Filmy

Nowy Fiat 500L Trekking

Fiat 500L Trekking to „bezpieczny buntownik o dwóch przenikających się duszach": tej miejskiej, by radzić sobie w meandrach wielkiej metropolii i tej bardziej przygodowej na wypady weekendowe, kiedy czuje się, że życie jest piękne.

Fiat 500L Trekking to „bezpieczny buntownik o dwóch przenikających się duszach": tej miejskiej, by radzić sobie w meandrach wielkiej metropolii i tej bardziej przygodowej na wypady weekendowe, kiedy czuje się, że życie jest piękne.

Przyciąga wzrok specyficznie rasowym wyglądem, wysokim zawieszeniem i specjalnymi zderzakami z „off-roadowymi" płytami osłonowymi. Swoistego stylu nadają mu 17-calowe felgi z lekkiego stopu o wzorze rombowym, satynowane klamki zewnętrzne drzwi oraz boczne listwy ochronne nadwozia urozmaicone wstawkami ze szczotkowanej stali.

Nowy model „Pięćsetki" posiada rozbudowane wyposażenie standardowe, obejmujące m.in. „inteligentny" napęd na przednie koła w technologii Traction+, która, wraz z oponami błotno-śniegowymi M+S wyraźnie poprawia własności trakcyjne na podłożach o niskiej przyczepności. Nie bez znaczenia jest też to, że bez uszczerbku dla przestrzeni wnętrza i funkcjonalności, charakterystycznych dla modelu 500L, fiatowski „City Lounge" w wersji Trekking zapewnia dosyć miejsca dla dzieci czy przyjaciół w podróży - a to za sprawą sięgającej 3,17 m3 objętości kabiny pasażerskiej i obszernego bagażnika o regularnym kształcie (pojemność do 455 litrów z kompletem pasażerów).

Fiat 500L Trekking oferowany jest z dwoma silnikami benzynowymi: 95-konnym 1.4 16v i 105-konnym 0.9 TwinAir Turbo oraz dwoma wysokoprężnymi: 105-konnym 1.6 MultiJet II i 85-konnym 1.3 MultiJet (ten silnik dostępny także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Duologic).

Wszystkie wersje silnikowe posiadają elementy wyposażenia „z wyższej półki". Do standardowego wyposażenia modelu Trekking należą m.in., klimatyzacja manualna, 6 poduszek powietrznych, ESP, ASR, Hill Holder, MSR, DST (System Dynamicznej Kontroli Skrętu), ERM (System zapobiegający dachowaniu), ABS + EBD, system kontroli trakcji Traction+, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz tylne, radioodtwarzacz CD/MP3 z systemem Uconnect oraz z 5-calowym ekranem dotykowym, kierownica skórzana ze sterowaniem radiem, tempomat, tylna kanapa przesuwana, składana i dzielona w proporcji 60/40 z systemem Fold&Tumble, fotel kierowcy z regulacją wysokości, fotel pasażera składany w stolik, światła przeciwmgielne, przyciemniane szyby boczne i tylna, podłokietnik na tylnej kanapie, System Smart Fuel oraz 17" felgi ze stopów lekkich.

Wersją silnikową prawdopodobnie najlepiej demonstrującą „poznawczą naturę" nowego modelu jest bez wątpienia wprowadzony ostatnio do gamy modelowej 500L, turbodiesel 1.6 MultiJet II o mocy 105 KM i momencie obrotowym 320Nm. Jednostka ta wykazuje się znaczną elastycznością pracy, rozwijając wiodący w tym segmencie wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach wału korbowego. Jest to więc idealne źródło mocy w każdej dosłownie sytuacji trakcyjnej i drogowej - istny „omnibus", niezwykle pozytywnie przyjęty przez właścicieli 500L. Cyfry mówią tu za siebie: w czasie pierwszych 4 miesięcy na silnik ten zdecydowało się 20 procent nabywców Fiata 500L.

Debiutujący na rynku 4 lutego 2007 roku nowy Fiat 500 jest ikoną, samochodem typowo włoskim, który podbił świat swym radosnym stylem i zachętą do korzystania z życia. Nic więc dziwnego, że jest to najpopularniejszy model Fiata poza obszarem Włoch: spośród 1.100.000 samochodów sprzedanych do dziś od roku 2007, 65 procent znalazło nabywców za granicą Italii.

