Filmy

Nowy Golf R 2014 r.

Moc Golfa R wzrosła do 300 KM

Nowy silnik TSI przyspiesza Golfa R z DSG do 100 km/h w 4,9 sekundy

Golf R debiutuje z nowym napędem na wszystkie koła 4MOTION i progresywnym układem kierowniczym.

Volkswagen rozpoczyna rok 2014 wprowadzeniem na rynek jednego z najbardziej sportowych samochodów kompaktowych na świecie: nowego Golfa R. Czwarta generacja tego sportowego auta napędzana jest nowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI) o mocy 221 kW/300 KM, mocniejszym o 30 KM i jednocześnie oszczędniejszym o 18 procent, w porównaniu z jego poprzednikiem. Jak we wszystkich trzech poprzednich generacjach Golfa R, także w nowym modelu moc silnika jest przenoszona na drogę przez stały napęd na wszystkie koła. W tym przypadku jest to najnowsza wersja systemu 4MOTION ze sprzęgłem Haldex piątej generacji. O doskonałą dynamikę Golfa R dba zmodyfikowane sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm), nowy progresywny układ kierowniczy oraz funkcja ESC Sport – po raz pierwszy z możliwością całkowitej dezaktywacji, na przykład na torze wyścigowym. Opcjonalne elementy wyposażenia to udoskonalona adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC z funkcją wyboru profilu jazdy i nowym trybem Race.

Golf R z manualną skrzynią biegów potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h zaledwie 5,1 sekundy (poprzednik: 5,7 s), z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG ten klasyczny sprint zajmuje nowemu Golfowi R tylko 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Mimo doskonałych osiągów jezdnych i mocy zwiększonej o 30 KM, udało się zmniejszyć zużycie paliwa z 8,5 litra (u poprzednika), do 7,1 l/100 km.
Emisja CO2 obniżyła się analogicznie ze 199 g/km do 165 g/km. Jeszcze oszczędniejszy jest Golf R, jeżeli zamontowana jest w nim opcjonalna, 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG – w tym przypadku znormalizowane spalanie wynosi 6,9 l/100 km (159 g/km CO2). W porównaniu z poprzednikiem z DSG (8,4 l/100 km) oszczędność wynosi 1,5 l/100 km (18 procent). Obie wersje tego sportowego auta spełniają wymagania klasy emisji spalin Euro 6.

Nowy Golf R jest wyposażony w całą gamę rozwiązań zaprojektowanych specjalnie dla niego. Obok charakterystycznych zderzaków, progów i 18-calowych obręczy kół ze stopu metali lekkich (z oponami 225/40), Golfa R wyróżniają takie elementy, jak seryjne reflektory bi-ksenonowe z nowymi, diodowymi światłami dziennymi (w formie podwójnego „U”), ciemnoczerwone światła tylne i układ wydechowy z czterema chromowanymi końcówkami. We wnętrzu Golfa R znajdziemy sportowe siedzenia pokryte tapicerką z tkaniny i Alcantary, trójramienną, sportową kierownicę obszytą skórą, oświetlenie Ambient, automatyczną klimatyzację oraz radio z odtwarzaczem CD i ekranem dotykowym.

Silnik TSI Golfa R
Silnik TSI z turbodoładowaniem. Golf R, podobnie jak aktualny Golf GTI, jest napędzany udoskonalonym silnikiem z czterocylindrowej serii EA888. Wprowadzono do niego liczne nowe rozwiązania techniczne, których nie było u poprzednika i których celem jest obniżenie zużycia paliwa i emisji przy jednoczesnym podwyższeniu mocy i momentu obrotowego. Przykładem może być głowica o nowej konstrukcji. W porównaniu z rozwijającym moc 169 kW/230 KM Golfem GTI Performance, Volkswagen podniósł moc Golfa R o kolejne 70 KM do 221 kW/300 KM (przy 5.500 do 6.200 obr./min) i stworzył tym samym jeden z najmocniejszych silników czterocylindrowych. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 30 Nm do 380 Nm i jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych od 1.800 do 5.500 obr./min. Aby osiągnąć te wartości, silnik TSI o pojemności 1.984 cm3 przeszedł etapy rozwoju takie, jak silniki dla wyczynowych samochodów sportowych. Oto niektóre podzespoły dynamicznego silnika GTI, które zostały zmodyfikowane lub skonstruowane od nowa dla Golfa R: głowica cylindrów, tłoki, wysokociśnieniowe zawory wtryskowe oraz turbosprężarka.

