Filmy

Nowe Audi A6 model 2014

Nowe Audi A6 – jeszcze lepsze i bardziej atrakcyjne

Większa moc dla supermodelu – nowe Audi A6 i A6 Avant
Przebojowy model klasy business jest teraz jeszcze doskonalszy – Audi znacznie zmodernizowało rodzinę A6. Nowe silniki, skrzynie biegów, reflektory oraz nowy system infotainment sprawiają, że zarówno wersja Limousine, jak i Avant są jeszcze bardziej wydajne, silniejsze, bardziej atrakcyjne i wyszukane. Szereg nowości znajdziemy także we wszechstronnej wersji A6 allroad quattro oraz w modelach sportowych S6, S6 Avant i RS 6 Avant.

Ostre linie i atletycznie napięte powierzchnie – stylistyka serii A6 to symbol precyzji i sportowej elegancji. Z wielką pieczołowitością podkreślono rysy pojedynczo obramowanej osłony chłodnicy Singleframe, reflektorów, wlotów powietrza, zderzaków, progów, świateł tylnych i końcówek rur układu wydechowego.

Na życzenie, Audi dostarcza teraz reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix, zintegrowane z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania.

Dzięki swej koncepcji inteligentnej budowy kompozytowej, karoseria jest niezwykle sztywna i bezpieczna. Liczne elementy z aluminium i hartowanych stopów stali składają się na szkielet zbudowany wg. koncepcji lekkiej konstrukcji. Ciężar nowego A6 1.8 TFSI to 1535 kg. Pojazd charakteryzuje się wysokim komfortem tłumienia drgań oraz bardzo niskim poziomem hałasu dobiegającego do uszu kierowcy i pasażerów.

Atletyczny styl sylwetki pojazdu zarysowany na zewnątrz, znajduje swą kontynuację w przestronnym wnętrzu auta. Każdy jego szczegół podkreśla wysoką jakość, tak dobrze znaną kierowcom samochodów marki Audi. Eleganckie kolory i starannie wyszukane materiały, potęgują pełną elegancji atmosferę. Do szczególnie wymagających klientów skierowana jest nowa linia wzornicza Audi design selection, oferująca wnętrze w kolorze szarym Flint (modele A6) i czerwonym Arras (S6).

Przednie fotele wyposażono w bardzo łatwą w obsłudze, opcjonalną funkcję wentylacji i masażu. MMI Radio i komfortowa klimatyzacja, to elementy wyposażenia seryjnego. W Audi A6 Avant bagażnik ma pojemność od 565 do 1680 litrów oraz wiele praktycznych ułatwień. Załadunek ułatwia, dostępna na życzenie, automatycznie zamykana, sterowana sensorycznie pokrywa bagażnika oraz napędzana elektrycznie roleta.

W nowej serii A6 znajdziemy także szereg zaawansowanych rozwiązań infotainment. Najbardziej rozbudowana wersja systemu to MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. Zaawansowany system nawigacji z elektrycznie wysuwanym, ośmiocalowym monitorem, wykorzystuje teraz nowa platformę technologiczną, opartą na szybkim procesorze graficznym Tegra 30, produkowanym przez kooperanta Audi – firmę Nvidia. Dodatkowy element systemu, Audi connect, umożliwia kierowcy korzystanie ze zindywidualizowanych usług internetowych, w tym z aplikacji pozwalających na streaming mediów w szybkim standardzie przesyłu danych LTE.

Oferta systemów wsparcia kierowcy jest nadzwyczaj atrakcyjna. Na jej czele stoi tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop&Go. Asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist, zwiększający bezpieczeństwo podczas zmiany pasa ruchu dzięki pomiarom radarowym oraz aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist, zapobiegający przypadkowemu zjechaniu z obranego kursu, ściśle ze sobą współpracują. Asystent jazdy nocą ma zwiększony zasięg funkcji, a system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic znajdziemy w standardzie. Najważniejsze dane, które standardowo pokazują zegary lub ekran tablicy rozdzielczej, teraz są dostępne na opcjonalnym wyświetlaczu danych na szybie, na wprost wzroku kierowcy.

Znacznie zmodernizowane silniki
Oferta silników A6 i Audi A6 Avant obejmuje trzy jednostki TFSI o mocy 140 kW (190 KM) do 245 kW (333 KM) i pięć jednostek TDI. Moc diesli sięga od 110 kW (150 KM) do 240 kW (326 KM). Wszystkie spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6. Emisję CO2 obniżono w nich nawet aż o 22 procent. Najbardziej wydajne benzynowe i wysokoprężne silniki noszą w Audi określenie „ultra“. Jednostka 1.8 TFSI ultra, w połączeniu z całkowicie nową automatyczną skrzynią biegów S tronic, zadowala się średnio 5,7 l paliwa na 100 km (133 g CO2 na km), a 2.0 TDI ultra o mocy 110 kW (150 KM), bez jakichkolwiek restrykcji pod względem wyposażenia, osiąga wyjątkowo niską wartość średniego zużycia – 4,2 l oleju napędowego na 100 km (109 g CO2 na km).