Produkowany w Polsce od początku, a od roku 2010 w meksykańskiej fabryce Toluca, Fiat 500 sprzedawany jest w ponad 100 krajach całego świata: od Włoch do Brazylii, poprzez Polskę i RPA, aż po USA i Japonię. Jest to również samochód, który wyznaczył powrót marki Fiat na rynek USA, gdzie od 15 miesięcy bije własne rekordy sprzedaży, a liczba jego nabywców przekroczyła już 100.000.

Model ten został równie dobrze przyjęty przez krytyków i specjalistów na świecie, zdobywając dotąd ponad 40 międzynarodowych nagród, m.in. prestiżowy tytuł „Samochodu Roku 2008", posiada także 357.000 wiernych fanów, zarejestrowanych na oficjalnej Facebook Fan Page (www.facebook.com/fiat500). Do niezwykłej kolekcji wyróżnień dodać można jeszcze klika rekordów należących do Fiata 500 w tym segmencie aut: był to pierwszy samochód miejski wyposażony seryjnie w 7 poduszek powietrznych i pierwszy zdobywca 5-gwiazdkowej klasyfikacji EuroNCAP, pierwszy samochód w tej klasie z opcją ESP we wszystkich wersjach modelowych oraz pierwszy samochód marki Fiat napędzany gamą dwucylindrowych silników TwinAir.

Jedną z tajemnic światowego sukcesu jest bez wątpienia posiadana przez rodzinę „Pięćsetki" zdolność stałego rozwijania i przeobrażania się w nowych „wcieleniach": wystarczy wspomnieć 500 Abarth (marzec 2008), 500 by Diesel (wrzesień 2008), 500 Pink (czerwiec 2009), 500C (lipiec 2009), 500C Abarth (marzec 2010), 500C by Diesel (czerwiec 2010), 500 TwinAir (lipiec 2010), 500 Matt Black (wrzesień 2010), dwubarwny 500 Two-Tone (grudzień 2010), 500 i 500C by Gucci (kwiecień i sierpień 2011), 500 America Limited Edition (luty 2012) 500S i 500 Color Therapy Lounge (grudzień 2012) oraz najnowszy - 500 GQ z czerwca 2013.

Na kanwie światowego sukcesu ikony w roku 2007, rodzina 500 „postawiła" w roku ubiegłym na podbój nowych terytoriów i stworzyła 500L, czyli Fiat City Lounge, który skutecznie łączy cechy uważane zazwyczaj za wzajemnie się wykluczające: typowe dla segmentu B kompaktowe wymiary nadwozia, z przestrzenią wnętrza i bogatym wyposażeniem godnym segmentu C.

Niedawno odnowiony przez wprowadzenie dwóch nowych silników: 105-konnego turbodiesla 1.6 MultiJet II i benzynowego, także 105-konnego 0.9 TwinAir Turbo, Fiat 500L charakteryzuje się obniżoną emisją spalin i niskim zużyciem paliwa oraz możliwością rozlicznych konfiguracji przestrzeni pasażerskiej (najlepszy indeks porównawczy w swej klasie) i bagażowej. Panoramiczne okna zapewniają niezrównaną w tym segmencie widoczność, do wiodących w tej kategorii samochodów należą także osiągi dynamiczne i ekonomika codziennej eksploatacji.

Właśnie za sprawą swych cech specjalnych, w połączeniu z wysokim stopniem bezpieczeństwa, potwierdzonym prestiżową, 5-gwiazdkową klasyfikacją EuroNCAP, Fiat 500L jest jedynym modelem w tym segmencie samochodów o stale rosnącej sprzedaży w Europie, pomimo ogólnie skomplikowanej sytuacji gospodarczej. Od czasu premiery rynkowej liczba sprzedanych i zarejestrowanych aut sięga 41.000. Co ciekawe, 52 procent nabywców 500L to poprzedni właściciele samochodów innej marki, a 61 procent migrowało z innej klasy: 35% z segmentu B, 15% z segmentu C i 10% z segmentu A. Mówiąc w skrócie, 500L to samochód „trans-segmentowy", który zaspokaja potrzeby szerokiej Klienteli w różnych przedziałach wiekowych i o różnych preferencjach użytkowania.

I tak na przykład, z uwagi na swój praktyczny charakter, 500L odpowiada bardziej tradycyjnej Klienteli tego segmentu - 40% nabywców ma od 36 do 50 lat, a 30% - od 50 do 65. Mieszczą się tu także starsze wiekowo rodziny, które preferując modele wyższych segmentów - wybierają właśnie Fiata City Lounge ponieważ spełnia ich oczekiwania co do samochodu funkcjonalnego, przestronnego i komfortowego.

