Filmy
  • Artykuły
  • Renault Fluence - podróż z klasą

Renault Fluence - podróż z klasą

Renault Fluence to model plasujący się ze względu na swoje wymiary i wyposażenie na granicy segmentu kompaktowych samochodów rodzinnych - segmentu C oraz segmentu D.

Samochód wyróżnia się płynną i elegancką linią. Jest owocem ścisłej współpracy między zespołami konstruktorów francuskich, japońskich, koreańskich i tureckich. Koncepcja współprojektowania, czyli inaczej podziału zadań między każdego z czterech uczestników projektu o tak odrębnych kulturach jak Francja, Japonia, Korea i Turcja, stanowiła niezwykle stymulujące wyzwanie w obrębie Aliansu Renault-Nissan.

Nowoczesna sylwetka i harmonijne kształty nadwozia
Renault Fluence jest sedanem o atrakcyjnych kształtach nadwozia, charakteryzujący się wyważonymi proporcjami: dł. - 4 618 mm, wys. - 1 479 mm, szer. - 1 809 mm. Wyraziste linie nadwozia nadają mu elegancki i prestiżowy, a zarazem dynamiczny charakter. Linia wychodząca od wydłużonych reflektorów przebiega płynnie przez całe nadwozie, łącząc się harmonijnie z przetłoczeniem bagażnika. Przednia listwa ozdobna i chromowana osłona wlotu powietrza stanowią sportowy akcent z przodu samochodu, a wysoko wyprofilowane nadkola i długa maska podkreślają jego mocny charakter. Z tyłu uwagę zwracają poziomo umieszczone dwuczęściowe światła, co zapewnia doskonały dostęp do bagażnika i podkreśla zdecydowanie nowoczesny kształt nadwozia.

Fluence ma liczne elementy ozdobne, chromowaną: osłonę wlotu powietrza, obramowanie świateł przeciwmgłowych, ozdobną listwę bagażnika, końcówkę układu wydechowego. Środkowy słupek pokryty został czarnym, błyszczącym lakierem.

Solidna konstrukcja i wysoka jakość
Poczucie solidnej konstrukcji i bezpieczeństwa nadają pojazdowi wyważone proporcje między przeszkleniem nadwozia a dużą powierzchnią drzwi, wyposażonych w dolne listwy ochronne. Fluence wyróżnia się wysoką jakością wykończenia widoczną w starannym spasowaniu elementów nadwozia i zmniejszeniu szczelin między nimi (np. przy słupkach czy wokół klapki wlewu paliwa). W tylnym zderzaku dyskretnie umieszczono czujniki systemu wspomagania parkowania. Wycieraczki są ukryte pod wyprofilowaną pokrywą silnika, co ma wpływ na estetykę nadwozia, ale zapewnia też lepsze parametry akustyczne i aerodynamiczne.

Prostota i elegancja wnętrza
Elementy sterujące niezbędne do prowadzenia samochodu i obsługi urządzeń pokładowych znajdują się w zasięgu ręki, rozmieszczone wokół kierownicy i na konsoli centralnej tak, aby uwolnić maksymalnie dużą przestrzeń dla pasażerów. Dużo uwagi poświęcono zapewnieniu wysokiej jakości materiałów i dokładnemu spasowaniu elementów: górna część deski rozdzielczej jest pokryta miękkim materiałem, odpornym na warunki codziennej eksploatacji i działanie promieni słonecznych. Wyższy poziom wyposażenia widoczny we wnętrzu, zastosowano liczne elementy chromowane: wewnętrzne klamki drzwi, obramowania zegarów, obramowanie dźwigni zmiany biegów. Istnieje także możliwość zamówienia tapicerki skórzanej, łączonej z elementami skóry ekologicznej w kolorze jasnym bądź ciemnym (w zależności od kraju). Szczególną uwagę zwrócono na elementy dekoracyjne, tak aby uzyskać możliwość zróżnicowania wystroju wnętrza w zależności od poziomu wyposażenia. Klienci będą więc mogli wybrać jasną tonację wnętrza - elegancką i podkreślającą komfort lub ciemną, bardziej sportową.

Fluence Sport Way: jeszcze bardziej ekskluzywny styl
Zaprezentowane na Salonie Samochodowym we Frankfurcie, Renault Fluence Sport Way stanowi zapowiedź sportowej wersji tego modelu, który trafi do sprzedaży w 2010 roku. Fluence Sport Way będzie wyposażone w szereg specyficznych, fabrycznie montowanych elementów nadwozia, takich jak: przedni spojler, boczne listwy ozdobne w kolorze nadwozia, spojlery progowe, tylny dolny spojler, tylny dyfuzor i tylny spojler oraz 19-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich. Pakiet Sport będzie oferowany z różnymi jednostkami napędowymi (w zależności od kraju), w tym z silnikiem benzynowym 2.0 16V o mocy 140 KM.

