Filmy

Mégane Gama 2012

Renault modernizuje całą rodzinę modeli Mégane*, będących wizytówką wysokiej jakości marki.

Ceniona przez klientów stylistyka Mégane została nieco zmieniona, zapewniając mu jeszcze bardziej nowoczesny wygląd. Przód samochodu zdobią reflektory wyposażone w światła do jazdy dziennej z diodami LED, tworząc jego nowy świetlny znak rozpoznawczy. Przedni zderzak otrzymał wykończenie w kolorze czarnym błyszczącym, z chromowanymi elementami ozdobnymi. Wnętrze wzbogacone zostało o nowe wzory tapicerek tkaninowych oraz skórzanych łączonych z elementami alcantary i skóry ekologicznej. Całkowicie zmieniona została także gama obręczy kół, a gama dostępnych kolorów nadwozia wzbogacona o dwa nowe kolory: Niebieski Majorelle i Biała Perła. Wszystkie te zmiany dowodzą wielkiej wagi, jaką Renault przywiązuje do jakości, stanowiącej priorytet dla firmy. Edition w roku 2011 obecnie będzie ona stanowić oddzielny poziom wyposażenia. Z uwagi na duży sukces serii limitowanej Bose.

Dzięki temu gama ulega wzbogaceniu o wyróżniającą się wersję, stanowiącą połączenie sportowej elegancji i unikalnych doznań akustycznych. Oferta obejmuje również wersje GT i GT Line: tworzące specyficzny znak rozpoznawczy w kształcie bumerangu światła LED, tapicerka materiałowa łączona z elementami skóry ekologicznej z czerwonymi przeszyciami, sportowa kierownica z oparciem na kciuki, nakładki na progi drzwi i listwa ozdobna na desce rozdzielczej z napisem Renault Sport

Nowa moc spod znaku Energy
Mégane Gama 2012 jest pierwszym modelem z ofertą trzech nowych silników Energy
(w zależności od kraju), pozwalających połączyć przyjemność prowadzenia z niskim zużyciem paliwa. Silniki te, stworzone w oparciu o zasadę downsizingu nowej generacji przy wykorzystaniu całego doświadczenia Renault w Formule 1, wyposażone zostały w szereg unikalnych w tej klasie samochodów rozwiązań, takich jak system Stop&Start z układem odzyskiwania energii przy zwalnianiu/hamowaniu. Dzięki starannemu dopracowaniu pod względem akustycznym silniki Energy charakteryzują się niezwykle cichą i dyskretną pracą. Poziom emisji hałasu jest w ich przypadku dwukrotnie niższy, w porównaniu do silników poprzedniej generacji.
Renault Energy TCe 115
Renault Energy TCe 115 - to pierwszy benzynowy, doładowany silnik Renault z bezpośrednim wtryskiem, łączący wysokie osiągi z niewielkim zużyciem paliwa. Ta nowa jednostka o pojemności 1198 cm3, dysponuje mocą 115 KM i maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm, z czego 90 proc. jest dostępne już od 1 650 obr./min. Odznacza się wyjątkową elastycznością pracy oraz przyspieszeniami na niskich obrotach godnymi silnika wysokoprężnego. Benzynowy silnik Renault Energy TCe 115 jest najwydajniejszą tego typu jednostką dostępną na rynku, o wyjątkowo niskim zużyciu paliwa, obniżonym o 25 proc. Napędzane tym silnikiem Renault Mégane Gama 2012 zużywa zaledwie 5,3 l/100 km w cyklu NEDC, co jest rekordowym wynikiem dla benzynowych modeli tej kategorii, pozwalającym oszczędzić blisko 1,5 l/100 km. Emisja CO2 sytuuje się na poziomie 119 g/km, a wynoszący około 1 000 km zasięg jest zbliżony do zasięgu modeli z silnikiem wysokoprężnym.
Energy dCi 110
Najlepiej sprzedająca się w Mégane jednostka 1.5 dCi została zmodyfikowana - pojawiły się w niej wszystkie nowe rozwiązania technologiczne, wprowadzone po raz pierwszy w zeszłym roku dla modeli Scénic i Grand Scénic w silniku Energy dCi 130, pozwalające w szczególności obniżyć emisję CO2 poniżej 95 g/km, a zużycie paliwa do 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym, co stanowi spadek o blisko 12 proc. Dzięki temu Mégane uplasowało się w pierwszej trójce w swoim segmencie pod względem efektywności energetycznej. Osiągi pojazdu utrzymane zostały na niezmienionym poziomie dzięki zwiększonemu momentowi obrotowemu (260 Nm, tj. o 20 Nm więcej, dostępnych już od 1 750 obr./min).
Energy dCi 130
Najmocniejszy w swojej kategorii, osiągający moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia dużą przyjemność jazdy oraz wyróżnia się zdecydowanymi, dynamicznymi przyspieszeniami już od 1 750 obr./min. Zamontowany w Mégane zużywa 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym, o 20 proc. Mniej, w porównaniu do poprzedniej jednostki 1.9 dCi 130 oraz emituje zaledwie 104 g CO2/km.

