Filmy

Hybrydowy Lexus RX 450h FWD

Na początku 2010 r. Lexus wprowadził na europejski rynek RX 450h FWD. Jest to samochód z napędem na przednią oś. To kluczowy punkt działań Lexusa w Europie i na rynkach lokalnych. Jego udział w sprzedaży europejskiej osiągnął 20 proc. w 2009 r., w Polsce 19 proc., Na 2010 r. udział ten planowany jest na poziomie 35 proc.

Podstawowe różnice w stosunku do RX 450h AWD to: brak tylnej przekładni napędowej i tylnego silnika elektrycznego, niższa o 8 g emisja CO2 140 g/km (przy 299 KM i napędzie na przednie koła), mniejsza masa, czas rozpędzania 0-100 km/h dłuższy o 0,4 s (FWD: 8.2s, AWD: 7.8s), taka sama moc zespołu napędowego (220 kW/299 KM).

Pojazd ten należy do strefy 140 g/km europejskich taryf podatkowych i wzmacnia pozycję RX 450h jako emitującego najmniej zanieczyszczeń i najbardziej wydajnego modelu crossover w tej klasie. To wynik porównywalny z SUVem - X1 Sdrive 18d, którego poziom emisji wynosi 136 g/km. Pozostali bezpośredni rywale nie schodzą poniżej 170 g/km, większość jest powyżej 200 g/km. Wynik Lexusa RX450h FWD jest lepszy od lidera w klasyfikacji kombi z silnikiem diesla i automatyczną skrzynią biegów w segmencie D-Premium (6-biegowe BMW 318d Touring, homologowane z wynikiem 150 g) oraz od lidera w klasyfikacji kombi z silnikiem diesla i automatyczną skrzynią biegów w segmencie E-Premium (6-biegowe BMW 520d Touring, homologowane z wynikiem 154 g). Poziom emisji NOx - 13 mg/km, jest to wiodący w klasie poziom.

Od ponad 5 lat Lexus oferuje swoim klientom samochody z napędem hybrydowym. W 2005 r. marka ta jako pierwsza na świecie w segmencie Premium wprowadziła do modelu RX system hybrydowy - RX400h Lexus Hybrid Drive, rok później napęd hybrydowy wprowadzono do modelu GS - GS450h. W 2007 napęd ten posiadał również model LS LS600h. W roku ubiegłym odbyła się premiera drugiej generacji, w pełni hybrydowej wersji RX - RX450h.

Druga generacja tego pojazdu będzie dawała możliwość jazdy z napędem wyłącznie elektrycznym (do 40 km/h, na dystansie maks. 3 km) oraz dysponowała udoskonalonym silnikiem spalinowym. Zostaną w nim zastosowane 3 prekursorskie rozwiązania: cykl Atkinsona, recyrkulacja spalin z ich chłodzeniem, odzyskiwanie ciepła spalin oraz udoskonalone podzespoły elektryczne (sterownik mocy, przekładnia napędowa, akumulator trakcyjny).

Własności dynamiczne RX 450h, ekskluzywnego modelu crossovera, poprzez udoskonalone przednie i tylne zawieszenie dają jeszcze większy komfort oraz lepsze własności jezdne a maksymalna zwartość bryły nadwozia dała wiodący w klasie, najniższy wskaźnik oporu powietrza: Cx=0,32.

Szczególną wagę konstruktorzy przykładają do bezpieczeństwa. 42 proc. szkieletu nadwozia wykonanego ze stali o podwyższonej wytrzymałości, pozwala uzyskać niską masę przy wysokiej sztywności. Samochód wyposażony jest w 10 poduszek powietrznych oraz liczne systemy VDIM oraz ACC / PCS, które pomagają kierowcy uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki.

Firma przywiązuje dużą wagę do szczegółów i jakości wytwarzanych aut. Są one produkowane w oddziale Toyota Motor Kyushu mieszczącym się w Kokura. W produkowanych modelach zastosowano rodzaj kurtyny wodnej, na wzór wodospadu Niagara, która obniża zapylenie powietrza, przenośniki z tarciowym mechanizmem napędowym pozwoliły na znaczne obniżenie hałasu, co sprzyja koncentracji i daje sposobność usłyszenia jakości.


materiały: Lexus

Ostatnie artykuły