Filmy
  • Artykuły
  • Nowy Volkswagen Passat CC - zapowiedź premiery

Nowy Volkswagen Passat CC - zapowiedź premiery

Przed czterema laty zadebiutował Passat CC - pierwsze czterodrzwiowe coupé w klasie średniej. Nisza ta szybko rozwinęła się w segment: do dnia dzisiejszego na limuzynę o sylwetce sportowego samochodu na całym świecie zdecydowało się prawie 270.000 osób. To kierowcy, którzy lubią urodę coupé, lecz cenią sobie także cztery lub pięć miejsc siedzących i czworo drzwi. Niebawem Volkswagen zaprezentuje udoskonaloną technicznie i optycznie wersję tego businessowego samochodu.

Stylistyka udoskonalonego Passata CC z nową linią przodu i tyłu nadwozia stanowi jeszcze wyraźniejszy pomost do wyższej klasy samochodów. Znacznie rozszerzone wyposażenie seryjne, obejmujące teraz m.in. nowe reflektory biksenonowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów i nowe diodowe światła tylne, stało się jeszcze bardziej ekskluzywne. Seryjna jest także funkcja rozpoznawania zmęczenia kierowcy, radioodtwarzacz RCD 310, listwy na progach ze stali nierdzewnej i zagłówki z regulacją odległości od głowy.

Do pojazdu wprowadzono także nowe technologie wspierające kierowcę. Należą do nich opcjonalne systemy np. zastosowany po raz pierwszy w Volkswagenie Side Assist Plus z Lane Assist (ostrzega przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu widzenia i pozwala uniknąć wypadku ingerując w układ kierowniczy), Dynamic Light Assist (automatyczna regulacja świateł drogowych) oraz współpracujący z kamerą system rozpoznający znaki drogowe. Komfort poprawia klimatyzowany fotel z funkcją masażu.

Jest on napędzany nowoczesnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem. Wszystkie jednostki wysokoprężne (TDI) wyposażone są seryjnie w system Start-Stop i tryb rekuperacji (odzysk energii hamowania). Wszystkie jednostki benzynowe także posiadają funkcję rekuperacji. Silniki TDI rozwijają moc 140 KM i 170 KM. Moc silników benzynowych (w europejskich wersjach CC) wynosi aż 160 KM, 210 KM i 300 KM. W USA CC pojawi się na rynku z silnikiem 200 KM (TSI) i 280 KM (FSI). Wszystkie silniki są niezwykle efektywne, na przykład TDI 140 KM z manualną 6-biegową przekładnią spala tylko 4,7 l /100 km (emisja CO2 135 g/km).

Samochód zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publiczności podczas Los Angeles Auto Show w dniach 18 -27 listopada. Faza wprowadzenia na rynek rozpocznie się wkrótce po debiucie. Czterodrzwiowe coupé będzie dostępne najpierw w Niemczech w lutym 2012 r., następnie będzie pojawiać się sukcesywnie w całej Europie, Ameryce, Rosji, Chinach (lokalna wersja od 2013 r.) i na innych, ważnych dla tej klasy samochodów rynkach.

Źródło: Volkswagen

Ostatnie artykuły