Z drugiej strony - szeroko „uśmiechnięty, radosny" z wyglądu 500L podoba się także Klienteli o wieku niższym, niż przeciętny dla tego segmentu (16% nabywców ma od 18 do 35 lat), która szuka wyszukanych, lecz prostych w obsłudze rozwiązań i technologii, odpowiadających potrzebom codziennej mobilności, ale również rosnącej świadomości ekologicznej. Podkreślić tu należy, że marka Fiat już szósty rok z rzędu może poszczycić się najniższym wśród samochodów sprzedawanych w Europie poziomem emisji CO2 - zaledwie 119,8 g/100 km.

Fiat 500L to idealny przykład ilustrujący, jak przyszłość rodziny 500 wiąże się z jej rozwojem „trans-segmentowym". Na tle 500 uznawanej par excellence za „cool city car", Fiat 500L to niezrównana funkcjonalność w życiu na co dzień oraz osiągi i przemyślane wyposażenie - a wszystko to, aby dać właścicielowi szansę posmakowania nowych wrażeń poza granicami wielkiego miasta.

Wysokie zawieszenie i specjalny wystrój wnętrza: na podbój nowych terytoriów w nowym wszechstronnym, modelu Fiata.
Innowacyjny system kontroli trakcji Traction+, podnoszący własności trakcyjne na trudnym podłożu o niskiej przyczepności będący wyposażeniem standardowym.
Dwa silniki benzynowe: 95-konny 1.4 16v i 105-konny 0.9 TwinAir Turbo oraz dwa wysokoprężne: 105-konny 1.6 MultiJet II i 85-konny 1.3 MultiJet.
Innowacyjny system City Brake Control zapewnia zwiększone bezpieczeństwo w ruchu miejskim.
Nowa kamera podglądu cofania Parkview, system multimedialny Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym i nawigacją oraz system audio HiFi Beats o mocy 520 W.
Ekskluzywne akcesoria Mopar® - Fiat 500L Trekking „zmoparyzowany".
Każdego dnia napotkać można obszar, który czeka by go zdobyć. Lecz niezbędny jest talent. Taki, jaki ma nowy Fiat 500L Trekking, „buntownik o dwóch przenikających się duszach: miejskiej", tej, by radzić sobie w meandrach wielkiej metropolii i bardziej przygodowej na wypady weekendowe, kiedy czuje się, że życie jest piękne.

Wszechstronny charakter nowego Fiata 500L Trekking widać już na pierwszy rzut oka: specjalny kształt zderzaków, przednie i tylne osłony oraz podwyższone zawieszenie (podwyższone o 10% w stosunku do 500L i prześwit 145 mm), aby trudniejszy teren pokonywać bez trudu. Również i nadwozie otrzymało stylowe detale, takie jak satynowe wstawki zderzaków i boczne listwy ochronne oraz satynowane klamki zewnętrzne drzwi.

Znakomita ekspresja włoskiej inżynierii, Fiat 500L Trekking jest samochodem wysoce funkcjonalnym, zdolnym „rozumieć" użytkownika i wzbudzić długotrwałe uznanie dla oferowanych rozwiązań. I tak na przykład, jedną z jego istotnych cech jest obszerność wnętrza, uzyskana drogą redukcji wymiarów komponentów mechanicznych, w wyniku ścisłej współpracy konstruktorów i designerów. Konstrukcja 500L Trekking odpowiada zasadom „cab forward", polegającym na ograniczeniu długości komory silnikowej, by zwiększyć przestrzeń wnętrza, szczególnie na poziomie okien i dachu, a jej głównym celem pozostaje rozumiana całościowo ergonomia samochodu. Jego wyróżnikiem jest także doskonała widoczność na zewnątrz, największa w kategorii jasność wnętrza i największe w segmencie okno dachowe (powierzchnia szklana 1,5 m2) oraz racjonalnie zawężone/dzielone słupki nadwozia z myślą o bezpieczeństwie czynnym i biernym.

We wnętrzu uwagę zwracają nowe materiałowe pokrycia siedzeń w stylu „high-tech", urozmaicone wstawkami z ekologicznej skóry. Do wyboru są dwa zestawy: tkanina w barwie grafitowej Magnesio Grey ze wstawkami brązowymi z eko-skóry (styl „terenowy") albo tkanina w barwie czarnej ze wstawkami białymi (styl „miejski"). Obok poręcznych schowków na drobiazgi, niezbędnych na co dzień i w podróży, funkcjonalności wnętrza dodają powierzchnie oszklone, w tym także i słupków przednich karoserii, umożliwiające doskonałą widoczność wokół samochodu. Lecz to jeszcze nie wszystko: oparcie fotela przedniego pasażera można złożyć płasko do przodu na kształt stolika, a dzięki dzielonej i składanej równo z podłogą kanapie tylnej można uzyskać rozciągającą się na całą długość bagażnika i kabiny płaską przestrzeń ładunkową.

