Filmy

Volvo FE

Szwedzki producent bardzo starannie przygotował się, szykując ofertę pojazdów w segmencie 18–26 t. Całkowicie nowy pojazd zajmuje miejsce pomiędzy nieco większym FM, a najmniejszym z rodziny Volvo -FL.
Wersje pojazdu:
Model FE ma spełniać zadania przeznaczone dla pojazdów dystrybucji regionalnej, służb ratowniczych lub komunalnych. Klient ma do wyboru bogatą ofertę samochodów w wielu wersjach. Produkowane pojazdy to: ciągnik siodłowy z napędem 4x2 oraz podwozia 4x2, 6x2 i 6x4 (26 t DMC). Volvo FE występuje w trzech wariantach wysokości podwozia i dwóch wysokościach ramy. Pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej 18–19 t są produkowane jako wersje dwuosiowe, cięższe samochody występują jako samochody trzyosiowe.
Klient ma do wyboru kilka wersji wyposażenia, m.in. dostępne są trzy rodzaje kabin: dzienna (dł. 1600 mm), komfort (dł. 2000 mm) i sypialna (dł. 2200 mm).
Silnik i skrzynie biegów:
Wszystkie wersje Volvo FE napędza silnik D7E, który opcjonalnie może mieć moc: 240 KM (177 kW), 280 KM (206 kW) lub 320 KM (235 kW). 6-cylindrowa rzędowa jednostka ma jednoczęściową głowicę cylindrów, górny wałek rozrządu i 4 zawory na cylinder. Silnik wyposażono w turbosprężarkę i chłodnicę powietrza doładowującego. Duży moment obrotowy przy małej prędkości obrotowej daje duży komfort prowadzenia, gdyż jednostka jest bardzo elastyczna na wszystkich biegach. Dzięki zastosowaniu elektronicznego układu wtrysku common rail, silnik charakteryzuje się wyjątkowo wydajnym procesem spalania.
Wymogi norm emisji spalin Euro 4 lub 5 są spełnione poprzez zastosowanie technologii selektywnej redukcji katalitycznej (SCR).
Volvo FE może być wyposażone w manualne lub automatyczną skrzynię biegów. Skrzynia mechaniczna ZTO1006 ma 6 przełożeń do jazdy w przód i jest przeznaczona dla zespołów pojazdów do 32 t DMC. 9-biegowa skrzynia ZTO1109 jest przeznaczona dla zespołów pojazdów o DMC do 44 t. Automatyczna skrzynia AL306 o 6 przełożeniach jest przeznaczona dla zespołów pojazdów do 30 t DMC.

Ostatnie artykuły