Efektywny system zarządzania temperaturą. Silnik benzynowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem serii EA888 charakteryzują takie innowacyjne rozwiązania, jak wbudowany w głowicę cylindrów, chłodzony cieczą przewód doprowadzający spaliny do turbosprężarki (w celu obniżenia zużycia paliwa przy pełnym obciążeniu) i podwójny system wtrysku bezpośredniego. Dzięki nowemu, całkowicie elektronicznemu systemowi regulacji cieczy chłodzącej, silnik TSI Golfa R znacznie szybciej osiąga optymalną temperaturę pracy, co redukuje straty spowodowane tarciem i obniża zużycie paliwa. Ponadto TSI dysponuje zmiennym sterowaniem zaworów z podwójną regulacją wałka rozrządu. Dodatkowo skok zaworów po stronie wylotowej posiada dwustopniową regulację.

Napęd na wszystkie koła 4MOTION
Sprzęgło Haldex piątej generacji. Typowy dla Golfa R jest stały napęd na wszystkie koła 4MOTION. W najnowszym Golfie R zastosowany został system 4MOTION najnowszej generacji, połączony z manualną, 6-biegową skrzynią biegów ze wzmocnionym sprzęgłem i skróconymi skokami przełożeń. Jako wyposażenie dodatkowe dostępna jest automatyczna, 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG, w której alternatywnie można zmieniać biegi także manualnie.

Napęd 4MOTION Golfa R, udoskonalony między innymi poprzez zastosowanie sprzęgła Haldex 5, aktywuje się, zanim jeszcze wystąpi poślizg. Pozwala to na prawie całkowite wyeliminowanie utraty trakcji. System wykorzystuje sterowanie wstępne zależne od aktualnego stylu jazdy. Przy niewielkim obciążeniu lub toczeniu się, napędzana jest przednia oś, a tylna oś jest odsprzężona. Takie podstawowe ustawienie pozwala obniżyć zużycie paliwa. W razie potrzeby tylna oś Golfa R zostaje natychmiast płynnie dołączona przez sprzęgło Haldex, uruchamiane elektrohydrauliczną pompą olejową.

Rozdział sił zależny od sytuacji. Moduł sterowania w sposób ciągły oblicza idealny moment napędowy dla tylnej osi i poprzez pompę olejową określa stopień zamknięcia sprzęgła wielotarczowego. Docisk tarcz sprzęgła rośnie proporcjonalnie do momentu obrotowego, jaki powinien być przenoszony na tylną oś. Siła docisku pozwala płynnie regulować przenoszony moment obrotowy. Nawet przy szybkim ruszaniu i przyspieszaniu koła 300-konnego Golfa R nie buksują, ponieważ moduł sterowania reguluje rozdział momentu obrotowego odpowiednio do dynamicznego obciążenia osi. Stopień działania sprzęgła Haldex 5 jest przede wszystkim uzależniony od wywołanego przez kierowcę momentu obrotowego silnika. Dodatkowo, tak zwany analizator stanu jazdy w module sterowania napędem na wszystkie koła, ocenia takie parametry, jak prędkości obrotowe kół i kąt skrętu. W razie potrzeby prawie 100 procent momentu napędowego może być skierowane na tylną oś.

EDS na cztery koła jako blokada poprzeczna. Równolegle do sprzęgła Haldex działającego jako blokada podłużna, elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego (EDS) wbudowane w program kontroli stabilności jazdy funkcjonują jako blokady poprzeczne. Poprzez przyhamowanie koła, które wpadnie w poślizg, pozwalają one na utrzymywanie stabilnego przenoszenia siły napędowej przez przeciwległe koło. W Golfie R zastosowane zostały na obu osiach elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego jako tak zwane EDS na cztery koła.

XDS+ poprawia stabilność toru jazdy na zakrętach. W Golfie R zastosowano na przedniej i tylnej osi system XDS+, który przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła i optymalizuje w ten sposób stabilność jazdy. Samochód jest bardziej zwrotny także wtedy, gdy nie przyspiesza. Pod względem technicznym XDS+ jest rozszerzeniem funkcji elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego. Gdy tylko układ elektroniczny rozpozna, że jedno z wewnętrznych kół przy szybkim wchodzeniu w zakręt zostało zbyt odciążone, układ hydrauliczny systemu ESC wygeneruje na tym kole odpowiednie ciśnienie hamowania, aby przywrócić optymalną trakcję. XDS+ działa zatem jak poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego, która kompensuje podsterowność przy szybkim pokonywaniu zakrętów.

