Filmy
  • Artykuły
  • Nowy Golf Variant - bezpieczeństwo i komfort

Nowy Golf Variant - bezpieczeństwo i komfort

Przednia część nadwozia nowego Golfa Varianta, otrzymała formę odzwierciedlającą aktualne DNA designu Volkswagena - czyste poziome linie oraz niepowtarzalną stylistykę reflektorów. Z klasycznego, trzy – i pięciodrzwiowego Golfa hatchback przejęte zostały zatem zderzaki, osłona chłodnicy, pokrywa silnika oraz błotniki i reflektory.

W odróżnieniu od poprzednika, nowy Golf Variant zamiast chromowanej osłony chłodnicy, został wyposażony w czarną, poziomą osłonę oraz zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia. Z przodu Varianta pojawił się kolejny duży wlot powietrza.

Wnętrze
Bogate w takie detale jak: chromowane aplikacje z jedwabnym połyskiem, zaczerpnięte bezpośrednio z luksusowego Passata CC, okrągłe zegary i trójramienne kierownice, udoskonalona ergonomia wnętrza. Wszystkie elementy funkcyjne są łatwiejsze w obsłudze np. sterowanie automatyczną klimatyzacją Climatronic. Skórzane siedzenia w nowym Golfie Variancie mają specjalną strukturę powierzchni, która nawet w przypadku bardzo jasnej skóry uniemożliwia zafarbowanie tapicerki.

Tablica rozdzielcza Golfa Varianta została całkowicie zmodyfikowana. Ma uporządkowaną, gwarantującą łatwą obsługę geometrię. Przy pierwszym kontakcie uwagę przykuwa wyjątkowo szlachetny, miękki materiał górnej części kokpitu oraz tapicerka drzwi zharmonizowana ze stylistyką elementów obsługowych i wskaźników. Daje to wrażenie ponadczasowej elegancji. Górna i dolna część tablicy rozdzielczej podzielona została aplikacjami dopasowanymi do chromowanych pierścieni. Okrągły jest również wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnika, umieszczony pod obrotomierzem oraz wskaźnik poziomu paliwa pod prędkościomierzem. Zegary podświetlone są na biało niezależnie od tego, czy światła są włączone. Grafika seryjnego komputera pokładowego MFA również jest biała, podobnie jak główne zegary, także wyloty powietrza wentylacji na tablicy rozdzielczej otoczone są chromowanymi pierścieniami.

W zależności od wyposażenia nowy VW Golf Variant oferowany jest z czterema różnymi konfiguracjami siedzeń. Ergonomiczne, doskonale wyprofilowane, dostępne w kolorze czarnym Titan lub Latte Macchiato. Różnią się nieco wyglądem; rodzajem tapicerki, kolorem, w zależności od wersji pojazdu. Najnowsza generacja Varianta jest bardzo przestronna. Z przodu maksymalna wysokość wnętrza wynosi 1 032 mm, z tyłu, zależnie od wersji, wysokość maksymalna wynosi 986 mm.

W zależności od potrzeb pojemność bagażnika może być w różny sposób zwiększana lub zmniejszana. Przy zamontowanej siatce oddzielającej i załadowaniu po dach do linii tylnej kanapy, w bagażniku Varianta zmieści się 745 litrów bagażu; do krawędzi okien pojemność wynosi 560 litrów. Przy złożonej tylnej kanapie i w pełni wykorzystanej wysokości wnętrza do Golfa Varianta można włożyć ładunek o objętości nawet 1 550 litrów (wraz z wnęką koła zapasowego). W podłodze przestrzeni bagażowej oraz w poszyciach bocznych bagażnika są do dyspozycji liczne schowki. Istnieje możliwość złożenia dzielonej kanapy przy pomocy przycisków. W ramach wyposażenia dodatkowego fotel pasażera może być pochylany do przodu, co pozwala na przewożenie dłuższych przedmiotów. Po rozłożeniu powstaje duży otwór na przykład na sprzęt sportowy, taki jak wiosła czy narty.

