Filmy
  • Artykuły
  • Nowy Pheaton na targach Auto China 2010

Nowy Pheaton na targach Auto China 2010

Volkswagen Phaeton produkowany jest w Dreźnie. Jakość tej limuzyny i komfort, jaki oferuje podczas podróży, są miarą samą dla siebie.Nowy okręt flagowy Volkswagena zostanie zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów Auto China 2010, odbywających się w Pekinie w dniach 27 kwietnia - 2 maja.

Nowe rozwiązania techniczne
Ponadczasowy, elegancki Phaeton stał się optycznie szerszy i bardziej atletyczny. Wprowadzono również nowe rozwiązania techniczne np. Dynamic Light Assist, opierającą się na kamerze, dynamiczną regulację świateł drogowych i system nawigacji, który na życzenie pobiera online dane z Google i prezentuje je na mapach. Dzięki opcjonalnej przedniej kamerze pojazd rozpoznaje znaki drogowe, ograniczenia prędkości są wyświetlane na ekranie komputera pokładowego oraz na ekranie dotykowym na konsoli środkowej.

Silniki
Samochód oferowany jest z 4 silnikami, jeden wysokoprężny z turbodoładowaniem i trzy benzynowe. Sześcio-, ośmio- i dwunastocylindrowe silniki mają moc od 176 kW/240 KM do 331 kW/450 KM. Podstawową jednostką napędową jest silnik benzynowy V6 o mocy 206 kW/280 KM. Mocniejsze są silniki benzynowe V8 i W12 o mocy 246 kW/335 KM i 331 kW/450 KM. Silnik wysokoprężny, to niezwykle oszczędny i komfortowy V6 TDI, jest najczęściej wybieranym w Europie silnikiem do tej limuzyny. Z bezpośrednim wtryskiem Common Rail i doładowaniem, ta jednostka napędowa rozwija moc 176 kW/240 KM i przyspiesza do 100 km/h w 8,6 s. Prędkość maksymalna wynosi w tym przypadku 237 km/h. Przy takich osiągach średnie zużycie paliwa wynosi 8,5 l/100 km (224 g/km CO2).

Oświetlenie
Seryjne bi-ksenonowe światła z wbudowaną funkcją doświetlania zakrętów i pobocza, to nowa generacja reflektorów nie tylko pod względem optycznym, lecz również technicznym. Kierunkowskazy i światła doświetlające pobocze są światłami diodowymi, gwarantującymi doskonałą widoczność i charakteryzują się wyjątkowym wyglądem. Pojazd będzie dostępny z opcjonalną, dynamiczną regulacją świateł Dynamic Light Assist. System dzięki kamerze wbudowanej w obrębie lusterka wewnętrznego rozpoznaje innych uczestników ruchu i odpowiednio reguluje wiązkę światła. Obok świateł punktowych zastosowano również nowe diodowe pasy w formie litery M oraz diodowe reflektory przeciwmgielne. Rezultatem jest niepowtarzalny wygląd w dzień i w nocy. W samochodzie zainstalowano również węższe diodowe kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych.

Wnętrze
Wnętrze Phaetona uznawane jest za jedno z najelegantszych i najwygodniejszych w wyższej klasie samochodów. Znajduje się tam 4-strefowa klimatyzacja, która pracuje bez wyczuwalnego strumienia powietrza, a nagrodzone za ergonomię fotele regulowane są w 9 płaszczyznach. Oprócz wersji z potrójną kanapą z tyłu (wariant 5-osobowy), można opcjonalnie zamówić tę limuzynę z dwoma elektrycznie regulowanymi fotelami pojedynczymi z tyłu (wariant 4-osobowy). Tapicerki skórzane i z alcantary, aplikacje z drewna i elementy wyposażenia takie jak lodówka czy systemy multimedialne stworzone przez Volkswagen Exclusive, pozwalają na praktycznie nieograniczoną indywidualizację limuzyny. Na uwagę zasługuje również nowa wielofunkcyjna kierownica. Dostępny będzie także Phaeton z przedłużonym nadwoziem.

Inne udogodnienia
Volkswagen oferuje, po raz pierwszy, dla systemu nawigacji RNS 810 z 30 gigabajtowym twardym dyskiem współpracującą z Internetem funkcję Google jako uzupełnienie prezentacji map. Odpowiednie dane zostają pobrane przez telefon komórkowy lub specjalnie do tego przeznaczony serwer proxy. Szczególnie interesujące są dające się wywołać POI zapisane w Google adresy: atrakcji turystycznych, sklepów, obiektów sportowych, lekarzy lub restauracji mogą być błyskawicznie wybierane i przeniesione bezpośrednio do funkcji prowadzenia do celu. System pobiera dane przez połączenie UMTS, a telefon komórkowy zostaje całkowicie zintegrowany z systemem przez remote SIM-Acces-Profile.

Elektroniczne systemy wspierające kierowcę
Pojazd ten jest naszpikowany elektroniką, zawiera w sobie wiele systemów ułatwiających jego prowadzenie osobie za kierownicą. Należą do nich m.in. Front Assist (obserwujący otoczenie) i Side Assist (ułatwiający zmianę pasa ruchu), a także system kontroli ciśnienia w oponach dbający o bezpieczeństwo. Pojazd ma wbudowane czujniki radarowe ACC, zapewniające automatyczną regulację odległości. Znacznie podnosi on komfort jazdy i bezpieczeństwo pasywne, szczególnie podczas dłuższych przejazdów autostradą. Włączony zapobiega przekroczeniu zalecanej przepisami minimalnej odległości między pojazdami. Przy aktywowanym ACC limuzyna hamuje (w razie konieczności aż do całkowitego zatrzymania) i przyspiesza automatycznie w ustawionym przez kierowcę zakresie prędkości między 30 a 200 km/h. System za pomocą radaru obserwuje ruch przed maską pod kątem 12 stopni i na odległość do 200 m. Do aktywacji lub dezaktywacji ACC służy przycisk z lewej strony kierownicy wielofunkcyjnej. Wszystkie systemy wspierające kierowcę, w tym ACC, mogą być jednocześnie włączane lub wyłączane centralnym przyciskiem na dźwigni kierunkowskazów, jeżeli przycisk ten będzie wciskany przez ponad jedną sekundę. ACC dezaktywuje się również, jeżeli kierowca wciśnie pedał hamulca. Przycisk na kierownicy Resume ponownie aktywuje system.

materiały: Volkswagen

Ostatnie artykuły