Filmy
  • Artykuły
  • Renault Scénic i Grand Scénic Gama 2012

Renault Scénic i Grand Scénic Gama 2012

Tandem Renault Scénic i Grand Scénic - europejski lider w segmencie kompaktowych vanów - wchodzi z początkiem bieżącego roku na rynek w odnowionym wydaniu. Wersja modelu na rok 2012 wyróżnia się nowym kształtem przodu i wyraźnie bogatszym wyposażeniem. Cel - podbić serca klientów.

Bardziej wyrazisty, przyciągający uwagę design
Scénic Gama 2012 to przede wszystkim zmiany stylistyczne. Udoskonalona linia nadwozia jest teraz bardziej wyrazista i płynna. Celem było zapewnienie bardziej zdecydowanego charakteru, podnoszącego jego atrakcyjność. Wersja ta otrzymała więcej elementów w kolorze błyszczącego chromu, w szczególności w obrębie przedniego zderzaka, z akcentami ozdobnymi stanowiącymi przedłużenie wykonanych w technologii LED świateł do jazdy dziennej. Chrom w połączeniu z elementami w kolorze błyszczącej czerni stwarza wrażenie przynależności auta do wyższej klasy. Niektóre elementy zostały zmodyfikowane w celu uzyskania wrażenia większej solidności. Wbudowany w przedni zderzak żaluzjowy grill w większym stopniu osłania chłodnicę. Wprowadzenie tych zmian miało na celu podniesienie skuteczności działania układu chłodzenia silnika. 

- Wprowadziliśmy daleko idące zmiany stylistyczne. Zmieniony został cały przód auta: reflektory, błotniki, maska, zderzak, a nawet przednie słupki wraz z obramowaniem przedniej szyby. Celem tych zmian było uzyskanie bardziej dynamicznego wyglądu krótkiej wersji pojazdu oraz dodanie prestiżu wersji długiej, z równoczesnym wyeksponowaniem bogatszego wyposażenia obydwu modeli. W tym celu wykorzystaliśmy odpowiednie rodzaje wykończenia, takie jak błyszczący chrom czy błyszczącą czerń we wszystkich wersjach pojazdu… - powiedział Jean-Philippe Texier, szef działu designu Renault Scénic Gama 2012.

W ofercie przewidziano także dwa nowe kolory nadwozia: Niebieski Majorelle i Czerwień Grenat oraz nową gamę obręczy kół. Pojawiają się nowe wystroje wnętrza, nowe wzory tapicerek tkaninowych oraz skórzanych łączonych z elementami alcantary.

Nowy rekord oszczędności w zużyciu paliwa
Od maja 2011 r. Scénic jest wyposażony w silnik Energy dCi 130 (o symbolu R9M) . Jest to jednostka wysokoprężna o pojemności 1,6 l, prezentująca znakomite osiągi: 114 g CO2/km i 4,4 l/100 km, czyli spalanie o 20 proc. niższe od zastępowanego w gamie tego modelu silnika 1.9 dCi 130 (F9Q).  Dzięki temu silnikowi o niskim zużyciu paliwa i doskonałych osiągach, Renault Scénic i Grand Scénic stały się najbardziej ekonomicznymi samochodami w swej kategorii.

Scénic i Grand Scénic są teraz oferowane z najnowszym silnikiem wysokoprężnym Renault, Energy dCi 110, będącym całkowicie nową generacją jednostki oznaczonej symbolem K9K, bestsellera, który w 2010 r. osiągnął sprzedaż w ilości miliona sztuk. Ten nowy silnik o pojemności 1,5 l oferuje rekordowo niską na rynku emisję CO2: 105 g CO2/km, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa o 16 proc. do 4,1 l/100 km. Natomiast, moment obrotowy nowej konstrukcji uległ zwiększeniu do 260 Nm - już od 1 750 obr./min - czyli o 20 Nm więcej w porównaniu do wcześniejszej odmiany 1.5 dCi o mocy 110KM.