Silniki
Golf Variant wyposażony jest w cztery silniki benzynowe i dwa wysokoprężne. Silniki benzynowe są doładowywane kompresorem i/lub turbosprężarką. Po raz pierwszy w Golfie Variancie pojawią się, analogicznie jak w klasycznym Golfie, silniki turbodiesel (TDI) z Common Rail najnowszej generacji. Zastąpią one oferowane dotychczas silniki z bezpośrednim wtryskiem i pompowtryskiwaczami i będą miały duży wpływ na doskonałe właściwości akustyczne nowego Golfa Varianta. Moc takiego samochodu sięga od 59 kW/80 KM do 118 kW/160 KM. Silniki te będą zużywały mniej paliwa, mniejsza będzie też emisja szkodliwych spalin.

Jednostka 1.4 o mocy 59 kW/80 KM - to podstawowy silnik Golfa Varianta o mocy 59 kW/80 KM i 5.000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 132 Nm osiąga przy 3.800 obr./min. W nowym Golfie zastosowano znacznie zmodyfikowaną pod względem technicznym wersję tego popularnego, oszczędnego silnika, która spala zaledwie 6,4 l/100 km (149 g/km CO2). Golf Variant z tym silnikiem osiąga prędkość maksymalną 173 km/h. Z 5-biegową przekładnią manualną rozpędza się do 100 km/h w 14,9 s. Jednostka 1.4 litra jest dostępna wyłącznie w połączeniu z wersją wyposażenia Trendline.

Czterocylindrowy silnik 1.6 o mocy 75 kW/102 KM rozwija przy 3.800 obr./min maksymalny moment obrotowy 148 Nm. W połączeniu z tym silnikiem nowy Golf Variant potrzebuje na rozpędzenie się do 100 km/h tylko 12,2 s. Prędkość maksymalna - 189 km/h, zużycie paliwa 7,2 l/100 km (168 g/km CO2). Golf Variant 1.6 jest dostępny w wersjach wyposażenia Trendline i Comfortline.

Silnik 1.4 TSI o mocy 90 kW/122 KM - doładowywany turbosprężarką o mocy 90 kW/122 KM należy do najnowocześniejszych silników benzynowych na świecie. Prawie żaden inny silnik benzynowy z podobnymi osiągami nie jest tak oszczędny. W nowym Golfie Variancie ta czterocylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem zużywa zaledwie 6,3 litra paliwa na 100 km (146 g/km CO2). Seryjnie w takim przypadku montowana jest 6-biegowa przekładnia. Jeszcze oszczędniejszy jest Golf Variant 1.4 TSI - 122 KM z opcjonalną 7-biegową przekładnią DSG, którego średnie spalanie wynosi 6 litrów (139 g/km CO2). Niskie zużycie paliwa połączone jest z doskonałymi osiągami jezdnymi. Zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i z DSG, Golf Variant 1.4 TSI osiąga prędkość 100 km/h po 9,9 s. Prędkość maksymalna wynosi w obu przypadkach 200 km/h. Nagrodzony wieloma wyróżnieniami silnik 1.4 TSI rozwija maksymalną moc 122 KM przy 5 000 obr./min.

Jednostka 1.4 TSI o mocy 118 kW/160 KM - najmocniejszy silnik benzynowy Volkswagena, oferowany w nowych Golfach Wariantach. To czterocylindrowa jednostka, doładowywana kompresorem i sprężarką o mocy 118 kW/ 160 KM. Interesująca jest jego moc jednostkowa wynosząca 84,3 kW lub 114,3 KM na litr pojemności skokowej. Między 1 500 a 4 500 obr./min kierowca ma do dyspozycji maksymalny moment obrotowy 240 Nm. Silnik ten jest niezwykle oszczędny, zużywa 6,4 litra paliwa (emisja CO2: 149 g/km). Jeżeli 160-konny TSI będzie połączony z 7-biegową DSG, zużycie spada nawet do 6,1 litra (143 g/km CO2). Najmocniejszy silnik benzynowy można zamawiać z wersjami wyposażenia Comfortline i Highline.

