Filmy

Nowy Touareg

Prawie 500 000 kierowców zdecydowało się na pierwszą generację Touarega. Ten cieszący się popularnością na całym świecie samochód terenowy klasy wyższej, łączy w jedną całość: wysoki komfort, sportowe właściwości jezdne, awangardowy design, doskonałą jakość i wyjątkową przydatność do jazdy w terenie. Druga generacja Touarega dzięki oszczędniejszym nawet o 25 procent silnikom i wielu nowym systemom wspomagającym kierowcę i zwiększającym bezpieczeństwo interpretuje w nowy, dostosowany do naszych czasów sposób uniwersalną ideę samochodów typu SUV.

Nowy Touareg - także w wersji hybrydowej
Wersja hybrydowa z nowoczesnym silnikiem benzynowym V6 TSI oraz elektrycznym, przy jednoczesnej pracy obu silników (boostowanie), uzyskuje łączną moc 279 kW/380 KM i maksymalny moment obrotowy 580 Nm. Touareg Hybrid spala zaledwie 8,2 l/100 km, dzięki czemu wytycza on nowe granice wśród nadających się w pełni do jazdy w terenie SUV-ów z silnikami benzynowymi. Z prędkością do 50 km/h może poruszać się wyłącznie na prąd. Wersja hybrydowa może także holować przyczepę o masie do 3,5 tony.

Zmiany w Touaregu z konwencjonalnym napędem
Poprawiono wartości zużycia paliwa i emisji CO2. - wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 5 i posiadają nowy system, który pozwala na szybsze osiągnięcie temperatury roboczej, a tym samym na niskie zużycie paliwa, odczuwalne szczególnie podczas jazdy na krótkich odcinkach.
Zoptymalizowano benzynowy silnik V6 FSI, który zużywa o 2,5 litra mniej benzyny. V6 FSI o pojemności 3,6 litra, z bezpośrednim wtryskiem, ma moc 206 kW/280 KM i osiąga 360 Nm momentu obrotowego. Zużywa 9,9l/100 km, czyli aż o 2,5 litra mniej, niż jego poprzednik. Takie średnie spalanie odpowiada emisji CO2 w wysokości 236 g/km, zatem dokładnie o 60 g/km mniej, niż w poprzedniej wersji.
Zoptymalizowano V6 TDI - zużywa on teraz zaledwie 7,4 l/100 km. Pod względem mocy, udoskonalona jego wersja europejska, osiąga 176 kW/240 KM. Turbodiesel zużywa zaledwie 7,4 l/100 km (emisja CO2 195 g/km, czyli o 1,9 litra mniej, niż poprzedni 240-konny TDI) i rozwijaja 550 Nm. Emisja CO2 zmniejszyła się o 49 g/km.
V8 TDI - najnowszy silnik wysokoprężny z turbosprężarką o mocy 250 kW/340 KM i momencie obrotowym 800 Nm, zużywa 9,1 l/100 km (239 g/km CO2) - o 2,8 litra mniej, niż wcześniej stosowany silnik V10 TDI.


Pierwszy SUV na świecie z 8-biegową przekładnią automatyczną
Seryjnie wszystkie wersje Touaregów będą wyposażone w nową 8-biegową przekładnię automatyczną. Siódmy i ósmy bieg są oszczędnymi biegami overdrive. 8. bieg redukuje prędkość obrotową w porównaniu z 6. o 34 proc., co pozwala na zaoszczędzenie paliwa i ograniczenie emisji CO2.


Lżejszy i bardziej dynamiczny
Konstruktorzy Touarega Volkswagen konsekwentnie postawili na ekologię, stąd znacznie oszczędniejsze silniki oraz obniżenie, w wersji podstawowej, masy o 208 kilogramów. Jednocześnie nadwozie jest o 5 proc. sztywniejsze. Na uwagę zasługują także udoskonalenia aerodynamicznych; lepszy współczynnik oporu powietrza cw, został obniżony z 0,38 do 0,35. Obniżono również wysokości karoserii w porównaniu z poprzednikiem. Zmiany te, wraz z ukształtowaniem przodu nadwozia, w stylu nowego DNA designu Volkswagena, dają mniejszą powierzchnię czołową.

