Filmy

Nowy Peugeot Expert

Marka Peugeot obecna jest na rynku od ponad 100 lat, zarówno w segmencie samochodów osobowych, jak i pojazdów użytkowych. Te ostatnie zawsze zajmowały ważne miejsce w ofercie Peugeot.

Gama pojazdów użytkowych "Expert" pojawiła się na rynku po raz pierwszy jesienią 1995 r. jako jeden z prekursorów segmentu zwartych furgonów (pojemność użytkowa od 4 do 7 m3). W ciągu 11 lat zaprezentowano 2 generacje Experta, umożliwiające marce Peugeot rozwijanie się wraz z rynkiem. Rekord sprzedaży odnotowano w 2005 r., uzyskując wynik 33 100 pojazdów. Od momentu wprowadzenia na rynek wyprodukowano ponad 300 tys. szt. tych pojazdów

Furgon:
Nowy furgon Peugeot Expert, należący do gamy pojazdów użytkowych, ma poszerzoną ofertę (2 długości, 2 wysokości dla 3 wersji), zwiększoną ładowność i obciążenie przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów eksploatacji.
Pojemność użytkowa, długiej i wysokiej wersji wynosi 7 m3 natomiast ładowność 1200 kg.
Nowym rozwiązaniem technologicznym jest zawieszenie pneumatyczne na tylnej osi, pozwalające obniżyć całkowitą wysokość furgonu do 1,894 m, umożliwiając tym samym parkowanie na parkingach podziemnych. Rozwiązanie to zapewnia stałość prześwitu pojazdu we wszystkich warunkach obciążenia. Ręcznie możliwa jest regulacja ustawienia progu przedziału towarowego (na postoju).
Tylna przestrzeń ładunkowa dzięki sześciennemu kształtowi i wewnętrznym schowkom umożliwia przewożenie europalet lub innych przedmiotów o małym przekroju i długości do 2,88 m.
Szczególnie zadbano o bezpieczeństwo pasażerów, ale także przedziału towarowego, oferując możliwość zaryglowania/odryglowania tylnej części pojazdu niezależnie od kabiny pasażera, za pomocą klucza - pilota zdalnego sterowania o 3 przyciskach lub ze stanowiska kierowcy.

Kombi:
Nowy Expert Tepee wprowadza nowy sposób podróżowania. Nadaje się idealnie zarówno na rodzinne wypady lub przewożenie sprzętu rekreacyjnego, jak i do przewozu osób. Jest to pojazd wyrafinowany, o bogatym wyposażeniu.
Nowy Peugeot kombi udostępnił na cele podróżowania wyjątkowe parametry w zakresie dynamiki, bezpieczeństwa i komfortu gamy Expert. Przejął jej silniki, skrzynie biegów oraz doskonałe układy jezdne. Zaproponował 2 długości.
Nowy Expert Tepee wyróżnia się na zewnątrz niezwykłą estetyką elementów nadwozia oraz - w szczególności - pojedynczymi lusterkami wstecznymi.

Z tyłu wnętrza pojazdu można ustawić dwa rzędy siedzeń. Pasażerowie z ostatniego rzędu wsiadają do samochodu przez drzwi boczne przesuwne, a zajęcie miejsca ułatwia im system "easy entry", umożliwiający przesuwanie bocznego fotela.
W zależności od konfiguracji wnętrza możliwe jest przewożenie od 2 do 9 osób. Indywidualne fotele i kanapy dwuosobowe można składać, przesuwać lub wyciągać, aby zagospodarować wnętrze według potrzeb.
Wszystkie fotele są indywidualne, nawet na kanapach dwuosobowych podróżujący mają zapewnioną maksymalną wygodę.
Dużo uwagi poświęcono przestrzeni bagażowej. W wersji długiej jej pojemność dochodzi do 1239 dm3 (norma VDA) pod dachem przy 3 rzędach foteli.
Dostępne są 3 poziomy wykończenia nowego Experta Tepee: Confort, Rekreacyjny i Premium.
Poszczególne poziomy wykończenia różnią się kolorami deski rozdzielczej, obiciami foteli, obiciem tylnej części oraz wykończeniem deski rozdzielczej i klamek drzwiowych.
Dzięki temu każda wersja może być niepowtarzalna, z wyjątkowym wnętrzem i różnym wyposażeniem.

Jednostki napędowe:
Dostępne są trzy silniki: HDi (1,6l HDi 66 kW 90 KM; 2,0l HDi 88 kW 120 KM i 2,0l HDi 100 kW 136 KM FAP) oraz jeden silnik benzynowy 2,0 l 16v 103 kW 140 KM. Wersje 2,0l HDi, stworzone we współpracy z koncernem Forda, połączone są z ręczną skrzynią biegów ML6C z 6 przełożeniami. Wzmocnione dla celów użytkowych (do 2 t holowanej przyczepy) układy napędowe dopuszczają przeglądy do 30 000 km, zamiast co 20.000 km. Silniki te chronią środowisko i spełniają wymogi normy Euro 4; natomiast w silniku 2,0l HDi 100 kW 136 KM FAP zamontowany został filtr cząstek stałych.

Ostatnie artykuły