Silnik 1.6 TDI o mocy 77 kW/105 KM - pojemność skokowa 1.598 cm3, reprezentuje w swoim segmencie najwyższy standard na rynku. System Common Rail wtryskuje olej napędowy pod ciśnieniem 1.600 barów bezpośrednio do komory spalania. Przyspiesza nowego Golfa Varianta do 100 km/h - zarówno z manualną skrzynią 6-biegową jak i z opcjonalną, 6-biegową DSG - w 11 s. Prędkość maksymalna wynosi w obu przypadkach 190 km/h. Bardzo wysoki, maksymalny moment obrotowy 250 Nm jest dostępny między 1.500 a 2.500 obr./min, zachęca do oszczędnej jazdy. Średnio nowy silnik Golfa Varianta TDI zużywa 4,5 litra oleju napędowego (119 g/km CO2). W kombinacji z 6-biegową DSG wartości te wynoszą 4,8 litra i 125 g/km CO2. Silnik w wersji 105 KM można zamawiać ze wszystkimi trzema wariantami wyposażenia. Opcjonalnie jest on oferowany z pakietem BlueMotion Technology.

Jednostka 2.0 TDI o mocy 103 kW/140 KM - wyjątkowo oszczędny, dostępny z wyposażeniem Comfortline i Highline. Golf Variant napędzany tym silnikiem zużywa zaledwie 5 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów (132 g/km CO2). W przypadku Golfa Varianta z takim silnikiem i 6-biegową DSG średnie zużycie paliwa wynosi 5,5 litra (144 g/km CO2). W obu wersjach samochód osiąga prędkość maksymalną 210 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 9,7 s. Praktycznie w każdym zakresie prędkości obrotowych robi wrażenie swoją siłą ciągu, ponieważ już od 1.750 obr./min dostępny jest maksymalny moment obrotowy 320 Nm i wartość ta pozostaje niezmienna do 2.500 obr./min. Za przygotowanie mieszanki dużego silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem odpowiedzialny jest system Common Rail najnowszej generacji. Ciśnienie wtrysku osiągające nawet 1.800 barów. Pozytywny wpływ na akustykę ma nie wymagający konserwacji napęd paska zębatego wałka rozrządu.

Skrzynie biegów
DSG - 6 i 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa - wszystkie wersje TDI i TSI nowego Golfa Varianta będą oferowane z dwusprzęgłową przekładnią (DSG). O tym, czy jest to sześcio - czy siedmiobiegowa DSG decyduje moment obrotowy silnika. Wyjątkowo efektywna i dynamiczna DSG zastąpi w Golfie Variancie klasyczną automatyczną przekładnię hydrokinetyczną. Obie wersje DSG charakteryzują się maksymalną oszczędnością i nieosiągalną dotychczas dynamiką zmiany biegów. Obok liczby biegów do przodu, obie przekładnie różnią się pod względem technicznym, między innymi rodzajem sprzęgieł. W 7-biegowej DSG stosowane są dwa sprzęgła suche, podwójne sprzęgło 6-biegowej DSG pracuje w kąpieli olejowej. Przekładnie dwusprzęgłowe mają większy potencjał pozwalający zredukować spalanie, niż jakakolwiek inna przekładnia automatyczna. Oba warianty DSG mają swoje specjalizacje: 6-biegowa dzięki specyficznemu rozłożeniu momentu obrotowego sprawdza się najlepiej z silnikami o wysokim momencie obrotowym (do 350 Nm), 7-biegowa DSG lepiej współpracuje z mniejszymi silnikami (do 250 Nm).

Warianty Wyposażenia
Golf Variant oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Ta ostatnia zastąpiła dotychczasową wersję Sportline. Wszystkie wersje posiadają seryjnie 4 poduszki, kurtyny powietrzne oraz klimatyzację. W przypadku wyposażenia samochodu w skrzynię DSG dołączany jest system ESP wraz z asystentem podjazdu. Każda wersja posiada ponadto specyficzne detale, które ją wyróżniają.

Golf Variant Trendline - w wersji podstawowej ma rozszerzone wyposażenie seryjne. Nowy Golf różni się od poprzednika dodatkowymi seryjnymi elementami, takimi jak komputer pokładowy, widoczne końcówki rur wydechowych (przy silnikach o mocy powyżej 105 KM), wstawki dekoracyjne Titan, światła do jazdy w dzień zintegrowane z głównymi reflektorami oraz półautomatyczna klimatyzacja Climatic, elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby z przodu i z tyłu, centralny zamek z pilotem, oświetlenie bagażnika, schowki wraz z półką w podsufitce, elektrycznie ustawiane i ogrzewane lusterka zewnętrzne oraz relingi dachowe, opony 205/55 R 16.

