Filmy
  • Artykuły
  • Mopar Off-Road Division - oryginalne akcesoria Jeep

Mopar Off-Road Division - oryginalne akcesoria Jeep

Jeep® i Mopar meldują gotowość do fantastycznego tygodnia na terenach Moab. Dowodem - sześć nowych pojazdów wyposażonych w Jeep® Authentic Parts and Accessories (oryginalne Części i Akcesoria Jeep) i przygotowanych specjalnie na kolejną imprezę Easter Jeep Safari w Moab (stan Utah).

Rajd, w tym roku, odbywa się już po raz czterdziesty szósty i trwa od 31 marca do 8 kwietnia. Uczestniczą w niej tysiące prawdziwych twardzieli off-roadingu, spragnionych wrażeń z kilkudniowych zmagań na terenach i szlakach przeprawowych, uważanych za najtrudniejsze w USA. Niejako "przy okazji" firma Mopar ogłosiła powstanie działu Off-Road Division, dedykowanego popularyzacji Autentycznych Części Zamiennych i Akcesoriów Jeep®.

- Tegoroczne Easter Jeep Safari to idealna okazja, aby lojalnym fanom marki Jeep zaprezentować aż sześć nowych pojazdów. Jeep Easter Safari jest od dawna wspaniałym sposobem utrzymywania kontaktu z naszym najwierniejszym audytorium. Cieszymy się z możliwości pokazania najnowszych koncepcji produkcyjnych i personalizacyjnych Jeep'a lecz także zebrania opinii najlepiej obeznanych entuzjastów 4x4 na świecie. - powiedział Mike Manley, prezes i CEO marki Jeep w Chrysler Group LLC.

Nowe pojazdy są wynikiem współpracy, jaką Jeep nawiązał z obchodzącą swe 75 lecie marką Mopar, oferującą ponad 1000 pozycji asortymentowych akcesoriów i elementów tuningowych dla pojazdów marki Jeep®.

- Mopar reaguje na rosnący wśród ekstremalnych entuzjastów Jeep'a trend, który polega na zwiększaniu mocy napędu i zdolności terenowych pod kątem nowych wyzwań. W tym roku Mopar uderza mocno, oferując portalowe mosty napędowe Pro 60 oraz nowy zestaw montażowy silnika HEMI. Oprócz tego, aby jeszcze bardziej zaakcentować naszą obecność wszędzie, stworzyliśmy Mopar Off-Road Division, dedykowany Autentycznym Częściom i Akcesoriom Jeep® (Jeep® Authentic Parts and Accessories) - mówi Pietro Gorlier, prezes i CEO marki Mopar w Chrysler Group LLC.

Współpraca marek Jeep i Mopar datuje sie od roku 2002 a jej owocem jest stworzenie ponad 30 unikalnych pojazdów koncepcyjnych dla entuzjastów uczestniczących corocznie w imprezie Easter Jeep Safari.

Zadaniem Mopar Off-Road Division będzie stworzenie możliwie obszernej oferty autentycznych części zamiennych i akcesoriów dla pojazdów Jeep w ścisłej współpracy z zespołem inżynieryjnym tej marki. Nowe, specjalnie konstruowane w tym celu produkty nosić będą nazwę Autentycznych Części i Akcesoriów Jeep® (Jeep® Authentic Parts and Accessories), a każdy nich poddany zostanie skrupulatnej kontroli jakościowej pod kątem zgodności z wyśrubowanymi wymogami marki Jeep w zakresie sprawności 4x4, wykonania i funkcjonalności.

Koncepcyjny Jeep Grand Cherokee Trailhawk
Pneumatyczne zawieszenie Quadra-LiftTM, system kontroli trakcji Selec-TerrainTM, pakiety Off-Road Adventure, zaczepy holownicze o podwójnej wytrzymałości w stosunku do masy dopuszczalnej pojazdu, wiodące w klasie systemy napędu 4x4, w tym Quadra-Drive® II z elektronicznie blokowanym mechanizmem różnicowym (ELSD). To niektóre tylko powody, dla których Jeep Grand Cherokee stanowi uznany w świecie wzorzec sprawności off-roadowej.
Jako wersja najczęściej nagradzanego SUVa w historii, koncepcyjny Jeep Grand Cherokee Trailhawk podnosi legendarną dzielność terenową pierwowzoru na zupełnie nowy poziom - nadając mu jednocześnie bardziej agresywnego wyglądu ku satysfakcji entuzjastów tej marki.
W celu poprawy charakterystyki off-roadowej lecz także wyciszenia hałasów jazdy autostradowej, jego wyposażenie obejmuje opony Goodyear Wrangler SilentArmor o wzmocnionych ściankach bocznych, zamontowane na pięcioramiennych 18-calowych obręczach kół z lekkiego stopu lakierowanych w kolorze Mineral Gray. Przed uszkodzeniami dolnej części nadwozia w trakcie pokonywania przeszkód skalistych chronią specjalnej konstrukcji relingi progowe z katalogu Mopar.
Dominującym kolorem karoserii jest biały Stone White z akcentami grafitowymi (Mineral Gray) i czerwonymi (Red). Barwę grafitową otrzymała oprawa kraty chłodnicy i dolna krawędź pasa przedniego, obudowy lusterek zewnętrznych i listwa łącząca tylne światła zespolone na klapie tylnej. W kontrastującej czerwieni wykonano siatkę kraty chłodnicy, przednie i tylne zaczepy holownicze, logo Jeep'a w osi felg oraz wgłębienia mocujących je śrub. Czerwona linia obrysowa akcentuje czarną aplikację maski silnika, której zadaniem jest zmniejszenie możliwych odblasków świetlnych podczas jazdy w terenie.
Do unikalnych detali wykończenia należą czarne obramowania reflektorów, czarne oznakowania markowe z przodu i z tyłu nadwozia, czerwony emblemat "Trail Rated" na obu błotnikach przednich oraz skrzydlata plakietka "Trailhawk" na klapie tylnej.

