Filmy
  • Artykuły
  • Europejski debiut Kia Optima w Paryżu

Europejski debiut Kia Optima w Paryżu

Premiera, należącego do segmentu D modelu Kia Optima, była jedną z największych atrakcji tegorocznego salonu motoryzacyjnego w Paryżu. Niektóre media uznały Optimę za rewelację salonu i przyznały, że następca Magentisa robi niewiarygodne wrażenie - może nawet jeszcze większe niż cee’d, w czasach, gdy zastępował Cerato…

Światowa premiera tego śmiało i dynamicznie wystylizowanego samochodu, znanego w Korei jako K5 oraz jako Kia Optima - w innych krajach, odbyła się na New York International Auto Show w kwietniu bieżącego roku i dała początek międzynarodowemu sukcesowi sprzedaży. Wraz z planowanym na drugą połowę 2011 r. wejściem do Europy, w tym również do Polski, Kia Optima stwarza szansę na kontynuację tego trendu oraz wyraźne zwiększenie udziału Kia w segmencie D.

Całkowicie nowa konstrukcja
Kia Optima jest w każdym calu konstrukcją całkowicie nową. Jest to pojazd dłuższy, niższy oraz szerszy, dysponuje wyraźnie wydłużonym rozstawem osi, w stosunku do poprzednich propozycji Kia w tym segmencie i uosabia - jak mówi naczelny projektant Kia (CDO) Peter Schreyer - ducha nieskrępowanej, atletycznej i wizualnej, sportowej energii.

Koncepcję tego pojazdu oparto na czterech podstawowych elementach: wybitna stylizacja - a więc niepospolita linia nadwozia i zorientowany na kierowcę układ wnętrza; wiodące w klasie osiągi - czyli poddane downsizingowi, lecz mocniejsze silniki z sześciostopniowymi skrzyniami przekładniowymi; komfort i przestrzeń we wnętrzu - tj. nowa platforma o wydłużonym rozstawie osi oraz zaawansowane wyposażenie - w postaci licznych opcji high-tech.

Odpowiadający tym założeniom samochód został bardzo dobrze przyjęty. Po wprowadzeniu na lokalny rynek koreański w maju 2010, spotkał się z natychmiastowym uznaniem klientów, a jego sprzedaż w czerwcu i lipcu przekroczyła poziom 10 000 sztuk - przynosząc po raz pierwszy marce Kia tytuł krajowego bestsellera.

- Stworzyliśmy produkt, którego nikt się po Kia nie spodziewał i o to nam dokładnie chodziło. Kia Optima to więcej niż krok do przodu w stosunku do poprzednika, lecz i zupełnie nowy design. W każdym detalu dostrzec można nasze zdecydowanie, lub intencję - by zwiększyć udział Kia w tym segmencie. Dzięki wyważeniu muskularnych proporcji z elegancją spadzistej linii dachu, powstał samochód wprost emanujący wiarą i pewnością siebie z każdego punktu widzenia. Jest to nowy wątek w procesie ewolucji wzorniczego DNA naszej marki - a to dzięki kombinacji prostych i płynnych linii oraz eleganckich, lecz nieskomplikowanych kształtów, które przyciągają uwagę tak, jak idealnie skrojony, włoski garnitur. (...) Obniżony z 0,32 (dla poprzednika) do 0,29 współczynnik oporu powietrza Cd oznacza zwiększony komfort jazdy i lepsze osiągi - przy mniejszym zużyciu paliwa. - mówi CDO marki Kia Peter Schreyer.

Specyfikacja i wyposażenie
Specyfikacja i wyposażenie Kia Optima będą skrojone pod gusta europejskie. Od momentu swej premiery, auto dostępne będzie w Europie z dwoma silnikami do wyboru: benzynowym o pojemności 2,0 litrów i mocy 170 KM* oraz 136-konnym* wysokoprężnym o pojemności 1,7 l. W terminie późniejszym oferowana będzie także druga wersja 1,7-l Diesla o podwyższonej do 160 KM* mocy.