Najlepszy silnik benzynowy, 3.0 TFSI, znacznie zmodernizowano. Jednostkę 3.0 TDI clean diesel, dostępną w dwóch wariantach – o mocy 160 kW (218 KM) i 200 kW (272 KM), inżynierowie Audi w dużej mierze zbudowali od nowa. 3.0 TDI clean diesel biturbo ma moc 235 kW (320 KM). Jego wariant o mocy 240 kW (326 KM) może rozwinąć chwilową moc 255 kW (346 KM). Wersja ta napędza modele A6 3.0 TDI competition i A6 Avant 3.0 TDI competition, ze specjalnej serii wyprodukowanej z okazji 25-lecia wprowadzenia techniki TDI. 3.0 TDI współpracuje z ośmiostopniową przekładnią tiptronic, a wszystkie pozostałe silniki z nowo zaprojektowaną, wyjątkowo lekką i charakteryzującą się niskim tarciem sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiostopniowym automatem S tronic. Warianty z napędem tylko na przednią oś wyposażono w zupełnie nową dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów, zastępując w ten sposób dawny multitronic. W wersjach o mocy powyżej 200 kW (272 KM), stały napęd na cztery koła quattro można uzupełnić o sportowy mechanizm różnicowy, aktywnie przekazujący moment napędowy na koła osi tylnej.

Podwozie o bardzo zaawansowanym technicznie zawieszeniu łączy w sobie wysoki komfort ze sportową zwrotnością. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego. Na życzenie, samochód można wyposażyć w jedno z dwóch podwozi sportowych oraz zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. W Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra o mocy 140 kW (190 KM), sprężyny wykonane są z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym (GFK).

To innowacja Audi, pozwalająca zaoszczędzić na ciężarze ok. 4,4 kg, obniżająca zużycie paliwa i poprawiająca precyzję jazdy oraz komfort tłumienia drgań. Koła mają średnicę od 17 do 20 cali. Egzemplarze z silnikiem o mocy 160 kW (218 KM) i większej, wyposażone są w lekkie hamulce, a modele o mocy 235 kW (320 KM) i więcej, posiadają opcjonalnie dynamiczny układ kierowniczy.

Wyszukane i bardzo męskie, nowe Audi A6 allroad quattro
W nowym Audi A6 allroad quattro, bazującym na A6 Avant, karoseria zawieszona jest wyżej, a osłony ze stali szlachetnej chronią podwozie pojazdu w jego przedniej i tylnej części. Stylistyka samochodu jest masywna i męska. Użebrowanie pojedynczo obramowanej osłony chłodnicy Singleframe ustawiono pionowo. Samochód napędzać może jeden z silników V6 o pojemności trzech litrów – 3.0 TFSI lub 3.0 TDI w trzech wariantach mocy. Zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension to element wyposażenia seryjnego tej wersji.

Sportowy duch do sześcianu: nowe Audi S6, S6 Avant i RS 6 Avant
Nowe Audi S6 i S6 Avant to sportowe samochody, idealne do codziennego użytku. Silnik 4.0 TFSI – jednostka V8 z doładowaniem biturbo – rozpędza wersję Limousine o mocy 331 kW (450 KM) od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy. W przypadku Audi S6 Avant, standardowy sprint trwa 4,6 sekundy. Limuzyna spala średnio tylko 9,2 l benzyny na 100 km, a wersja Avant – 9,4 l na 100 km (214 lub 219 g CO2 na km). Tak dobra ekonomika jazdy jest efektem zastosowania tu systemu zarządzania cylindrami - cylinder on demand (COD), który przy częściowym obciążeniu silnika odłącza chwilowo cztery z ośmiu cylindrów.

W skład wyposażenia seryjnego nowych Audi S6 i S6 Avant wchodzą m.in. stały napęd na cztery koła quattro i zawieszenie sportowe adaptive air suspension sport, sprawiające, że karoseria zawieszona jest o 20 mm niżej. Polakierowane na czarno szczęki obejmują matowe, przednie tarcze hamulcowe.

