposażeniu. Nowe Renault Megane zostało wyposażone w zaawansowane najnowsze rozwiązania technologiczne. Samochód można prowadzić z wykorzystaniem mobilnych technologii dzięki systemowi R-LINK 2, stanowiącemu centrum kontroli, z pionowo ustawionym ekranem.

Nowe Renault Mégane zostało zbudowane na modułowej platformie CMF C/D (Common Module Family), dzięki czemu dysponuje szeregiem elementów wyposażenia typowych dla wyższego segmentu, przejętych z Nowego Renault Espace i Renault Talisman: kolorowy wyświetlacz przezierny Head-Up, zespół zegarów z 7-calowym, kolorowym ekranem TFT o zmiennych ustawieniach, dwa formaty systemu multimedialnego R-LINK 2 (poziomy 7-calowy i pionowy 8,7-calowy), innowacyjna technologia MULTI-SENSE i 4CONTROL. To niespotykana w tym segmencie oferta zaawansowanych technologii.

System multimedialny R-LINK 2 stanowi centrum kontroli auta umożliwiające sterowanie różnymi funkcjami: multimediami, nawigacją, telefonem, radiem, MULTI-SENSE, systemami wspomagającymi prowadzenie (ADAS) czy 4CONTROL.

Prowadzenie samochodu z wykorzystaniem mobilnych usług dzięki systemowi multimedialnemu R-LINK 2 z ekranem o przekątnej 8,7’’

Nowe Renault Mégane jest oferowane w wyższych wersjach wyposażenia z systemem multimedialnym R-LINK 2 z pionowym ekranem o przekątnej 8,7 cala (22 cm), identycznym jak w Nowym Espace i w Talismanie. Ten unikalny w tym segmencie aut system multimedialny posiada pojemnościowy ekran dotykowy, zapewniający najwyższy komfort obsługi, porównywalny z ekranem smartfona lub tabletu.

System R-LINK 2 jest wyposażony w funkcję poleceń głosowych do nawigacji, łączności telefonicznej, aplikacji i obsługi radia, zapewniającą uproszczony i bezpieczny dostęp do poszczególnych funkcji.
R-LINK 2 to:
- intuicyjna obsługa – naturalne gesty podobnie jak w przypadku tabletu czy smartfona: przenoszenie ikon metodą „kliknij i przesuń”, przewijanie stron, powiększenie strony
- możliwości personalizacji dzięki trzem stronom głównym o spersonalizowanych ustawieniach z wykorzystaniem widgetów i sześciu profilom kierowcy umożliwiającym szybkie przywrócenie preferowanych ustawień wpływających na styl jazdy i komfort
- centrum kontroli pozwalające na aktywację lub dezaktywację większości funkcji, w tym systemów ADAS
- dostęp do Internetu z ofertą pozwalającą na roczne nieodpłatne korzystanie z aplikacji TomTom® HD Traffic (w zależności od kraju), dostęp do R-Link Store i aktualizację map Europy.

W nowym modelu znacznie poprawiono jakość dźwięku systemu audio dzięki zastosowaniu większych głośników (o średnicy 160 mm zamiast 130 mm), umieszczonych w lepszym miejscu, w dolnej części drzwi. W wersji wyposażenia Bose® ścisła współpraca inżynierów firm Bose i Renault umożliwiła dostosowanie systemu nagłośnienia do parametrów Nowego Mégane, dzięki optymalnemu rozmieszczeniu głośników – ośmiu wysokiej klasy głośników, cyfrowego wzmacniacza oraz subwoofera. Tak stworzony system nagłośnienia pozwala uzyskać precyzyjne, czyste i zrównoważone brzmienie. Każda nuta, każdy detal muzyczny, każdy niuans są wiernie odtwarzane.

Możliwość personalizacji stylu jazdy dzięki technologii MULTI-SENSE
Dostępna już wcześniej w Nowym Espace i w Talismanie technologia MULTI-SENSE pozwala spersonalizować doznania z jazdy poprzez zmianę charakterystyki pracy pedału przyspieszenia i silnika, układu kierowniczego, czasów zmiany biegów w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EDC, parametrów funkcji masażu w przednich fotelach oraz zmianę oświetlenia ambientowego we wnętrzu.

Bezpośredni dostęp do tej funkcji z ekranu systemu multimedialnego R-LINK 2 zapewnia przycisk MULIT-SENSE umieszczony na konsoli centralnej. Umożliwia on wybór jednego z 5 trybów jazdy: Neutral, Sport, Confort, Perso, Eco. W wersji GT przycisk Eco zastąpiony został przyciskiem R.S. Drive, który pozwala na bezpośrednie przejście w tryb Sport.

