Filmy
  • Artykuły
  • Nowy Mercedes S 63 AMG o mocy 510 KM

Nowy Mercedes S 63 AMG o mocy 510 KM

Czołowy model Klasy S z rodziny V8, Mercedes-Benz S 63 AMG, czerpie korzyści z zaprojektowanego całkowicie od nowa zespołu napędowego. Silnik AMG 5,5 l V8 biturbo o mocy maksymalnej do 420 kW (571 KM) i momencie obrotowym maks. 900 NWm, w połączeniu z wyjątkową, 7-biegową sportową skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT MCT zapewnia znaczne obniżenie zużycia i poziomu emisji zanieczyszczeń, przy równoczesnym wzroście mocy maksymalnej i momentu obrotowego.

Przy zużyciu paliwa na poziomie 10,5 l/100 km (NEFZ łącznie), Klasa S z nowym silnikiem przewyższa nie tylko swoich bezpośrednich konkurentów - pozostaje również o ponad 25 proc. poniżej wartości zużycia paliwa poprzedniego modelu z silnikiem V8. Wraz z nowym modelem S 63 AMG rozpoczyna się kolejny rozdział strategii napędów AMG Performance 2015. Mercedes-AMG dopisuje kolejne karty do imponującej historii firmy i wraz z nowym napędem spełania równocześnie swoją obietnicę stałego redukowania zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń nowych modeli w kolejnych latach - przy równoczesnym, dalszym zwiększaniu głównej wartości marki AMG - osiągów.

- Wraz z modelem S 63 AMG rozpoczynamy nową erę: po raz pierwszy łączymy bezpośredni wtrysk paliwa do zawirowanego powietrza z doładowaniem Biturbo oraz systemem start/stop. Wraz z 7-biegową, sportową skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT MCT zmniejszamy znacząco zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń - przy równoczesnym wzroście mocy i momentu obrotowego - Ola Källenius, członek Zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Silnik i moc
Nowy silnik AMG 5,5 l V8 Biturbo będzie odgrywał ważną rolę w strategii modelowej Mercedes-AMG w kolejnych latach. Niepowtarzalna, 7-biegowa, sportowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT, zapewnia także w przypadku przyszłych pojazdów wysokiej mocy AMG, szybkie i równocześnie ekonomiczne przeniesienie siły napędowej. Nowe połączenie silnika i skrzyni biegów jest kolejnym kamieniem milowym w rozpoczętej w 1967 roku historii sukcesów Mercedes-AMG. Bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa i doładowanie Biturbo Nowy silnik V8, zwany wewnętrznie M 157, jest wzorcowym przykładem efektywności i imponuje wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Po raz pierwszy AMG wykorzystuje zalety wtrysku bezpośredniego ze spalaniem strumieniowym i piezoelektrycznymi wtryskiwaczami.

Technologia ta umożliwia lepsze wykorzystanie paliwa dzięki wyższej sprawności termodynamicznej i prowadzi do niższego poziomu emisji spalin. AMG łączy spalanie strumieniowe paliwa z doładowaniem Biturbo. Dalsze zalety innowacyjnego, samodzielnego ośmiocylindrowego silnika z Affalterbach to: wykonana całkowicie z aluminium skrzynia korbowa, technika czterozaworowa z mechanizmem regulacji wałka rozrządu, wodno-powietrzny układ chłodzenia powietrza doładowywanego, zarządzanie alternatorem oraz montowana standardowo funkcja Controlled Efficiency start/stop. W porównaniu do silnika bezsprężarkowego AMG 6,3 l V8 o pojemności skokowej 6208 cm3, nowemu silnikowi AMG 5,5 l V8 Biturbo wystarcza pojemność 5461 cm3.

Ten pakiet ulepszeń zapewnia wyższą moc i wyższy moment obrotowy przy utrzymaniu bezkonkurencyjnych parametrów zużycia paliwa. Silnik AMG 5,5 l V8 Biturbo rozwija moc maksymalną 400 kW (544 KM) i maksymalny moment obrotowy 800 NWm. W połączeniu z pakietem AMG wartości te wzrastają do 420 kW (571 KM) i 900 NWm. Spojrzenie na krzywe charakterystyki momentu obrotowego przekonuje, że żaden inny zespół napędowy tej klasy mocy nie osiąga parametrów nowego silnika AMG Biturbo. Znaczącą różnicę pomiędzy obydwoma poziomami mocy stanowi maksymalne ciśnienie doładowania, które wzrosło z 1,0 do 1,3 bar. Osłona silnika S 63 AMG z pakietem AMG jest wykonana z wysokiej jakości prawdziwego włókna węglowego.