ESC Sport. Nowy Golf R jest wyposażony seryjnie w funkcję ESC Sport. System aktywowany jest dwustopniowym przełącznikiem na konsoli środkowej. Po jednorazowym, krótkim wciśnięciu przycisku przez kierowcę, Electronic Stability Control (ESC) przełącza się w tryb ESC Sport. Przy bardzo szybkich i następujących jeden po drugim zakrętach ESC reaguje później i pozwala na jeszcze dynamiczniejsze ich pokonywanie. Jeżeli przycisk ESC zostanie wciśnięty na dłużej, niż trzy sekundy, system zostanie całkowicie dezaktywowany, na przykład na potrzeby jazdy na torze. Golf R jest jedynym modelem Golfa, w którym możliwa jest całkowita dezaktywacja systemu.

Sportowe zawieszenie Golfa R
Połączenie sportowych możliwości i komfortu. Golf R posiada specjalnie dostosowane do swoich wymagań zawieszenie sportowe. W porównaniu z podstawowym Golfem nadwozie jest obniżone o 20 mm (w porównaniu z GTI o 5 mm). Z przodu o optymalne prowadzenie i zachowanie się podczas jazdy, a także amortyzację drgań dba oś z kolumnami McPhersona i dolnym trójkątnym wahaczem poprzecznym oraz stabilizacją promienia skrętu. Z tyłu zastosowano udoskonaloną oś wielowahaczową. Między innymi udało się poprawić sztywność poprzeczną modułowej osi Performance poprzez nowe dostrojenie łożysk drążka poprzecznego.

Dynamika jazdy. Przy dostrajaniu auta inżynierowie ustawili zawieszenie nowego Golfa R na wysoką przyjemność jazdy połączoną z wysoką stabilnością i komfortem na długich trasach. W porównaniu z poprzednikiem reakcja na ruchy kierownicy stała się dynamiczniejsza dzięki bardziej bezpośredniemu przełożeniu progresywnego układu kierowniczego. Udało się także znacznie podnieść maksymalną prędkość osiąganą na zakrętach. W tym celu zawieszenie zostało dostrojone bardziej neutralnie, co pozwoliło na uniknięcie podsterowności nawet w zakresie granicznym.

Do neutralnego zachowania się na zakrętach w dużym stopniu przyczynia się także nowa wersja napędu na wszystkie koła. Czasy reakcji sprzęgła Haldex zostały zminimalizowane, a momenty napędowe występujące we wszystkich sytuacjach tak zoptymalizowane, że także przy obciążeniu możliwe jest uzyskanie maksymalnej neutralności podczas wchodzenia w zakręt.

Dla optymalnej przyczepności mechanicznej zastosowano odpowiednie sztywności sprężyn i stabilizatorów. W połączeniu z bardzo precyzyjnym ustawieniem charakterystyk amortyzatorów, Golf R porusza się niezwykle dokładnie po obranej przez kierowcę linii zarówno na gładkich, jak i nierównych nawierzchniach. Zatem zachowanie się podczas jazdy jest bardzo precyzyjne i spokojne nawet w granicznych sytuacjach. Dzięki odpowiednio dobranym parametrom wszystkich komponentów zawieszenia, neutralne zachowanie się na zakrętach jest połączone z bardzo dobrą stabilnością jazdy. Tę stabilność wyczuwa się wyraźnie przy zmianie toru jazdy i zmianie obciążenia. Konstruktorzy przy dostrajaniu nowego Golfa R zwrócili także szczególną uwagę na harmonijne i przewidywalne reakcje zawieszenia.

Komfort jazdy. W porównaniu z poprzednikiem poprawiona została nie tylko dynamika jazdy, lecz także komfort amortyzowania drgań. Małe i duże nierówności nawierzchni są pochłaniane przez zawieszenie przy każdej prędkości. Bezpośrednie, neutralne i stabilne zachowanie się podczas jazdy w połączeniu z wysokim komfortem powoduje, że zawieszenie Golfa R stanowi syntezę dynamiki i wygody podczas długich podróży.