Dostępnych jest pięć tonacji oświetlenia ambientowego: beżowa, czerwona, niebieska, fioletowa i zielona. Oświetlenie ambientowe obejmuje konsolę centralną oraz płaty przednich i tylnych drzwi (w wyższych wersjach wyposażenia). Jest ono dopasowane do koloru wyświetlania na ekranie TFT i pionowym ekranie multimedialnym.

Ponadto dzięki technologii MULTI-SENSE kierowca ma możliwość personalizacji dźwięku pracy silnika. Ma tutaj wybór pomiędzy 3 trybami: Neutral, Confort i Sport.

Zaawansowane systemy wspomagające prowadzenie (ADAS)
i kolorowy, przezierny wyświetlacz Head-Up
Kolorowy, chowany wyświetlacz Head-Up poprawia bezpieczeństwo i komfort kierowcy, zwłaszcza dzięki bardzo dobrej czytelności, a także ułatwia korzystanie z systemów wspomagających prowadzenie. Kierowca może w pełni bezpiecznie, bez odrywania wzroku od drogi, odczytać użyteczne informacje: aktualną prędkość, informacje z systemu nawigacji i systemów wspomagających prowadzenie (ADAS).

Nowe Renault Mégane jest wyposażone w zaawansowane systemy wspomagania prowadzenia, identyczne jak w Nowym Espace i Talismanie. Zespół systemów ADAS, dostępnych i włączanych za pomocą systemu multimedialnego R-LINK 2, obejmuje następujące funkcje:
• bezpieczeństwo: aktywny regulator prędkości (ACC), aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS)
• ostrzeganie: system kontroli pasa ruchu (LDW), system kontroli bezpiecznej odległości (DW), system ostrzegania o nadmiernej prędkości, z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP i TSR), system kontroli martwego pola (BSW)
• ułatwianie prowadzenia: kamera cofania, adaptacyjne światła drogowe, automatyczny hamulec postojowy, system wspomagania parkowania przód/tył/bok i system wspomagania parkowania Easy Park Assist (parkowanie bez użycia rąk).

Bardziej szczegółowe informacje na temat dziesięciu wyżej wymienionych systemów ADAS:
Aktywny regulator prędkości (ACC)
Automatycznie dostosowuje prędkość auta w celu zachowania wstępnie ustawionej, bezpiecznej odległości między pojazdami. Umieszczona z przodu auta kamera mierzy odległość od pojazdu jadącego z przodu i oblicza jego prędkość. Następnie kamera łączy się z silnikiem i układem hamulcowym w celu dostosowania prędkości i zachowania bezpiecznej odległości między pojazdami. System działa w przedziale od 50 do 140 km/h.

Aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS)
System – działający przy prędkości od 30 do 140 km/h – ostrzega kierowcę w razie ryzyka kolizji z pojazdem jadącym z przodu. Jeśli kierowca nie reaguje lub reaguje za wolno, system wspomaga kierowcę w hamowaniu, tak aby uniknąć kolizji lub zmniejszyć jej skutki.

System kontroli pasa ruchu (LDW)
Aktywny przy prędkości powyżej 70 km/h, informuje kierowcę o niezamierzonym przekroczeniu ciągłej lub przerywanej linii pasa ruchu. Funkcja ta zwiększa bezpieczeństwo dzięki ostrzeżeniu kierowcy o możliwości zjechania z drogi.

System kontroli bezpiecznej odległości (DW)
System ten pomaga kierowcy w utrzymywaniu bezpiecznej odległości. Na ekranie tablicy rozdzielczej lub na wyświetlaczu przeziernym Head-Up wyświetlany jest intuicyjny piktogram (w postaci poziomych kresek) odpowiadający przedziałowi czasowemu dzielącemu Nowe Renault Mégane od pojazdu jadącego z przodu. System działa w przedziale prędkości od 30 do 200 km/h.

System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków (OSP i TSR).
Dzięki odczytowi znaków drogowych za pomocą kamery system informuje kierowcę o dozwolonej w danej strefie prędkości i proponuje wprowadzenie jej jako wartości zadanej do ogranicznika prędkości (dostępny w zależności od kraju).

System kontroli martwego pola (BSW)
Informuje kierowcę za pomocą diody LED w lusterkach bocznych o obecności innego pojazdu w martwym polu widzenia, umożliwiając w pełni bezpieczne wykonywanie manewrów wyprzedzania. System działa w przedziale prędkości od 30 do 140 km/h.

Kamera cofania
Po załączeniu wstecznego biegu kamera cofania przekazuje na ekran systemu multimedialnego R-LINK 2 obraz tego, co znajduje się za pojazdem. Na obraz nałożony jest obraz rzeczywisty i pożądany tor jazdy, co ułatwia manewrowanie.

Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
W przypadku wykrycia nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu lub zbliżania się do strefy oświetlonej, system automatycznie przełącza światła drogowe na światła mijania.

System wspomagania parkowania przód/tył/bok
System ułatwia kierowcy parkowanie bez przejmowania kontroli nad układem kierowniczym. Czujniki informują kierowcę o ryzyku kolizji z każdej strony, aby chronić samochód przed uszkodzeniem.

