Filmy

Sportowy Citroën DS3 Racing

Sportowy Citroën DS3 Racing - to najnowszy model projektantów Citroëna, przygotowany z okazji Salonu w Genewie. Projekt koncepcyjny uwzględnia wymogi sportowego stylu marki, wykorzystuje rozwiązania w 100 proc. rajdowe, np. zastosowanie elementów z włókna węglowego, specyficzne wyposażenie. Pięciokrotny tytuł Rajdowego Mistrza Świata WRC w kategorii producentów oraz sześciokrotny tytuł Mistrza Świata w kategorii Kierowców zobowiązuje. Unikalny DS3, będzie oferowany w sprzedaży w limitowanej edycji tysiąca egzemplarzy od drugiego półrocza 2010 r.

Emocjonalna stylistyka Racing
DS3 Racing o długości 3,94 m wyróżnia się śmiałym stylem i zasługuje na miano sportowego majstersztyku. Jego urzekająca, sprężysta sylwetka o płynnych liniach symbolizuje siłę i moc, przyjemność jazdy i bezpieczeństwo. DS3 Racing nawiązuje do stylu DS3, lecz różni się od pierwowzoru cechami w 100 proc. Racing, niosąc obietnicę mocnych wrażeń.
Model posiada elementy wykończenia z włókna węglowego zastosowane w półsztywnej listwie osłony przedniej, pasie dolnym karoserii oraz rozszerzeniach błotników, które podkreślają duże, 18-calowe koła utrzymane w oryginalnym, nowoczesnym, a jednocześnie sportowym stylu. Boczne osłony drzwi są również wykonane w tej samej technologii. Aerodynamiczne rozwiązania wywodzą się ze świata sportów samochodowych np. owiewka z włókna węglowego, której zadaniem jest utrzymanie stabilności samochodu przy dużej prędkości. Chromowana rura układu wydechowego zdobi jego sylwetkę. Karoseria jest utrzymana w kolorze ciemnoszarym, dach, zewnętrzne lusterka wsteczne i zaciski hamulców, osłona chłodnicy i obręcze kół (w wersji chromowanej) są w kolorze pomarańczowym.

Wyrafinowana atmosfera wnętrza
Wnętrze DS3 utrzymane jest w tym samym stylu co wygląd zewnętrzny. Pasażerów otacza atmosfera luksusu i oryginalności. Włókno węglowe nadaje szyku centralnej fasadzie deski rozdzielczej, obudowie kierownicy, podłokietnikom w drzwiach i podstawie zestawu przyrządów. Wyrazem ekskluzywnego charakteru DS3 Racing jest numerowana płytka umieszczona na wykładzinie dachu. Charakterystyczne siedzenia mają oznaczenie Citroën Racing na oparciu.

Silnik z jeszcze większym temperamentem
Atutem DS3 Racing są osiągi. W opracowanym przez Citroën Racing silniku została wykorzystana wiedza i doświadczenie zespołów Marki, która pięciokrotnie zdobyła tytuł Mistrza Świata WRC w kategorii producentów (2003, 2004, 2005, 2008 i 2009 r.).
W oparciu o 1,6- litrowy silnik THP 150 projektanci podjęli prace w celu zwiększenia mocy z 156 do 200 KM. Maksymalny moment obrotowy został zwiększony z 240 do 275 Nm, czyli o blisko 15 proc. i jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowej, co zapewnia elastyczność i przyjemność jazdy. Zwiększenie mocy i momentu stało się możliwe dzięki licznym modernizacjom i optymalizującym rozwiązaniom w obrębie układu mechanicznego np.: dostosowanie turbosprężarki, dający wzrost mocy rzędu 30 proc.; adaptacja struktury korpusu silnika; wyposażenie układu wydechowego w specjalną rurę i tłumik.

Układ jezdny gwarantem komfortu jazdy
W modelu DS3 Racing projektanci wykorzystali rozwiązania już zrealizowane w DS3, stawiając sobie za cel intensywność odczuwanych wrażeń i nieustanny dialog kierującego z pokonywaną drogą. DS3 Racing posiada wszelkie atuty, by stać się w swoim segmencie wiodącym modelem pod względem zachowania na drodze. Idealną przyczepność zapewniają mu, zwiększone o 30 mm rozstawy kół przednich i tylnych. Zawieszenie zostało jednocześnie obniżone o 15 mm. Nowe amortyzatory przednie i tylne,o zwiększonym współczynniku sztywności i odpowiedniej regulacji zapewniające pełną kontrolę mocy samochodu. Nowe rozwiązania gwarantują dynamiczne i stabilne zachowanie samochodu oraz bardzo dobre wyczucie drogi, umożliwiając szybsze i bezpieczne pokonywanie łuków.

Specyficzna struktura układu kierowniczego, o zmienionej sile wspomagania, została dostosowana do nowego rodzaju kółkaraczun. Pełna kontrola mocy jest możliwa dzięki doskonałemu, bardziej wytrzymałemu i skutecznemu układowi hamulcowemu. Z przodu model DS3 Racing został wyposażony w zaciski 4-tłoczkowe i duże tarcze, w trosce o bezpieczeństwo, skuteczność i osiągi standardowe tarcze tylne są wentylowane. System ESP posiada specjalne oprogramowanie uwzględniające energiczny styl, sportowy charakter i przyjemność jazdy. W zależności od woli kierującego może zostać w całości odłączony.

Źródło: Citroën












Ostatnie artykuły