Filmy

Scania P

Pojazdy dystrybucyjne:
Są zwykle używane do lżejszych przewozów dystrybucyjnych oraz krótkodystansowych przewozów wymagających częstego rozładunku i załadunku.
Pojazdy te są dostępne z silnikami o mocy od 230 do 420 KM, o konstrukcji rzędowej 5- lub 6-cylindrowej. Wszystkie mogą zostać wyposażone w skrzynię biegów z systemem Scania Opticruise.
W opcji do wszystkich modeli jest dostępne elektroniczne monitorowanie sprzęgła, które ogranicza zużycie sprzęgła oraz zapewnia bardziej płynne i sprawne ruszanie pojazdem.
Do wyboru są trzy kabiny typu P:
Kabina sypialna z jedną leżanką, przestronna kabina dzienna z opcjonalnym wyposażeniem wypoczynkowym oraz kabina krótka, która może stanowić preferowaną opcję w przypadku, gdy realizowane zadania dystrybucyjne wymagają manewrowania pojazdem w ciasnych uliczkach i wąskich zaułkach.

Konfiguracje osi:
4x2 (wysokość ramy: standardowa, obniżona)
6x2 (wysokość ramy: tylko standardowa)
6x2 z kierowaną osią pchaną (wysokość ramy: standardowa, obniżona)

Pojazdy budowlane:
Różnorodność zastosowań oraz warunków eksploatacji pojazdów budowlanych wymaga szerokiej oferty zapewniającej duże możliwości doboru poszczególnych podzespołów pojazdu. Scania oferuje pełne wsparcie techniczne pod względem adaptacji podwozia pod zabudowę dla szerokiego zakresu aplikacji.
Kabiny typu P są dostępne z silnikami o mocy od 230 do 380 KM spełniające normę emisni spalin Euro 4 lub 420 KM Euro 3. Moc pojazdów z napędem na wszystkie koła jest ograniczona do zakresu od 230 do 420 KM.

Konfiguracje osi:
4x2 (wysokość ramy: standardowa, podwyższona)
4x4 (wysokość ramy: standardowa, podwyższona)
6x2 (wysokość ramy: standardowa, podwyższona)
6x4 (wysokość ramy: standardowa, podwyższona)
6x6 (wysokość ramy: standardowa, podwyższona)
8x2 (wysokość ramy: standardowa, podwyższona)
8x4 (wysokość ramy: standardowa, podwyższona)
8x4 z kierowaną osią wleczoną (wysokość ramy: standardowa, podwyższona)

Osie pojedyncze są wyposażone w blokady mechanizmu różnicowego. Wózki napędowe są dodatkowo wyposażone w różnicowe blokady międzyosiowe. Wszystkie modele pojazdów są standardowo wyposażone w kontrolę trakcji (traction control).

Dla zapewnienia optymalnej kombinacji świetnych własności trakcyjnych na bezdrożach z dobrymi osiągami podczas jazdy po drogach utwardzonych przy utrzymaniu ekonomicznego poziomu zużycia paliwa zaleca się stosowanie osi napędowych ze zwolnicami w połączeniu ze skrzynią biegów 12+2 z nadbiegiem.

Ostatnie artykuły