System wspomagania parkowania Easy Park Assist
Ułatwia znalezienie miejsca postojowego dzięki pomiarowi wolnego miejsca za pomocą czujników, a następnie przejmuje kontrolę nad układem kierowniczym podczas manewru parkowania. System Easy Park Assist obsługuje 3 rodzaje parkowania: równoległe, skośne i prostopadłe. Centralny ekran wyświetla wszystkie informacje dotyczące manewru (tor jazdy, obraz z kamery cofania i informacje z czujników). Przez cały czas manewru kierowca obsługuje pedał gazu i hamulca. System działa przy prędkościach poniżej 30 km/h.

System 4CONTROL w Nowym Renault Mégane GT – po raz pierwszy w segmencie.
Nowe Renault Mégane GT jest pierwszym autem w segmencie, wyposażonym w technologię 4CONTROL. Opracowany przez Renault innowacyjny układ jezdny 4CONTROL steruje skrętem tylnych kół pojazdu.

Jego ustawienia zostały dostosowane przez inżynierów Renault Sport do specyfiki Nowego Renault Mégane. Zapewnia dynamiczną, sportową jazdę przy pokonywaniu zakrętów, gwarantując wyjątkową przyjemność jazdy.

Nowe Renault Mégane jest autem zapewniającym wyjątkową przyjemność jazdy, w szczególności dzięki świetnemu zachowaniu na drodze, bogatej ofercie silnikowej oraz dopracowanemu komfortowi zawieszenia i komfortowi akustycznemu.

Dynamika i komfort
Nowe Renault Mégane oferuje jeszcze wyższy poziom komfortu dzięki:
- ulepszonej ergonomii miejsca kierowcy: wszystkie elementy wyposażenia (patrz: cz. poświęcona technologiom z wyższego segmentu aut), zarówno poszczególnych ekranów, jak i konsoli centralnej, znajdują się w zasięgu ręki kierowcy, aby ułatwić ich obsługę w codziennym użytkowaniu. Wszystkie elementy zostały rozmieszczone wokół kierowcy w strefie w kształcie litery „L”. Ponadto auto dysponuje jedną z największych w tym segmencie szerokością na wysokości barków (1 441 mm z przodu, 1 390 mm z tyłu)
- dopracowanemu komfortowi i strefom podparcia obszernych i odpowiednio wyprofilowanych foteli, w szczególności dzięki zastosowaniu pianki o podwójnej gęstości
- doskonale dobranym ustawieniom zawieszenia, zapewniającym skuteczność i bezpieczeństwo: amortyzatory i odbojniki zostały specjalnie dopracowane dla zapewnienia jeszcze wyższego poziomu komfortu. Układ kierowniczy jest jeszcze bardziej precyzyjny
i błyskawicznie reaguje na polecenia kierowcy. Wysoki poziom komfortu uzyskano dzięki doskonale dopracowanemu tłumieniu drgań na przednich wahaczach.
Dopracowano również działanie przegubów tylnego zawieszenia pod kątem zwiększenia skuteczności tłumienia nierówności drogi. Belka tylnej osi została zmodyfikowana, aby umożliwić większe mikro-skręty tylnych kół przy wchodzeniu w zakręty, korzystnie wpływające na bezpieczeństwo jazdy przy dużych prędkościach.

System 4CONTROL – jeszcze większa przyjemność prowadzenia
Dostępny w Nowym Mégane GT system 4CONTROL zapewnia kierowcy spotęgowane doznania z jazdy bez pogorszenia komfortu podróżowania. Zwiększa on dynamikę jazdy i precyzję prowadzenia na krętych drogach. Kierowanie autem staje się bardziej poprawne, precyzyjne i bezpieczne, dostarczając prawdziwej przyjemności prowadzenia niezależnie od stylu jazdy. W sytuacjach awaryjnych cztery koła skrętne dają poczucie bezpieczeństwa dzięki natychmiastowej reakcji.

Ponadto system ten zapewnia znacznie większą stabilność przy dużej prędkości oraz zwrotność przy małych prędkościach i podczas manewrowania. Zmniejsza on również przechyły boczne dzięki zastosowaniu specjalnego, rurowego stabilizatora poprzecznego. Dzięki temu auto porusza się jak „przyklejone” do drogi. System 4CONTROL oblicza i koryguje nawet do 100 razy na sekundę kąt skrętu tylnych kół, zapewniając w ten sposób optymalną stabilność auta. System 4CONTROL jest zawsze aktywny, niezależnie od wybranego trybu jazdy.

Nowe Renault Mégane GT dysponuje czterema trybami jazdy, pozwalającymi wyjść naprzeciw wszelkim oczekiwaniom kierowców: Sport, Neutral, Confort i Perso.

