Filmy
  • Artykuły
  • Nowe oblicze najpopularniejszego suv’a w Polsce

Nowe oblicze najpopularniejszego suv’a w Polsce

W polskich salonach sprzedaży zadebiutował właśnie nowy Mitsubishi Outlander - najczęściej wybierany przez polskich klientów model z segmentu SUV. Polska jest pierwszym krajem Starego Kontynentu, w którym zadebiutował ten pojazd. Jest to zasługa sukcesu rynkowego tego samochodu w naszym kraju. Od momentu polskiej premiery, model cieszył się niesłabnącą popularnością, aż stał się najpopularniejszym SUV-em w Polsce.

Od debiutu poprzedniego Outlandera w kwietniu 2007 roku do końca października 2009 roku, na polskie drogi wyjechało w sumie prawie 5300 takich aut. Od stycznia do października 2009 r. sprzedano 2 394 auta, co stanowi prawie 12 proc. wszystkich pojazdów sprzedanych w tym segmencie.

Produkcja nowego modelu w Europie rozpoczęła się 8 października 2009 r. w holenderskiej fabryce MMC NedCar. Samochody zjeżdżające z taśm produkcyjnych będą sukcesywnie wprowadzane do sprzedaży na kolejnych rynkach.

Odświeżony design
Nowego Outlandera zaprojektowano zgodnie z nową linią stylistyczną Mitsubishi Motors, z charakterystyczną - znaną z modeli Lancer Evolution, Lancer i Colt - osłoną chłodnicy Jet Fighter. Większą uwagę przywiązano do osiągnięcia właściwości jezdnych, typowych dla samochodu osobowego oraz stworzenia wszechstronnego wnętrza w stylu rodzinnego minivana, niż do rozwijania jego możliwości terenowych. Wizerunek rynkowy modelu ewoluował w kierunku bardziej sportowego, wyżej pozycjonowanego i jeszcze sprawniejszego na drodze, crossovera średniej wielkości. Nowy Outlander inicjuje stworzenie nowej gamy samochodów typu crossover koncernu Mitsubishi Motors.

Nadwozie
Nowy model Outlandera wyróżnia odmieniona stylistyka przedniej części nadwozia (nowe przetłoczenia i słupki A), z charakterystyczną osłoną chłodnicy Jet Fighter. Osłonę podkreśla elegancka, chromowana obwódka, po bokach umieszczono charakterystycznie wyprofilowane reflektory z zachodzącymi na maskę silnika przetłoczeniami w kształcie brwi. Szeroki, trapezowy profil, połączony został z odwróconą kratką chłodnicy, przez co nawiązuje do nosa rekina i sugeruje stabilność, wizualnie obniża i poszerza nadwozie pojazdu. W ten sposób powstała bardziej dojrzała i elegancka linia stylistyczna, przywodząca na myśl rodzinę modelu Lancer Sedan, Lancer Sportback, Lancer Ralliart czy Lancer Evolution. Zamontowano także nowe tylne zderzaki.

Jak przystało na samochód osobowy wysokiej klasy, Mitsubishi Motors zastosowało bardziej eleganckie detale nadwozia: subtelne, chromowane elementy wykończeniowe (osłona chłodnicy, oprawy reflektorów, ramki przednich świateł przeciwmgielnych, listwy szyb, boczne osłony powietrzne, tylna klapa), przeprojektowano dolną nakładkę przedniego zderzaka (srebrne wykończenie). Auto wyposażono w nowe 7-ramienne, 18-calowe obręcze aluminiowe i boczne lusterka ze zintegrowanymi kierunkowskazami LED. Nowy Outlander będzie dostępny w eleganckich metalicznych kolorach nadwozia - Tanzanite Blue i Granite Brown. Nowy Outlander wyróżnia się lepszą aerodynamiką.

Dopracowane szczegóły wnętrza
Nowy Outlander wyróżnia się nową koncepcją wykończenia, użyto miękkich materiałów tapicerskich na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych, a także materiału o bardziej sportowej teksturze na siedzeniach. Dodatkowym akcentem zwiększającym jakość wykończenia są efektowne, podwójne przeszycia srebrną nicią. Zastosowano też bardziej eleganckie detale oraz nową tablicę przyrządów - 3,5-calowe wskaźniki o wysokim kontraście z kolorowym wyświetlaczem informacyjnym LCD oraz chromowany panel układu klimatyzacji.

Układ napędowy
Nowy Outlander jest dostępny w Polsce aktualnie z silnikiem wysokoprężnym 2.0 DID i 6-biegową manualną skrzynią biegów. W pierwszym kwartale 2010 r. w ofercie pojawią się kolejne wersje: z nową benzynową 2-litrową jednostką napędową, napędem na 1 oś i 5-biegową manualną skrzynią biegów; 6-biegową CVT, z benzynowym silnikiem 2.4 z przekładnią CVT; z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym 2.2 DID i dwusprzęgłową skrzynią biegów TC-SST.

W odpowiedzi na rosnące wśród europejskich klientów zapotrzebowanie na modele z silnikami wysokoprężnymi połączonymi z automatycznymi skrzyniami biegów, Mitsubishi Motors wprowadziło do oferty dwusprzęgłową przekładnię Twin Clutch-Sport Shift Transmission (TC-SST).

Innowacyjna skrzynia biegów o wysokich osiągach została odpowiednio zestrojona z silnikiem 2.2 DiD o wysokim momencie obrotowym. TC-SST wyposażona jest w podwójne sprzęgło, które pozwala na płynne i dynamiczne zmiany przełożeń. Układ składa się więc z dwóch 3- biegowych przekładni manualnych. W skrzyni TC-SST biegi nieparzyste (1, 3 i 5) i parzyste (2, 4 i 6) przyporządkowane są do oddzielnych wałków sprzęgłowych z własnymi sprzęgłami. Wielowałkowy układ pozwala na zastosowanie krótszych wałków i tworzy strukturę zdolną do wytrzymania dużych prędkości obrotowych. Nowa przekładnia TC-SST łączy oszczędność i precyzję skrzyni manualnej z komfortem pracy przekładni automatycznej.

Dodatkowe wyposażenie w standardzie
Wyposażenie nowego Outlandera zostało uzupełnione o: reflektory biksenonowe z systemem adaptacyjnym doświetlającym zakręty AFS, system wspomagania ruszania na wzniesieniu HAS, system sygnalizowania awaryjnego hamowania ESS, ulepszony system audio premium Rockford Fosgate (z 650 W do 710 W) oraz ulepszony elektroniczny system pełnej kontroli pojazdu ETACS.

Między modelami osobowymi a terenowymi
Najnowszy Outlander inicjuje stworzenie całkowicie odmienionej gamy samochodów typu crossover koncernu Mitsubishi Motors. Jest umieszczony w nowym segmencie pomiędzy modelami osobowymi (i-MiEV, Colt, Lancer, Grandis), a rasowymi terenówkami (Pajero, Montero, Shogun i L200).

Wersje wyposażenia i ceny
Nowy model dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia. Ceny (brutto) dostępnej obecnie na polskim rynku wersji 2.0 DID kształtują się następująco: INVITE - 102 990 zł; INTENSE - 112 990 zł; INTENSE PLUS - 119 990 zł; INSTYLE - 130 990 zł. Dopłata za metalizowany lakier wynosi - 2590 zł.


materiały: Mitsubishi Motors





Ostatnie artykuły