Filmy

Renault Kerax 8x4 XTREM

Renault Kerax zdobył już uznanie profesjonalistów z sektora budowlanego. Dzięki swej niezawodnej i solidnej konstrukcji oraz ponadprzeciętnemu prześwitowi pojazd ten należy do czołówki liderów w sektorze transportu ciężkiego. Wymagania względem pojazdów 4-osiowych w przemyśle wydobywczym cały czas rosną, dlatego Renault Trucks przygotowało specjalną wersję Kerax XTREM w konfiguracji 8x4.

Jak sama nazwa wskazuje, jest to wersja o jeszcze bardziej wytrzymałej konstrukcji, przeznaczona do przewozu kruszywa i pracy w bardzo wymagających warunkach. Kerax 8x4 XTREM ma wzmocnioną ramę podwozia od silnika aż po zakończenie tylnego zwisu. Co więcej, seryjne wyposażenie uwzględnia także wzmocnione resory paraboliczne tylnego zawieszenia, żeliwną obudowę koła zamachowego silnika, dwutarczowe sprzęgło, oraz chłodnicę skrzyni biegów. Kerax XTREM jest dostępny na wszystkich rynkach w wersjach silnikowych o mocy od 430 do 520 KM dla samochodów spełniających normy Euro V, oraz 380 do 500 KM dla pojazdów z silnikami Euro III.

Od chwili wprowadzenia na rynek w 1997 roku, czy to w kopalniach rudy miedzi w Chile, fosfatów w Maroku, czy też w indonezyjskich kopalniach węgla kamiennego, Renault Kerax wielokrotnie udowodnił, że świetnie radzi sobie nawet w najtrudniejszych warunkach. W oparciu o te doświadczenia oraz w odpowiedzi na oczekiwania najbardziej wymagających klientów, którzy od pojazdu oczekują pełnej dyspozycyjności, a każdy wydatek związany z eksploatacją pojazdu przeliczają na tony przewiezionego załadunku, Renault Trucks wzbogaciło swą gamę o pojazd Kerax w wersji XTREM z napędem 8x4. Wzmocnienie ramy podwozia oraz pozostałych elementów mechanicznych pojazdu, zapewnia sprawne użytkowanie podczas wykonywania zadań ekstremalnych, takich jak prace wydobywcze w kopalniach, czy w trudno dostępnych terenach kamieniołomów.

Podwozie zostało wzmocnione poprzez podwojenie podłużnic na całej długości ramy, od silnika aż po koniec tylnego zwisu. Zastosowano również wzmocnione zawieszenie w postaci czterech resorów parabolicznych oraz most osiągający 36 ton ładowności (element opcjonalny). Ponadto, seryjne wyposażenie Keraxa 8x4 XTREM posiada wszystkie elementy niezbędne mu do pracy w ekstremalnych warunkach, na przykład żeliwną obudowę koła zamachowego (w wersji DXi 11), sprzęgło dwutarczowe, czy chłodnicę oleju skrzyni biegów.

Oferując pojazd Kerax 8x4 w wersji XTREM, który cechują: ogromna ładowność, solidna konstrukcja oraz niskie koszty eksploatacji, Renault Trucks odpowiada na potrzeby przedsiębiorców specjalizujących się w pracach wydobywczych wiążących się z niezwykle ciężkimi warunkami operacyjnymi.
W ostatnim czasie, producent rozwinął działalność posprzedażową, wspomagając swych klientów w organizowaniu punktów serwisowych na terenie kopalń i w miejscach oddalonych od aglomeracji miejskich. Renault Trucks zapewnia dokumentację techniczną, części zamienne oraz szkolenia dla klientów, którzy pragną stać się bardziej konkurencyjni i usprawnić działalność swoich punktów serwisowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, obsługa samochodów odbywa się na miejscu i przy wykorzystaniu oryginalnych części Renault Trucks. Działalność ta, jest uzupełnieniem oferty serwisowej i naprawczej dostarczanej przez sieć Renault Trucks.


materiały: Renault Trucks

Ostatnie artykuły