Filmy
  • Artykuły
  • Fiat na Salonie Samochodowym Bolonia 2010

Fiat na Salonie Samochodowym Bolonia 2010

Fiat powraca na Salon Motoryzacyjny w Bolonii, prezentując stoisko, którego niezwykle mocnym akcentem jest scenografia, wyrażająca się w wymieszaniu ze sobą modeli debiutujących na światowych wybiegach z egzemplarzami znanych aut marki Fiat, aby podkreślić unikalność marki i jej miejsce w przemyśle motoryzacyjnym. Motyw przewodni, jakim kierowali się projektanci tegorocznej ekspozycji Fiata, to świat marzeń widziany oczami dziecka.

Przestrzeń została opracowana z myślą o młodej publiczności, która w niedalekiej przyszłości będzie kreować świat. Dlatego też wprowadzono elementy zaprojektowane przez dzieci, które, dając upust swojej wyobraźni, pomogły stworzyć wizję bezpiecznego i przyjaznego środowisku świata. W efekcie powstało stoisko o pogodnym, swobodnym charakterze, gdzie domy stoją na chmurach, a kolorowa tęcza zaprasza odwiedzających do świata wyobraźni stworzonego przez markę Fiat. Chmury, domy i miasta, wymyślone przez dzieci, doskonale komponują się z gamą naszych najnowszych produktów motoryzacyjnych - samochodów, które stanowią kolejny krok w kierunku jednostek napędowych przyjaznych zarówno człowiekowi, jak i środowisku.

TwinAir
Honorowym gościem stoiska jest perełka myśli inżynieryjnej opracowana przez Fiat Powertrain Technologies: dwucylindrowy, osiemdziesięciopięciokonny silnik TwinAir. Ten protoplasta nowej rodziny dwucylindrowych jednostek napędowych rodem z FPT - Fiat Powertrain Technologies jest wyposażony w rewolucyjny system MultiAir, co w połączeniu z najnowszej generacji zoptymalizowaną turbosprężarką zapewnia maksymalną wydajność spalania. Ponadto, dzięki wykorzystaniu do maksimum koncepcji downsizing (miniaturyzacji przy zachowaniu osiągów) i starannie przemyślanego rozwiązania mechanicznego, ta nowa rodzina silników o mocach w zakresie od 65 do 105 KM zapewnia do 30 proc. niższy poziom emisji CO2 w porównaniu z większymi silnikami o porównywalnej mocy. Wprowadzona przez Fiata zupełnie nowa koncepcja rozwoju nowoczesnych silników potwierdza prymat Grupy Fiat w tej dziedzinie.

Zwiedzający będą mogli podziwiać dwucylindrowy silnik TwinAir o mocy 85 KM eksponowany na tle kolorowych wiatraków, co podkreśla niezwykłą lekkość tej zaawansowanej technicznie jednostki o wysokiej wydajności. Silnik ten można będzie zobaczyć w czterech wersjach Fiata 500, standardowo wyposażonych w system Start& Stop. Na wybiegu prezentować się będzie pięćsetka w najnowszej, wysoce oryginalnej, dwubarwnej, biało-czerwonej kolorystyce, subtelnie nawiązującej do wyrafinowanych rozwiązań kolorystycznych amerykańskich aut z lat pięćdziesiątych oraz popartu.

Pięćsetka
Fiat 500 w wydaniu biało-czerwonym będzie pierwszym modelem tego auta o dwubarwnej kolorystyce, która to seria ukaże się w najbliższych miesiącach. Ta nowa wersja pięćsetki, idąca w ślad za udanymi wersjami kolorystycznymi Pink, Matt Black i Orange (róż, matowa czerń i pomarańcz), stanowi potwierdzenie strategii Fiata odnośnie wyboru koloru dla auta jako elementu oddającego nastrój i unikalny charakter danego modelu. Tak więc charakter nowej pięćsetki wyrażony przez kolor (zestawienie nadwozia białego z czerwonym oraz wnętrze utrzymane w biało-czerwonej kolorystyce) oznacza nawiązanie do popartowego stylu Fiata 500, urozmaiconego przez dodanie elementów zdobniczych, takich jak: obręcze z lekkich stopów, kolorowe lusterka elektrycznie sterowane i pakiet chromo. Natomiast dalsze wersje dwubarwne będą nawiązywać do proekologicznego i sportowego charakteru tego modelu Fiata.

