Filmy

Nowy Volkswagen Tiguan

Nowy Tiguan stylistyką nawiązuje do większego Touarega.Wyposażony jest w mocne i jednocześnie oszczędne silniki: zużycie paliwa wynosi 5,3 litra w przypadku dwóch napędzanych na przednią oś Tiguanów 2.0 TDI z BlueMotion Technology (81 kW/110 KM i 103 kW/140 KM), charakteryzuje się wszechstronnymi możliwościami, dużą zmiennością wnętrza, bagażnikiem o pojemności 1.510 litrów, możliwością holowania przyczepy ważącej nawet 2.500 kg (z napędem na wszystkie koła 4MOTION) i licznymi, przemyślanymi szczegółami.

Całkowicie na nowo zaprojektowany został design przedniej części nadwozia. Nadal Tiguan - jako jedyny w swojej klasie - może być zamawiany w wersji przeznaczonej przede wszystkim do poruszania się po utwardzonych drogach lub w wersji specjalnie dostosowanej do jazdy po bezdrożach. Obie te wersje modelu różnią się przednią częścią nadwozia: Onroad - kąt natarcia 18 stopni, Offroad - kąt natarcia 28 stopni. Wariant Offroad po raz pierwszy, tak jak wcześniej wersja Onroad, jest dostępny z najwyższą wersją wyposażenia. Specjalista od bezdroży w tej wersji nazywa się Track & Style.

Systemy wspomagające kierowcę
Wraz ze zmianą modelu do oferty Tiguana włączonych zostało wiele nowych systemów wspierających kierowcę. Należą do nich: system rozpoznający zmęczenie kierowcy (seryjny w Sport & Style oraz Track & Style), systemy świateł drogowych współpracujące z kamerami - Light Assist (światła H7) i Dynamic Light Assist (reflektory biksenonowe) oraz system ułatwiający utrzymanie toru jazdy Lane Assist. Nowością jest także elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS. Ponieważ w zależności od budżetu i priorytetów klient musi sam zadecydować, które z tych systemów wybrać, są one w reguły dostępne jako opcja. Jednak, w przypadku Tiguana Sport & Style i Tiguana Track & Style system rozpoznający zmęczenie kierowcy należy do wyposażenia podstawowego. Najnowocześniejsze technologie poprawiające komfort, takie jak udoskonalony system uruchamiania silnika i zamykania auta Keyless Access stanowią pomost do wyższej klasy SUVów. Nie można zapomnieć także o takich, w zasadzie prostych rozwiązaniach, jak wysuwany hak, które czynią Tiguana jednym z najpraktyczniejszych SUVów. Zagłówki zoptymalizowane pod kątem bezpieczeństwa z regulacją w osi poziomej: W połączeniu z pakietem komfortowych siedzeń lub skórzaną tapicerką Vienna przednie zagłówki są regulowane nie tylko na wysokość, lecz także posiadają regulację poziomą. Zewnętrzną ich część można przesunąć do przodu, bliżej głowy, co w przypadku zderzenia minimalizuje ryzyko urazu odcinka szyjnego kręgosłupa.

Układ napędowy
Technologie napędu stały się jeszcze efektywniejsze. Trzy z siedmiu oferowanych w Europie silników, wszystkie czterocylindrowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, są nowością w ofercie. Cztery mocne silniki benzynowe (TSI o pojemności od 1,4 do 2,0 l.) rozwijają moc między 90 kW/122 KM a 155 kW/210 KM. Spektrum mocy silników wysokoprężnych (TDI) sięga od 81 kW/110 KM do 125 kW/170 KM. Jako opcja dostępna jest 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG) – jedna z najefektywniejszych automatycznych skrzyń biegów. Wszystkie pojazdy w wersji BlueMotion Technology posiadają systemy Start-Stop i rekuperacji. W rezultacie, nawet z napędem na wszystkie koła, Tiguan 2.0 TDI 4MOTION BlueMotion Technology o mocy 103 kW/140 KM zużywa tylko 5,8 l/100 km. Wybrane silniki oferowane są z napędem na przednią oś. Dla jednostki TDI o mocy 140 KM spalanie wynosi zaledwie 5,3 l/100 km. Ten Volkswagen należy do najoszczędniejszych SUVów na świecie.

Lider w swojej klasie
Po wprowadzeniu na rynek w 2007 r. w Niemczech Tiguan stał się natychmiast liderem w swojej klasie i nigdy nie utracił tej pozycji. Mimo że Volkswagen już w lutym 2011 r. zapowiedział nowego Tiguana, stary model nadal znajduje się na pierwszym miejscu w statystykach nowo zarejestrowanych SUVów w Niemczech. Jest to samochód bardzo popularny także w innych regionach świata. Największymi rynkami dla tego modelu są Europa, Rosja, USA, Chiny, Brazylia i Australia. W Niemczech średni udział w rynku w segmencie kompaktowych SUVów wyniósł w 2010 r. prawie 21 proc., w całej Europie jest to 12 proc. Łącznie od jesieni 2007 r. sprzedanych zostało prawie 600.000 Tiguanów.

