Filmy

Odświerzony DAF LF

DAF wprowadza na rynek modele Edition 2009. Popularne ciężarówki LF promuje hasło: Ewolucja nigdy się nie kończy. Unowocześnione wnętrze zapewnia jeszcze większą wygodę kierowcy, zaś wyższą efektywność uzyskano dzięki optymalizacji układu napędowego oraz wprowadzeniu nowych opcji. Dzięki temu, powszechnie chwalone ciężarówki dystrybucyjne DAF-a znowu zyskały na atrakcyjności.

Nowoczesna, obszerna kabina, niska masa niezaładowanego pojazdu, pozwalająca uzyskać maksymalną rentowność przewozu w tej klasie pojazdów, ciasny promień skrętu zapewniający optymalną zdolność manewrową, ułatwione wsiadanie do kabiny i parametry, dzięki którym ciężarówki z serii LF prowadzą się jak samochody osobowe sprawiają, że są one idealnymi środkami transportu dla dystrybutorów. Umożliwiając zindywidualizowanie pojazdu dla różnych zastosowań LF-y w dalszym ciągu są dostępne w różnych klasach wagowych i rozstawach osi, oraz z silnikami o zróżnicowanej mocy. Doskonale nadają się do wykorzystania podwozia pod zabudowę lub jako ciągniki siodłowe, natomiast kabinę można zamówić w wersji dziennej lub sypialnej. Model LF45 jest dostępny w wersjach o masie całkowitej od 7,5 do 12 t, natomiast model LF55 – od 12 do 21 ton DMC, zaś cały zestaw drogowy może osiągnąć masę brutto do 32 ton.

Aby zapewnić jeszcze większą wydajność, ciśnienie układu wtryskowego Common Rail, stosowanego w silnikach czterocylindrowych PACCAR FR o pojemności 4,5l i sześciocylindrowych PACCAR GR o pojemności 6,7 l zostało zwiększone z 1600 do 1800 bar. System sterowania silnika również został zoptymalizowany, co w połączeniu z unowocześnioną konstrukcją tłoków pozwoliło na optymalizację spalania i jeszcze skuteczniejsze obniżenie zużycia paliwa.

Czterocylindrowy silnik PACCAR FR o pojemności 4,5 l jest dostępny w wersjach 103 kW/140 KM, 118 kW/160 KM i 136 kW/185 KM. Firma oferuje również nową, ekskluzywną wersję o mocy 154 kW/210 KM (maksymalny moment obrotowy 760 Nm przy 1200 do 1800 obr./min). Sześciocylindrowy silnik PACCAR GR o pojemności 6,7 l dostępny jest w wersjach 165 kW/224 KM, 184 kW/250 KM i 210 kW/285 KM. Nowa wersja o parametrach 225 kW/300 KM (1100 Nm przy 1200 do 1800 obr./min) jest dostępna dla18-tonowego modelu LF55.

Kolejne udogodnienia jeszcze bardziej zwiększyły atrakcyjność wnętrza, dzięki zastosowaniu nowych materiałów i kolorów. Wybór barw takich jak pastelowy żółty (tapicerka ścian i dachu oraz materace i zasłonki w wersji sypialnej), palona czerń i ciemny brąz (tablica rozdzielcza, panele drzwiowe) sprawi, że powszechnie chwalone wnętrza serii LF staną się jeszcze bardziej zindywidualizowane, podkreślając przestrzenność kabiny. Nowe siedzenia z luksusową, tłoczoną tapicerką, zwiększają komfort pracy. Informacje o pojeździe i trasie podawane są na głównym wyświetlaczu tablicy rozdzielczej w jeszcze większym wyborze wersji językowych - ich ilość zwiększono o 21, co razem czyni 35. Jest to kolejne udogodnienie dla kierowców, zdecydowanie ułatwiające pracę również firmom przewozowym, które zatrudniają kierowców różnych narodowości.
Wszystkie modele LF mają w standardzie system ostrzegający kierowcę przed obniżeniem ciśnienia w oponach. Zapobiega to niepotrzebnemu zużyciu paliwa oraz możliwości awarii ogumienia.

Aby zwiększyć wydajność serii LF, zastosowano nową, elektroniczną regulację hamulca działającego w zależności od ciężaru ładunku, dzięki czemu uzyskano lepszą dystrybucję mocy hamulca i zredukowano konieczność konserwacji systemu. Od teraz hamulce tarczowe serii LF45 w ogóle nie będą wymagały konserwacji, dzięki wprowadzeniu nowych uszczelek.

Wprowadzone unowocześnienia jeszcze bardziej zwiększyły wydajność pojazdu i wygodę kierowców. Produkcja unowocześnionej serii DAF LF rozpocznie się w lipcu 2009 r.



materiały: DAF Trucks

Ostatnie artykuły