Od zawsze kolor dla pięćsetki miał znaczenie nie tylko estetyczne, ale stanowił istotną część filozofii tego produktu Fiata tak charakterystycznego i niepowtarzalnego pod względem wyposażenia, designu i dostępności wielu akcesoriów stylistycznych. Gdy patrzymy z zewnątrz, nowa dwubarwna wersja uosabia wszystko to, co stanowi o atrakcyjności tego modelu, będącego nie tylko superkompaktowym autem miejskim, ale też prawdziwą, własną platformą, na której Fiat Automobiles konstruuje całą rodzinę pojazdów przy zastosowaniu rozwiązań technologicznych i dbałości o szczegóły odpowiednie dla wyższej kategorii. Tak więc, nieprzypadkowo Fiat 500 wprowadził liczne nowości i pobił ważne rekordy w swoim segmencie. Także rytm wprowadzania nowych wersji pozostaje konsekwentnie stały: 500 by Diesel (wrzesień 2008), 500 Pink (czerwiec 2009), 500C (lipiec 2009), 500C by Diesel (czerwiec 2010), 500 TwinAir (lipiec 2010), 500 Matt Black i 500 Orange (wrzesień 2010): ta ostatnia wersja zanotowała znakomity wynik sprzedaży na rynku japońskim. Teraz nadeszła pora na ekskluzywną wersję dwubarwną.

Spore zainteresowanie towarzyszy także dwóm innym wersjom Fiata 500: Lounge oraz 500C by Diesel, które są owocem współpracy zespołów Fiata ze słynną na cały świat włoską firmą odzieżową. Dalej należy wspomnieć o oryginalnej wersji Matt Black, wyróżniającej się ekskluzywnym czarnym zmatowionym lakierem nadwozia, któremu dla kontrastu dodano kilka detali w kolorze jedwabistego chromu (przednie listwy (tzw. wąsy), klamki, oprawki lusterek i oprawka tablicy rejestracyjnej), 16 calowe (obręcze z lekkich stopów czarny mat z czerwonym rantem) oraz zaciski hamulców w tym samym kolorze dla jednostek napędowych 1.4 litra o mocy 100 KM. Z taką samą dbałością o wrażenia estetyczne potraktowano wnętrze tej specjalnej wersji, gdzie czarne tło rozjaśniają kontrastowo detale w kolorze jedwabistego chromu oraz specjalne, srebrne przeszycia na wieńcu kierownicy i gałce dźwigni zmiany biegów. Tapicerka siedzeń została wykonana z czerwonej (po raz pierwszy w tym segmencie aut) lub czarnej skóry Frau z obszyciem ze skóry lub tkaniny, co w kombinacji z deską rozdzielczą w matowej czerni daje szczególnie zadziorny efekt.

Na stoisku przewidziano umieszczenie konfiguratora Fiata 500 wyglądającego na atrakcyjną zabawkę z gatunku high-tech, przy pomocy którego zwiedzający będą mogli dobierać według indywidualnych upodobań wygląd auta, korzystając z kubełków z lakierem oraz igły z nitką.

Punto Evo MyLife
Salon Samochodowy w Bolonii to również okazja, aby ocenić z bliska nową wersję auta Punto Evo MyLife, prezentowaną w dwóch egzemplarzach: 1.4 77 KM biały pastel i 1.2 69 KM czerwony pastel - obydwa wyposażone w silnik benzynowy spełniający normę Euro 5, z systemem Start&Stop w wyposażeniu standardowym. Nowy Fiat Punto Evo MyLife, to idealna propozycja dla klienta coraz bardziej zwracającego uwagę na nowinki technologiczne, ceniącego sobie przyjemność prowadzenia auta oraz uczulonego na tematykę ekologiczną. A wszystko to nie oznacza rezygnacji z oryginalnej, rzucającej się w oczy stylistyki, jeszcze bardziej podkreślonej przez zastosowanie błyszczących czernią listew pianoblack, które doskonale współgrają z barwami nadwozia oferowanymi w tej wersji.

