Filmy

Mercedes-AMG 630 KM

Mercedes-AMG w emocjonującym stylu otwiera tegoroczny sezon roadsterów. Do gorącego SL 63 AMG z silnikiem V8 biturbo dołącza topowy SL 65 AMG, zasilany agregatem V12 biturbo o mocy 463 kW (630 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm.

Efekt? Imponujące osiągi bez krzty wysiłku. Podobnie jak supersportowy SLS AMG, nowy roadster korzysta z aluminiowego nadwozia, które pozwoliło ograniczyć masę własną aż o 170 kg. Naznaczony podwójnym ostrzem, ekspresyjny przedni pas SL 65 AMG to od dziś wizytówka kolejnych modeli z Affalterbach.

Inteligentna, lekka konstrukcja nadwozia pozwoliła również istotnie ograniczyć zużycie paliwa. Nowy model zużywa średnio 11,6 l/100 km (cykl NEDC), czyli o 17 proc. mniej w porównaniu do poprzednika (14,0 l/100 km), i ustanawia jednocześnie rekord w segmencie benzynowych jednostek dwunastocylindrowych. Kluczową rolę odgrywa tu siedmiostopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC, funkcja ECO start-stop oraz system zarządzania silnikiem i alternatorem.

Mimo niższego zużycia paliwa, moc podwójnie turbodoładowanej, widlastej "dwunastki" o pojemności 6 litrów wzrosła z 450 kW (612 KM) do 463 kW (630 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 1000 Nm. Bezkonkurencyjne parametry jednostki napędowej przekładają się na piorunujące osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 4 s, od 0 do 200 km/h - 11,8 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Potężny agregat zachwyca jednak czymś jeszcze - gładką pracą i wyrafinowanym brzmieniem. To spektakl zarezerwowany wyłącznie dla jednostek V12 ze stajni AMG.

Podwójnie turbodoładowana jednostka V12 (oznaczenie M279) bazuje na konstrukcji stosowanej w poprzedniku (oznaczenie M275), została jednak całkowicie przeprojektowana. Nowe turbosprężarki z kanałami spiralnymi o zwiększonym przekroju, nowe zawory wastegate i zoptymalizowane pod kątem toru przepływu kolektory pozwoliły na zwiększenie mocy o 13 kW (18 KM). Zapłon wieloiskrowy z dwunastoma podwójnymi cewkami nie tylko gwarantuje spokojniejszą pracę jednostki, ale i skuteczniejszą realizację procesu spalania, na który wpływ ma także nowy system zarządzania silnikiem oraz zmodyfikowany kształt głowic cylindrów. Do ograniczenia emisji w znacznym stopniu przyczynił się z kolei zmodernizowany układ katalityczny.
Nowo opracowany, sportowy układ wydechowy AMG zaopatrzono w rury o zoptymalizowanej charakterystyce przepływu. Dzięki cieńszym ściankom, jego masa spadła o 3,2 kilograma.
Nie tylko technologia i możliwości silnika V12 budzą podziw. Jego wyjątkowy charakter w pełni oddaje wykonana z aluminium i włókna węglowego pokrywa.

Po raz pierwszy 6-litrowy silnik V12 biturbo występuje w tandemie z siedmiostopniową przekładnią AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Szeroki zakres przełożeń, nowy konwerter, łożyska opracowane pod kątem redukcji strat tarcia oraz system zarządzania temperaturą oleju pomagają w ograniczeniu apetytu na paliwo.
Przekładnia AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC pracuje w jednym z czterech trybów: "C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport), "S " (Sport plus) oraz "M" (Manual). W trybie "C" aktywna jest funkcja ECO start/stop, wyłączająca jednostkę napędową podczas postoju. Skrzynia dysponuje także funkcją podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji oraz krótkimi, ściśle określonymi przerwami w działaniu układu zapłonowego i wtryskowego podczas załączania przełożeń przy pełnym obciążeniu, które skracają czas zmiany biegu.

motoleasing.pl / Mercedes-AMG

Ostatnie artykuły