Przy prędkościach poniżej 80 km/h w trybie Sport i poniżej 60 km/h w pozostałych trybach, tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. Dzięki temu auto zachowuje się jak auta z segmentu o mniejszym rozstawie osi, co zwiększa precyzję toru jazdy i dynamikę samochodu. Powyżej tej prędkości progowej koła tylne zaczynają skręcać w tym samym kierunku co koła przednie. Dzięki temu auto zachowuje się jak auta o większym rozstawie osi, co przekłada się na bardziej spokojną i stabilną jazdę.

Tryb Sport umożliwia pełne wykorzystanie sportowego charakteru Nowego Mégane GT. Przycisk R.S. Drive umożliwia natychmiastowe przejście do tego trybu. W trybie Sport działanie systemu 4CONTROL jest znacznie bardziej odczuwalne i dynamiczne. Umożliwia on zmniejszenie kąta obrotu kierownicy o 40% (czyli o 5% więcej niż w pozostałych trybach) w porównaniu do identycznego auta bez systemu 4CONTROL, co sprzyja dynamicznej, bezstresowej jeździe przy pokonywaniu serii zakrętów. Tryb Sport zmienia ustawienia układu kierowniczego, czułość pedału gazu oraz charakterystykę pracy silnika i skrzyni biegów.

Tryb Neutral, ustawiony domyślnie w momencie uruchamiania silnika, zapewnia najlepszy kompromis między sportowymi cechami auta a komfortem w codziennym użytkowaniu.
Tryb Confort pozwala zoptymalizować zużycie paliwa poprzez dobór bardziej ekonomicznych ustawień niektórych funkcji. Tryb Personal umożliwia kierowcy zmianę szeregu parametrów i dobór ustawień samochodu w zależności od jego preferencji.

Układ jezdny w Nowym Renault Mégane GT otrzymał specjalne nastawy, dopracowane w oparciu o doświadczenie Renault Sport, pozwalające niemniej zachować odpowiedni poziom komfortu jazdy i uniwersalności.

Nowe Renault Mégane GT posiada szereg zmodyfikowanych elementów, występujących tylko w tej wersji takich jak sprężyny, amortyzatory, stabilizatory poprzeczne czy układ kierowniczy. Specjalne sprężyny i amortyzatory zapewniają bardziej komfortowy zakres pracy w pionie, zwiększając uniwersalność tego auta przewidzianego do codziennego użytku przy zachowaniu jego sportowego charakteru.

Średnica tarcz hamulcowych w porównaniu do Nowego Mégane została zwiększona o 30 mm, do 320 mm z przodu i 290 mm z tyłu, zapewniając autu większą skuteczność hamowania.

Launch Control i Multi-Change Down: dwie technologie sygnowane „Renault Sport”
Nowe Renault Mégane GT wyposażono w szereg specjalnych technologii opracowanych przez Renault Sport i działających w trybie Sport: Launch Control umożliwiający znacznie szybsze ruszanie z miejsca, jak „ze startu zatrzymanego” i Multi Change Down umożliwiający szybsze redukowanie biegów.

Ruszanie z miejsca z maksymalną skutecznością dzięki Launch Control
Launch Control jest zainspirowany systemami automatycznego startu, stosowanymi przez Renault w formułach wyścigowych na polu startowym. Dzięki Launch Control Nowe Mégane GT potrafi zapewnić pełną kontrolę startów na torze. Inteligentny układ elektroniczny gwarantuje najszybsze możliwe ruszenie z miejsca w warunkach pełnego bezpieczeństwa. Dzięki niemu Nowe Renault Mégane GT jest w stanie błyskawicznie ruszyć z linii startu, przyspieszając od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 7,1”.

Obsługa jest prosta: wciskając lewą nogą pedał hamulca należy nacisnąć i przytrzymać równocześnie obydwie łopatki zmiany biegów aż do aktywacji Launch Control, potwierdzonej komunikatem „Launch Control on” na desce rozdzielczej. Następnie prawą nogą wciskamy pedał przyspieszenia aż do podłogi – samochód rusza w momencie, gdy puścimy pedał hamulca. Dla zapewnienia ochrony podzespołów mechanicznych, Launch Control jest stale kontrolowany przez układ elektroniczny, który może czasowo wstrzymać jego działanie.

Redukcja kilku biegów naraz dzięki funkcji Multichange Down
Po wybraniu ręcznego trybu zmiany biegów w 7-przełożeniowej skrzyni EDC, możliwe jest obecnie zredukowanie biegów o kilka naraz podczas hamowania poprzez dłuższe naciśnięcie łopatki umieszczonej pod kierownicą. Dzięki temu auto znajduje się zawsze na najdogodniejszym biegu przed wejściem w kolejny zakręt.