Użyteczne i przystępne cenowo technologie
Ułatwianie prowadzenia i maksymalizacja komfortu jazdy są dziś bardziej niż kiedykolwiek priorytetami Renault. Mégane Gama 2012 zostaje wyposażona w Visio System, który współpracuje z umieszczoną za przednią szybą, na tylnej stronie lusterka wstecznego kamerą. Poprawia to widoczność podczas jazdy w nocy oraz pozwala kierowcy zachować pełną czujność, łącząc - jako pierwszy tego rodzaju system na rynku - dwie funkcje; automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania, System kontroli pasa ruchu.
Nowy system wspomagania przy ruszaniu
Dzięki sprzężeniu z automatycznym hamulcem postojowym system ten utrzymuje przez kilka sekund ciśnienie w układzie hamulcowym dając kierowcy czas na zwolnienie sprzęgła bez ryzyka cofnięcia się pojazdu. Autostradowy tryb działania kierunkowskazów zwiększa komfort prowadzenia auta: jedno lekkie przesunięcie dźwigni kierunkowskazów powoduje serię trzech mignięć informujących o zamiarze zmiany pasa ruchu.
System wspomagania parkowania
Został wzbogacony o kamerę cofania, kierowca ma szczegółowy podgląd strefy usytuowanej bezpośrednio za pojazdem oraz toru jazdy, co ułatwia korygowanie manewrów. Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja jest obecnie wyposażona w czujnik Air Quality Sensor, kontrolujący jakość powietrza we wnętrzu i samoczynnie odcinający jego dopływ z zewnątrz.

Mégane Gama 2012 zachowuje wszystkie zaawansowane technologie, które przyczyniły się do jego sukcesu. Nowe radioodtwarzacze R-Plug&Radio+ są bez wyjątku wyposażone w funkcję Bluetooth, umożliwiającą prowadzenie rozmów telefonicznych bez użycia rąk oraz słuchania muzyki w audiostreamingu z przenośnych urządzeń audio, a także w gniazda typu USB i Jack umożliwiające obsługę urządzeń zewnętrznych za pomocą przełączników przy kierownicy. Dostępny jest także wbudowany system nawigacji Carminat TomTom z menu w języku polskim oraz stworzony na miarę i wyróżniający się szczególnym realizmem dźwięku system nagłośnienia Bose Energy Efficient Series.

- Dzięki swojej wyjątkowej niezawodności oraz coraz powszechniej uznawanej - w miarę kolejnych udoskonaleń pojazdu - jakości postrzeganej, Renault Mégane jest wiarygodną wizytówką jakości Renault. Wszędzie na świecie Mégane powinno pełnić rolę wyznacznika jakości dla wszystkich modeli marki Renault stwierdził Jean-Pierre Vallaude, dyrektor ds. jakości.

Mégane, symbol know-how Renault
Dążąc do zagwarantowania pełnej niezawodności Mégane III, firma Renault zastosowała rygorystyczne standardy i procedury jakościowe, zainspirowane również doświadczeniem, jakim może się pochwalić jego partner - marka Nissan. W zakładzie produkcyjnym samochodów w Palencji (Hiszpania), kontrole wykonywane z wykorzystaniem lasera pozwalają przetestować 100 proc. funkcji pojazdu, w porównaniu z 70 proc. w przypadku Mégane II. Po wydaniu zgody na produkcję Mégane III, firma Renault, w 2008 r. poddała testom non-stop ponad 100 pojazdów, które przez 3 miesiące jeździły po drogach Turcji, Australii i Rumunii. Samochody pokonały łącznie ponad 5 milionów km w różnych warunkach drogowych i klimatycznych, co pozwoliło zatwierdzić wszystkie warunki eksploatacji pojazdu przez klientów, także i te najbardziej surowe. Testy te przeprowadzone w ramach operacji poprzedzającej wprowadzenia modelu Mégane III na rynek należą dzisiaj do standardów jakościowych Renault.

* Z wyjątkiem Mégane Coupé Cabriolet


Materiały: Renault Polska


Ostatnie artykuły