Filmy

Golf Cabriolet na 365 dni w roku

Volkswagen wprowadził na rynek nową generację bestsellera ze składanym dachem. Posiada on wszystkie zalety Golfa, jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie. Otwierający się automatycznie w ciągu 9 sekund miękki dach można rozłożyć także podczas jazdy, przy prędkości do 30 km/h. Dzięki swoim praktycznym zaletom i starannie wykonanemu miękkiemu dachowi jest kabrioletem, którym można jeździć przez cały rok.

Wszechstronne auto
Z zamkniętym dachem ten Volkswagen należy do najcichszych kabrioletów, ponadto posiada jedno z najprzestronniejszych wnętrz w swojej klasie oraz bagażnik o pojemności 250 l, także przy schowanym dachu. Można spokojnie jechać na urlop z pełnym bagażnikiem i niebem nad głową. Poza tym, oparcie tylnej kanapy można złożyć w całości lub częściowo i w ten sposób otrzymać jeszcze więcej miejsca na bagaż.


Maksymalne bezpieczeństwo
Dzięki wysuwającemu się w ułamku sekundy zabezpieczeniu przed skutkami dachowania, wzmocnionej ramie przedniej szyby i licznym dalszym modyfikacjom konstrukcyjnym (m.in. podłoga, progi, tylna belka, drzwi) Golf Cabriolet gwarantuje maksymalne bezpieczeństwo. Po przekroczeniu określonego przyspieszenia poprzecznego lub pochylenia samochodu pałąki zabezpieczające przed skutkami dachowania wysuwają się w górę w ciągu 0,25 sekundy zza zagłówków tylnej kanapy. Pałąki zabezpieczające składają się z zamontowanego na stałe profilu aluminiowego i wewnętrznego profilu, który jest odblokowywany elektromagnetycznie. Umieszczona w nim sprężyna powoduje wysunięcie pałąka zabezpieczającego, a aktywacją tego systemu steruje moduł odpowiedzialny również za otwarcie poduszek powietrznych. Dla nowego Golfa Cabriolet system ten został zmodyfikowany. Konstrukcja jest bardziej zwarta, dzięki czemu po raz pierwszy w kabriolecie Volkswagena z wysuwanymi pałąkami zabezpieczającymi, między kabiną pasażerską a bagażnikiem, znajduje się otwór o szerokości 526 mm i wysokości 381 mm. Dotychczas w oparciu tylnej kanapy był tylko niewielki otwór pozwalający na przewożenie nart.


Systemy chroniące pasażerów Golfa Cabriolet uzupełnione są wzmocnieniami w drzwiach oraz seryjnymi przednimi i bocznymi poduszkami chroniącymi głowę i klatkę piersiową (Thorax). Te ostatnie zostały zaprojektowane specjalnie dla kabrioletu, ponieważ przy takim nadwoziu naturalnie nie można umieścić poduszek w słupkach w obrębie dachu. Poduszki Thorax dzięki zwiększonej pojemności łączą zalety poduszki oraz kurtyny bocznej. Po stronie kierowcy wbudowana jest także seryjnie poduszka powietrzna chroniąca kolana. W ramach uzupełnienia działania pasa bezpieczeństwa poduszka ta pochłania energię działającą na miednicę i nogi, co znacznie ogranicza niekorzystne przeciążenia. Dzięki tym zmianom mierzący 4,25 m długości, 1,78 m szerokości i 1,42 m wysokości (z zamkniętym dachem) Golf Cabriolet posiada ekstremalnie sztywne nadwozie.


Typowy Golf wśród kabrioletów
Stylistyka Golfa Cabriolet w znacznym stopniu pokrywa się ze stylistyką trójdrzwiowego kuzyna. To co go wyróżnia to zmieniony tył nadwozia, bardziej płaska linia dachu i mocniej pochylona przednia szyba. Ze schowanym dachem sylwetka Golfa Cabriolet jest elegancka i dynamiczna.


Wnętrze
Design i jakość materiałów we wnętrzu Golfa ze składanym dachem jest identyczna, jak w klasycznym Golfie. Taki poziom jakości oferowany jest często tylko w znacznie droższych kabrioletach. Pod względem cech wnętrza typowych dla otwartych nadwozi Golf - podobnie jak wcześniej Eos - wyróżnia się od wielu innych samochodów klasy kompaktowej jedną ważną cechą; rama przedniej szyby jest krótka, co potęguje wrażenie jazdy kabrioletem.


Wyposażenie
Golf Cabriolet jest dostępny w jednej linii wyposażenia, podobnie jak Eos, Passat CC, Touareg i Phaeton. Linię tę można indywidualizować różnymi pakietami (m.in. Performance, Design & Style, Komfort, Technik, Pakiet 990), dziewięcioma kolorami lakieru, kilkoma deseniami i kolorami tapicerki oraz 50 pojedynczymi opcjami. Już samo wyposażenie podstawowe jest bardzo bogate. Na zewnątrz należą do niego: przyciemniane, diodowe światła tylne; 16-calowe koła z oponami 205 i chromowane listwy w osłonie chłodnicy. We wnętrzu do elementów funkcjonalnych, podkreślających wysoki poziom jakości, należą: w pełni automatyczna obsługa składanego dachu, automatyczna klimatyzacja Climatronic, funkcja Easy-Entry komfortowych przednich foteli z regulacją wysokości, elektrycznie otwierane i zamykane wszystkie okna, aplikacje Chrom- matt, podłokietnik oraz radio RCD210 z czytnikiem MP3 i 4 głośnikami.


Ekologiczne podejście
Zarówno na długie jak i krótkie podróże doskonale nadaje się każdy z 6 oferowanych silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Dysponują one mocą od 105 do 210 KM. Przyjemność sprawiają także pracujące efektywnie dwusprzęgłowe przekładnie (DSG), dostępne dla 4 jednostek napędowych. Jeden silnik benzynowy (TSI) i oba wysokoprężne (TDI) będą oferowane z energooszczędnym pakietem BlueMotion Technology (systemy Start-Stop i odzyskiwania energii podczas hamowania). O tym, jak oszczędny jest nowy Volkswagen Golf Cabriolet świadczy wersja z silnikiem 1.6 TDI o mocy 105 KM z BlueMotion Technology: zużywa on średnio zaledwie 4,4 l/100 km paliwa (117 g/km CO2).


Zestawienie wszystkich wersji jednostek napędowych debiutujących w 2011 r.: 1.2 TSI - 77 kW/105 KM (6-biegowa przekładnia); 1.4 TSI - 90 kW/122 KM (6-biegowa przekładnia/7-biegowa DSG); 1.4 TSI - 118 kW/160 KM (6-biegowa przekładnia/7-biegowa DSG); 2.0 TSI - 155 kW/210 KM (6-biegowa DSG); 1.6 TDI - 77 kW/105 KM (5-biegowa przekładnia); 2.0 TDI - 103 kW/140 KM (6-biegowa przekładnia/6-biegowa DSG).


materiały: Volkswagen

Ostatnie artykuły