Filmy

Dla spragnionych przestrzeni

Salon Motoryzacyjny w Genewie w 2009 roku to jedno z najważniejszych wydarzeń dla SEAT-a. W Szwajcarii producent zaprezentował kilka nowości w ramach realizowanej przez firmę strategii ekspansji produktowej, obejmującej między innymi wprowadzenie nawet dziesięciu nowych modeli w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

SEAT przedstawia najnowocześniejszą ofertę na rynku, w tym takie samochody jak Exeo ST, czyli Exeo w wersji kombi, nowego Leona i nową Alteę 2009 po gruntowym faceliftingu i z nowymi silnikami Diesla z common rail, a także prototypowego Leona ECOMOTIVE Concept o rekordowo niskiej emisji CO2 na poziomie zaledwie 99 g/km.

Exeo jako rodzinne kombi
Równocześnie z premierą handlową sedana SEAT prezentuje w Genewie Exeo ST, czyli rodzinne kombi na bazie nowego modelu, które będzie dostępne od lipca, z takimi samym silnikami i z takim samym wyposażeniem, jak wersja czterodrzwiowa.
Nowe Exeo ST to pojazd praktyczny i funkcjonalny. Dzięki typowo rodzinnemu nadwoziu z nową tylną klapą i płaską podłogą łatwo dostępnego bagażnika samochód cechuje wysoki poziom komfortu i duża ładowność. W porównaniu z sedanem kombi ma znacznie pojemniejszy bagażnik, który można zapełnić aż po dach. Przedział pasażerski zabezpieczony jest wówczas specjalną siatką nad tylną kanapą, zapobiegającą przemieszczeniu się bagażu do kabiny.
Pod względem wymiarów jedyne różnice w stosunku do sedana dotyczą długości nadwozia (4666 mm) i pojemności bagażnika (442 l). Exeo kombi będzie produkowane wyłącznie w fabryce w Martorell koło Barcelony.

Ewolucja klasy średniej
Na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie SEAT pokazał także modele Leon i Altea z odnowionym nadwozie i wnętrzem.
W ramach ewolucji modele marki reprezentujące klasę średnią przeszły transformację nadwozia, obejmującą głownie przód, w tym nowe zderzaki, nowo zaprojektowany grill z mniejszym logo marki SEAT oraz bardziej elegancką chromowaną obwódką, większe reflektory i nowy kształt lusterek bocznych. Poszerzono także tylne szyby w celu poprawienia widoczności. Pozostałe zmiany to między innymi nowe tylne klapy i nowe tylne lampy zespolone.
Nowoczesny wygląd ergonomicznego przedziału pasażerskiego do zasługa zmian obejmujących zespół wskaźników, konsolę centralną oraz boczki drzwi.
Klienci mają do wyboru pięć jednostek benzynowych i cztery diesle, w tym silnik 2.0 TDI 170 KM z technologią common rail. Ofertę silnikową wzbogacono o dwie nowe jednostki benzynowe: 1.8 TSI 160 KM, dostępną także z siedmiobiegową skrzynią DSG, oraz 2.0 TSI 211 KM, zarezerwowaną wyłącznie dla Leona FR i Altei freetrack. Wszystkie wersje silnikowe oprócz 1.9 TDI 105 KM dostępne są z automatyczną sekwencyjną skrzynią biegów DSG, sterowaną manetkami przy kierownicy.
Nowe pojazdy marki SEAT charakteryzują się bogatą listą wyposażenia, którego poszczególne elementy dostępne są w zależności od wersji wykończenia: Reference, Style lub Sport. Po raz pierwszy, wyłącznie w nowym Leonie na rok 2009 zastosowany zostanie system XDS, czyli rodzaj elektronicznej automatycznej blokady mechanizmu różnicowego. Na liście wyposażenia znalazły się także takie elementy, jak układ ułatwiający ruszanie pod górę Hill Hold Control, podwójne reflektory ksenonowe z funkcją AFS i światłami do jazdy dziennej, nowa klimatyzacja automatyczna i nowy system audio, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, czujniki parkowania z tyłu oraz optyczny system wspomagający parkowanie, sprzężony z wyświetlaczem systemu nawigacji.

Leon ECOMOTIVE Concept
SEAT intensywnie i z dobrym skutkiem pracuje nad zmniejszaniem emisji i zużycia paliwa w swoich samochodach. Na początku stycznia producent poinformował o projekcie Leon Twin Drive Ecomotive, w ramach którego do 2014 roku firma chce skonstruować samochód elektryczny. W Genewie producent prezentuje natomiast nowy prototyp SEAT Leon Ecomotive Concept.
Pojazd wyposażony jest w nowy silnik 1.6 TDI 105 KM z filtrem cząstek stałych DPF i technologią common rail, która istotnie przyczyniła się do obniżenia średniego zużycia paliwa i emisji w porównaniu z podstawą wersją tej jednostki. Samochód z takim silnikiem spala 3,8 litra paliwa na 100 kilometrów i emituje CO2 w ilości 99 g/km. Z tak spektakularnym wynikiem Leon ECOMOTIVE Concept jest najbardziej ekologicznych samochodem w swoim segmencie, obok Volkswagena Golfa Bluemotion.
Dwa zupełnie nowe rozwiązania w modelach marki SEAT - system Auto Start/Stop oraz hamowanie z odzyskiem energii - pozwoliły obniżyć emisję aż o 20 g/km w porównaniu ze standardową wersją tego auta. Nowy ekologiczny Leon to kolejny członek rodziny ECOMOTIVE, w której Ibiza emitująca CO2 w ilości 98 g/km oraz Alhambra z emisją na poziomie 150 g/km są najbardziej ekologicznymi modelami w swoich segmentach. W ofercie marki SEAT jest także Leon ECOMOTIVE 2009 emitujący 119 gramów CO2 na kilometr.




materiały: Iberia Motor Company

Ostatnie artykuły