Rekordowo niska emisja zanieczyszczeń i obniżenie zużycia paliwa nowych silników wysokoprężnych sprawiają, że Scénic jest samochodem szczególnie przystosowanym do użytkowania we flotach samochodowych przez klientów wykorzystujących auto do celów zawodowych. Koszty jego eksploatacji uległy znacznemu obniżeniu. W przypadku Renault Scénic wyposażonego w silnik Energy dCi 110 są one wręcz najniższe na rynku. Silnik Energy dCi 110 nie tylko zapewnia wysokie osiągi, ale i wpływa na poprawę komfortu prowadzenia pojazdu dzięki wyjątkowo starannie opracowanej akustyce pracy. Niskie, ciepłe brzmienie tej jednostki, porównywalne z silnikiem R9M, staje się bardzo dyskretnym dźwiękiem słyszalnym przez użytkownika w codziennej eksploatacji samochodu.

Wiosną 2012 r. Scénic i Grand Scénic będą oferowane z całkowicie nowym silnikiem benzynowym Energy TCe 115, którego zużycie paliwa i emisja zanieczyszczeń będą o ponad 20 proc. niższe od jednostki 1,6 16V 110 KM.

Technologie podwyższające komfort i bezpieczeństwo
Renault Scénic i Grand Scénic będą pierwszymi modelami z gamy Renault wyposażonymi w Visio System. Pomaga on kierowcy w zachowaniu czujności na drodze oraz poprawia widoczność w nocy dzięki: Systemowi kontroli pasa ruchu - specjalna kamera o wysokiej rozdzielczości wykrywa linie oddzielające poszczególne pasy ruchu i ostrzega kierowcę za pośrednictwem sygnału wizualnego i dźwiękowego w przypadku niezamierzonego przekroczenia ciągłej lub przerywanej linii bez uprzedniego włączenia kierunkowskazu. To bardzo cenna funkcja w przypadku spadku uwagi kierowcy; Automatycznej zmianie świateł drogowych na mijania - w nocy ta sama kamera steruje ustawieniem świateł przednich, dokonując automatycznego wyboru między światłami drogowymi a światłami mijania. W przypadku wykrycia nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu lub zbliżania się do strefy oświetlonej, system automatycznie przełącza światła drogowe na światła mijania. System ten pozwala czterokrotnie wydłużyć czas użytkowania długich świateł, a w efekcie zwiększyć poziom bezpieczeństwa kierowcy oraz kierujących pojazdami jadącymi z naprzeciwka.

Komfort codziennego użytkowania auta zwiększają takie montowane w standardzie we wszystkich wersjach systemy, np. system wspomagania przy ruszaniu - uniemożliwia cofnięcie się pojazdu na czas potrzebny do ruszenia pod górę, bez konieczności korzystania z hamulca postojowego czy też ’autostradowy’ tryb pracy kierunkowskazów, w którym jedno lekkie przesunięcie dźwigni kierunkowskazów uruchamia serię trzech mignięć, informujących o zamiarze zmiany pasa ruchu. Wzbogacona została również oferta urządzeń multimedialnych poprzez wprowadzenie nowego radioodtwarzacza, dostępnego w Renault Scénic już od drugiego poziomu wyposażenia, w standardzie w Bluetooth oraz złącza USB i Jack. Bardziej ergonomiczna fasada radioodtwarzacza umożliwia jego bardziej intuicyjną obsługę.

W Renault Scénic i Grand Scénic zachowane zostały również systemy, które przyczyniły się do ich dotychczasowych sukcesów: nawigacji Carminat TomTom; kolorowy, wielofunkcyjny wyświetlacz TFT; system wspomagania parkowania przodem i tyłem z kamerą cofania; system nagłośnienia Bose Energy Efficient Series.