Modele wystawowe Fiata Qubo
Zwiedzający boloński Salon będą więc mogli podziwiać doskonałą kombinację technologii, designu i ekologii reprezentowaną przez dwa modele wystawowe: Fiat Qubo 1.3 Multijet o mocy 95 KM, zgodny z normą Euro5 i wyposażony seryjnie w system Start&Stop oraz Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM Euro 5.

Na zewnątrz wystawowe Qubo wyróżnia się czerwonym, trójwarstwowym lakierem nadwozia oraz błyszczącą czernią listew, kratki wlotu powietrza i obręczami kół z czarnymi błyszczącymi wstawkami. Szczególnie interesujące jest wyposażenie auta wystawowego - w postaci pakietu Style - przyciemnione szyby boczne, 16 calowe obręcze kół z lekkich stopów, podłużne relingi dachowe oraz pakiet My Blue (Radio CD+MP3, kierownica wykończona skórą i tak samo wykończona gałka dźwigni zmiany biegów, umieszczone na kierownicy elementy sterowania systemem Blue&Me TomTom). Nie zabraknie także miejsca dla auta wystawowego Bravo, przyciągającego uwagę zwiedzających swoim ekskluzywnym, trójwarstwowym lakierem białego nadwozia zestawionym z błyszczącą czernią osłony chłodnicy, 17-calowymi, grafitowymi obręczami kół, tyłem z logo Bravo i z chromowanymi zakończeniami wydechu. Model ten wyposażony jest również w system Blue&Me oraz nawigację satelitarną Instant Nav.

Stoisko w Bolonii odzwierciedla wkład Fiata na rzecz ochrony środowiska naturalnego i uczulenia użytkowników na coraz bardziej odpowiedzialną i proekologiczną eksploatację samochodów. Nieprzypadkowo auta made by Fiat są najbardziej ekologiczne spośród aut wytwarzanych w Europie. Potwierdziły to dobitnie ostatnie trzy lata prymatu Fiata w tej dziedzinie, z kontynuacją tej tendencji również w pierwszym półroczu 2010 roku. Przeciętny poziom szkodliwych emisji dla całej rodziny modeli Fiat wynosi 123,5 g/km. Jest to o ponad 4g/km mniej od najbliższego konkurenta.

Do tak znakomitego wyniku przyczynił się niewątpliwie nadzwyczajny wzrost ilości jednostek napędowych na gaz ziemny, który jest aktualnie najbardziej ekologicznym i najbardziej ekonomicznym paliwem płynnym dostępnym w handlu. A o takim rozwoju sytuacji zadecydowały dalekowzroczne decyzje podjęte ponad dziesięć lat temu, które doprowadziły do zajęcia przez Fiata niepodlegającego dyskusji, pierwszego w Europie miejsca w dziedzinie pojazdów z fabrycznie instalowaną instalacją wykorzystującą gaz ziemny jako paliwo (z silnikami Natural Power), sprzedanych do dnia dzisiejszego w ilości niemal 400 000 sztuk. Gamę tego rodzaju pojazdów uzupełniają auta osobowe i dostawcze wyposażone w podwójny system zasilania (gaz ziemny/benzyna), które mogą dojechać niemal wszędzie.