Fiat 500L oferowany jest w siedmiu atrakcyjnych kolorach nadwozia: beżowym Cappuccino Beige, czarnym Cinema Black, szarym Moda Grey, białym Gelato White, zielonym Toscana Green, czerwonym Amore Red oraz nowym - żółtym Sorrento w kombinacji z czarnym lub białym dachem, tak więc łącznie dostępnych jest 17 kompozycji kolorystycznych karoserii.

Dysponując innowacyjnym systemem kontroli trakcji Traction+, który zapewnia doskonałe osiągi na podłożach ośnieżonych i o niskiej przyczepności, kierowca 500L Trekking może za jednym naciśnięciem przycisku „przełączyć się" z asfaltu ulic miasta na bardziej przygodne szlaki podróży.

Nad poczuciem swobody, ale także bezpieczeństwa użytkowania, obok najbardziej zaawansowanych układów bezpieczeństwa czynnego i biernego czuwa nowatorski system „City Brake Control", który wykrywa obecność przeszkody na przed samochodem i automatycznie uruchamia hamulce, aby zapobiec kolizji drogowej lub choćby ograniczyć jej skutki.

Jednym z kluczowych elementów seryjnego wyposażenia nowego Fiata 500L Trekking jest innowacyjny system Traction+, pozwalający wyraźnie poprawić własności trakcyjne na nierównym, czy śliskim podłożu. System ten jest mniej kosztowny, niż konwencjonalny napęd 4x4, a przy tym bardziej praktyczny podczas codziennej eksploatacji w lekkich warunkach terenowych.

„Traction+" oparty jest na strukturze zaawansowanego systemu stabilizacji jazdy, lecz jest czymś więcej, niż tylko prostym rozszerzeniem ESC, ponieważ w swym działaniu korzysta ze specjalnych algorytmów zarządzania układem hamulcowym, aby niejako naśladować działanie elektromechanicznego dyferencjału samoblokującego. Optymalizacja oprogramowania oraz wykorzystanie standardowego, hydraulicznego układu hamulcowego, jako medium pośredniczące powoduje, że system ten wykazuje znacznie większą progresywność działania, niż pierwowzór konwencjonalny, a jego skuteczność jest całkowicie porównywalna pomimo „odchudzenia" konstrukcji. System aktywowany jest przyciskiem na desce rozdzielczej i działa w zakresie prędkości jazdy do 30 km/h.

Traction+ wkracza do akcji w przypadku wykrycia zerowej lub niskiej przyczepności jednego z napędzanych kół, powodując przyhamowanie „buksującego" koła i przenosi moment obrotowy na koło zachowujące wyższą przyczepność do podłoża. Zapewniając możliwie najlepszą trakcję w trudnych warunkach nawierzchniowych, system Traction+ skutecznie wspomaga prowadzenie samochodu z zachowaniem maksimum kontroli i stabilności kierunkowej.

Fiat 500L Trekking jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów na dzisiejszym rynku motoryzacyjnym. Dla możliwie najpełniejszej ochrony swych pasażerów nadwozie 500L Trekking zostało zaprojektowane według najostrzejszych współcześnie kryteriów, umożliwiających uzyskanie optymalnych efektów zakresie bezpieczeństwa czynnego i biernego i statusu konstrukcji wiodącej pod tym względem w swojej klasie. Struktura „klatki bezpieczeństwa" oraz podwójne słupki przednie zaprojektowane są zgodnie z wymogami przepisów obowiązujących w USA w zakresie odporności na kolizje oraz specyfikacji wymiarowej materiałów konstrukcyjnych karoserii samochodowych.

Oprócz systemów przeciwblokowania kół ABS, wspomagania hamowania awaryjnego BAS i zaawansowanego systemu elektronicznej kontroli stabilności jazdy ESC, standardowe wyposażenie 500L Trekking obejmuje sześć poduszek powietrznych (czołowe, boczne kurtynowe i boczne fotelowe), reflektory ze światłami do jazdy dziennej (DRL) oraz światła przeciwmgielne z automatyczną funkcją doświetlania zakrętów. W ramach wyposażenia opcjonalnego dostępna jest kamera podglądu cofania „Parkview", pokazująca na ekranie nawigacji szerokokątny obraz pod kątem bezpieczeństwa i ułatwienia manewru parkowania tyłem.