Znacznie skuteczniejsze tłumienie hałasów
Tłumienie hałasów zostało znacząco poprawione w porównaniu do poprzedniej generacji Mégane w następujących 3 zakresach:
- skuteczniejsze tłumienie szumów powietrza, w szczególności na autostradzie, dzięki zastosowaniu grubszych szyb, dodatkowym uszczelkom zewnętrznym dolnych krawędzi drzwi oraz tłumiącej hałasy przedniej szybie
- wzmocnienie wrażenia przebywania w odizolowanej kapsule – co doskonale świadczy o wysokiej klasie Nowego Renault Mégane – poprzez dodanie lub zwiększenie powierzchni pianek tłumiących pod maską, wokół drzwi, nadkoli, podstawy słupków, słupków przedniej szyby, pod bocznymi panelami bagażnika itd.
- usztywnienie konstrukcji nadwozia zapewniające skuteczniejsze tłumienie drgań silnika na wolnych obrotach.

Zaostrzone testy jakości
Nowe Renault Mégane zbudowane jest na doskonałej modułowej platformie CMF C/D Aliansu Renault-Nissan, która już się sprawdziła w modelach Renault Espace, Kadjar i Talisman. Model ten został też poddany ekstremalnym testom i starannie dopracowany, aby zapewnić doskonałe zachowanie na drodze. Pokonano ponad 710 tys. km na torach próbnych w warunkach powodujących przyspieszone starzenie, w celu przetestowania niezawodności i trwałości nowego modelu. Odpowiada to 2,1 milionom kilometrów w rzeczywistym użytkowaniu. Ponadto
25 egzemplarzy tego auta przebyło trasę o łącznej długości ponad 1,2 miliona kilometrów w celu wykrycia ewentualnych niedomagań i niezwłocznego ich wyeliminowania.

Nowe Renault Mégane uzyskało również dobrą ocenę pod kątem potencjalnego starzenia się auta. Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli Renault, samochód został poddany testowi trwałości estetycznej i użytkowej EDAU (Essai de Durabilité d’Aspect et d’Usage). Test ten, będący uzupełnieniem testów drogowych, jest symulacją trzech lat użytkowania auta z odtwarzaniem codziennych czynności dotyczących siedzeń, szyb, pasów bezpieczeństwa, dźwigni zmiany biegów, otwierania i zamykania drzwi, mycia nadwozia, uzupełnioną o szereg cykli w komorze klimatycznej (mróz, upał, wilgoć, nasłonecznienie).

Gama silników spełniających wszelkie potrzeby
W oparciu o swoje doświadczenie marka Renault, która jest ekspertem w zakresie konstruowania silników i jako pierwsza wprowadziła turbodoładowanie i downsizing
w Formule 1, podjęła decyzję o zastosowaniu silników o stosunkowo niewielkiej pojemności skokowej. Niektóre z nich są wyposażone w automatyczną dwusprzęgłowa skrzynię biegów EDC (Efficient Dual Clutch), cieszącą się dużym uznaniem ze względu na przyjemną obsługę w codziennym użytkowaniu samochodu. Dzięki zastosowaniu najbardziej zaawansowanych technologii, takich jak bezpośredni wtrysk paliwa czy stalowe tłoki, silniki Nowego Renault Mégane oferują idealne połączenie przyjemności prowadzenia i efektywności.

Silniki benzynowe: oferta jednostek napędowych o mocy do 205 KM
Energy TCe 100 z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów: 100 KM i 175 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1 500 obr./min. Emisja CO2 – 120 g/km; zużycie paliwa w cyklu mieszanym – 5,4 l/100 km ¹.

Energy TCe 130 z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów: 130 KM i 205 Nm momentu obrotowego dostępnego od 2 000 obr./min. Ten benzynowy, turbodoładowany silnik 1,2 l ma osiągi silnika wolnossącego o pojemności 2 l. Dzięki technologii wtrysku bezpośredniego i wbudowanemu kolektorowi turbo zapewnia wysoki moment obrotowy na niskich obrotach. Wtrysk bezpośredni poprawia efektywność procesu spalania mieszanki, obniżając zużycie paliwa (5,3 l/100 km) i emisję CO2 (119g CO2 /km)².

Energy TCe 130 z automatyczną skrzynią biegów EDC z podwójnym sprzęgłem i o 7 przełożeniach: 130 KM i 205 Nm momentu obrotowego dostępnego od 2 000 obr./min.
Zapewnia taki sam poziom zużycia paliwa i emisji CO2 jak w wersjach ze skrzynią manualną, a jednocześnie wnosi komfort jazdy i szybkość reakcji typowy dla skrzyni z podwójnym sprzęgłem.

W niektórych krajach, w tym również w Polsce, w ofercie będzie dostępny wolnossący silnik benzynowy SCe 115 z mechaniczną, 5-stopniową skrzynią biegów: 156 Nm momentu obrotowego dostępnego przy 4 000 obr./min.

