Filmy

Dwie światowe premiery Opla

Opel z niecierpliwością oczekuje na prezentację dwóch światowych premier, które będą miały miejsce podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie (w dniach 6-18 marca, 2012), czyli na Mokkę, nowego SUVa typu subcompact i nową Astrę OPC. Dzięki nowemu modelowi Mokka, w pełni odzwierciedlającemu motto tegorocznej wystawy Driving into the future - Droga do przyszłości, Opel staje się pierwszym niemieckim producentem wkraczającym do rozrastającego się w zawrotnym tempie segmentu SUV-B.

Opel Mokka
Pomimo długości wynoszącej 4,28m, Mokka może swobodnie pomieścić do pięciu osób w wyżej usytuowanych fotelach. Samochód powstał w oparciu o filozofię Opla łącząc atrakcyjną stylistykę z innowacyjnymi technologiami i wysokiej klasy funkcjonalnością, która sprawia, że samochody Opla stają się dostępne dla szerszego grona klientów. Dynamiczną jazdę zapewniają trzy paliwooszczędne jednostki napędowe, w tym silnik benzynowy o pojemności 1,6l, o mocy 85 kW/115 KM i odmiany Turbo o mocy 103 kW/140 KM i pojemności 1,4l oraz silnik 1.7 CDTI o mocy 93 kW/130 KM. Bezpieczeństwo zostało zwiększone dzięki nowoczesnym technologiom wprowadzonym do segmentu SUV B, takim jak systemy wspomagania kierowcy (Driver Assistance Systems), oparte na systemie kamer przednich Opel Eye, a także kamer tylnych.W nowym Oplu Mokka dostępny jest zarówno napęd na przednie koła, jak i napęd na wszystkie koła. System napędu na wszystkie koła zapewnia wysoki poziom stabilności i bezpieczeństwa, zwiększając równocześnie zdolność Mokki do radzenia sobie w bardziej surowych warunkach. Gdy panowanie nad pojazdem i przyczepność zostają wystawione na próbę, system automatycznie i płynnie przenosi moc na tylne koła. Standardowe urządzenia poprawiające wrażenia jazdy Mokką we wszystkich wersjach obejmują elektroniczną kontrolę stabilności Electronic Stability Control (ESC), kontrolę trakcji Traction Control (TC), a także systemy Hill Start Assist (HSA) i Hill Descent Control (HDC), które zwiększają komfort i bezpieczeństwo jazdy, ułatwiając ruszanie na dużych nachyleniach.

Nowa Astra OPC
Światowa premiera wyczynowej wersji Astry GTC, czyli nowej Astry OPC, odbędzie się w Genewie. Jedną z głównych jej zalet jest wysoce wydajne zawieszenie z kolumnami High Performance Struts (HiPerStruts), które sprawia, że samochód zapewnia bezkompromisową moc. W połączeniu z układem podwozia FlexRide, charakteryzującym się trybem jazdy Sport i OPC, Astra OPC zapewnia ponadprzeciętne możliwości jazdy.
Wyposażona w wyczynowe fotele typu kubełkowego z zaawansowaną technologią. Oba przednie fotele zwiększają sportowe i dynamiczne wrażenia jazdy dzięki zastosowaniu lekkiego materiału, obniżonego siedziska i udoskonalonych oparć bocznych. Szkielet nowego fotela jest o 45 proc. lżejszy od szkieletu fotela konwencjonalnego. Żaden inny producent na świecie nie zastosował w samochodzie produkcyjnym organicznego materiału kompozytowego formowanego wtryskowo. Nowy fotel można ustawić w 18 różnych konfiguracjach. Wszystkie wyjątkowe dla Opla, nowe technologie OPC muszą być poddane testowi wytrzymałości na dystansie 10 000 km na słynnym torze wyścigowym Nürburgring, w Niemczech. 10 000 km jazdy w surowych warunkach na północnej pętli toru odpowiada 180 000 km jazdy w warunkach normalnych. Produkcja samochodu rozpocznie się na początku marca, w zakładzie GMMP w Gliwicach. Benzynowy silnik modelu z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, o mocy wynoszącej 206 kW/280 KM i o pojemności 2,0l, dostarcza maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm i prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h.