Variant Comfortline - poza elementami z wersji Trendline jego charakter podkreślają; nowe, 16-calowe koła stalowe ze stopów metali lekkich Atlanta, nowe wstawki dekoracyjne (Black Pyramide), chromowane listwy przy bocznych oknach i ramy wokół poprzecznych listew osłony chłodnicy, nowa trójramienna kierownica, nowa welurowa tapicerka (Scout) oraz tempomat.

Variant Highline - wyróżnia się: 16-calowymi kołami ze stopu metali lekkich, chromowanymi poprzeczkami w kratownicy, osłonami chłodnicy, chromowanymi osłonami wlotów powietrza, reflektorami przeciwmgielnymi wraz z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, srebrnymi, anodowanymi relingami dachowymi. W środku Golf Variant Highline posiada komputer pokładowy MFA Plus, sportowe siedzenia ze środkową częścią pokrytą Alcantarą (Dropmag), wstawki dekoracyjne Chrom matt, regulację wysokości fotela pasażera, chromowane ramki wokół włączników, kierownicę multifunkcyjną (dla DSG z funkcją tiptronic) oraz automatyczną klimatyzację Climatronic.

Wyposażenie dodatkowe
W ofercie wyposażenia dodatkowego dostępny jest Pakiet 990, który obejmuje elementy często wybierane przez klientów zamawiających samochód. Dzięki połączeniu ich w jeden zestaw, za 990 zł klient otrzyma wyposażenie warte 5.570 zł. W pakiecie tym znajdują się: system radiowy RCD 310 czytający pliki MP3, 8 głośników, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, alarm z dozorem wnętrza i czujnikiem przechyłu, automatycznie obniżane lusterko zewnętrzne przy włączonym biegu wstecznym. W pakiecie zimowym znajdują się: podgrzewane fotele przednie, spryskiwacze reflektorów, ogrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej, kontrolka poziomu płynu w spryskiwaczu.

Systemy wspomagające kierowcę
Park Assist - jest to system ułatwiający parkowanie. Umożliwia prawie automatyczne zaparkowanie tyłem, równolegle do pasa ruchu, w lukach parkingowych dłuższych zaledwie o 1,1 metra od pojazdu. Kierowca wciska jedynie pedał gazu, hamulec i sprzęgło, a Golf Variant, sterowany czujnikami, samodzielnie wjeżdża w zmierzone wcześniej miejsce parkingowe. Moduł sterowania wylicza optymalną drogę parkowania. Pozycję do rozpoczęcia manewru pokazuje na wyświetlaczu wskaźnika wielofunkcyjnego. Przy zbyt dużej prędkości lub jakiejkolwiek ingerencji kierowcy Park Assist natychmiast się wyłącza. Cały proces parkowania, od włączenia biegu wstecznego, trwa z reguły tylko 15 s.

Kamera wsteczna Rear Assist - jest wbudowana w pokrywę bagażnika, jej działanie polega na tym, że gdy włączony zostanie bieg wsteczny, rozpoczyna ona obserwację otoczenia za samochodem. Obraz z kamery jest przenoszony jako obraz rzeczywisty bezpośrednio na ekran dotykowy, gdzie przy użyciu linii orientacyjnych, wyświetlana jest obrana droga parkowania. Pozwala ona na zauważenie nawet niewielkich przeszkód za samochodem oraz na wjechanie w najmniejsze luki parkingowe. Ułatwia ona także zaczepianie przyczepy. Sama kamera ma szerokokątną optykę: kąt poziomy wynosi 130, pionowy - 100 stopni.

Volkswagen Golf Wariant seryjnie oferuje wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo, które nie pozostawia praktycznie nic do życzenia. Bezpieczeństwo bierne, to przede wszystkim bardziej udoskonalone nadwozie, zoptymalizowane pod względem ochrony pieszych, cztery poduszki i kurtyny powietrzne oraz system zagłówków dla kierowcy i pasażera WOKS, które zapobiegają urazom kręgosłupa.


materiały: Volkswagen AG




Ostatnie artykuły