Technologie zwiększające poziom bezpieczeństwa
Renault Scénic i Grand Scénic uzyskały ocenę 5 gwiazdek w testach Euro NCAP już w chwili wprowadzenia na rynek w 2009 r. Te kompaktowe vany zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego dzięki zastosowaniu najskuteczniejszych, zaawansowanych technologii, takich jak: montowany w standardzie ABS z korektorem siły hamowania oraz układem wspomagania nagłego hamowania; system kontroli toru jazdy ESC (ESP®) z dodatkową funkcją kontroli podsterowności; regulator/ogranicznik prędkości; System Renault Protection (SRP) 3. generacji wraz z funkcją zapobiegania zjawisku nurkowania (podwójne napinacze pasów, ograniczniki napięcia i poduszki powietrzne dostosowujące swoje działanie do siły zderzenia); podwójne czujniki zderzeń bocznych oraz dwukomorowe poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową/ tułów/ miednicę; 3-punktowy system mocowania fotelików dziecięcych Isofix 3 na wszystkich 3 miejscach drugiego rzędu siedzeń; system kontroli ciśnienia w oponach; reflektory bi-ksenonowe z funkcją doświetlenia zakrętów; automatyczne uruchamianie wycieraczek.

Dużo miejsca, możliwości aranżacji wnętrza
Z przodu, Scénic i Grand Scénic zapewniają rozległe pole widzenia dzięki szerszemu rozstawieniu przednich słupków, co przekłada się na lepszą widoczność na rondach i skrzyżowaniach: kąt widzenia na boki zwiększa się o ponad 8 proc., a kąt widzenia do góry o ponad 15 proc. W drugim rzędzie foteli promień na wysokości kolan jest jednym z największych w tym segmencie i wynosi odpowiednio 235 mm w Scénic i 275 mm w Grand Scénic. W trzecim rzędzie foteli wysokość od siedziska do dachu wynosi 842 mm, a promień na wysokości kolan - 102 mm, dzięki czemu Grand Scénic plasuje się w ścisłej czołówce kompaktowych 7-miejscowych vanów pod względem ilości miejsca dla pasażerów.

Scénic oferuje liczne możliwości aranżacji wnętrza, dzięki dającemu się składać do pionu drugiemu rzędowi siedzeń oraz składanemu fotelowi pasażera z przodu. Całkowite wyjęcie siedzeń z drugiego rzędu pozwala dodatkowo zwiększyć objętość przestrzeni ładunkowej.
W 7-miejscowej wersji Grand Scénica objętość bagażnika można również zwiększyć dzięki całkowicie chowanym w podłodze fotelom z trzeciego rzędu. Po wyjęciu 2. rzędu siedzeń, objętość przestrzeni ładunkowej wzrasta do ponad 2 m3. W celu ułatwienia dostępu do 3. rzędu siedzeń, boczne fotele w drugim rzędzie wyposażono w umieszczone po zewnętrznej stronie dźwignie, umożliwiające złożenie oparć jednym ruchem do położenia stolika. Dzięki siłownikom wspomagającym składanie drugiego rzędu siedzeń do pionu, wystarczy obecnie jeden ruch ręki, aby natychmiast uzyskać dostęp do całej tylnej części kabiny.

Cel - zachować pozycję lidera
Powód restylingu flagowych kompaktowych vanów z gamy Renault jest bardzo prosty: coraz ostrzejsza konkurencja, w tym nieustannie podgryzanym przez crossovery i SUV-y segmencie oraz jasno określony cel, jakim jest zachowanie pozycji lidera i przywrócenie modelowi jego atrakcyjności.

- Czasy, w których Scénic, będący zalążkiem tego segmentu, był jedynym kompaktowym vanem na rynku, bezpowrotnie minęły. Obecnie o palmę pierwszeństwa na tym polu konkuruje z nim co najmniej piętnaście innych modeli! Stąd konieczność utrzymania się na pierwszym miejscu pod względem atrakcyjności, aby nasi klienci nie dali się skusić innym markom - mówi Yves Bazin, szef Działu Marketingu Produktu Renault Scénic.

Cel przyświecający Renault Scénic Gama 2012 jest jasny: chodzi o zachowanie pozycji lidera w swoim segmencie i kontynuowanie pięknej historii vanów. Odmłodzony i jeszcze bardziej dynamiczny tandem Scénic i Grand Scénic trafił w pierwszej kolejności na rynki Europy już w styczniu 2012 r. Podobnie jak poprzednie generacje, będzie on stopniowo wprowadzany do sieci sprzedaży Renault na całym świecie w kolejnych miesiącach br.

materiały: Renault Polska






Ostatnie artykuły