Filmy

Audi Q7

Samochód ten kontynuuje nową linię stylistyczną marki Audi w segmencie Premium. Jego doskonale prezentująca się, elegancka sylwetka odzwierciedla siłę, zachwyca swoją dynamiką i sportowym charakterem. Opływowe kształty tworzą bryłę złożoną z dynamicznych płaszczyzn, która – nawet nieruchoma – przypomina rzeźbiarską formę przestrzenną.

Audi Q7 jest najnowocześniejszą wersją samochodów SUV. Pierwszymiprzedstawicielami tego gatunku były kanciaste pojazdy o czysto terenowym charakterze. Po nich pojawiły się pierwsze SUVy Premium, których konstruktorzy szczególną uwagę zwracali na możliwości „onroad”. Audi Q7 to „performance SUV” trzeciej generacji. Łączy w sobie najlepsze cechy samochodów poruszających się po drogach i samochodów pokonujących bezdroża, co wyraźnie widać w jego stylistyce. Wygląd zewnętrzny jest w takim samym stopniu inspirowany sportowym charakterem, jak i siłą wyczynowego samochodu terenowego.

Stylistyka:
Pokrywa komory silnika ma wyraźny kształt litery „V”, co podkreśla sportowy charakter Audi Q7, a odpowiednio wymodelowane zderzaki świadczą o sile i masywności tego auta. Ich dolna część jest wyodrębniona kolorystycznie.
Proporcje długości, szerokości i wysokości są najbardziej sportowe w tej klasie. Wysokie boczne płaszczyzny elementów blaszanych nadają bryle pojazdu muskularny wygląd i kontrastują ze sportowo – płaskim pasem okien.
Niezwykle dynamiczny i nowoczesny jest również tył Audi Q7. Na szerokiej klapie ze spoiną w kształcie litery S umieszczono światła o wyraźniej grafice, rozciągające się na boki nadwozia i podkreślające poziome linie także z tyłu pojazdu.
Obie rury wydechowe są rozmieszczone symetrycznie. Przy obu silnikach V6 mają one średnicę 80 mm, przy silniku V8 4.2 FSI – 100 mm.

Wnętrze:
Wyraźnie podzielona architektura, najwyższa jakość materiałów i wykonania – to pierwsze wrażenie, jakie odniesie się po zajęciu miejsca w Audi Q7. Eleganckie formy i wysokiej jakości powierzchnie wyglądają luksusowo a jednocześnie masywnie. Tablica rozdzielcza jest pokryta seryjnie miękką, przyjemną z wyglądu i w dotyku skórą „Slush”, spoiny – jak w każdym Audi – są nadzwyczaj wąskie i równe.
W wyglądzie dominują spokojne pod względem doboru materiałów i kolorystyki powierzchnie, w których jak wyspy rozmieszczone są zespoły funkcyjne. Kokpit oddzielono kolorystycznie od tablicy przyrządów, jego pokrywa ma kolor czarny lub beżowy, przy pakiecie stylistycznym „skóra plus” podłokietniki w drzwiach są pokryte skórą Feinnappa. Seryjne elementy ozdobne są czarne.
Wnętrze Audi Q7 jest podobne do limuzyn Audi A6 i A8. Mocno napięte linie tapicerki drzwi sprawiają dynamiczne wrażenie.

Sześć biegów automatycznie:
W celu jak najlepszego przekształcenia wysokiej wydajności silników na siłę napędową kół, Audi Q7 4.2 FSI i 3.0 TDI zostały seryjnie wyposażone
w automatyczną skrzynię biegów tiptronic. Zależnie od wersji silnika stosowane mogą być dwa technicznie różne warianty tej skrzyni, jednak oba wykazują ten sam dynamiczny charakter.
Sześciostopniowa skrzynia biegów tiptronic charakteryzuje się dużą rozpiętością przełożeń i idealnie wykorzystuje potencjał momentu obrotowego silników – zarówno na szosie jak i w trudnym terenie, gdzie hydrauliczny przetwornik momentu obrotowego, doskonale sprawdza się przy ruszaniu z miejsca i z powodzeniem zastępuje przekładnię redukcyjną. Dzięki swej wysokiej sprawności i zdolności przenoszenia dużych momentów obrotowych aż do wartości 750 Nm, skrzynia tiptronic jest perfekcyjnie przygotowana do pracy we wszystkich sytuacjach.
Typowa dla Audi, kompaktowa i lekka jest konstrukcja skrzyni biegów – w wersji przeznaczonej do współpracy z silnikiem V6 3.6 FSI waży ona tylko 80 kilogramów.

Silniki:
Silniki Audi Q7 dostarczają siły napędowej, której działanie jest widoczne gołym okiem. Wartości momentu obrotowego do 500 Nm gwarantują zdolność łatwego przyspieszania we wszystkich zakresach prędkości. Nowy SUV z czterema pierścieniami debiutuje z dwoma jednostkami napędowymi: z nowym 4,2 litrowym silnikiem V8 z bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI oraz mocnym i cichym silnikiem 3.0 TDI, który dysponuje systemem wtrysku Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. W drugiej połowie roku oferowany będzie 3,6-litrowy silnik benzynowy V6.
Silnik V8 o pojemności skokowej 4163 cm3 jest blisko spokrewniony z jednostką napędową zastosowaną w nowym Audi RS4. W Audi Q7 rozwija on moc maksymalną 257 kW/350 KM przy 6800 obr/min. Za to jego moment obrotowy jest jeszcze większy niż w RS4: 440 Nm. Ta maksymalna wartość momentu obrotowego jest do dyspozycji już przy 3500 obr/min, a 85% tej wartości dostępne jest już przy 2000 obr/min. Silnik pracuje harmonijnie, z dużą kulturą i doskonałym brzmieniem w całym zakresie obrotów.
Następny silnik to V6 o pojemności skokowej 3,6 litra. Pochodzi on od tego silnika sześciocylindrowego, który napędza topowe wersje modeli Audi A3 oraz TT. Dzięki zwiększonej średnicy cylindrów jego pojemność skokowa wzrosła z 3189 cm3 do 3597 cm3. Wytwarzany moment obrotowy jest do dyspozycji w szerokim zakresie obrotów: od 2500 do 5000 obr/min występuje maksymalny moment 360 Nm. Dzięki mocy 206 kW/280 KM osiąganej przy 6200 obr./min również ten silnik V6 z łatwością rozpędza nowe Audi Q7.
Audi Q7 może być również napędzane silnikiem wysokoprężnym V6 3.0 TDI.
Z pojemności 2967 cm3 wydobywa on imponujący potencjał mocy i momentu obrotowego: 171 kW/233 KM i 500 Nm. Ta maksymalna wartość momentu obrotowego jest dostępna już od 1750 1/min – dla kierowcy oznacza to dynamiczne przyspieszanie we wszystkich warunkach.
Na uwagę zasługuje pierwszy dwunastocylindrowy silnik wysokoprężny montowany w produkowanym seryjnie Audi Q7. V12 o pojemności 6 litrów ma moc aż 500 KM i moment obrotowy 1000 Nm. V12-TDI kojarzy się z silnikiem samochodu wyścigowego Le Mans R10 i dzięki swoim osiągom klasyfikuje Audi Q7 do najwyższej ligi samochodów sportowych. Na przyspieszenie od zera do 100 km/h Q7 potrzebuje tylko 5,5 s., jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny już przy 1750 obr/min.

Ostatnie artykuły