Progresywny układ kierowniczy. Golf R, podobnie jak Golf GTI, jest wyposażony seryjnie w nowy, progresywny układ kierowniczy. Dzięki niemu kierowca nie musi wykonywać szerokich ruchów kierownicą, aby uzyskać żądany promień skrętu, zatem rzadziej przekłada ręce na kierownicy na ciasnych łukach. Od prawego do lewego końcowego skrętu kierownicy w przypadku progresywnego układu kierowniczego jest to tylko 2,1 obrotu, w standardowych układach kierowniczych słabszych modeli Golfa trzeba wykonać 2,75 obrotu. Wynika to z faktu, że tradycyjne układy pracują ze stałym stosunkiem przełożenia. Natomiast nowy układ Golfa R ma progresywny stosunek przełożenia, który przy manewrowaniu i parkowaniu znacznie ogranicza ilość obrotów kierownicy, a na krętych drogach i przy skręcaniu w boczną drogę kierowca odczuje dodatkową dynamikę.

DCC. Opcjonalnie w Golfie R może pracować druga generacja adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC. System ten dysponuje trzema trybami jazdy: Comfort, Normal i Sport, wybieranymi przy użyciu funkcji „Wybór profilu jazdy” na ekranie dotykowym konsoli środkowej. W trybie Sport Golf R zachowuje się wyjątkowo dynamicznie.

System DCC steruje zaworami amortyzatorów, a tym samym ich charakterystyką, wykorzystując udoskonalony przez Volkswagena algorytm sterowania. W tym celu DCC analizuje sygnały wejściowe czujników drogi koła i przyspieszenia oraz podstawowe informacje z magistrali danych zawieszenia i wylicza optymalną dla danej sytuacji siłę tłumienia. Siły tłumienia ustawiane są oddzielnie dla każdego z kół. Zawory regulujące amortyzatorów oraz regulacja dynamiki poprzecznej zostały zmodyfikowane pod kątem lepszej reakcji.

Funkcja wyboru profilu jazdy z trybem Race. Nowością w Golfie R jest funkcja wyboru profilu jazdy, seryjna w połączeniu z DCC. Do wyboru jest pięć programów: Eco, Normal, Comfort, Individual oraz tryb Race. Wszystkie tryby dostosowane zostały specjalnie do potrzeb Golfa R.

W trybie Race podwyższone jest między innymi tłumienie drgań (a tym samym zredukowane ruchy nadwozia), a reakcja silnika i punkty zmiany przełożenia opcjonalnej DSG zostały ustawione bardziej dynamiczne. W trybie Individual kierowca może sam połączyć parametry poszczególnych trybów. W profilu Eco natomiast silnik, klimatyzacja i inne urządzenia pomocnicze pracują w sposób optymalny pod względem zużycia paliwa. Ponadto w Golfie R z DSG w trybie Eco dostępna jest funkcja „żeglowania”: gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, na przykład podjeżdżając do czerwonego światła lub zjeżdżając ze wzniesienia, DSG wysprzęgla się i silnik pracuje na biegu jałowym. Pozwala to na większe wykorzystanie energii kinetycznej Golfa R.

Układ hamulcowy. Do wyższych osiągów Golfa R dostosowany został także układ hamulcowy. Volkswagen zastosował 17-calowe hamulce z wentylowanymi tarczami i czarnymi zaciskami (z logo „R”) na wszystkich kołach. Z przodu tłoczki hamulców mają średnicę 60 mm, z tyłu – 42 mm. Średnica tarcz hamulcowych przedniej osi o grubości 30 mm wynosi 340 mm. Na tylnych kołach zamontowane są tarcze o grubości 22 mm i średnicy 310 mm.

Wygląd zewnętrzny Golfa R
Zindywidualizowana stylistyka. Wraz z nowym Golfem R, Volkswagen przenosi do kolejnej generacji samochodów cieszącą się uznaniem koncepcję stylistyczną. Prezentowany obecnie Golf R nie narzucającym się, lecz charakterystycznym wyglądem sygnalizuje swoje doskonałe możliwości. Neutralny charakter i typowa dla Golfa stylistyka stanowią podstawę dla wersji „R”. Klaus Bischoff, szef designu marki Volkswagen wyjaśnia: „Także „R” jest neutralny pod względem statusu, tak jak Golf. Chodziło nam o stworzenie interesującej równowagi między powagą a sportowym charakterem, powściągliwością i zróżnicowaniem.”

Golf R odróżnia się od pozostałych modeli tej serii sportowymi motywami stylistycznymi i dopracowanymi detalami. Jego sylwetka sprawia wrażenie, jakby był odlany z jednej bryły. Części montowane do nadwozia tworzą z nim jedną, integralną całość. Charakterystyczny design przodu nadwozia z dużymi wlotami powietrza demonstruje bezkompromisowo sportowy charakter tego samochodu. Tył nadwozia dzięki dwóm podwójnym końcówkom rur wydechowych ma niepowtarzalny design, jaki jeszcze nigdy nie został zastosowany w żadnym Golfie.