Finał konkursu eco:DriveGP w Bolonii
Na Salonie Samochodowym w Bolonii, między innymi, zostanie rozegrany finał konkursu eco:DriveGP, pierwszego tego rodzaju sprawdzianu umiejętności kierowców pod względem proekologicznej jazdy, bazującego na obiektywnych danych dostarczonych przez instalowany w autach Fiata innowacyjny system eco:Drive. System ten umożliwia kierowcom dokładne przeanalizowanie własnego stylu prowadzenia samochodu i jednocześnie pozwala zrozumieć to, w jaki sposób tenże, indywidualny styl jazdy wpływa na zużycie paliwa oraz emisję zanieczyszczeń. W tym, jedynym w Europie, dwufazowym przedsięwzięciu mógł wziąć udział każdy posiadacz Fiata, wyposażonego w system Blue&Me zamieszkały we Włoszech, Francji, Niemczech, Hiszpanii i Anglii. W pierwszej fazie, rozegranej na poziomie krajowym, wybrano po dwoje najlepszych eko-kierowców (mężczyznę i kobietę) z każdego wymienionego kraju. Następnie z okazji Salonu, 10 zwycięzców krajowych zaproszono do uczestnictwa w finale, podczas którego zostanie wybrany najbardziej efektywny i najbardziej proekologiczny kierowca europejski. Należy podkreślić, że Fiat jest jedynym producentem samochodów, który jest w stanie zorganizować tego rodzaju konkurs, oparty na obiektywnych wynikach pochodzących z systemu eco:Drive - pierwszego i unikalnego rozwiązania dostarczającego kierowcy rzeczywistych danych dotyczących techniki jazdy oraz wynikających z nich wskazówek.

Eco:Drive - to unikalny system wykorzystujący technologię do generowania wskazówek, które mają na celu zmianę zachowań kierowców w dłuższym horyzoncie czasowym. Jest to aplikacja bezpłatna, do pobrania z witryny internetowej Fiata (www.fiat.com/ecoDrive), która zbiera informacje na temat stylu prowadzenia i osiągów auta poprzez interfejs Blue&Me i poddaje je analizie, na podstawie której dostarcza kierowcy praktycznych porad odnośnie zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń dla każdej z jego podróży, a także daje wskazówki, jak powinien zmodyfikować styl jazdy, aby mniej szkodzić środowisku. Ten oparty na prostej, efektywnej i łatwo dostępnej koncepcji (oprogramowanie jest całkowicie bezpłatne) system odniósł natychmiastowy sukces, o czym świadczy ponad 140 000 pobrań aplikacji od jego premiery (Salon paryski 2008 r.) do dnia dzisiejszego. Codziennie przeszło 50 000 kierowców stale go używa, a w bazie danych Fiata znajduje się już około 10 milionów zarejestrowanych i przeanalizowanych przejazdów. Biorąc pod uwagę zaangażowanie kierowców, którzy zarejestrowali się w eco:Ville, czyli społeczności internetowej wszystkich eko-kierowców Fiata, możliwe jest oszacowanie łącznej redukcji emisji CO2 na poziomie 3500 ton.

Tak więc, drobne kroki podjęte przez wielu, są w stanie przyczynić się do sporego sukcesu w dziedzinie ochrony środowiska naturalnego. Fiat, który konsekwentnie ufa tej filozofii, począwszy od 4. listopada uruchomił w głównych krajach europejskich Białą Księgę eco:Drive, czyli naukową analizę ponad 400 000 tras przejechanych przez europejskich eko-kierowców Fiata. To pierwszy przypadek badania stylów jazdy oparty na naukowej analizie próbki istotnej statystycznie. Należy podkreślić raz jeszcze, że jest to analiza informacji obiektywnych, pochodzących z centralek silników, a nie informacji subiektywnych, pochodzących od kierowców. Są to zatem informacje reprezentatywne, stanowiące bardzo obszerną bazę dla jak najbardziej precyzyjnej obróbki statystycznej danych dotyczących stylów jazdy i możliwości ich udoskonalenia. Dane te nigdy wcześniej nie były zebrane i analizowane.

W broszurach i ulotkach odwiedzający będą mogli odnaleźć informacje na temat produktów FGA Capital, spółki joint venture Fiat Group Automobiles i Crédit Agricole, dla której głównym polem działania jest sektor motoryzacyjny. Ta spółka finansowa prowadząca działalność we Włoszech i w całej Europie, ma jeden cel: wspierać sprzedaż wszystkich pojazdów marki Fiat Group Automobiles i Chrysler, oferując nowatorskie produkty finansowe i usługi o wysokiej wartości dodanej, przeznaczone dla sieci dealerów, prywatnych klientów i firm.


materiały: Fiat Auto Poland





Ostatnie artykuły