Filmy
  • Artykuły
  • Mercedes-Benz SLS AMG - i wszystko jasne

Mercedes-Benz SLS AMG - i wszystko jasne

Po raz pierwszy w czterdziestoletniej historii, Mercedes-AMG - wyczynowa marka Mercedes-Benz zaprezentuje pojazd opracowany od początku do końca własnymi siłami: Mercedes-Benz SLS AMG.

Wizytówką tego superwyczynowego samochodu sportowego jest wyjątkowy pakiet technologiczny na który składają się:

Karoseria SLS AMG to nowa konstrukcja oparta na ramie przestrzennej wykonanej z aluminium. Owo unikalne rozwiązanie łączy w sobie inteligentną technologię lekkich materiałów z wyjątkową wytrzymałością – gwarantując tym samym niedoścignione parametry jezdne. Oczywiście aluminiowa struktura przestrzenna spełnia wszelkie wymagania w zakresie bezpieczeństwa biernego i typowej dla marki Mercedes-Benz jakości wykonania, którą poszczycić się może każdy samochód z trójramienną gwiazdą na masce. Pomimo niskiej pozycji za kierownicą, charakterystycznej dla aut wyczynowych, wsiadanie i wysiadanie nie stwarza problemów, dzięki szeroko otwieranym drzwiom w stylu skrzydeł mewy.

Doskonale zestrojony 6,2-litrowy, ośmiocylindrowy silnik AMG osiąga moc maksymalną 420 kW/571 KM przy 6800 obr./min, co sprawia, że SLS AMG to jeden z najpotężniejszych samochodów sportowych w swoim segmencie. Stosunek moc-masa o wartości 2,84 kg/KM osiągnięto dzięki niskiemu ciężarowi auta. Ośmiocylindrowa jednostka napędowa o zapłonie iskrowym oferuje maksymalny moment obrotowy w wysokości 650 Nm, dostępny przy 4750 obr./min. Gullwing przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, aby następnie rozpędzić się do maksymalnych 315 km/h (wszystkie dane orientacyjne). Noszący wewnętrzne oznaczenie M159, silnik wysokoobrotowy V8, o pojemności 6208 cm3.

Ośmiocylindrowy silnik AMG o pojemności 6,2 litra dostarcza swą potężną moc za pośrednictwem ultralekkiego, wykonanego z włókna węglowego, wału napędowego na tylną oś. Podobne rozwiązanie jest stosowane w wyścigowej Klasie C biorącej udział w rajdach cyklu DTM. Układ przeniesienia napędu montowany jest na tylnej osi (transaxle) i jest połączony z blokiem silnika poprzez rurę reakcyjną, która dodatkowo usztywnia karoserię i zespół napędowy.

Wyczynowe hamulce AMG wykonane z materiałów kompozytowych montowane na wszystkich kołach gwarantują niezwykle krótką drogę hamowania, nawet przy ogromnych obciążeniach. Dostępne w opcji, ceramiczne hamulce kompozytowe nowej konstrukcji o większych tarczach zapewniają jeszcze lepsze parametry hamowania i niższe wartości masy nieresorowanej. Ceramiczne tarcze hamulcowe zachowują doskonałe walory funkcjonalne przy jeszcze wyższych temperaturach eksploatacji, a to dzięki większej twardości, przy jednoczesnym imponującym ograniczeniu masy własnej o około 40 procent.

Lekkość konstrukcji stanowiła także kluczowy punkt odniesienia jeśli chodzi o budowę kół: zoptymalizowane pod kątek ciężaru koła AMG ze stopów lekkich metali – 9,5 x 19 cali (przód) i 11,0 x 20 cali (tył) – oparte na innowacyjnej zasadzie opływowości, przyczyniają się do zmniejszenia proporcji masy nieresorowanej, podnosząc jednocześnie parametry dynamiczne i komfort zawieszenia. Opony 265/35 R 19 (przód) i 295/30 R 20 (tył), opracowane specjalnie na potrzeby AMG, zapewniają optymalną trakcję.

Prace konstrukcyjne omawianego superwyczynowego auta sportowego rozpoczęły się w ostatnim kwartale 2006 r. Intensywny program testów samochodu zostanie zakończony przed upływem roku 2009. Debiut rynkowy następcy legendarnego modelu Gullwing planowany jest na wiosnę 2010 r.



materiały: Daimler AG

Ostatnie artykuły