Filmy

Nowy Boxer

Obecny model stanowi piątą generację pojazdów, zaprojektowanych i wyprodukowanych w Sevel Sud, w ramach umowy o współpracy przemysłowej PSA: Peugeot Citroën i FIAT.

Po wyprodukowaniu 530 000 egzemplarzy (licząc od wprowadzenia na rynek) nastąpiła wymiana pokoleniowa Boxerów. Następca wchodzi na rynek z nowymi ambicjami, wychodząc naprzeciw nowym oczekiwaniom coraz to bardziej wymagającej klienteli tego segmentu rynku.
Aby godnie zastąpić poprzednika, nowy Boxer musiał powiększyć swoją gamę ofertową, proponując trzy rozstawy osi (3,0; 3,45; 4,04 m), dwie wersje furgonu (nieprzeszkloną i przeszkloną), cztery długości i trzy wysokości

Wygląd zewnętrzny:
Styl zewnętrzny nowego Boxera zrywa ze standardami rynku, podkreślając potężne i dynamiczne linie.
Przód to solidność i bezpieczeństwo, nadający pojazdowi silną osobowość. Duży otwór atrapy z ogromnym logo Peugeot oraz reflektory w kształcie migdała, z gładkim szkłem, wysoko zamontowane pozwalają na pierwszy rzut oka rozpoznać markę pojazdu. Imponujący przedni zderzak zapewnia skuteczną ochronę. Ponadto, w jego dolnej części znajdują się okrągłe otwory, przeznaczone na światła przeciwmgielne, dostępne w opcji, a tuż nad nimi, dwa prostokątne wgłębienia, służące za stopnie, ułatwiające czyszczenie przedniej szyby.
Pokrywa silnika, lekko zaokrąglona jak błotniki, zapewnia ciągłość z dużą, przednią szybą, schodzącą bardzo nisko, gwarantując doskonałą widoczność, a tym samym maksymalne bezpieczeństwo.
Wycieraczki przedniej szyby, typu "Flat Blade" dla zwiększenia skuteczności, zamontowane są na dwóch profilowanych ramionach.
Gładkie boki, wzmocnione żłobieniami, otrzymały szerokie osłony boczne, które w gamie 400 zachodzą aż na wnęki kół. W obudowie dużych zewnętrznych lusterek wstecznych z podwójnym szkłem znajdują się boczne kierunkowskazy.
Tył Boxera w kształcie sześcianu zapewnia funkcjonalność pojazdu i maksymalną przestrzeń ładunkową. Zderzak, stanowiący doskonałe połączenie dla zaczepów bocznych osłon i zabezpieczeń, służy za stopień, ułatwiający wejście do pojazdu z tyłu. Pionowe i idealnie gładkie tylne światła tworzą niezwykle nowoczesny nowego furgonu. Trzecie światło stop umieszczone zostało na górnej belce poprzecznej nad tylnymi drzwiami.

Wnętrze:
W niezwykle praktycznym i wygodnym wnętrzu nowego Boxera znalazły się między innymi elementy wyposażenia, zarezerwowane generalnie dla samochodów osobowych.
Kabina, mogąca pomieścić do trzech osób, jest bardzo jasna i przestronna, aby zapewnić maksymalną swobodę pasażerom, nawet temu, który siedzi pośrodku. Stanowisko kierowcy jest ergonomiczne i funkcjonalne. Dla wygody pasażerów, wszystkie modele zostały wyposażone w szyby przednich drzwi ze sterowaniem elektrycznym i sekwencyjnym, a w przypadku szyby kierowcy dodatkowo z systemem antyzaciskowym. Kierownica posiada regulację zagłębienia.
Deska rozdzielcza została zaprojektowana i wykonana tak, aby była maksymalnie praktyczna. Została wyposażona w dużą ilość schowków, w tym jeden środkowy, dwa duże zamykane, z których jeden jest klimatyzowany, a także w inne praktyczne elementy, takie jak półka na dokumenty i uchwyt na kubek. Dodatkowo w dolnej części każdych drzwi znajduje się schowek o pojemności 22 l, kolejny pod fotelem kierowcy oraz wyciągany schowek pod pozostałymi siedzeniami. Sama kanapa pasażera posiada stolik, wbudowany w oparcie środkowego siedzenia.