Kolejną opcję wyposażenia stanowi system „City Brake Control", nagrodzony ostatnio prestiżowym wyróżnieniem „EuroNCAP 2013 Advanced". Przewidziany do użytku w ruchu miejskim przy prędkościach poniżej 30 km/h „City Brake Control" w zależności od pewnych parametrów, takich jak aktualna prędkość pojazdu, kąt obrotu kierownicy, pozycja pedału przyspieszenia i wywierana nań siła, pozwala zapobiec kolizji całkowicie („Collision Avoidance") lub zminimalizować jej skutki („Collision Mitigation"). System „City Brake Control" w Fiacie 500L Trekking integruje trzy ważne funkcje: automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), gotowości hamulców Prefill i wspomagające hamowanie awaryjne „Brake Assist".

System AEB, pozostawiając kierowcy pełną kontrolę nad samochodem powoduje rozpoczęcie hamowania awaryjnego w sytuacji, gdy kolizja wydaje się nieunikniona, a kierowca nie reaguje - tym samym niejako wyprzedza niezbędne działanie prowadzącej/prowadzącego. Funkcja Prefill podnosi wstępnie ciśnienie płynu w układzie hamulcowym tak, aby przyspieszyć działanie hamulców aktywowanych przez system AEB i kierowcę. System „Brake Assist" z kolei, identyfikuje sytuację zagrożenia i gdy kolizji nie sposób uniknąć, podnosi do maksimum ciśnienie w układzie hamulcowym celem maksymalnego skrócenia drogi hamowania.

W zależności od rynku sprzedaży nowy Fiat 500L Trekking oferowany jest z silnikami benzynowymi: 95-konnym 1.4 16v i 105-konnym 0.9 TwinAir Turbo oraz wysokoprężnymi: 105-konnym 1.6 MultiJet II i 85-konnym 1.3 MultiJet (ten silnik także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic). Napędem idealnym we wszelkich warunkach jazdy miejskiej i pozamiejskiej wydaje się być nowy, dynamiczny, lecz ekonomiczny turbodiesel 1.6 MultiJet II o mocy 105 KM, zapewniający oprócz ogromnej frajdy z jazdy oraz znacznego zasięgu, także i niskie koszty eksploatacji dzięki m.in. wydłużeniu okresów między przeglądami. Napędzany tą jednostką 500L Trekking rozwija prędkość maksymalną 175 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 12 sekund. A wszystko to przy obniżonym zużyciu paliwa i poziomie emisji spalin. Uzyskane podczas homologacji wartości wynoszą odpowiednio w cyklu mieszanym: 4,7 l/100 km i 122 g CO2/km.

Doskonałymi osiągami pochwalić się również może nowa „kombinacja" 85-konnego silnika wysokoprężnego 1.3 MultiJet z 5-stopniową, zautomatyzowana skrzynią biegów Dualogic. W porównaniu z identycznym silnikiem współpracującym z przekładnią manualną, zestaw ten wykazuje obniżony poziom zużycia paliwa i emisji spalin - z 4,3 do 4,2 l/100 km oraz ze 114 do 109 g CO2/km w cyklu mieszanym.

Obie jednostki wysokoprężne nowego Fiata 500L Trekking należą do drugiej generacji silników MultiJet, charakteryzującej się najlepszymi osiągami przy najniższym zużyciu paliwa oraz minimalnym stopniu szkodliwości dla środowiska naturalnego (eco-friendliness) w swej klasie.

Wyposażone w turbosprężarkę o stałej (wersja 1.6) lub zmiennej geometrii kierownic spalin (wersja 1.3), pompę oleju o zmiennej wydajności oraz „inteligentny" alternator typu „smart chargé", silniki te wyróżniają się nowym systemem zasilania opartym o „szybsze" wtryskiwacze, zdolne do wielokrotnego podawania paliwa w krótkich odstępach czasowych. Pozwala to modulować wtrysk główny w postaci kilku oddzielnych faz i przewidywać kolejne. Specjalnie zestrojone zawory elektromagnetyczne umożliwiają wykonanie nawet 8 wtrysków paliwa podczas jednego cyklu pracy, zapewniając wyższą sprawność, elastyczność i precyzję w rożnych fazach działania. Same wtryskiwacze są bardziej niezawodne dzięki uproszczeniu konstrukcji i redukcji liczby komponentów o 40 procent.