Przód nadwozia. Golfa R można rozpoznać po nowym zderzaku z dużymi wlotami powietrza, zmodyfikowanej osłonie chłodnicy (z logo „R”) oraz nowych, wbudowanych w reflektory bi-ksenonowe światłach dziennych. Diodowe światła dzienne tworzą pod reflektorami wyraźny kształt podwójnego „U”.

Sylwetka. Z boku Golfa R charakteryzują 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Cadiz o nowej stylistyce z oponami 225/40, czarne zaciski hamulców z logo „R”, osłony progów w kolorze nadwozia w stylu R, logo „R” na przednich błotnikach oraz chromowane, matowe osłony lusterek zewnętrznych. Opcjonalnie można zamówić tego sportowego Golfa z 19-calowymi obręczami ze stopu metali lekkich Cadiz lub oferowanymi wyłącznie w rozmiarze 19 cali obręczami Pretoria – tak zwanymi „flow forming” (wyjątkowo lekkie i stabilne).

Tył nadwozia. Z tyłu detalami odróżniającymi Golfa R od innych Golfów są przyciemnione, diodowe światła z wyraźnym jasnym paskiem na środku, dyfuzor w stylistyce R, cztery chromowane końcówki rur wydechowych oraz logo „R” na pokrywie bagażnika.

Osiem kolorów. Spektrum lakierów nadwozia obejmuje osiem kolorów. Specjalnie dla Golfa R opracowany został nowy lakier metaliczny niebieski Lapiz. Można również zamówić Golfa R w kolorze białym Pure, czerwonym Tornado, metalicznym niebieskim Night, metalicznym popielatym Limestone, metalicznym srebrnym Reflex, perłowym czarnym Deep oraz białym Oryx.

Wnętrze Golfa R
Sportowe fotele z tapicerką z tkaniny i Alcantary lub Carbonu i skóry. Podobnie jak u trzech poprzedników Golfa R, Volkswagen R GmbH w znacznym stopniu zindywidualizował także wnętrze nowego modelu. Seryjnie najmocniejszy z Golfów jest wyposażony w sportowe przednie fotele. Środkowe części siedzeń są pokryte tkaniną Race w kolorze tytanowo-czarnym, z czarnymi szwami. Boki siedzeń obszyte są Alcantarą w odcieniu szarym Kristal. Na zewnętrznych częściach foteli i zagłówkach zastosowano tkaninę Clip w kolorze tytanowo-czarnym. Popielate szwy tworzą kontrast z ciemną tapicerką, a na oparciach przednich siedzeniach wytłoczone jest logo „R”.

Jako opcję Volkswagen oferuje dla Golfa R pakiet Nappa-Carbon. Zewnętrzne części siedzeń, wnętrza boków i zagłówki są obszyte ciemną skórą Nappa Carbon, natomiast części środkowe mogą być pokryte ciemną lub jasną skóra Nappa (kolor Antrazit lub Modern Grey). Także w przypadku tapicerki skórzanej szwy mają kolor popielaty Kristal. Skórą obszyte są także fragmenty trójramiennej kierownicy sportowej w stylistyce R z chromowanym logo na dolnym ramieniu. Także na kierownicy wszystkie elementy skórzane ozdobione są szwami w kontrastowym, popielatym kolorze.

Aplikacje dekoracyjne na tablicy rozdzielczej i w drzwiach wykonane są z materiału Carbon Touch. W aplikacje w drzwiach wbudowane są seryjne elementy oświetlenia Ambient. Podświetlone są także listwy na progach (w kolorze niebieskim). Pedały i podpórka pod lewą nogę posiadają nakładki ze stali nierdzewnej, a dywaniki mają obszycie w kontrastowym kolorze.

Wskaźniki w stylistyce R. Również wskaźniki i menu startowe ekranu dotykowego w konsoli środkowej różnią się od standardowych Golfów. Podświetlone na niebiesko wskazówki obrotomierza i prędkościomierza po uruchomieniu zapłonu przesuwają się do oporu w prawo – w przypadku prędkościomierza do oznaczenia 320 km/h. Ponadto wskazówki zegarów zapalają się automatycznie już przy otwieraniu drzwi kierowcy. Ekran dotykowy radia lub nawigacji (seryjnie: radio Composition Colour) wyświetla jako ekran startowy animowane logo „R”. Nową formę, naturalnie z logo „R”, otrzymała obudowa kluczyka nowego Golfa R.