Zużycie paliwa
Obniżone zostało o ponad 25 proc. i wynosi jedynie 10,5 l/100 km, zgodnie z NEFZ. Nowy model S 63 AMG jest o 3,9 l oszczędniejszy od modelu z silnikiem bezsprężarkowym AMG 6,2 l V8 - pomimo wzrostu mocy maksymalnej o 14 kW (19 KM) ew. 34 kW (46 KM) i momentu obrotowego o 170 ew. 270 Nm. Uzyskana oszczędność zużycia paliwa powyżej 25 proc. uważana jest przez fachowców z branży motoryzacyjnej jako wynik zastosowania technologii jutra. Także poziom emisji CO2 mógł zostać znacząco zredukowany: wartość 244 g/km jest o prawie 30 proc. niższa od poprzedników. Oba warianty mocy dysponują identycznymi wartościami zużycia i CO2.

Dzięki tym parametrom nowy S 63 AMG plasuje się nie tylko wyraźnie poniżej wszystkich konkurentów, lecz jest także oszczędniejszy od wiele słabszych pojazdów z tego segmentu. Równocześnie S 63 AMG osiąga niezwykle wysoką moc na poziomie samochodu sportowego. Limuzyna wysokiej klasy przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 4,5 s, prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Wraz z pakietem AMG prędkość 100 km/h jest osiągana w ciągu 4,4 sekundy; wiąże się z tym również podwyższenie prędkości maksymalnej do 300 km/h (ograniczona elektronicznie). Fascynuje nie tylko niepowtarzalna wartość momentu obrotowego doładowanego ośmiocylindrowego silnika, również szybka reakcja na wciśnięcie gazu, bez przeszkadzającego opóźnienia turbodoładowania, prowadzi do nieznanej dotychczas w tej klasie mocy dynamiki. Do tego pasuje dynamiczny i rasowy odgłos pracy silnika. Dodatkowo ten wysokowydajny zespół napędowy AMG spełnia wszystkie wymagania w odniesieniu do stabilności pracy i typowego dla pojazdów marki Mercedes-Benz komfortu na długich trasach.

7-biegowa, sportowa skrzynia biegów
Przeniesienie siły napędowej przejmuje stosowana wyłącznie w pojazdach Mercedes-AMG 7-biegowa, sportowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT; znana z modeli SL 63 AMG oraz E 63 AMG skrzynia biegów łączy emocje, czystą dynamikę, imponujący komfort i wysoką efektywność. Mokre sprzęgło zastępuje tradycyjną przekładnię hydrokinetyczną i pomaga zaoszczędzić paliwo. Duży udział we wzorcowych parametrach zużycia ma montowana standardowo funkcja start/stop. System ten jest aktywny w programie jazdy skrzyni biegów Controlled Efficiency (C), wyłączając ten ośmiocylindrowy silnik podczas postoju pojazdu. W programie C sportowa limuzyna rusza stale z drugiego biegu, skrzynia biegów dokonuje odpowiednio wcześnie zmiany na kolejne wyższe biegi. Wraz z wysokim momentem obrotowym przy niskich prędkościach obrotowych silnik V8 wspiera dynamiczną jazdę.

Dodatkowo, ośmiocylindrowy silnik Biturbo dysponuje znanym z modelu E 63 AMG systemem zarządzania alternatorem: w każdej fazie hamowania silnikiem i podczas hamowania energia kinetyczna jest wykorzystywana do ładowania akumulatora i nie jest przekształcana tak jak zwykle bezużytecznie w ciepło. We wszystkich innych obszarach eksploatacji poprzez połączenie zarządzania instalacją elektryczną i zarządzania alternatorem napięcie alternatora można utrzymać na niskim poziomie. Odciąża to silnik i umożliwia zaoszczędzenie paliwa: prawie 0,15 l/100 km zgodnie z normą NEFZ i maksymalnie 0,2 l/100 km w ruchu miejskim z częstymi fazami hamowania silnikiem i hamowania.

Produkcja silników jako tradycyjna praca ręczna
Tak jak wszystkie silniki AMG, także nowy, ośmiocylindrowy silnik Biturbo jest montowany ręcznie w otwartej w 2002 roku fabryce silników AMG. Wysoko wykwalifikowani mechanicy produkują silnik M157, zgodnie z zasadą Jeden człowiek, jeden silnik, z zachowaniem najsurowszych standardów jakościowych. Za potwierdzenie najwyższej staranności uznawany jest podpis na charakterystycznej tabliczce silnika AMG.

Nowe, wieloramienne obręcze ze stopu metali lekkich AMG
Nowy model S 63 AMG wizualnie można rozpoznać dzięki subtelnym zewnętrznym zmianom: napisy V8 Biturbo na błotnikach, wskazują na nowy zespół napędowy. Nowe są również metalizowane obręcze ze stopu metali lekkich z podwójnymi ramionami w kolorze szarym z ogumieniem 255/40 ew. 275/40 R 19. We wnętrzu modelu S 63 AMG znajduje się nowy zestaw wskaźników AMG z ekranem startowym AMG V8 Biturbo. Seryjna skórzana tapicerka PASSION została wykończona nowymi, kolorowymi szwami ozdobnymi. Od teraz dla modelu S 63 AMG jest dostępne kuszące, nowe wyposażenie dodatkowe: opracowany specjalnie dla Klasy S system nagłaśniający Bang & Olufsen BeoSound AMG High-End obiecuje przeżycia dźwiękowe szczególnego rodzaju. Z mocą całkowitą 1200 watów, 15 głośnikami, głośnikami wysokotonowymi w słupkach A i B oraz cyfrowym procesorem sound (DSP) przekształca on limuzynę w salę koncertową z perfekcyjną akustyką.