Jeep Wrangler Apache 2012 Mopar
Idea napędzanego silnikiem HEMI V-8 Wranglera fascynowała entuzjastów Jeep'a od dłuższego już czasu. Mopar spełnia te oczekiwania, prezentując zestaw montażowy 6,4-litrowego silnika V-8 HEMI zaprojektowany specjalnie dla Wranglera. Dzięki mocy rzędu 470 KM i momentowi obrotowemu 640 Nm samochód ten zyskuje bezprecedensową moc i siłę pociągową. Silnik HEMI dostępny w zestawie montażowym od lata br. współpracować będzie początkowo z automatyczną przekładnią pięciostopniową W5A580 produkcji Chrysler Group, a docelowo - z sześciostopniową skrzynią manualną produkowanego obecnie Wranglera MY 2012.
Na pozostałe wyposażenie tuningowe Wranglera Apache składają się przednie mosty napędowe Mopar Pro 60 5.13, zestaw zawieszenia Stage 3 zwiększający jego wysokość o 4,5-cala (115 mm) oraz specjalne koła terenowe typu "beadlock" (utrzymujące oponę na obręczy mimo obniżonego ciśnienia). W ramach modyfikacji estetycznych i funkcjonalnych zastosowano poszerzone płaskie błotniki nadkoli, ochronne relingi progowe, połówkowe drzwi przednie i tylne, zderzak przedni Stinger, wyciągarkę WARN 9.5ti XP, skórzane siedzenia Katzkin i konsolę centralną z zamykaną skrytką, a także logo Mopar na elementach wystroju wnętrza.

Koncepcyjny Jeep Mighty FC
Ciężarowy Jeep FC Forward Control produkowany był w latach 1956-1965 i charakteryzował się interesującymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, których zasadniczym założeniem była minimalizacja długości pojazdu pod kątem zdolności manewrowych przy zachowaniu pełnowymiarowej skrzyni ładunkowej. W roku 2012 powstała jego wersja współczesna - koncepcyjny Jeep Mighty FC.
Projekt ten oparty jest na samochodzie Jeep Wrangler Rubicon 2012 o wydłużonym rozstawie osi, którego kabina została wysunięta ponad przedni most napędowy, a tuż za nią zamontowano specjalnie zaprojektowaną skrzynię ładunkową z opuszczanymi burtami i klapą tylną. Dach kabiny pochodzi z zestawu montażowego Mopar JK-8, podobnie jak przednie orurowanie. Przeniesiony z Wranglera wystrój wnętrza wzbogacono o „robocze" fotele kryte skórą Katzkin i urozmaicono nowymi kolorami. Do przewozu ładunków służy trójstronnie otwierana platforma ładunkowa o długości sięgającej ośmiu stóp, tj. 2,5 metra.
Imponujące własności off-roadowe Jeep Mighty FC zawdzięcza zastosowaniu offsetowych osi portalowych, które zapewniają ogromny prześwit bez potrzeby nadmiernego liftu zawieszenia. Prowadzeniem obu osi zajmują się kolumny sprężynująco-amortyzujące King oraz wzmocnione wahacze TeraFlex i drążki stabilizujące. Za trakcję odpowiada masywne ogumienie 40-calowe, zamontowane na felgach Hutchinson typu „beadlock" o średnicy 17 cali.
Do pozostałych elementów wyposażenia konceptu Jeep Mighty FC należą regulowane amortyzatory King z zasobnikiem zewnętrznym, zderzaki Hanson, wyciągarka WARN 16.5 oraz układ wydechowy Corsa ze stali nierdzewnej.

Koncepcyjny Jeep J-12
Koncepcyjny Jeep J-12 jest w swej zasadzie przedłużoną wersją niedawno wprowadzonego zestawu montażowego pick-upa JK-8 dla Wranglera. W oparciu o podwozie Wranglera Unlimited 2012 rama została wydłużona o 457 mm celem przeniesienia koła zapasowego pod skrzynię ładunkową, której długość wynosi pełne sześć stóp (tj. 1830 mm). Specjalnie zaprojektowana maska silnika i przednie błotniki stanowią rodzaj ukłonu w stronę słynnego pick-upa Jeep Gladiator z lat 1960.
Celem zapewnienia zwiększonej dzielności terenowej zastosowano trzy-calowy "suspension lift kit" (podnoszący wysokość zawieszenia) z katalogu Mopar, mosty napędowe Dynatrac D-44 i D-60 z pneumatyczną blokadą mechanizmów różnicowych ARB i stabilizatory TeraFlex. Za trakcję odpowiadają klasyczne opony 36-calowe na stalowych obręczach o średnicy 16 cali.
Wystrój kabiny koncepcyjnego J-12 został maksymalnie uproszczony jako podstawowego "auta roboczego". Wykładziny dywanowe zastąpiono surową blachą skrzyni ładunkowej, a oddzielne fotele - współczesną wersją szerokiej kanapy, tym razem w kolorze białym, urozmaiconym wymyślną szkocką kratką.
Pozostałe wyposażenie obejmuje drzwiczki wlewu paliwa i rynienkowe maty podłogowe z katalogu Mopar, skórzaną tapicerkę Katzkin oraz wały napędowe Tom Woods Custom Driveshafts (specjalnie wzmocnione pod kątem zwiększonej wysokości zawieszenia pojazdu).


motoleasing.pl / Jeep

Ostatnie artykuły