Filmy
  • Artykuły
  • Volkswagen Amarok - produkcja seryjna

Volkswagen Amarok - produkcja seryjna

Amarok wraz z Caddy, Transporterem i Crafterem jest czwartym modelem marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Łączy typową dla pickupa wytrzymałość z doskonałymi wartościami zużycia paliwa, wysokim komfortem i ergonomią. Produkcja Amaroka rozpocznie się w najbliższych dniach w argentyńskich zakładach Pacheco w Buenos Aires.

Amarok początkowo dostępny będzie w wersji w czterodrzwiowej z podwójną kabiną. Wersja Single-Cab zadebiutuje w pierwszej połowie 2011 roku. Pod względem koncepcji i stylistyki jest on wzorcowym pickupem. Przy jego produkcji wykorzystano charakterystyczne cechy WV np. połączenie reflektorów i osłony chłodnicy w jedną całość.Jest to samochód masywny. Tylne światła mają charakterystyczny design, szczególnie widoczny w nocy. Ukształtowanie zderzaka i jego dopasowanie do nadbudowy odzwierciedlają wysokie wymagania, jakie postawili sobie styliści dążąc do tego, aby Amarok jakością i precyzją wyróżniał się spośród konkurencji.

Silniki
Amarok wyposażony jest w dwa niezawodne, oszczędne i nowoczesne silniki wysokoprężne z turbosprężarką. Jednostka 2.0 TDI z wtryskiem Common Rail o mocy 120 kW/163 KM ma dwustopniowe doładowanie bi-turbo, które przy 1.500 obr./min pozwala na uzyskanie momentu obrotowego 400 Nm. Drugi wariant silnika pojawi się w połowie 2010 roku. Będzie to jednostka TDI o mocy 90 kW/122 KM, z turbosprężarką ze zmienną geometrią turbiny i będzie rozwijać maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2.000 obr./min. Oba silniki będą łączone z 6-biegową skrzynią manualną. Te dynamiczne jednostki napędowe cechują się także ekstremalnie niskimi i niespotykanymi w całym segmencie wartościami zużycia paliwa. Amarok w wersji z dołączanym napędem tylnej osi, z silnikiem TDI o mocy 122 KM zużywa, podczas jazdy z wykorzystaniem napędu na wszystkie koła, tylko 7,6 l/100 km (emisja CO2 - 199 g/km). W przypadku TDI o mocy 163 KM jest to zaledwie 7,8 l (emisja CO2 - 206 g/km). Dzięki 80-litrowemu zbiornikowi możliwe jest przejechanie na jednymbaku ponad 1.000 km. Wszystkie wersje Amaroka będą ponadto wyposażane seryjnie we wskaźnik zalecający zmianę przełożenia, ułatwiający kierowcy ekonomiczną jazdę.

Napęd
W zależności od rynku będą dostępne trzy różne koncepcje napędu: stały napęd na wszystkie koła, dołączany napęd na wszystkie koła i napęd na tylną oś. Podstawowa wersja napędzana na tylne koła skierowana jest do klientów, którzy cenią przede wszystkim formę nadwozia pickupa i jego szerokie spektrum zastosowania. Dwa pierwsze warianty napędu doskonale sprawdzają się w każdym terenie. Dla kierowców, którzy będą pokonywać bezdroża, idealną opcją jest Amarok 4MOTION z dołączanym napędem na wszystkie koła. Mechanizm różnicowy typu Torsen rozdziela siły napędowe w stosunku 40:60 na przednią i tylną oś i tym samym zapewnia doskonałą trakcję i dynamikę jazdy. W trudnym terenie odpowiednia ingerencja układu hamulcowego dba, aby zawsze większość siły silnika była przekazywana na koło z najlepszą trakcją. Dla wszystkich rodzajów napędu dostępna jest jako opcja blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi.

Trzy warianty wyposażenia

Basis - wyposażona jest w: manualne podnoszenie i opuszczanie szyb, blokadę drzwi i regulację lusterek. Na liście wyposażenia standardowego znajdują się również przednie fotele z regulacją wysokości, składana tylna kanapa, zamykany schowek i oświetlenie przestrzeni ładunkowej.

Amarok Trendline - szyby i lusterka regulowane elektryczne, radio z odtwarzaczem CD, klimatyzacja Climatic, wskaźnik wielofunkcyjny, tempomat i reflektory przeciwmgielne.

Highline - ekskluzywna wersja, w stosunku do wyposażenia Trendline dodane zostały m.in. częściowo chromowane nakładki rozszerzające nadkola w kolorze nadwozia, które pozwoliły na zamontowanie 17-calowych obręczy aluminiowych, obudowa lusterek. W standardzie oferowane są deska rozdzielcza w kontrastowym kolorze, automatyczna klimatyzacja (Climatronic), częściowo skórzana tapicerka, jeszcze lepszy sprzęt audio oraz wysokiej jakości tkanina na siedzeniach. Obok wyposażenia seryjnego dostępny jest szeroki wybór elementów dodatkowych.

Wnętrze - jest duże i ergonomicznie zaprojektowane, największe w swojej klasie. Charakteryzuje je łatwość wsiadania oraz przestronność, to samochód pięcioosobowy. Skrzynia ładunkowa Amaroka ma największe wymiary w tej klasie. Jego wymiary i ładowność do 1,15 tony pozwalają transportować sprzęt sportowy, na przykład quady, lub większe maszyny robocze. Cztery zaczepy w narożnikach zabezpieczają ładunek podczas jazdy. Ponadto do (opcjonalnego) haka można podczepić przyczepę o masie do 2,8 tony.

Bezpieczeństwo - Amarok wytycza standardy bezpieczeństwa w swojej klasie. Posiada regulowane zagłówki i pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach siedzących. Dostępne są także boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z funkcją ochrony głowy, ABS i ASR, elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego (EDS) oraz włączany przyciskiem specjalny tryb ABSu, który znacznie skraca drogę hamowania w terenie i na szutrowych nawierzchniach. W opcjonalnym ESP, przy prędkości poniżej 30 km/h, wraz z Offroad-ABS aktywowana jest dodatkowo funkcja ułatwiająca zjeżdżanie z pochyłości, która poprzez odpowiednie hamowanie utrzymuje prędkość jazdy na stałym poziomie. Po raz pierwszy w tej klasie samochodów prędkość może być dostosowana przez kierowcę do aktualnej sytuacji w zakresie poniżej 30 km/h. Wszystkie samochody z ESP posiadają system ułatwiający ruszanie pod górę.

Sprzedaż - głównymi rynkami dla Amaroka są: Ameryka Południowa, Afryka Południowa i Australia. Tam pickupy jako samochody weekendowe i użytkowe ze względu na swoją uniwersalność są najpopularniejszymi pojazdami. Wprowadzenie na rynek w Ameryce Południowej rozpocznie na początku 2010 roku, w Europie - w drugiej połowie roku.

źródło Volkswagen




Ostatnie artykuły