Ergonomiczne miejsce kierowcy
Każdy kierowca znajdzie wygodną dla siebie pozycję za kierownicą, korzystając z licznych możliwości jej regulacji za pomocą umieszczonych pod ręką dźwigni i pokręteł. W kilka sekund można: ustawić kąt pochylenia oparcia fotela i zagłówka, dopasować regulację podparcia lędźwiowego, ustawić wysokość i głębokość kierownicy, dopasować położenie fotela regulując jego wysokość w zakresie 70 mm (+/- 35 mm) lub przesunięcie w zakresie 240 mm. Na desce rozdzielczej umieszczono w zasięgu ręki elementy sterujące nawigacji satelitarnej, klimatyzacji, radioodtwarzacza i telefonu (pod kierownicą) oraz regulatora-ogranicznika prędkości.

Przestrzeń i wygodne schowki dla wszystkich
Komfort w kabinie pogłębia staranne wyciszenie i bardzo obszerne wnętrze Best in class - pod względem szerokości nad podłokietnikami z przodu (1 480 mm) i z tyłu (1 475 mm). Pasażerowie siedzący na tylnych miejscach mają zapewnioną dużą ilość miejsca na nogi - promień na wysokości kolan jest jednym z największych w tej klasie i wynosi 238 mm. Fluence oferuje ponad 23 litry schowków rozmieszczonych w całej kabinie.

Pojemność bagażnika wynosi 530 dm3 (z zestawem do naprawy kół) i jest jedną z największych w tej klasie. Łatwy dostęp do jego wnętrza zapewnia nisko umieszczony próg i szeroki otwór, dzięki umieszczeniu jednej części tylnych świateł na pokrywie bagażnika.

Tylna kanapa składana w układzie 1/3 - 2/3, z podłokietnikiem (w zależności od poziomu wyposażenia i kraju), brak stałej przegrody między bagażnikiem a kabiną pozwalają na dostosowanie przestrzeni bagażowej do potrzeb użytkownika. Nachylenie oparcia tylnej kanapy pod kątem 27o jest idealne dla zapewnienia w pełni komfortowej pozycji siedzącej i przyjemności podróżowania na długich trasach.

Komfort termiczny na najwyższym poziomie
Już podstawowa wersja tego pojazdu posiada klimatyzację w wyposażeniu seryjnym oraz nawiewy umieszczone (w zależności od poziomu wyposażenia): u dołu przedniej szyby, na środku i na końcach deski rozdzielczej dla kierowcy i pasażera z przodu lub pod fotelami przednimi i w tylnej części środkowej konsoli - dla pasażerów na tylnych miejscach. Renault Fluence oferuje również - w opcji lub w wyposażeniu seryjnym - automatyczną, dwustrefową klimatyzację. Urządzenie to, jest niezwykle sprawne i ciche, kierowca i pasażer z przodu mają możliwość niezależnej regulacji temperatury i siły nawiewu powietrza za pomocą przycisków Soft-Auto-Fast. Tryb Fast - szybka wentylacja całego wnętrza, Soft - zapewnia cichą pracę i łagodne dostosowanie warunków we wnętrzu do zadanych ustawień, Auto - optymalny komfort termiczny, akustyczny i szybkie uzyskanie ustawionych parametrów pracy klimatyzacji.

Zaawansowane technologie ułatwiające prowadzenie samochodu
Fluence dysponuje szeregiem technologicznie zaawansowanych elementów wyposażenia o doskonałych parametrach użytkowych, ułatwiających codzienną eksploatację.

System wbudowanej nawigacji satelitarnej Carminat TomTom
Prosty w obsłudze system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom, oferowany jest w bardzo atrakcyjnej cenie. Nawigacja oferuje liczne możliwości indywidualnych ustawień, daje kierowcy dostęp do: szczegółowych map wyświetlanych na dużym ekranie 5.8’’, informacji o ruchu drogowym i trasach alternatywnych, wyświetlania ograniczeń prędkości, informacji o przydatnych w podróży miejscach, ostrzeżeń o radarach (w zależności od kraju).

System audio
Zapewnia wysoką jakość dźwięku oraz daje możliwości podłączenia urządzeń zewnętrznych. Podstawową ofertą jest radioodtwarzacz RadioSat Classic o mocy 60 W z odtwarzaczem CD, możliwością odczytu plików MP3 i z gniazdem RCA.

System 3D Sound by Arkamys, przeznaczony jest dla klientów poszukujących sprzętu wyższej klasy. Obejmuje on: system audio o mocy 140 W i osiem głośników, Bluetooth, system cyfrowego przetwarzania dźwięku firmy Arkamys, optymalny system odbioru sygnału z podwójnej anteny.

Opcja Plug & Music daje dodatkowo kierowcy możliwość obsługi przenośnych urządzeń zewnętrznych (pendrive, odtwarzacz lub iPod) za pośrednictwem pilota pod kierownicą oraz odczytu menu i play listy na wyświetlaczu tablicy rozdzielczej.
 