Układ jezdny:
Przednie trójkątne zawieszenie typu pseudo-McPherson z drążkiem stabilizatora. Użycie przedniego zawieszenia z niezależnymi kołami pozwala na dokładniejszą kontrolę geometrii, ograniczając dzięki temu zużycie opon.
Tylne zawieszenie składa się głównie z jednej sztywnej osi z drążkami skrętnymi, dostosowanymi do ładowności pojazdu. Oś rurowa zezwala na przesunięcie w pionie względem osi koła, umożliwiając w ten sposób obniżenie progu przedziału towarowego.
Zawieszenie składa się z jednego podłużnego pióra. Poliamidowy ogranicznik wychyłu znajduje się w połowie długości pióra. Zawieszenie to zamontowane jest w Kombi Premium i dostępne w opcji dla Kombi Komfort i furgonów przeszklonych. Wzmocnione zawieszenie z podwójnym piórem dostępne jest w opcji dla wersji użytkowych.
Boxer oferuje w opcji dodatkowo zawieszenie tylne z pneumatyczną kompensacją, zapewniające:
· stały prześwit pojazdu bez względu na obciążenie.
· dodatkowe obniżenie progu przedziału towarowego na postoju.
· Zwiększony komfort w wersjach osobowych.
Elementy sterowania tego zawieszenia umieszczone zostały na desce rozdzielczej.
Pojazd powraca do nominalnego prześwitu po przekroczeniu prędkości 20 km/h.

Silniki:
Boxer oferowany jest z trzema nowymi silnikami Diesla HDi common rail ostatniej generacji, spełniającymi wymogi norm Euro 4 i wyposażonymi w EOBD dla kontroli emisji zanieczyszczeń:
· Silnik 2,2 l HDi wersja 74 kW powstał w wyniku współpracy FORD i PSA Peugeot Citroën, proponowany jest w dwóch wersjach 74 kW (100 KM) i 88 kW (120 KM).
Nowy czterocylindrowy diesel HDi common rail został opracowany specjalnie dla pojazdów użytkowych. Przy pojemności skokowej 2198 cm3, średnicy 86 mm i skoku 94,6 mm, osiąga on maksymalną moc 74 kW (100 KM) przy prędkości 2900obr/min. oraz maksymalny moment 250 Nm przy 1500 obr/min. Silnik ten połączony jest z mechaniczną skrzynią biegów z pięcioma przełożeniami typu MLGU.
· Silnik 2,2 l HDi wersja 88 kW osiąga maksymalną moc 88 kW (120 KM) przy 3500obr/min. oraz maksymalny moment 320 Nm przy 2000 obr/min. Silnik połączony jest z mechaniczną skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami typu ML.
· Silnik 3,0 l Hdi – to nowy silnik SOFIM to czterocylindrowiec o pojemności skokowej 2998 cm3, średnicy 95,8 mm i skoku 104 mm. Osiąga on maksymalną moc 107 kW (157 KM) przy 2800 obr/min. oraz maksymalny moment 400Nm przy 1700 obr/min.
Posiada blok z żeliwa, przykryty aluminiową głowicą z czterema zaworami na cylinder, sterowanymi przez dwa wałki rozrządu w głowicy. Rozrząd napędzany jest przez łańcuch.
System wtrysku bezpośredniego wysokiego ciśnienia common rail drugiej generacji.
Ponadto wyposażony jest w turbosprężarkę ze stałą geometrią i podwójne koło zamachowe.
Połączony jest z mechaniczną skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami typu M40.

Ostatnie artykuły