Systemy radiowe i nawigacyjne. Volkswagen wyposażył Golfa R w nowe systemy radiowe i nawigacyjne. Wszystkie posiadają seryjnie ekran dotykowy. Nowa generacja urządzeń dostępna jest z trzema wielkościami ekranów: 5 cali, 5,8 cala i 8 cali. Po raz pierwszy Volkswagen zastosował w Golfie R ekrany z czujnikami zbliżeniowymi (5,8 cala i 8 cali). Gdy tylko palec kierowcy lub pasażera zbliży się do ekranu dotykowego, system przełącza się automatycznie z trybu wyświetlania w tryb obsługi. Tryb wyświetlania został zredukowany do tego, co najistotniejsze. Natomiast w trybie obsługi elementy, które można aktywować korzystając z ekranu dotykowego, zostały wyróżnione, aby ułatwić intuicyjną obsługę. Ponadto wyświetlacze posiadają funkcję pozwalającą na przesuwanie list lub okładek płyt palcem, jak na nowoczesnych smartfonach.

Car-Net. W połączeniu z systemem radiowo-nawigacyjnym Discover Pro i złączem dla telefonu komórkowego Premium, oferowana jest dla Golfa R funkcja Car-Net. Pod nazwą tą kryją się nowe, mobilne usługi online. Car-Net umożliwia na przykład włączenie aktualnych informacji drogowych w funkcję dynamicznego prowadzenia do celu oraz wprowadzenie do nawigacji wyszukanych w internecie Points of Interest (POI). Dzięki Google Street View na wyświetlaczu prezentowany jest obraz panoramiczny z perspektywy ulicy. Możliwe jest również wywołanie realistycznej mapy w oparciu o serwis map Google Earth™ (Google Maps).

Zestawienie najważniejszych danych w kolejności alfabetycznej
• Automatyczna skrzynia biegów:
- 6-biegowa DSG
• Bagażnik:
- 343 litry do 1.233 litrów
• Ceny (w Polsce):
- Golf R – od 147.490 zł
• Infotainment:
- seryjne radio Composition Colour (ekran 5 cali)
- radio Composition Media (ekran 5,8 cala)
- radio Composition Media z funkcją nawigacji Discover Media (ekran 5,8 cala)
- nawigacja Discover Pro (ekran 8 cali)
- system nagłośnieniowy Dynaudio
- Car-Net (usługi online, dostępne w terminie późniejszym)
• Kolory:
- czerwony Tornado, biały Pure, metaliczny niebieski Lapiz, metaliczny srebrny Reflex, metaliczny popielaty Limestone, metaliczny niebieski Night, perłowy czarny Deep i perłowy biały Oryx
• Linia wyposażenia:
- R
• Miejsce produkcji:
- Wolfsburg
• Napęd:
- napęd na wszystkie koła
• Obręcze kół:
- obręcze seryjne: 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Cadiz
- obręcze opcjonalne: 19-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Cadiz i Pretoria
• Seryjna skrzynia biegów:
- 6-biegowa manualna
• Silnik benzynowy:
- 2,0 TSI o mocy 221 kW/300 KM
• Systemy wspierające kierowcę i systemy dynamiki jazdy:
- Electronic Stability Control (ESC) z ABS, asystentem hamulców, ASR, elektroniczną poprzeczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS+, EDS na cztery koła, MSR, funkcją wspierania kontrowania kierownicą (seryjne)
- ESC Sport (tryb ESC, np. na tory wyścigowe)
- system rozpoznający zmęczenie kierowcy (seryjny)
- hamulec multikolizyjny (seryjny)
- progresywny układ kierowniczy (seryjny)
- czujniki parkowania
- czujnik ciśnienia w oponach (seryjny)
- adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC
- automatyczny tempomat ACC z systemem obserwacji otoczenia Front Assist i funkcją awaryjnego hamowania w mieście
- dynamiczna regulacja świateł drogowych Dynamic Light Assist
- funkcja wyboru profilu jazdy z trybem Race
- funkcja regulacji świateł drogowych Light Assist
- tempomat (seryjny)
- proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash)
- Rear Assist
- asystent toru jazdy Lane Assist
- system rozpoznawania znaków drogowych
• Wprowadzenie na rynek w Polsce:
- styczeń 2014
• Zawieszenie:
- z przodu oś z kolumnami McPhersona
- z tyłu modułowa oś Performance
- progresywny układ kierowniczy

Ostatnie artykuły