Filmy

Nowa seria – XF105

Firma DAF Trucks poszerza swoją ofertę o pojazdy XF105. Ta seria wyznacza nowe standardy w każdej dziedzinie. W zakresie kosztów eksploatacji i wydajności transportowej; trwałości i niezawodności; przestrzeni, wygody i właściwości kierowania. Kabina o nowoczesnej stylistyce zapewnia wyjątkową ilość miejsca i odznacza się luksusowym wykończeniem. A dzięki nowemu silnikowi PACCAR MX 12,9 l, wykorzystującemu technologię SCR DeNOx, ciężarówki XF105 spełniają wymagania norm Euro 4 i Euro 5 w zakresie emisji spalin. Silnik MX zapewnia doskonałe osiągi i niskie zużycie paliwa. Pojazdy XF105 to ucieleśnienie marzeń kierowców i najlepsza oferta dla przedsiębiorców transportowych, jaką mogą spotkać na rynku - przedstawiamy nowy standard ciężarówki - DAF XF105.

Stylistyka zewnętrzna:
To nie rewolucja, lecz ewolucja. Taki był punkt wyjścia nowego, czołowego modelu firmy DAF. Centrum projektowe DAF zapewniło pojazdom serii XF105 wyjątkowy, jedyny w swoim rodzaju wygląd, zachowując jednocześnie doskonale rozpoznawalne elementy stylu cieszącej się dużym powodzeniem serii XF95.
Jeszcze bardziej wyrazisty dolny gril osłaniający chłodnicę, przechodzący w stalowy zderzak o nowej stylistyce, gładsze linie górnego grila o nowej konstrukcji, nowy wygląd lusterek i całkowita zmiana dachu kabiny Super Space Cab – to wszystko razem tworzy wyjątkowy wizerunek pojazdów XF105, wyrazisty, a jednocześnie przyjazny. Ksenonowe reflektory główne, osłonięte gładkim tworzywem, dostępne jako opcja, charakterystyczne światła zespolone o kształcie kocich oczu w zderzaku oraz zintegrowane reflektory punktowe na dachu kabiny Super Space Cab stanowią o nowym obliczu pojazdów XF105.
Całkowicie zmieniony dach kabiny Super Space Cab ze zintegrowanymi reflektorami punktowymi i nowy wygląd lusterek tworzą wyjątkowy wizerunek pojazdów XF105.

Wnętrze:
Seria XF105 wyznacza całkowicie nowe standardy, jeżeli chodzi o wystrój wnętrza kabiny. Zarówno pod względem użytych materiałów oraz kolorystyki, przestrzeni i jej zagospodarowania, jak też jakości, wykończenia oraz właściwości ergonomicznych.
Od atrakcyjnej dekoracji drzwi po nowoczesną tablicę rozdzielczą, od logicznie rozmieszczonych dźwigni i przełączników po koło kierownicy zapewniające kierowcy wygodny chwyt i składaną dźwignię zmiany biegów, od licznych, wygodnych schowków po oświetlenie nocne podłogi i centralnego schowka światłem o ciepłym bursztynowym, kolorze.
Pod każdym względem wnętrze zdaje się potwierdzać, że najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę podczas prac projektowych nad serią XF105 był kierowca. W najdrobniejszych szczegółach życzeniom i warunkom pracy kierowców zostały nadane najwyższe priorytety. Wreszcie, starannie dobrane połączenia kolorów nadają wnętrzu kabiny wygląd i atmosferę zapewniające wyjątkowo przyjemne warunki pracy i odpoczynku.
Wystarczy zasiąść w wygodnym fotelu, za kierownicą zapewniającą doskonały chwyt i od razu staje się jasne, że bezpieczeństwo i łatwość obsługi były priorytetowymi wymogami podczas projektowania serii XF105.
Dzięki nowemu, obniżonemu położeniu tunelu silnika pojazdy XF105 oferują możliwość przyjęcia pozycji wyprostowanej zarówno w kabinie Space Cab, jak i Super Space Cab.

Podwozie:
Umieszczając zbiorniki powietrza i elementy układu hamulcowego po wewnętrznej stronie podwozia, wygospodarowano miejsce na wyjątkowo duże zbiorniki paliwa. W pojazdach XF105 mogą być montowane zbiorniki firmy DAF o łącznej pojemności 1 500 l. Są one dostępne w wersji aluminiowej lub stalowej.
Zbiornik AdBlue dla instalacji odazotowania spalin (SCR DeNOx) jest dostępny w wersji o pojemności 50 lub 75 l. Ten drugi zapewnia zasięg operacyjny w granicach 4 500 km. Obok standardowego wskaźnika paliwa, na tablicy rozdzielczej znajduje się oddzielny wskaźnik pokazujący poziom AdBlue.
Umieszczając zbiorniki powietrza i elementy układu hamulcowego po wewnętrznej stronie podwozia, wygospodarowano miejsce na wyjątkowo duże zbiorniki paliwa.
W pojazdach XF105 mogą być montowane zbiorniki firmy DAF o łącznej pojemności 1 500 l. Są one dostępne w wersji aluminiowej lub stalowej.
Zbiornik AdBlue dla instalacji odazotowania spalin (SCR DeNOx) jest dostępny w wersji o pojemności 50 lub 75 l. Ten drugi zapewnia zasięg operacyjny w granicach 4 500 km. Obok standardowego wskaźnika paliwa, na tablicy rozdzielczej znajduje się oddzielny wskaźnik pokazujący poziom AdBlue.

Silniki:
Nowy silnik PACCAR MX 12,9 l, zaprojektowany i wyprodukowany przez firmę DAF Trucks w Eindhoven, będzie początkowo dostępny w wersjach o mocy od 410 KM (305 kW) do 510 KM (380 kW), o potężnym momencie obrotowym, odpowiednio 2000 i 2500 Nm.
Kolejna wersja, która zejdzie z linii produkcyjnej będzie miała maksymalną moc 560 KM (418 kW). Ten całkowicie nowy 6-cylindrowy silnik łączy znakomite osiągi z niskim zużyciem paliwa.
Zastosowanie wysokiej jakości materiałów, jak np. lite żelazo grafityzowane (Compact Graphite Iron – CGI) w bloku cylindrów i głowicy cylindrów oraz szerokie zintegrowanie komponentów przyczyniają się do doskonałej trwałości i niezawodności.
Na przykład, kolektor dolotowy został zintegrowany z głowicą cylindrów, a filtr oleju, termostat i chłodnicę oleju połączono w jeden moduł olejowy.
Mocny, zintegrowany hamulec dekompresyjny w silniku MX zapewnia maksymalną moc hamowania 325 kW, przy czym nie mniej niż 200-250 kW jest dostępne w użytecznym zakresie obrotów silnika. Zapewnia to optymalną wygodę przy zjeździe ze wzniesień, zwłaszcza w przypadku wybrania opcji z systemem kontroli prędkości zjazdowej powiązanym z tempomatem.
Unikalny inteligentny układ wtryskowy SMART wraz z technologią katalizatora umożliwiają spełnianie przez silnik PACCAR MX surowych norm emisji Euro 4 i Euro 5, i to bez filtra sadzy.

Ostatnie artykuły