Wyłącznie w Nowym Renault Mégane GT:
Energy TCe 205 z automatyczną skrzynią biegów EDC o 7 przełożeniach, z podwójnym sprzęgłem: 205 KM i 280 Nm momentu obrotowego dostępnego od 2 000 obr./min. Ta benzynowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 1,6 l, specjalnie sparametryzowana przez Renault Sport na potrzeby Nowego Renault Mégane GT, zapewnia wyjątkowo dynamiczne przyspieszenia. Pomimo tak wysokich osiągów silnik charakteryzuje się umiarkowaną emisją CO2 (134 g/km) i zużyciem paliwa (6 l/100 km).

Silniki wysokoprężne – oferta jednostek napędowych o mocy do 165 KM
Energy dCi 90 z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów: 90 KM i 220 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1 750 obr./min. Emisja CO2 – 93 g/km; zużycie paliwa w cyklu mieszanym – 3,6 l/100 km.

Energy dCi 110 z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów: 110 KM i 260 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1 750 obr./min. Silnik ten plasuje Nowe Renault Mégane w ścisłej czołówce tego segmentu pod względem obniżania emisji CO2 (86 g CO2/km)¹ i zużycia paliwa (3,3 l/100 km)¹. Ta opatrzona znakiem ECO2 jednostka zapewnia niezwykle dużą przyjemność z jazdy. Jest to efekt intensywnych prac nad układem dolotowym i procesem spalania w połączeniu z zastosowaniem rozwiązań bezpośrednio przejętych ze świata Formuły 1, takich jak np. stalowe tłoki.

Energy dCi 110 z automatyczną skrzynią biegów EDC o 6 przełożeniach, z podwójnym sprzęgłem: 110 KM i 250 Nm momentu obrotowego dostępnego od 1 750 obr./min.
Emisja CO2 – 95 g CO2 /km; zużycie paliwa w cyklu mieszanym – 3,7 l/100 km.

Energy dCi 130 z mechaniczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: 130 KM i 320 Nm momentu obrotowego dostępnego od 1 750 obr./min. Jednostka ta stanowi kwintesencję zaawansowanych technologii. Dzięki zastosowaniu downsizingu ten 16-zaworowy silnik wysokoprężny rozwija moc 130 KM z pojemności skokowej 1 598 cm3. Charakteryzuje się wyjątkowo korzystną konstrukcją, bazującą na doświadczeniach Renault w Formule 1. Ta wysokoprężna jednostka zużywa zaledwie 4 l/100 km i emituje jedynie 103 g CO2/km. Wysoki moment obrotowy umożliwia dynamiczne i skuteczne przyspieszenia, zapewniające prawdziwą przyjemność prowadzenia.

Wyłącznie w Nowym Renault Mégane GT:
Energy TCe 165 z automatyczną skrzynią biegów EDC o 6 przełożeniach, z podwójnym sprzęgłem: 165 KM i 380 Nm dostępnego momentu obrotowego. W czerwcu 2016 roku silnik ten zostanie włączony do oferty silnikowej Nowego Renault Mégane GT (jego homologacja pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2 jest aktualnie w toku). Silnik ten jest wyposażony w opracowaną przez Renault technologię Twin Turbo. Pierwsza turbosprężarka o bardzo małej bezwładności umożliwia ostre ruszanie z miejsca
i natychmiastową reakcję silnika już od najniższych obrotów. Druga turbosprężarka zapewnia błyskawiczne wchodzenie na obroty z dużym zapasem mocy oraz dynamiczne przyspieszenia na wyższych biegach w szerokim zakresie obrotów.

Oferta łącząca silnik wysokoprężny z napędem elektrycznym na początku roku 2017
Oferta łącząca silnik wysokoprężny Energy dCi 110 z napędem elektrycznym Hybrid Assist będzie dostępna na początku 2017 roku. W ten sposób można będzie pogodzić przyjemność prowadzenia z niskim zużyciem paliwa. System będzie umożliwiał bardziej dynamiczne przyspieszenia
w niektórych sytuacjach użytkowania auta, w szczególności przy niskich obrotach silnika. Renault zamierza obniżyć emisję CO2 w Nowym Mégane do 76 g/km (w oczekiwaniu na homologację) przy homologowanym zużyciu paliwa w cyklu NEDC poniżej 3 l/100 km (2,9 l/100 km). Będzie to możliwe dzięki układom odzyskiwania energii w fazach zwalniania i hamowania. Hybrid Assist wykorzystuje akumulator 48V, a silnik elektryczny wspomaga działanie silnika termicznego, który stale napędza samochód.

Nowe Renault Mégane ma mocno zarysowane, atletyczne nadkola o designie charakterystycznym dla marki Renault. Samochód zwraca uwagę proporcjonalnym nadwoziem, lepiej wyważonym niż w poprzedniej generacji, bardziej stabilnym i dynamicznym.

