Filmy

Golf Plus - premiera w Polsce

W ciągu zaledwie trzech i pół roku Golf Plus na dobre zadomowił się w rodzinie Golfów. Ponad 500 000 kierowców z Europy zdecydowało się w tym czasie na zakup tego modelu. Teraz pojawia się, udoskonalony pod wieloma względami, nowy Golf Plus.

Pod względem wizualnym nowy Plus nawiązuje do wprowadzonej niedawno szóstej generacji klasycznego Golfa. Widać to przede wszystkim w przedniej partii nadwozia.
Nową formę otrzymał także tylny zderzak i relingi dachowe. Obręcze kół ze stali lub stopu metali lekkich o różnych rozmiarach uzupełniają pakiet zewnętrznych zmian. We wnętrzu zmieniły się takie elementy, jak materiały tapicerki, zegary, kierownice oraz panel sterowania automatyczną klimatyzacją (Climatronic).
Pod względem technicznym nowy Golf Plus będzie dysponował rozwiązaniami, które wprowadzono po raz pierwszy do tego segmentu Volkswagenów wraz z Golfem VI. Należą do nich nowe, oszczędne i bardzo ciche silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i wtryskiem Common Rail o mocy od 66 kW/90 KM do 103 kW/140 KM, dzięki którym udało się obniżyć średnie zużycie paliwa nawet o 0,8 litra na 100 km.

Stylistyka nadwozia
Golf od zawsze miał niepowtarzalną i czytelną stylistykę. Dotyczy to nie tylko klasycznej wersji hatchback, lecz również GTI, Varianta i Plusa. Wraz z wprowadzeniem szóstej generacji Golfa seria ta stała się ikoną ponadczasowej stylistyki. Jej podstawę stanowi nowe stylistyczne DNA Volkswagena. Najważniejsze elementy stworzonego przez zespół Waltera de Silvy języka designu charakteryzują teraz także nowego Golfa Plus.
Najbardziej zauważalnym elementem jest poziomy pas wlotu powietrza między reflektorami. Pas ten składa się z dwóch czarnych, błyszczących poprzeczek z logo VW w centralnym punkcie. W wersji Highline są one na górze zaznaczone wąskim chromowanym paskiem. Jedno jest pewne: nowy design przodu i mocniej zaznaczone reflektory sprawiają, że Golf Plus wygląda zdecydowanie bardziej dynamicznie.
Styliści nadali nową formę również tylnemu zderzakowi. Cały element pokryty jest lakierem w kolorze nadwozia, tylko na dole, w środkowej części umieszczono czarny, błyszczący detal podkreślający dynamiczny wygląd. Tylne diodowe światła mają nowy, ciemnoczerwony kolor (cherry red).
Sylwetka Golfa Plus nie uległa zasadniczym zmianom. Samochód otrzymał nowe relingi dachowe, które zostały harmonijnie włączone w linię nadwozia. W porównaniu z poprzednim modelem są one bardziej płaskie, w zależności od wersji srebrne lub czarne. Patrząc z boku zauważa się także nowe wzory obręczy aluminiowych.

Wnętrze
Golf Plus, oferowany zawsze w wersji czterodrzwiowej z dużą tylną klapą, należy do najbardziej praktycznych samochodów w swojej klasie. Gwarantuje on wygodę dla pasażerów i dużo miejsca na bagaż. Zalety te udało się uzyskać między innymi dzięki: lekko podwyższonej i bardzo wyprostowanej pozycji siedzącej, tylnej kanapie z możliwością przesuwania o 160 mm, składanemu siedzisku kanapy w stosunku 40:60 (oparcie 40:20:40), zmiennej podłodze w bagażniku i przemyślanej pod każdym względem koncepcji schowków oraz dzięki składanemu fotelowi pasażera oferowanemu, jako opcja.
W nowym Golfie Plus zegary mają stylistykę znaną już z Golfa VI, Passata i Passata CC. Dominują dwa okrągłe wskaźniki obramowane matowymi, chromowanymi pierścieniami. Skala podświetlona jest na biało niezależnie od tego, czy światła są włączone, czy nie. W kolorze białym wyświetlane są również informacje komputera pokładowego. Podobnie jak do Golfa VI i Passata, także do Golfa Plus wprowadzono, udoskonaloną pod względem optycznym i dotykowym, serię kierownic. W przypadku Volkswagena z automatyczną klimatyzacją Climatronic, zastosowano nowy układ regulacji temperatury i wentylacji.

Innowacyjne silniki
Nowy VW Golf Plus będzie dostępny z pięcioma silnikami benzynowymi (59 kW/80 KM do 118 kW/160 KM) i czterema nowymi silnikami wysokoprężnymi (66 kW/90 KM do 103 kW/140 KM). Wszystkie jednostki są czterocylindrowe i spełniają wymagania normy Euro5. Z wyjątkiem najsłabszych jednostek wszystkie mogą być połączone z 6- lub 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Klasyczna przekładnia automatyczna ze sprzęgłem hydrokinetycznym nie jest już dostępna. O tym, jak efektywna jest DSG, może świadczyć przykład Golfa Plus 1.4 TSI (90 kW/122 KM) z 7-biegową przekładnią: ten rozwijający 200 km/h Volkswagen zużywa tylko 6,3 litra paliwa i emituje 146 g/km CO2.
Volkswagen zdecydował się na stosowanie w Golfie Plus wyłącznie silników czterozaworowych z systemem Common Rail. TDI mają moc 66 kW/90 KM, 77 kW/105 KM, 81 kW/110 KM i 103 kW/140 KM. W momencie wprowadzenia na rynek dostępne będą TDI o mocy 110 KM i 140 KM, wszystkie z filtrem cząsteczek stałych DPF. Silniki te, obok dynamiki, charakteryzują się także cichą pracą.
Wyjątkowa jest również oszczędność tych silników: Golf Plus TDI o mocy 110 KM, rozwijający prędkość 189 km/h, zużywa średnio tylko 5,1 litra paliwa na 100 km, a emisja CO2 wynosi 134 g/km.
Równie dobre wyniki osiąga Golf Plus TDI o mocy 140 KM. W tej 2-litrowej wersji silnik z Common Rail zużywa dokładnie tyle samo – 5,1 litra oleju napędowego, czyli o 0,8 litra mniej, niż wcześniej stosowany silnik 2.0 TDI. Równocześnie zmniejszyła się także ilość emitowanego dwutlenku węgla z 153 do 135 g/km.

Nowością w Golfie Plus będą dostępne na życzenie: aktywny tempomat (ACC), wspomaganie parkowania Park Assist oraz kamera cofania.



materiały: Kulczyk Tradex

Ostatnie artykuły