Napęd na 4 koła w dwóch wersjach
W wersji podstawowej - 4MOTION - wszystkie Touaregi nowej generacji, dysponują napędem na cztery koła z samoblokującą przekładnią rozdzielczą typu Torsen (zdolność pokonywania wzniesień 31 stopni). Touareg posiada ponadto, program jazdy offroad, który po uruchomieniu dostosowuje ABS, EDS i ASR do jazdy terenowej, włącza automatycznie system ułatwiający zjeżdżanie z góry i dopasowuje punkty zmiany przełożenia automatycznej przekładni.

Jako opcję można zamówić V6 TDI z pakietem Terrain-Tech. Pakiet ten obejmuje przekładnię rozdzielczą z reduktorem, jeszcze lepiej przystosowaną do jazdy terenowej, wraz z blokującym się nawet w 100 procentach mechanizmem różnicowym tylnej osi i środkowym mechanizmem różnicowym. Zdolność pokonywania wzniesień wynosi 45 stopni.

Więcej miejsca dla wszystkich
Nowy Touareg jest: lżejszy, oszczędniejszy, bardziej zwrotny i bardziej uniwersalny. Wnętrze stało się bardziej funkcjonalne, siedzenia wygodniejsze, a dzięki przedłużonemu rozstawowi osi przestrzeń wokół nóg z tyłu jest teraz większa. Tylna kanapa może być przesuwana do przodu i do tyłu, oparcie można także pochylać. Odblokowywane na życzenie elektrycznym przyciskiem, może zostać złożone w ciągu kilku sekund – przez co pojemność bagażnika zwiększy się do 1.642 litrów. Już w wersji podstawowej zamontowane jest radio z CD i system Info, sterowane intuicyjnie, przy użyciu ekranu dotykowego o przekątnej 6,5 cala.

Innowacyjność w bezpieczeństwie
Touareg ze wszystkimi swoimi cechami jest nie tylko najbardziej ekologicznym SUV-em na świecie, lecz także jednym z najbezpieczniejszych samochodów w historii motoryzacji. Hamulec postojowy jest teraz aktywowany przyciskiem. Silnik (wersje V6) wyłącza się automatycznie na czerwonym świetle i uruchamia, gdy kierowca zdejmie nogę z hamulca (system Start - Stop). Wersje V6 przy hamowaniu i podczas jazdy bez gazu zbierają cenną energię kinetyczną i magazynują ją. Poziom oleju w Touaregu jest wyświetlany elektronicznie. Opcjonalnie, tylną klapę zamyka i otwiera się pilotem wbudowanym w kluczyk. Największy wśród SUV-ów szklany dach panoramiczny dba o to, aby we wnętrzu Touarega było jasno.

Pojawiło się również wiele nowych systemów wspomagających kierowcę. Nowy system Area View za pomocą czterech kamer śledzi otoczenie samochodu i zwiększa w ten sposób poziom bezpieczeństwa. Ponadto ochronę zapewnia dziewięć poduszek powietrznych. System Lane Assist utrzymuje auto na właściwej drodze, a Side Assist - ostrzega przy zmianie pasa przed nadjeżdżającymi pojazdami. Automatyczna regulacja odległości ACC ze zintegrowanym Front Assist, w razie konieczności przyhamowuje Touarega aż do zatrzymania i z wyprzedzeniem napręża pasy bezpieczeństwa. Również zupełnie nowy system proaktywnej ochrony pasażerów łączy ze sobą systemy wspomagania i dba, aby w razie wypadku nie tylko zostały napięte pasy, lecz także w zależności od dynamiki poprzecznej - były zamknięte szyby i panoramiczny dach.
Światową nowością są reflektory bi-ksenonowe z Dynamic Light Assist. Współpracujące z kamerami stałe światła drogowe widzą nadjeżdżający z przeciwka oraz jadący przed Touaregiem pojazd i automatycznie - z wykorzystaniem modułu świateł doświetlających zakręty - regulują indywidualnie dla każdego reflektora światła drogowe tak, aby nikogo nie oślepiały.

materiały: Volkswagen

Ostatnie artykuły