Wyposażenie pojazdu
Poza zakresem wersji podstawowych, oba te warianty wyposażenia obejmują seryjnie takie elementy, jak: otoczone chromowanymi pierścieniami reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, relingi dachowe (srebrne anodowane), listwy w progach Chrom matt, chromowane listwy przy bocznych oknach, przyciemniane szyby tylne (pochłaniające nawet 65 proc. światła) i - w przypadku Tiguana Track & Style - chromowane obramowanie przednich kratownic wentylacji. Dostępne są nowe 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Philadelphia. We wnętrzu i w dziedzinie funkcjonalności oba modele dysponują następującymi detalami: nowy system rozpoznający zmęczenie kierowcy (zastosowany po raz pierwszy w aktualnym Passacie), sportowe przednie fotele, siedzenia pokryte Alcantarą / tkaniną (deseń Milan), szuflady pod przednimi siedzeniami, dekoracyjne wstawki w drzwiach (Silber Metallic) oraz chromowane aplikacje przy przyciskach regulacji lusterek i otwierania/ zamykania okien. Wersje Trend & Fun i Track & Field będą oferowane w Polsce seryjnie z 16-calowymi obręczami ze stopu metali lekkich Portland (5 podwójnych ramion). Linie Sport & Style i Track & Style posia-dają seryjnie 10-ramienne lekkie obręcze Philadelphia w rozmiarze 17 cali. Ponadto jako opcja dostępne są dla Tiguana Track & Field 16-calowe felgi San Diego. Można też zdecydować się inne typy kół: obręcze 17-calowe (Boston lub New Orleans), obręcze 18-calowe (New York lub Pasadena) lub 19 calowe Savannah.

Nowości w samochodzie
Nowością jest komputer pokładłowy Premium, automatyczne włączanie świateł drogowych (wraz z funkcją Coming Home/ Leaving Home), czujnik deszczu i automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne, oświetlenie przedniej przestrzeni wokół nóg, składane stoliki na oparciach przednich foteli, pochylane oparcie prawego przedniego fotela i obszyta skórą, trójramienna multifunkcyjna kierownica z aluminiowymi elementami dekoracyjnymi. Pojazd ten będzie oferowany z 2 lakierami jednolitymi (biały Candy i Deep Ocean Blue), 8 lakierami metalicznymi (Night Blue, Pepper Grey, Reflexsilber, Silver Leaf, beżowy Titanium, brązowy Toffee, Wild Cherry Red i niebieski Acapulco), 2 lakierami perłowymi (Deep Black i zielony Venezien). Jeżeli chodzi o kolorystykę siedzeń, do wyboru są zestawy brązowy - czarny Titan (tkanina), Quarz - czarny Titan (tkanina), beżowy Corn Silk (skóra), Furioso (skóra), czarny Titan (tkanina, Alcantara lub skóra) oraz beżowy Taniami i popielaty Flanell (oba Alcantara/ tkanina Milan, dla wersji Sport & Style oraz Track & Style).


W porównaniu z tradycyjnym rozsuwanym dachem Golfa panoramiczny rozsuwany dach (PSD) Tiguana ma o 300 proc. większą powierzchnię ze szkła zespolonego. Zoptymalizowany pod względem aerodynamiki i akustyki PSD składa się z dwóch szklanych elementów: otwieranego przedniego i stałego tylnego. Dach ma wiele możliwości ustawienia i otwarcia, które można wybrać ergonomicznym przełącznikiem obsługowym w konsoli dachowej, ponadto posiada zabezpieczenie przed przyciśnięciem dłoni i zakrywającą całą powierzchnię, elektrycznie rozsuwaną i zasuwaną roletę przeciwsłoneczną.

W dziedzinie systemów multimedialnych Volkswagen oferuje dla Tiguana między innymi złącze MEDIA-IN (USB), zmieniarkę płyt CD, systemy z radiem i CD lub radiem, CD i nawigacją, RCD 310 (seryjne), RNS 315 oraz RNS 510 (między innymi napęd DVD, twardy dysk 30 GB, ekran dotykowy, funkcja wyświetlania znaków drogowych i port kart SD) a także 2 różne systemy przygotowania do podłączenia telefonu komórkowego. Na życzenie 8 głośników (moc 300 W) wraz z cyfrowym 8-kanałowym wzmacniaczem zmieniają Tiguana w salę koncer-tową (w połączeniu z radiem i nawigacją RCD 310, RCD 510, RNS 315 lub RNS 510).


Materiały: Kulczyk Tradex

Ostatnie artykuły