Filmy

VW Caddy – furgon i kombi

Caddy Furgon jest wyjątkowo funkcjonalnym samochodem dostawczym. Oferuje wygodną kabinę i możliwość przewożenia towarów o wadze do 625 kg (wraz z kierowcą). Załadunek i rozładunek towarów nie powoduje jakichkolwiek trudności za sprawą nisko położonej krawędzi załadunku i asymetrycznie dzielonych, tylnych drzwi.

Caddy Kombi
W wyposażeniu standardowym znajdują się m. in.: poduszka powietrzna dla kierowcy łącznie z regulowaną wysokością kolumny kierownicy, trójpunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami i regulacją wysokości zamocowania, przednia szyba klejona z wielowarstwowego szkła, ogrzewana tylna szyba wraz z wycieraczką i spryskiwaczem, trzecie światło STOP, boczne wzmocnienia konstrukcji drzwi.

W wyposażeniu seryjnym dostępne są również dwa szerokokątne lusterka boczne; typu konvex po stronie pasażera oraz asferyczne po stronie kierowcy. Dobrą widoczność zapewniają, w każdych warunkach, reflektory halogenowe i dostępne za opłatą światła przeciwmgielne. Wyposażenie dodatkowe, zwiększające bezpieczeństwo aktywne i bierne, to: ABS z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego oraz poduszka powietrzna dla pasażera wraz z regulacją wysokości kolumny kierownicy.

Kabina kierowcy:
Dobrze wyprofilowane fotele pozwalają spędzać wiele czasu za kierownicą przy utrzymaniu dobrej kondycji kierowcy. Komfort jazdy podwyższają także, zaprojektowane zgodnie z wymogami ergonomii, wskaźniki i tablica przełączników. Konstruktorzy zatroszczyli się również o czystość powietrza, montując filtr przeciwpyłkowy. Kabina kierowcy została oddzielona od części ładunkowej ścianką działową, do połowy pełną, powyżej w postaci siatki.

Przestrzeń ładunkowa:
Podłoga wyłożona jest wykładziną o dużej odporności na ścieranie. Wyłożenie
ścian bocznych oraz listwy chroniące krawędzie podczas załadunku zapewniają trwałość przestrzeni przeznaczonej do przewozu towarów. Ładunek może być zabezpieczony przed przemieszczeniem dzięki sześciu składanym uchwytom (cztery w modelu Kombi). Optymalne rozmieszenie wszystkich towarów można uzyskać poprzez zamontowanie dodatkowych regałów. Mechanizm blokowania drzwi umożliwia ich otwieranie o 180 lub 90 stopni, o jest szczególnie istotne przy parkowaniu na ograniczonej przestrzeni.
Caddy Kombi oferuje jeszcze większe możliwości niż wersja Furgon – pozwala przewieźć do 5 osób. Podobnie jak Furgon, również Kombi ma ściankę oddzielającą przestrzeń pasażerską od przestrzeni ładunkowej. Rozwiązanie takie sprawia, że Caddy Kombi jest wszechstronny, co przejawia się w możliwości przewozu zarówno osób, jak i towarów. Pięć miejsc wystarcza w zupełności, by całą rodziną wybrać się w weekendową podróż. Częściowe lub całkowite złożenie tylnych siedzeń pozwala zmienić auto w samochód dostawczy.

Zawieszenie i hamulce:
Caddy posiada niezależne zawieszenie przednie, na które składają się trójkątne wahacze poprzeczne i goleń prowadząca, ze sprężyną śrubową, amortyzatorami teleskopowymi i stabilizatorem 20 mm. Zawieszenie tylne - zależne to: resory piórowe z wkładkami gumowymi między piórami, silentbloki jako odbojniki, amortyzatory. Na bezpieczeństwo jazdy wpływa niezawodny hydrauliczny, dwuobwodowy układ hamulcowy: przednie hamulce tarczowe i tylne hamulce bębnowe z samoregulacją. Całość wyposażona jest we wspomaganie układu hamulcowego, korektor siły hamowania zależny od obciążenia oraz mechaniczny hamulec pomocniczy, działający na tylne koła.

Silniki:
Duża elastyczność i niskie zużycie paliwa to cechy decydujące o wysokiej jakości silników. Takim właśnie kryteriom odpowiadają jednostki napędowe w Caddy.
Modele Furgon oraz Kombi dostępne są w wersjach z silnikami benzynowymi o mocy 60 KM (44 kW) i 16V o mocy 75 KM (55 kW) oraz dwoma silnikami wysokoprężnymi: SDI 64 KM (47 kW) i niezwykle ekonomicznym silnikiem TDI 90 KM (66 kW).
Jednostki napędowe w Volkswagenie Caddy są zabudowane poprzecznie z przodu. Są to chłodzone cieczą, czterocylindrowe, rzędowe silniki z głowicą ze stopów lekkich. Sterowanie pracą zaworów odbywa się poprzez wałek umieszczony w głowicy (OHC) oraz popychacze z bezobsługową hydrauliczną regulacją luzu. Silniki benzynowe posiadają regulację przeciwstukową oddzielnie dla każdego cylindra, a w silnikach wysokoprężnych zastosowano zwrotne prowadzenie spalin (AGR).

Ostatnie artykuły