Filmy
  • Artykuły
  • Ford Transit – Van of the Year 2007

Ford Transit – Van of the Year 2007

Od samego początku było wiadomo, że kierowcy chcieli, aby Ford Transit zachowywał się w czasie jazdy w sposób podobny do samochodu osobowego, nie tracąc nic ze swojej solidnej budowy, wytrzymałości i dużej ładowności.

Jednak złożoność problemu w przypadku Forda Transit była znacznie większa, ze względu na to, że jest on oferowany zarówno z przednim, jak i tylnym napędem, z czterema rozstawami osi i w zawrotnej liczbie różnych wersji nadwoziowych.

Warto przy tym pamiętać, że zaprojektowanie podwozia dla samochodu użytkowego jest zadaniem znacznie trudniejszym niż w przypadku samochodów osobowych. Dzieje się tak ze względu na nieporównywalnie większą rozpiętość obciążeń i zróżnicowanie warunków eksploatacji, od jazdy przez miasto pustym samochodem z samym kierowcą, aż po długotrwałą jazdę w pełni obciążonym pojazdem z dużą prędkością, po autostradzie. Pod uwagę należało więc wziąć wszystkie przypadki ekstremalne oraz wszystko to, co może mieścić się w normie.

Dla uzyskania wiarygodnego obrazu zachowania dynamicznego Forda Transit w przekroju całej gamy modeli i wersji, zespół konstruktorów testował szereg różnych wersji, przy krańcowo różnych obciążeniach, zarówno dla przedniego jak i tylnego napędu, oraz dla wszystkich oferowanych rozstawów osi.

Prace nad najnowszym Fordem Transit stały się także okazją do wprowadzenia nowej kombinacji rozwiązań, z hamulcami tarczowymi we wszystkich czterech kołach, z układem ABS, elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD) oraz układem stabilizującym i zmniejszającym ryzyko przewrócenia pojazdu na zakrętach (ROM).
Zasadnicza koncepcja zawieszenia pozostała niezmieniona w porównaniu z poprzednim modelem: z przodu zastosowano zawieszenie niezależne z kolumnami MacPhersona, z tyłu – zawieszenie zależne, z osią sztywną. Jednak w ramach tej koncepcji poczyniono szereg znaczących udoskonaleń.

Podstawą oferty silników dla nowego Forda Transit jest sześć silników wysokoprężnych Duratorq TDCi. Trzy z nich mają pojemność 2,2 l, pozostałe trzy – 2,4 l. Gamę jednostek napędowych uzupełnia 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,3 l, który można przystosować do zasilania także gazem propan-butan (LPG) lub gazem ziemnym (CNG).

Ostatnie artykuły