Nowe Renault Mégane, w porównaniu z Mégane 3:
- jest o 64 mm dłuższe (4 359 mm) i o 25 mm niższe (1 447 mm)
- ma szerszy rozstaw kół, reprezentujący najlepszy poziom w segmencie: o 47 mm z przodu (1 591 mm) i 39 mm z tyłu (1 586 mm) i większy rozstaw osi – o 28 mm (2 669 mm)
- a także krótszy zwis tylny – o 21 mm (771 mm).

Dolna część nadwozia i maski przyciąga uwagę napiętą, precyzyjnie zarysowaną linią, biegnącą ku przodowi, która podkreśla dynamikę auta. Zmniejszono odstęp pomiędzy kołami a nadkolem, co wpływa na wyższą jakość postrzeganą samochodu. Zmiana geometrii przedniego koła i większe pochylenie amortyzatora umożliwiły również zmniejszenie odstępu między kołem a błotnikiem podczas jazdy o ok. 25 do 30 mm.

Nowe Renault Mégane zwraca uwagę charakterystycznym przodem, z dużym, pionowo ustawionym logo, szerokim grillem oraz chromowanymi elementami ozdobnymi z przodu i na bokach.

Szczególną uwagę poświęcono aerodynamice nowego modelu. Samochód został wyposażony w boczne wloty powietrza, tylne deflektory i sterowane przepustnice, zamykane w celu zmniejszenia oporów powietrza.

Zgodnie z tendencją widoczną w zaprezentowanym w lipcu 2015 r. modelu Talisman, Nowe Renault Mégane mocno eksponuje typowy dla Renault styl z charakterystycznym układem świateł z przodu i z tyłu, widocznych zarówno w dzień, jak i w nocy.
- Przednie światła wykorzystują technologię światłowodów LED z efektem 3D. Ich charakterystyczny kształt nieco przedłużonej litery „C”, schodzącej aż do zderzaka, podkreśla wyrazisty charakter przodu nadwozia. W wyższych wersjach wyposażenia Nowe Renault Mégane dysponuje reflektorami typu Full LED. Technologia LED Pure Vision, w porównaniu do świateł halogenowych, znacząco poprawia widoczność w nocy.
- Światła tylne zostały w całości wyposażone w poziomo umieszczone diody LED, przy czym światła pozycyjne są stale włączone. Dzięki technologii Edge Light, zapewniającej cienką wiązkę czerwonego światła, uzyskano efekt trójwymiarowej głębi.

Pytania do Stefano BOLISA, projektanta charakterystycznych świateł Nowego Renault Mégane:

Jaka była Pańska koncepcja układu przednich świateł?
Odnajdujemy tu charakterystyczny dla Renault układ świateł w kształcie litery „C”, ale w Nowym Mégane chcieliśmy uzyskać bardziej spektakularny efekt, robiący większe wrażenie w segmencie, w którym panuje ostra konkurencja. Dolna część „C” wychodzi poza reflektor i sięga aż na zderzak, stanowiąc przy tym dumne obramowanie logo marki. Dodaje autu wyrazistości i dynamiki, a także poszerza optycznie przód samochodu.

Co było dla Pana inspiracją przy projektowaniu tylnych świateł?
Kształt tylnych świateł jest zainspirowany Light Painting. Z obu boków wychodzą cienkie wiązki światła idące aż do centralnie umieszczonego logo. Przecinają cały tył i podkreślają optycznie nadwozie, tworząc efekt 3D dzięki technologii Edge Light. Opracowana przez nas technologia Edge opiera się na złożonym układzie optycznym, wręcz kryształowo czystym, przepuszczającym bardzo precyzyjną, głęboką i wyraźną wiązkę światła.

We wnętrzu Nowego Renault Mégane odpowiedzią na charakterystyczny układ świateł jest technologia MULTI-SENSE, oferująca 5 różnych oświetleń ambientowych połączonych z 5 trybami jazdy. Miejsce kierowcy przypominające kokpit samolotu, wyprofilowane i obszerne fotele. Zespół zaawansowanych technologicznie elementów wyposażenia, rozmieszczonych wokół kierowcy, wprowadza nową koncepcję wnętrza, o konfiguracji w kształcie litery „L”, wzorowanej na kokpicie samolotu. Pojawia się również – zarezerwowany dotąd dla aut wyższej klasy – kolorowy wyświetlacz przezierny Head-Up. Ponadto kokpit wyposażono w zespół zegarów i wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem TFT (Thin Film Transistor), wysoką i szeroką konsolę centralną z podłokietnikiem i umieszczony w zasięgu ręki, pionowy dotykowy ekran 8,7’’ systemu multimedialnego R-LINK 2.