Silniki wysokoprężne Opla Insigni
Uczestnicy Salonu Samochodowego w Genewie będą mogli uzyskać więcej informacji na temat nowego dynamicznego i wysoce wydajnego silnika diesla 2.0 BiTurbo CDTI, który debiutuje w modelu flagowym Insignia. Dostarcza on moc o wartości 143 kW/195 KM i moment obrotowy o wartości 400 Nm. Zużycie paliwa zaczyna się już od tak niskiego poziomu jak 4,9l na 100km (a poziom emisji spalin wynosi 129 g CO2/km). Jest to jeden z najbardziej paliwooszczędnych samochodów klasy średniej. Istotą silnika jest układ sekwencyjny, podwójnego turbodoładowania, technologia, która do tej pory była dostępna wyłącznie w samochodach kilku droższych marek. Po raz pierwszy samochód osobowy został również wyposażony w układ podwójnej chłodnicy międzystopniowej (intercooler), o dwóch w pełni oddzielnych obiegach chłodzenia. To zasadnicze elementy, które sprawiają, że silnik o pojemności dwóch litrów jest niezwykle czuły.

Nowe udoskonalenia Astry, Corsy, Insigni i Merivy
Opel stale rozwija swoje samochody, a swoje najnowsze udoskonalenia zaprezentuje w Genewie. Wśród nich znajduje się nowa Corsa Kaleidoscope, która poszerza odnoszącą sukcesy, sportową rodzinę Corsy Color. Kolejną nowością w rodzinie Color jest ekonomiczny silnik benzynowy ecoFLEX o pojemności 1,2l i o mocy 51 kW/70 KM (5,1 l/100 km z technologią Start/Stop i 119g CO2/km).Meriva, mistrz elastyczności Opla, jest teraz dostępna z udoskonalonymi jednostkami napędowymi, które są jeszcze mocniejsze i jeszcze bardziej paliwooszczędne. Jednostka benzynowa Turbo o mocy 103 kW/140 KM i pojemności 1,4l teraz zapewnia maksymalny moment obrotowy o wartości 220 Nm (+ 20 Nm) dzięki nowej funkcji overboost. Wysoce wydajny silnik 1.4 LPG Turbo ecoFLEX (88 kW/120 KM), który debiutuje w Merivie, szczyci się zarówno niskimi kosztami zużycia paliwa, jak i niskim poziomem emisji spalin (124 g CO2/km). Wszystkie silniki benzynowe Merivy o pojemności 1,4l teraz są dostępne z paliwooszczędną technologią Start/Stop. Dzięki tej technologii zużycie paliwa w przypadku silnika 1.4 Turbo 88kW/120 KM zostało zredukowane o 12 proc.

Silnik 1.4 LPG Turbo ecoFLEX teraz jest także dostępny w 5-drzwiowej Astrze i Astrze Sports Tourer, a jego moc jest jeszcze większa i wynosi 103 kW/140 KM. Klienci gotowi na urodziny Opla mogą zamówić Astrę, Corsę, Insignię i Merivę wraz ze specjalnym pakietem wyposażenia 150 lat Opla, z wysokiej jakości elementami. Ponadto, Opel jeszcze bardziej udoskonalił swoje wyjątkowe technologie, takie jak zintegrowany system do przewożenia rowerów FlexFix, dzięki któremu teraz można przetransportować jeszcze większy ładunek, a system można poszerzyć w celu przewiezienia nawet do czterech rowerów (Astra Sports Tourer, Zafira Tourer). Debiut stanowi także nowa funkcja park assist, która zostaje uruchomiona automatycznie, po wybraniu przez kierowcę biegu wstecznego. Funkcja jest w stanie wykryć najmniejsze przeszkody w promieniu 100 cm z przodu i 150 cm z tyłu pojazdu.

Rewolucyjna Ampera z napędem elektrycznym i range extenderem znalazła się wśród kandydatów do tytułu Samochodu Roku 2012. Opel podkreśla także swoją wiodącą pozycję w dziedzinie nowoczesnych technologii, dzięki zaawansowanemu układowi sekwencyjnemu, podwójnego turbodoładowania zastosowanemu w silniku wysokoprężnym 2.0 BiTurbo CDTI w modelu Insignia.

Materiały: Opel Polska



Ostatnie artykuły