Najbardziej dynamicznym modelem nowej rodziny A6 jest Audi RS 6 Avant.
Ten wyczynowiec, stworzony zarówno dla codziennego użytku, jak i dla celów rekreacyjnych, od 0 do 100km/h przyspiesza w 3,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna może na życzenie klienta wynieść 305 km/h. Jednostka napędowa 4.0 TFSI ma moc 412 kW (560 KM), a zużywa średnio tylko 9,6 litra benzyny na 100 km (223 g CO2 na km). Również tutaj jest to głównie efekt zastosowania systemu cylindrów odłączanych na życzenie COD.

Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic przenosi moment obrotowy z silnika V8 biturbo na cztery koła. Standardowo montowany napęd quattro wykorzystuje międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania. Dzięki pneumatycznemu zawieszeniu RS adaptive air suspension, auto jest zawieszone o 20 mm niżej. Alternatywnie do niego, Audi montuje sztywne zawieszenie sportowe plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). Duże tarcze hamulcowe w stylistyce wave przyczyniają się do redukcji ciężaru samochodu. Koła mają średnicę 20 cali. Na życzenie dostępne są także koła 21-calowe.

Nowa rodzina Audi A6
Karoseria i stylistyka
- lekka karoseria zbudowana z dużym udziałem aluminium i najtwardszych, hartowanych stopów stali – ciężar Audi A6 1.8 TFSI to zaledwie 1535 kg
- nowe rozwiązania stylistyczne z przodu, przy progach i z tyłu pojazdu
- reflektory diodowe i reflektory diodowe Matrix z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania w opcji
- na życzenie, pokrywa bagażnika z napędem elektrycznym i sterowaniem sensorycznym

Wnętrze i obsługa
- przestrzenne wnętrze, w modelu A6 Avant bagażnik o pojemności do 1680 l.
- na życzenie przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu
- standardowo system obsługi MMI Radio, opcjonalnie wyświetlacz danych na szybie
- wyrażająca pewność siebie stylistyka, doskonała jakość wykończenia, nowe kolory i materiały, opcjonalnie pakiet sportowy S line i nowy pakiet stylistyczny Audi design selection

Napęd
- po cztery mocne i wydajne silniki cztero i sześciocylindrowe, trzy jednostki TFSI i pięć silników TDI, o mocy od 110 kW (150 KM) do 245 kW (333 KM)
- aż do 22 procent mniejsza emisja CO2, całkowita zgodność z normą emisji spalin Euro 6
- 1.8 TFSI ultra ze skrzynią S tronic emituje tylko 133 g CO2 na 100 km, a 2.0 TDI ultra z przekładnią S tronic tylko 109 g CO2 na km
- 3.0 TFSI i 3.0 TDI w dużej mierze zbudowane od nowa
- nowe skrzynie biegów, nowa siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów S tronic w wariantach z napędem na przednią oś, 3.0 TDI biturbo z ośmiostopniową przekładnią tiptronic
- napęd quattro dostępny dla wielu wariantów modelowych, powyżej mocy 200 kW (272 KM) także ze sportowym mechanizmem różnicowym

Podwozie
- zaawansowane technicznie zawieszenie, koła o średnicy od 17 do 20 cali, w wariantach z mocniejszymi silnikami hamulce z nowymi szczękami z aluminium
- system regulacji dynamiki jazdy Audi drive select, na życzenie dynamiczny układ kierowniczy, zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension i dwa podwozia sportowe
- Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra o mocy 140 kW (190 KM) z lekkimi sprężynami z GFK

Systemy wsparcia i infotainment
- na życzenie nawigacja MMI Navigation Plus z nowym procesorem i ośmiocalowym monitorem o wysokiej rozdzielczości, dodatkowo Audi Connect z modemem LTE i dostępem do zindywidualizowanych usług
- opcjonalnie Audi phone box i system nagłaśniający Bang & Olufsen Advanced Sound System
- najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa i wsparcia, asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist i aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist, współpracujące ze sobą w nowy sposób

Audi A6 allroad quattro
- wyżej zawieszona karoseria, masywne osłony podwozia
- zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension jako element wyposażenia standardowego
- cztery silniki V6: 3.0 TFSI i 3.0 TDI w trzech wariantach mocy

Audi S6 i S6 Avant
- 4.0 TFSI o mocy 331 kW (450 KM), system COD
- 19-calowe koła i zawieszenie sportowe adaptive air suspension sport w standardzie
- opcjonalnie sportowy układ wydechowy o wyjątkowym brzmieniu

Audi RS 6 Avant
- jednostka napędowa 4.0 TFSI o mocy 412 kW (560 KM), system COD, zużycie 9,6 l paliwa na 100 km
- ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic, 20-calowe koła i tarcze hamulcowe w stylistyce wave
- standardowo zawieszenie pneumatyczne RS adaptive air suspension, opcjonalnie zawieszenie sportowe RS Dynamic Ride Control (DRC)

Ostatnie artykuły