Przyjemność jazdy
Renault Fluence posiada układ jezdny łączący sprawne prowadzenie samochodu z komfortem i przyjemnością podróżowania. Konstrukcja zawieszenia zapewnia precyzyjne kierowanie samochodem oraz skuteczne tłumienie drgań i hałasów.

Połączenie komfortu z pewnym zachowaniem na drodze
W przednim zawieszeniu Renault Fluence zastosowano rozwiązanie typu McPherson z dolnym wahaczem prostokątnym i stabilizatorem poprzecznym o średnicy 22 mm. Tylne zawieszenie stanowi oś sprężysta o programowanym stopniu ugięcia. Sprężystość zawieszenia wynosząca z przodu 19,5 mm/100 DaN i z tyłu 20,2 mm/100 DaN oraz odpowiednio dobrane parametry układu amortyzującego ograniczają pionowe i boczne ruchy nadwozia Renault Fluence w czasie jazdy.

Kąt przechyłu bocznego charakteryzujący pochylenie samochodu w zakręcie wynosi dla Renault Fluence 0,42° przy bocznym przyspieszeniu 1m/s2, podczas gdy średnia w segmencie wynosi ok. 0,45°.

Samochód wyposażony został w sprawny i wytrzymały układ hamulcowy, który zapewnia zatrzymanie pojazdu na odcinku 39 metrów w kolejnych hamowaniach wykonywanych z prędkości 100 km/h do 0 km/h.

Nowa generacja układu elektrycznego wspomagania kierownicy
Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego reaguje na ruchy kierownicą, pozwalając na pewne panowanie nad samochodem i dokładne wyczucie jego zachowania w czasie jazdy. Zastosowana technologia i zaprogramowana strategia pracy komputera sterującego układem kierowniczym gwarantują precyzję i przyjemność prowadzenia samochodu. W samochodzie tym zmodyfikowano następujące elementy tego układu: czujnik indukcyjny momentu obrotowego - 4-krotnie szybszy w działaniu niż czujnik optyczny, częstotliwość kwantowania bloku elektronicznego sterującego układem kierowniczym (1000 Hz zamiast 420 Hz w Megane II), pasmo przenoszenia systemu ostrzegania silnika (300 Hz zamiast 70 Hz w Megane II).

Nowoczesne i dynamiczne silniki
5 wersji silnika wysokoprężnego Renault eco? (1.5 dCi 85 KM z 5-biegową skrzynią mechaniczną, 1.5 dCi 90 KM z filtrem cząstek stałych FAP z 5-biegową skrzynią mechaniczną, 1.5 dCi 105 KM z 6-biegową skrzynią mechaniczną, 1.5 dCi 110 KM FAP z 6-biegową skrzynią mechaniczną i skrzynią EDC).

4 wersje silnika benzynowego (1.6 16V 110 KM z 5-biegową skrzynią mechaniczną i automatyczną skrzynią 4-biegową oraz 2.0 16V 140 KM z 6-biegową skrzynią mechaniczną i skrzynią CVT).

3 automatyczne układy przeniesienia napędu: nowa skrzynia 6-biegowa z podwójnym sprzęgłem (EDC), nowa skrzynia bezstopniowa (CVT) oraz 4-biegowa skrzynia automatyczna (DP2).

Od 2011 r. Renault Fluence będzie oferowane z silnikiem 1.5 dCi 110 KM FAP współpracującym z nową skrzynią automatyczną 6-biegową EDC (Efficient Dual Clutch).

Jakość, bezpieczeństwo, ochrona środowiska
Renault Fluence jest owocem rygorystycznych założeń projektowych. Model ten został poddany licznym, niezwykle ostrym testom wytrzymałościowym w celu zapewnienia najwyższego poziomu niezawodności i trwałości, zwłaszcza z uwagi na trudne warunki drogowe panujące na niektórych rynkach sprzedaży. Zaprojektowano go z myślą o zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa dzięki pełnej ofercie wyposażenia: ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania AFU w wyposażeniu seryjnym, ESC, do 6 poduszek powietrznych, napinacze i ograniczniki napięcia pasów bezpieczeństwa z 3-punktowym mocowaniem, regulator-ogranicznik prędkości.

Fluence jest doskonałym przykładem dążenia marki do zmniejszenia codziennych kosztów użytkowania pojazdu - są one o 20 do 30 proc. niższe. Dla wszystkich silników wysokoprężnych przebiegi między przeglądami wydłużono do 30 000 km (lub co 2 lata), a w przypadku silnika 1.5 dCi 85 KM - do 20 000 km (lub co rok); klimatyzacja nie wymaga już wymiany płynu w układzie. Jego bezpieczeństwo zostało dostosowane do realiów drogowych i oczekiwań klienta.

Dzięki umiarkowanej masie (średnio około 1 250 kg), starannie dopracowanej aerodynamice i pięciu wersjom wysokoprężnym, emitującym zaledwie 119 g CO2/km, Fluence stanowi doskonałą ilustrację ciągłych postępów Renault w działaniach na rzecz ochrony środowiska.


materiały: Renault Polska








Ostatnie artykuły