Nowe typy wtryskiwaczy dają możliwość dalszej optymalizacji procesów spalania paliwa w postaci kontroli profilu czasowego dwóch kolejnych wtrysków głównych („Injection Rate Shaping"), a więc stałej modulacji zasilania cylindrów. Jest to skuteczny sposób na znaczne wyciszenie hałasów pracy silnika i obniżenie emisji cząstek stałych oraz tlenków azotu (NOx) do atmosfery. Dzisiejsze silniki MultiJet drugiej generacji spełniają całkowicie wymogi Euro 5 i stanowią kolejny, ważny krok w kierunku zgodności z zaostrzonymi normami emisji spalin w przyszłości. Oba silniki zaopatrzone są w system oszczędnościowy Start&Stop, a celem obniżenia oporów tarcia silniki i skrzynie przekładniowe napełnione są olejem o niskiej lepkości.

Nowy Fiat 500L Trekking oferuje bogatą i atrakcyjną gamę wyposażenia standardowego i opcjonalnego, dostępną w zależności od rynków sprzedaży. I tak na przykład, do wyposażenia seryjnego należy: system kontroli trakcji Traction+, sześć poduszek powietrznych (czołowe, boczne kurtynowe i boczne fotelowe), system przeciwblokowania kół ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego EBD, reflektory ze światłami do jazdy dziennej (DRL), system elektronicznej stabilizacji jazdy ESC wraz z podsystemami kontroli trakcji w momencie ruszania ASR, wspomagania ruszania na wzniesieniu Hill Holder, przeciwdziałania poślizgowi kół podczas hamowania silnikiem MSR, dynamicznej kontroli skrętu DST oraz zapobiegania wywróceniu się samochodu ERM. Dla pełnego komfortu użytkowników, standard wyposażenia obejmuje także klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane okna drzwi przednich i tylnych, dwupłaszczyznową regulację kolumny kierownicy (w pionie i w poziomie), elektryczne wspomaganie przekładni kierowniczej „Dualdrive" z funkcją City, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz zdalnie sterowany zamek centralny. Kolejne elementy wyposażenia seryjnego 500L Trekking to dzielona 40/60, przesuwana i składana w systemie „Fold&Tumble", 3-miejscowa kanapa tylna, poręczne schowki na desce rozdzielczej oraz podłoga ładunkowa o dającej się zmieniać wysokości.

Przykładem interesującego i wartościowego dla użytkownika wyposażenia opcjonalnego jest kamera podglądu cofania „Parkview", innowacyjne radio CD/MP3 Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym i nawigacją GPS oraz wysokojakościowy system „HiFi Audio Beats" o mocy 520 W. Dostępny jest również szeroki wybór unikalnych i ekskluzywnych akcesoriów, pozwalających dowolnie indywidualizować własny samochód.

Podążając śladem propozycji ponad 140 akcesoriów dla modelu 500L, samochodu Fiat Group Automobiles o największej ofercie akcesoriów, marka Mopar® rozszerza obecnie swą ofertę o serię ekskluzywnych produktów dedykowanych Fiatowi 500L Trekking. Są to nowe pozycje asortymentowe, które idealnie pasują do technicznej i stylistycznej charakterystyki 500L, umożliwiając indywidualizację samochodu w sposób wprost nieograniczony. Przykładem są cztery specjalne komplety stickerów (kalkomanii) nadwozia lub satynowane listwy dekoracyjne pokrywy komory silnikowej, jako uzupełnienie pozostałych elementów metalizowanych/chromowanych. Do nowości należą także maty podłogowe ze specjalnym wykończeniem oraz oryginalne felgi z lekkiego stopu lakierowane w kolorze grafitowym Brunex Grey.

Rozpoczęciu sprzedaży Fiata 500L Trekking towarzyszy specjalna kolekcja „gadżetowa", podkreślająca typowo „plenerowego ducha" nowego modelu. Wśród wielu jakościowych produktów wymienić należy sportowe zegarki w stylu „High-Tech", składany mini-namiot, plażowy plecak wraz z ręcznikiem i poduszką z dwoma głośnikami, składany koszyk piknikowy wraz z „zaopatrzeniem", lornetkę o powiększeniu 20x50, wodoodporną torbę podróżną, czy też wielofunkcyjną przenośną lodówkę.

Ostatnie artykuły