Szczególnie wiele uwagi poświęcono starannemu wykończeniu, jakości użytych materiałów oraz kolorystyce wnętrza. Deska rozdzielcza, górna część płatów drzwi oraz konsola centralna są pokryte piankowym tworzywem, co tworzy wrażenie ciągłości powierzchni. Staranne wykończenie podkreślają subtelne, chromowane elementy ozdobne rozmieszczone wokół miejsca kierowcy (zegary, kierownica, nawiewy, konsola, przełączniki).

Szeroka i wysoka środkowa konsola m regulowany wzdłużnie podłokietnik. W wyższych wersjach wyposażenia jest ona podkreślona dwoma cienkimi świetlnymi liniami, które można personalizować dzięki technologii MULTI-SENSE.

Fotele przednie zostały wykonane z niezwykłą precyzją. Doskonale wyprofilowane i obszerne zapewniają bardzo wysoki komfort jazdy (zarówno postrzegany, jak i rzeczywisty), zwłaszcza dzięki piance o podwójnej gęstości. Konstrukcja foteli jest taka sama jak w Nowym Espace i Talismanie. Użyte do ich wykonania materiały, wzorowane na rozwiązaniach stosowanych w galanterii skórzanej i produkcji mebli, są ciepłe i nowoczesne. Poprawiono precyzję szwów, które są teraz mniej widoczne. Wielkość przeszyć na siedzeniach i płatach drzwi została zmniejszona w porównaniu do Mégane 3.

Oferta Nowego Renault Mégane obejmuje pięć poziomów tapicerki, utrzymanych w odcieniach czerni. W wyższych wersjach wyposażenia Nowe Renault Mégane może być wyposażone w tapicerkę welurową, niezwykle przyjemną w dotyku i wyróżniającą się intensywnym połyskiem i głęboką czernią z efektem 3D. Fotele przednie mogą być podgrzewane, a fotel kierowcy wyposażony w funkcję masażu
i regulację podparcia lędźwiowego.

Launch Control i Multi-Change Down: dwie technologie sygnowane „Renault Sport”
Nowe Renault Mégane GT wyposażono w szereg specjalnych technologii opracowanych przez Renault Sport i działających w trybie Sport: Launch Control umożliwiający znacznie szybsze ruszanie z miejsca, jak „ze startu zatrzymanego” i Multi Change Down umożliwiający szybsze redukowanie biegów.

Ruszanie z miejsca z maksymalną skutecznością dzięki Launch Control
Launch Control jest zainspirowany systemami automatycznego startu, stosowanymi przez Renault w formułach wyścigowych na polu startowym. Dzięki Launch Control Nowe Mégane GT potrafi zapewnić pełną kontrolę startów na torze. Inteligentny układ elektroniczny gwarantuje najszybsze możliwe ruszenie z miejsca w warunkach pełnego bezpieczeństwa. Dzięki niemu Nowe Renault Mégane GT jest w stanie błyskawicznie ruszyć z linii startu, przyspieszając od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 7,1”.

Obsługa jest prosta: wciskając lewą nogą pedał hamulca należy nacisnąć i przytrzymać równocześnie obydwie łopatki zmiany biegów aż do aktywacji Launch Control, potwierdzonej komunikatem „Launch Control on” na desce rozdzielczej. Następnie prawą nogą wciskamy pedał przyspieszenia aż do podłogi – samochód rusza w momencie, gdy puścimy pedał hamulca. Dla zapewnienia ochrony podzespołów mechanicznych, Launch Control jest stale kontrolowany przez układ elektroniczny, który może czasowo wstrzymać jego działanie.

Redukcja kilku biegów naraz dzięki funkcji Multichange Down
Po wybraniu ręcznego trybu zmiany biegów w 7-przełożeniowej skrzyni EDC, możliwe jest obecnie zredukowanie biegów o kilka naraz podczas hamowania poprzez dłuższe naciśnięcie łopatki umieszczonej pod kierownicą. Dzięki temu auto znajduje się zawsze na najdogodniejszym biegu przed wejściem w kolejny zakręt.

Oferta łącząca silnik wysokoprężny z napędem elektrycznym na początku roku 2017
Oferta łącząca silnik wysokoprężny Energy dCi 110 z napędem elektrycznym Hybrid Assist będzie dostępna na początku 2017 roku. W ten sposób można będzie pogodzić przyjemność prowadzenia z niskim zużyciem paliwa. System będzie umożliwiał bardziej dynamiczne przyspieszenia w niektórych sytuacjach użytkowania auta, w szczególności przy niskich obrotach silnika. Renault zamierza obniżyć emisję CO2 w Nowym Mégane do 76 g/km (w oczekiwaniu na homologację) przy homologowanym zużyciu paliwa w cyklu NEDC poniżej 3 l/100 km (2,9 l/100 km). Będzie to możliwe dzięki układom odzyskiwania energii w fazach zwalniania i hamowania. Hybrid Assist wykorzystuje akumulator 48V, a silnik elektryczny wspomaga działanie silnika termicznego, który stale napędza samochód.

Ostatnie artykuły