Ukierunkowany na komfort kierowcy, nowy sedan Kia charakteryzuje się dynamiką i precyzją prowadzenia - w połączeniu z wyszukanym wyposażeniem oraz bogatą listą wyposażenia high-tech, spotykanym z reguły w pojazdach klasy Premium. Tak, jak wszystkie inne modele Kia oferowane w Europie, Kia Optima objęta będzie 7-letnią/150 000 km gwarancją producenta, którą w całości dziedziczyć mogą kolejni właściciele samochodu.

Zgodnie z firmową filozofią oferowania produktu o doskonałej wartości za swą cenę, Kia Optima posiadać będzie bogate wyposażenie seryjne oraz liczne elementy opcjonalne, które z reguły występują tylko w pojazdach klasy Premium.
Wyposażenie standardowe obejmować będzie, w zależności od wersji modelowej, m.in. szyby atermiczne (Solar Glass) oraz repetery kierunkowskazów w obudowach lusterek zewnętrznych. We wszystkich poziomach wyposażenia przewidziano elektryczne sterowanie podparcia lędźwiowego fotela kierowcy i choć specyfikacja pojazdu może się różnić na poszczególnych rynkach - nawet jej poziom podstawowy obejmować będzie: chromowane nakładki słupków A do C, klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane okna przednie i tylne, radioodbiornik CD z sześcioma głośnikami, zdalnie sterowany zamek centralny i alarm przeciwkradzieżowy, kierunkowskazy LED w obudowach lusterek bocznych, aerodynamiczne pióra wycieraczek szyby czołowej, odmrażacz szyby czołowej oraz składany podłokietnik centralny kanapy tylnej z dwoma uchwytami na butelki/puszki. Dostępne w ramach standardu dla wyższych poziomów wyposażenia lub opcjonalnie dla niższych - będą także elektrycznie składane lusterka zewnętrzne oraz wspomagający parkowanie system SPAS.

Rozwiazania paliwo-oszczędne
Szereg rozwiązań paliwo-oszczędnych (m.in. alternator z systemem oszczędzania mocy i odsprzęganiem granicznym oraz innowacyjny system zarządzania działaniem akumulatora BMS) powoduje, iż Kia Optima ma szansę być pojazdem o najniższej emisji dwutlenku węgla w swej klasie - zaledwie 122 g CO2/km. Dla kierowców, pragnących jeszcze bardziej ograniczyć oddziaływanie na środowisko naturalne, oferowany będzie jako opcja układ Kia ISG, który automatycznie wyłącza, a następnie uruchamia silnik w warunkach intensywnego ruchu miejskiego. Pozwoli to zredukować emisję CO2 nawet do 113 g/km co oznacza, że w większości krajów europejskich Kia Optima należeć będzie do kategorii pojazdów o najniższym opodatkowaniu. Wszystkie silniki dostępne będą w parze z sześciostopniową przekładnią manualną lub automatyczną. Nowy model Kia inspiruje i zachęca klientów do wyboru pojazdu tej marki.

Kia Optima zwiększy swą obecność w segmencie D
- Kia Optima to samochód o szczególnych wymiarach i proporcjach, który bez wątpienia wyróżnia się na tle swego segmentu. Nowa, średniowymiarowa platforma i konstrukcja karoserii przenosi ten pojazd na kolejny szczebel naszej rewolucji designu. Badania Kia pokazują, iż pomimo trwających problemów ekonomicznych w skali globalnej, popyt na samochody typu sedan segmentu D utrzyma w wielu krajach tendencję rosnącą na przestrzeni kolejnych trzech lat. Spodziewamy się wzrostu sprzedaży o 23 proc. z 4,3 mln w roku ubiegłym - do 5,3 miliona w roku 2013. Mimo, iż liczymy się z kurczeniem się tego segmentu w Zachodniej Europie - Kia Motors dąży do zwiększenia swego udziału w tym sektorze rynkowym. Ankiety konsumenckie na temat nowego auta przyniosły bardzo pozytywny odzew i dlatego uważamy, iż Kia Optima wyraźnie zwiększy naszą obecność w segmencie D - czyli pojazdów klasy średniej na rynkach całego świata - twierdzi Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu Kia Motors Europe.

Dostawy Optimy na rynki światowe pochodzić będą z koreańskiej fabryki Hwasung. Samochody przeznaczone na rynek chiński produkowane będą od 2011 r. w Chinach.

* przybliżone wartości docelowe wg danych producenta.

Źródło: Kia Motors

Ostatnie artykuły