Aktywny asystent utrzymania pasa ruchu i asystent martwego kąta
Niepowtarzalne w tej klasie pojazdów połączenie innowacyjnych systemów wspomagających kierowcę, opartych na danych z kamery i czujników radarowych, zostało teraz jeszcze bardziej zoptymalizowane. Nowy, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu ingeruje, jeśli S 63 AMG w sposób niezamierzony przekroczy linię pasa ruchu z prawej lub lewej strony lub zewnętrzną linię zakrętu. W tym przypadku elektroniczny program stabilizacji jazdy ESP® wyhamowuje koła po przeciwległej stronie pojazdu i zapobiega w ten sposób niezamierzonemu zjechaniu z pasa ruchu.

Nowy aktywny asystent kąta martwego ostrzega kierowcę poprzez czerwony sygnał w szkle lusterka zewnętrznego, jeśli rozpozna, że zmiana pasa ruchu jest zbyt niebezpieczna. Jeśli kierowca zignoruje ostrzeżenia i zbliży się zbyt blisko do pojazdu na sąsiednim pasie, ma miejsce korekta kursu za pośrednictwem ESP® na kołach po przeciwległej stronie pojazdu.

Stabilizacja pojazdu w przypadku bocznych podmuchów wiatru
Zawieszenie sportowe AMG na bazie Active Body Control (ABC) oferuje jako standardowe wyposażenie stabilizację pojazdu w przypadku bocznych podmuchów wiatru: za pomocą tej funkcji wpływy podmuchów wiatru bocznego są kompensowane lub - w przypadku silnych podmuchów - redukowane do minimum. ABC kompensuje wpływ wiatru bocznego poprzez zmianę podziału obciążenia kół w ciągu milisekund i wykorzystuje w tym celu czujniki odchylenia i przyspieszenia poprzecznego układu ESP®.

Do wyposażenia standardowego zalicza się również system Torque Vectoring Brake (hamulec momentu wektorowego): podczas jazdy na zakręcie celowa, krótka ingerencja hamulców na tylnym kole po wewnętrznej stronie zakrętu powoduje zdefiniowane zakręcenie pojazdu, dzięki czemu limuzyna skręca precyzyjnie i każdej chwili w sposób opanowany. Funkcja Torque Vectoring Brake jest dodatkową funkcją elektronicznego programu stabilizacji jazdy i poprawia wyraźnie nie tylko zwrotność, lecz także czynne bezpieczeństwo w obszarze granicznym.

Precyzyjną kontrolę gwarantuje również bezpośredni układ kierowniczy, który zapewnia, dzięki przełożeniu zmiennemu zależnemu od kąta skrętu bezpośrednią reakcję podczas jazdy na zakrętach i w ten sposób jeszcze szybszą reakcję.

Wysoko wydajny układ hamulcowy AMG
Optymalną stateczność, spowolnienie samochodu i dozowanie siły hamowania oferuje tak jak w poprzednich modelach wysoko wydajny układ hamulcowy AMG na bazie układu ADAPTIVE BRAKE. Na osi przedniej stosowany jest podwójny zacisk hamulcowy. Technika ta łączy zalety hamulca z zaciskiem pływakowym - mniejsze oddziaływanie cieplne na płyn hamulcowy i wyraźne korzyści komfortowe dzięki prowadzeniu okładzin hamulcowych - z wydajnością obficie zróżnicowanego hamulca z zaciskiem stałym.

Ekskluzywne elementy wyposażenia dodatkowego
Na życzenie dla modelu S 63 AMG dostępne są ekskluzywne elementy wyposażenia dodatkowego z AMG Performance Studio: pakiet stylizacyjny AMG, wzrost mocy maksymalnej o 20 kW (27 KM) i maksymalnego momentu obrotowego o 100 NWm, osłona silnika AMG z włókien węglowych; obręcze kół AMG z podwójnymi ramionami, polakierowane na czarno i z wypolerowaną powierzchnią, z oponami w rozmiarze 255/35 R 20 z przodu i 275/35 R 20 z tyłu; kierownica AMG Performance z wkładkami Alcantara® w obszarze chwytu; elementy ozdobne AMG w kolorze czarnym/karbonu.

Model S 63 AMG jest dostępny w wersji długiej lub krótkiej i będzie świętował swój debiut rynkowy we wrześniu 2010.
Zestawienie cen:
S 63 AMG (wersja krótka); 657 000 zł (z 22 proc. VAT).
S 63 AMG (wersja długa); 691 500 zł (z 22 proc. VAT).

materiały Mercedes-Benz Polska

Ostatnie artykuły